randomGuy Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Witam z racji tego iż wymieniam kasetę przerzutek , muszę wymienić również koło . Interesują mnie obręcze firmy Mavic , jednak nie chciałbym kupować konkretnego modelu w ciemno . Kieruję pytanie do was ... jaka obręcz będzie dla mnie najlepsza . Koło montuje pod piastę '' Deore XT DISC FH-M756 tylna na 6 śrub ''. Pod v-brake. Co do stylu jazdy to nie jest jakoś zaawansowany , jeżdżę przeważnie po asfalcie i leśnych ścieżkach ( podjazdy , zjazdy itp bez żadnych chopek podchodzi pod XC). Wielkość koła to 26. Pozdrawiam
Fludi Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Jak Ci nie szkoda kasy i chcesz mieć lekkie dobre kółko tylko pod tarczę weź XC 717 disc, ewentualnie idąc po koszcie XM 317 disc.
randomGuy Napisano 2 Lutego 2010 Autor Napisano 2 Lutego 2010 Tzn na tył mogę mieć jedynie pod hamulce typu v-brake. Na obręcz mogę wydać 250 - 300 zł . I może trochę głupie pytanie odnośnie otworów czym się różnią te z 32 od tych z 36 ? Lepsze są te z 32 ?
Fludi Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Nie kminię czegoś masz piastę pod tarcze, to po co chcesz mieć koło na V-ki? Jak masz taką kasę to bierz tą lepszą.
randomGuy Napisano 2 Lutego 2010 Autor Napisano 2 Lutego 2010 Kupiłbym chętnie tę obręcz jednak w ramię roweru nie uwzględniono miejsca na tarczówkę z tyłu
Rzadzu Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 To kup XM317/XC717 pod V-ki - będziesz miał hybrydę, która może się przydać w przypadku zmiany ramy.
randomGuy Napisano 2 Lutego 2010 Autor Napisano 2 Lutego 2010 Dziękuje za pomoc .... a i jeszcze coby nie robić nowego tematu , jakie szprychy do tego dokupić ?
Fludi Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 No to weź jak pisze Radzu, wersje pod V-kę tej obręczy, ale piastę weź bez mocowania tarczy bo zbędnie będziesz miał cięższe koło... No chyba, że planujesz jakoś szybko zmieniać ramę, to możesz wziąć taką opcję. Weź sobie DT Competition i mosiężny nypel. http://www.harfa-harryson.com.pl/new/strony-firmowe/mavic-obciazenie.php5
Rzadzu Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Nie wiem jakie są realne wagi piast XT, znalazłem takie: Shimano-FH M756 - 368g + 64g zacisk Shimano-FH M770 - 406g z zaciskiem Czyli różnica to 26g - i to na dodatek nie jest masa rotująca. Ja bym wziął piastę pod tarczę na wszelki wypadek Szprychy i nyple jak już zostało powiedziane wyżej: Compy + mosiężne DT
Rulez Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 I może trochę głupie pytanie odnośnie otworów czym się różnią te z 32 od tych z 36 ? Lepsze są te z 32 ? Koło jest lżejsze i trochę słabsze, ale 32 pod 90 kg spokojnie wystarczy. Ja bym ta piastę wysłał tu , kupił bym u nich to (choć osobiście wziął bym nyple alu): http://www.centrumrowerowe.pl/002816/Mavic-XM317_V-BRAKE_czarna/Produkt.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/000759/DT_Swiss-nypel_mosiezny_SREBRNY/Produkt.aspx http://www.centrumrowerowe.pl/001989/DT_Swiss-COMPETITION_srebrna/Produkt.aspx I kazał sobie całość poskładać
Przemekc1 Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 To ja mam takie pytanie, które pewnie wyda się glupie Jeżeli kupuję wersję DISC to nie można już przy niej używać zwykłych v-brakow, tak? Jeszce odnośnie XC717 i XC317. Czy jest między nimi jakaś różnica poza wagą? Warto dopłacać 70zł za 40g mniej na obręczy? (biorąc pod uwage, ze to kolo, a slyszalem, ze wlasnie na kolach najlepiej czuc mniejsza wage w czasie jazdy). Dodam, ze waze 80-83
RAFI1784 Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Pytanie czy boki obręczy sa przystosowane, mogą być np wypukłe i wtedy nic nie wyszło z v braków.. musi powiedzieć ktoś kto je miał w ręce...
Przemekc1 Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 No, tak, teraz popatrzylem na zdjecia, rzeczywiscie sa chyba wypukle. Zreszta wszedzie pisze, ze wylacznie pod tarcze. To wyjasnione, a jak z ta roznica miedzy 317 a 717?
RAFI1784 Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Z tego co wyczytałem to waga różni się o 5 g na korzyść 717. z 440 na 395...
Fludi Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 717 disc - 395g - zważone na moim, więc waga jest rzeczywista 717 zwykła - katalogowo 420g Czy jest sens dopłacać do 717 z 317? Tak jest sens, gdyż o wiele większe znaczenie ma spadek masy rotującej, niż masy stałej. Masa rotująca to obręcz, piasta, szprychy i nyple; później dokładasz do tego opaskę na obręcz, dętkę i oponę. Zredukujesz tą masę to rower ma mniejsze "opory". Jak się zaczyna odchudzać rower to powinno się zacząć właśnie od kół bo na tym odczujesz różnicę porównywalną do wymiany klocowatych części, typu rama albo amor...
RAFI1784 Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 hmm a czytaleś jakieś opisy, może jeszcze czymś się różnią, chociaż watpie:P jak nie to bez sensu dopłacać, moim zdaniem...
Rulez Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Obręcze różnią się twardością stopu, 717 jest twardsza, w razie przywalenia w ostrą krawędż łatwiej pęknie, 317 odkształci się ale nie pęknie. Jeżeli kupuję wersję DISC to nie można już przy niej używać zwykłych v-brakow, tak? Nie można ponieważ nie mają z boku płaczczyzny do której przylegają klocki
premier2 Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Obręcze w wersji pod tarcze(DISC) nie mają bocznych powierzchni przystosowanych do hamulców V. Obie obręcze są w wersjach pod tarcze i pod V. 317 oprócz tego, że jest nieco cięższa, jest obręczą 3 komorową, co da jej większą sztywność, a 717 jednokomorową.
Przemekc1 Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Tak mnie troche wystraszyliscie ta wytrzymaloscia. Czy przy lekkim XC (w sensie asfalt, las, ale bez szalenstw, w sumie bardziej jazda trekkinowa, czasem troszke bardziej wymaajaca trasa) przy wadze jakichs 80-83kg jest sie o co obawiac? Dodam, ze obecnie mam obrecze Rodi Airline 1 (montowane seryjnie w Unibiku 2006) i nic sie z nimi nie dzialo.
Rulez Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 No i dobrze, że nic się nie działo, XC 717 to obręcz zawodnicza, lekka i dla raczej lekkich, owszem rower lepiej przyspieszy jak mu depniesz, ale za to są pewne ograniczenia.
Tomato Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 Od roku posiadam zestaw: XC717 pod vki + XT na CenterLock + alu nyple + szprychy DT. Wszystko kupowane i zaplatane w centrumrowerowe.pl Waga przód bez zacisków 834 Tył bez zacisków 1032 Moja waga to ponad 90 KG i nic złego z nimi się nie dzieje. Jestem w pełni szczęśliwy.
Rulez Napisano 2 Lutego 2010 Napisano 2 Lutego 2010 No widzisz, a ja swoje 717 + Revolution + 240s oddałem synowi, bo jak dla mnie <90 kg. wiotkie były (z drugiej strony ciężkie te twoje kółka, jak na sprzęt na obręczach 717)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.