Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie z cyklu ,,pierwsza szosa i od razu problem :icon_mrgreen: '', a mianowicie :

http://www.aukcjoner.pl/gallery/006696225-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I7 - jaki jest wentyl w tej maszynce? Presta czy Dunlop? Czy pompką SKS Air X-Press Control da radę takie dętki napompować komfortowo? (nie chodzi o jakość samej pompki, ale o przystosowanie jej do takich wentyli, bo z tym może być różnie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z cyklu ,,pierwsza szosa i od razu problem :icon_mrgreen: '', a mianowicie :

http://www.aukcjoner.pl/gallery/006696225-Aukcje-internetowe-darmowa-galeria-zdjec.html#I7 - jaki jest wentyl w tej maszynce? Presta czy Dunlop? Czy pompką SKS Air X-Press Control da radę takie dętki napompować komfortowo? (nie chodzi o jakość samej pompki, ale o przystosowanie jej do takich wentyli, bo z tym może być różnie )

 

na oko wygląda że masz założone szytki na obręcze, wentyl wygląda jak PRESTA. Pompka da radę, tylko nie dobijaj powyżej 7 atmosfer ;) mi urwało końcówkę...

 

W.

 

ps.

naprawdę ładna włoska ramka! (mam prawie identyczną ;P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy warto kupować "stare" rowery szosowe z przerzutkami na ramie itd (przykład)? Czy one w ogóle dobrze jeżdżą, da się na nich jeździć wygodnie i długo, osiągać duże prędkości (rower treningowy jako dodatek do MTB) czy lepiej dołożyć i kupić jakąś nowszą używaną szosę za ~1800?

Nie dziwi mnie to, że ludzie sprzedają takie stare szosówki, zwłaszcza w czasach mody na ostre, ale czy ktoś je kupuje i jeździ na nich? Większość szosowców, których widuję to Giant Defy i rowery podobne wyglądem do niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście kupiłem tego rodzaju rower i po kilku dniach użytkowania jestem zadowolony. Przesiadka z trekingu na szosówkę to super doświadczenie, co prawda przez niektóre toruńskie "ścieżki rowerowe" nie przejadę za chol*rę, ale o ile lżej się jedzie generalnie. Poza tym - podobają mi się stare szosy, swoją w zimę podciągnę wizualnie, pewnie pod retro. Inna sprawa, że rower za 5 stów można spokojnie zostawić przypięty pod sklepem czy uczelnią, a rower za 2k? Bałbym się zejść z siodełka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy warto kupować "stare" rowery szosowe z przerzutkami na ramie itd (przykład)? Czy one w ogóle dobrze jeżdżą, da się na nich jeździć wygodnie i długo, osiągać duże prędkości (rower treningowy jako dodatek do MTB) czy lepiej dołożyć i kupić jakąś nowszą używaną szosę za ~1800?

Nie dziwi mnie to, że ludzie sprzedają takie stare szosówki, zwłaszcza w czasach mody na ostre, ale czy ktoś je kupuje i jeździ na nich? Większość szosowców, których widuję to Giant Defy i rowery podobne wyglądem do niego.

 

 

Ja posiadam od kilku tygodni "stara szosę za 5 stów" Atala Corsa GS

 

Czy warto? Musisz sam zdecydować. Starsze szosy wymagają czasem trochę pracy (choć nowsze często również ;) )

Wg mnie można na nich śmigać z powodzeniem. Średnia 35-40 km/h , Vmax na płaskim 75 km/h , a to na zwykłych kołach trekingowych "na miasto" (waga roweru około 9,5 kg). Teraz czekam na szytki do oryginalnych kół i spadnę poniżej 9 kg :D Pościgać z nowszymi szosami też się da.

Czy wygodnie? Musisz dobrać odpowiedni rozmiar ramy. Starsze szosy miały "większe" rozmiary (moja ma 58 cm pod siodłem przy moim wzroście ok 175).

Wygodne siodło to odrębny temat ;) Co do manetek na ramie -> osobiście je uwielbiam, pełne skupienie podczas jazdy. Chociaż powyżej 50km/h nie odrywam już rąk od kierownicy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich :) ,

 

Jestem nowy, i mam klasyczny problem: dobór rozmiaru pierwszej szosy ; ) Mam 180 cm wzrostu, po skorzystaniu z kilku prostych kalkulatorów ("podaj wzrost i długość nogi"), tabel etc. wyszło mi, że rozmiar ramy odpowiedni dla mnie wahałby się w okolicach 56 cm. Przeglądając Alledrogo zwróciłem uwagę na ten rowerek Ridleya . Rozmiar ramy deklarowany przez sprzedawcę to 54 cm, stąd pytanie czy jest do rozmiar nadający się jeszcze dla osoby o moich parametrach - z góry dzięki za ewentualne uwagi i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o wyjaśnienie:

 

http://cgi.ebay.pl/CAMPAGNOLO-RACING-T-CRANKSET-52-42-30-175MM-VERY-RARE-/260818821891?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item3cba036303#ht_842wt_1139

 

http://cgi.ebay.pl/vintage-Campagnolo-VELOCE-crankset-/160650919951?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item25678a800f#ht_2284wt_1139

 

http://cgi.ebay.pl/NOS-Campagnolo-Racing-T-175-mm-crank-set-/270810837284?pt=Cycling_Parts_Accessories&hash=item3f0d957124#ht_15387wt_1139

 

czym się różni to triple veloce od racing T? czy tylko tym, że racing t jest dużo rzadziej spotykany? bo śmieszą mnie te ceny- udało mi się ostatnio na alledrogo kupic racing t za 71 zl- co prawda tylko prawą i porysowaną na ramieniu mocno, ale jest super- zębatki śmigają aż miło, aczkolwiek w docelowym rowerze trzeba będzie wymienić suport na krótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie?), mam małą zagwozdkę:

Dorwałem za nieduże pieniądze ramę karbonową ze zniszczonym lakierem. Wstępnie ramkę doprowadziłem do porządku, przygotowałem podstawę i położyłem pierwsze cienkie warstwy lakieru. Choć całość wygląda nieźle, ramka wydaje się trochę pusta, więc pomyślałem o odpowiednim obklejeniu roweru specjalnymi naklejkami i ponownym lakierowaniu, ale pojawił się problem - nie ma nigdzie naklejek zastępczych firmy z której jest rama. Chciałem więc przykleić cokolwiek, byle się fajnie komponowało, ale mam coraz większe wątpliwości. Wstępnie myślałem nad zastępczym logiem cannondale'a, konkretnie chodzi o taki "płomienny" wzorek: Link

Nie wiem tylko, czy nie będzie to trochę dziwne, takie oklejanie nazwami innej firmy niż się ma ramę, z drugiej strony chyba taka sama czysta karbonowa rama nie będzie się zbytnio dobrze prezentowała?

Tak konstrukcja wygląda jeszcze bez żadnego malowania (tylko bezbarwny lakier): Zdjęcie - nie sądzicie, że wygląda trochę zbyt "pusto" i nieciekawie? A na żadne profesjonalne malowanie mnie zwyczajnie nie stać, eksperymentować też nie mam zamiaru, umiejętności lakiernicze ograniczam do położenia bezbarwnego i wsio :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tego powodu nie przypadkowo wybrałem cannondale'a - ta firma często robi jednolite kolorystycznie ramy, z samym tylko napisem.

Cóż, ciągle mam wątpliwości... Z jednej strony czysty karbonowy rower wygląda dość nietypowo, ale z drugiej boje się, że później będę sobie wypominał, że jednak nie dokończyłem pracy z wykańczaniem ramy wizualnie do końca :-p

Bo głównym problemem było nie tyle, naklejać czy nie naklejać, ale bardziej czy naklejać napis innej firmy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Mam możliwość kupienia starej szosówki całej na Shimano 105 serii 1050 za 350 zł. Jak myślicie, warto? Co sądzicie o ramie w rozmiarze 64 cm pod 191 wzrostu (odległość od ziemi do krocza ok. 92 cm). Dodam że górna rura jest stosunkowo krótka w porównaniu do podsiodłowej, ale dokładnego wymiaru nie znam.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co myślicie o tym za 1700:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1865237870

Warto kupować, czy nie? W końcu to 105 i karbonowy widelec, cena chyba całkiem w porządku. Nie chcę się ścigać tylko trenować pod górala i jeździć dla przyjemności.

Rozmiar 58 nie będzie za duży na wzrost 181?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wszystko jest kompatybilne, zarówno pedały szosowe pasują do korby MTB, jak i na odwrót. Których użyjesz zależy tylko i wyłącznie od preferencji. Jeśli masz już zatrzaski MTB to na nich zacznij przygodę z szosą. Z czasem możesz pokusić się o zakup typowo szosowych.

 

Sam tymi śladami poszedłem, szosę mam od niedawna, a pedały dałem PD-M520.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na poczatek nawet lepiej wsadzic mtbowskie pedalka dla kogos kto sie przesiada z mtb - glownym argumentem sa buty (szczegolnie jak ktos ma wiecej niz 1 pare), ponadto wpinanie w szosowe spdki jest nieco inne, imho lepiej sie przyzwyczaic do szosy i dopiero wtedy zmienic system z butami (ale uwaga, buty szosowe z blokami szosowymi sa znacznie mniej wygodne do chodzenia, czasem wrecz calkiem sie nie da, doi tego bloki sie niszcza - sa plastikowe - wiec do rekreacji imho wogole nie trzeba sie przesiadac, ale do scigania czy na maratony to jest jednak mus)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dziękuje :), pedały przy mtb mam zwykłe (platformowe) i dopóki nie kupie czegoś do szosy to na nich chce rower wytestować. A co do zmiany to nie wiem czy nie zrobie tak, że wyposażę się w jakieś zatrzaskowe do mtb, bo jednak wolę mniejszą efektywność, a możliwość chodzenia. Przynajmniej na początku.

 

Dzięki raz jeszcze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...