Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

Gość W1LOVE

nagle wszyscy mądrzy :confused:

 

 

 

 

człowiek który potrzebował przełaju nazwał to szosą z potem crossówką

 

nieprzeczytane faq, nieprecyzujne nazewnictwo i 20 postów nierozwiązujących problemu

 

 

Przeczytane FAQ,

Nieznajomość poprawna tematu,

Pisząc kostkę - miałem na myśli (ścieżkę rowerową)

Pisząc Las - miałem na myśli ubitą ścieżkę rowerową.

 

To chyba jasne, że na szosie nie będę skakał po chodnikach i jeździł po plaży ?

Jestem total amator w tym temacie ale już dużo nowych rzeczy się dowiedziałem - dziękuję serdecznie każdemu za cenne rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szosówka nie jest rowerem dla elit, ale to rower do którego (przynajmniej kiedyś) podchodzono z pewnym szacunkiem, rezerwą.

wtf? kiedyś to ja musiałem przez rodzinę w niemczech kupować opony i dętki. Kiedyś to ciężko było z dostępnością. Teraz to speca fulla przerabia się na miejski rower. Teraz dopiero dociera do ludzi że są lepsze rowery niż te za tysiaka i warto takie kupować.

 

Teraz jak widzę szosowców wracających z marketu z siatkami na kierownicy to mnie szlag trafia.

Jakich szosowców, może chodzi ci o pana Kazia który kupił bardzo starą szoskę na targu za 50 złociszy i teraz śmiga nią po bułki. Jak mu wygodnie to? No właśnie co?

 

Ideologię dorabiasz straszną. Z mojej strony koniec, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtf? kiedyś to ja musiałem przez rodzinę w niemczech kupować opony i dętki. Kiedyś to ciężko było z dostępnością. Teraz to speca fulla przerabia się na miejski rower. Teraz dopiero dociera do ludzi że są lepsze rowery niż te za tysiaka i warto takie kupować.

 

 

Jakich szosowców, może chodzi ci o pana Kazia który kupił bardzo starą szoskę na targu za 50 złociszy i teraz śmiga nią po bułki. Jak mu wygodnie to? No właśnie co?

 

Ideologię dorabiasz straszną. Z mojej strony koniec, pozdrawiam.

Nie, nie dorabiam. Zdziwiłbyś się gdybyś zobaczył co ludzie odwalają, szoski właśnie nowe i nie pan Kaziu. Ale ich sprawa. Fotkę cyknę to wtedy może uwierzysz. :teehee:

I dobrze, że do ludzi dociera, że warto kupować lepsze rowery - nie mam nic przeciwko. Jeno chodzi mi tylko o to by dopasować je do swoich potrzeb.

EOT, tyle z mojej strony. Czekam na podsumowanie W1LOVE.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

kiedyś dzieliło się na rowery szosowe i kolarskie (25 lat temu)

 

Kolarskie oznaczały kiedyś dzisiejsze szosówki, a rowery szosowe utożsamiane były z takim czymś o czym ty mówisz.

 

Teraz rowery szosowe to rowery szosowe a rowery nieszosowe to rowery nieszosowe

 

 

Możesz to nazwać: miejski, hybrydowy lub trekkingowy

 

 

Z założenia o nazwie gatunkowej roweru decyduje rama

Jak do ramy mtb założysz szosowy osprzęt i baranka i wąskie opony to dalej będzie mtb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie koledzy Cykliści!

 

Obecnie posiadam taki rower (a przynajmniej na ich stronie ten najbardziej go przypomina), który wykorzystuję jako takie all-in-one. Używam go w terenie, na szosie, na zakupach, jeżdżę nim do szkoły i do parku. Ostatnio miałem okazję trochę przejechać trochę taką szosówką i zakochałem się w małym oporze opon i kierownicy "baranku". Gdybym był bogaty... To bym sobie z miejsca kupił, ale u mnie z kasą cienko. Nie stać mnie na wydanie 2,5k na drugi rower, na którym będę jeździł godzinę dziennie przez dwa miesiące, tylko po równym asfalcie, którego u mnie brak. Wpadłem więc na pomysł, w którego wykonaniu (mam nadzieję) mi pomożecie.

Chcę niewielkim kosztem dokupić do mojego b'Twina koła z oponami szosowymi (to co teraz mam można nazwać "traktorami" w porównaniu z szosowymi) i kierownicę "baranka", co bym mógł sobie pod koniec czerwca zmienić z użytkowych i wrócić do nich we wrześniu. Na zakup czegoś totalnie nowego mnie nie stać (a może? za sześć stów coś się kupi na Allegro?), więc proszę Was o pomoc z przeróbką. Ciężką ramę muszę przecierpieć, tak samo przerzutki. Mam tylko obiekcje, czy na węższych obręczach szczęki hamulcowe będą pracować. Hmm, i widelec... Dobra, ja się na tym nie znam, mam nadzieję, iż mi pomożecie, jako świeżo upieczonemu cykliście, który lubi szybko i niekoniecznie wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie za 600 zł. Bardzo lubię polecać stare szosówki Peugeota z początku lat 90 - ramka Mangalloy, pełne Shimano, fajne obręcze. Ogromnym ich atutem jest indeks na tylną przerzutkę. Super się sprawują takie rowerki. Z przykładów podać mogę:

http://allegro.pl/peugeot-cologne-i1728276128.html

http://allegro.pl/rower-szosowy-peugeot-catania-look-klamkomanetki-i1699903855.html

http://allegro.pl/rower-szosowy-peugeot-lekki-warto-kolarka-i1736981495.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich : )

Mam ogromny dylemat, bo fajne rowery są najczęściej na 54-56 cm. Ja chcę kupić sobie szosówkę, którą za rok mógłbym wystartować 1-3 razy w triathlonie.

Mam 184 cm i z obliczeń wynika, że rama musi być 59-61 cm, ale za cholerę nie mogę takiej znaleźć na allegro i jakimś ogarniętym osprzęcie.

Czy rzeczywiście muszę mieć aż tak ogromną ramę?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zamierzam kupić nowy widelec do mojego roweru. Na Allegro znalazłem ofertę widelca Columbus Carve. Moje wątpliwości budzi wymiar średnicy rury sterowej podawany przez sprzedającego, a mianowicie 30mm. Czy taki widelec pasowałby do mojego roweru? Teraz mam widelec z rurą 1 1/8 cala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Możecie się koledzy wypowiedzieć o tym rowerze http://allegro.pl/sp...1763924397.html

Dodam tylko ze planuję kupić pierwszą szosę do 2000 i już mam mętlik w głowie. NIe wiem jak z rozmiarem ramy przy tym Specu ja mam 185cm wzrostu i nie wiem czy rama 56 nie będzie troche mała.

Edytowane przez kosciczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec 56 to 565mm gornej rury (najistotniejszy wymiar ramy, jesli ograniczyc sie tylko do jednego), nastepny rozmiar to 58 i juz 582mm dlugosci.

Jak sie pomierzysz np. TYM kalkulatorem to zobaczysz, ze optymalna dl gornej rury bedzie wahac sie w granicach 1.5cm, od "competitive/eddy fit do french.

Jesli nie jestes jakis abnormalny w budowie ciala to najprawdopodobniej bedziesz pomiedzy tymi rozmiarami 56 i 58.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włśnie o to chodzi że w jednym firmach wychodz mi rozmiar 56 a w innych 58 bo rzadko kto ma rozmiar ramy 57. Czytałem troche o geo Speca właśnie tego konkretnego modelu i cięzka decyzja. Jednym przy moim wzroście pasuje 56 a innym 58. Wiem że to zależy od budowy ciała i długości mostka, którym można coś nadrobić. Najlepiej byłoby się nim przejechać, ale niestety nie mam takiej możliwości :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Mam do was koledzy takie pytanie, może ktoś da radę mi pomóc.

Dostałem od kumpla rower na takiej ramie:

dsc00910cc.th.jpg

dsc00914az.th.jpg

dsc00915zy.th.jpg

dsc00916vr.th.jpg

Chciałbym zidentyfikować tą ramę. Kumpel mówi że stał ten rower u niego w garażu odkąd pamięta, ale nie jest w stanie mi nic pomóc. Na zdjęciach uchwyciłem jakieś charakterystyczne detale. Ponadto, rower miał zamontowane:

  • mostek shimano 600
  • siodło z napisem "mustang"
  • korba sakae ringyo custom na standardowy kwadrat
  • suport rozdzielny, na kwadrat, ale pasuje standardowy pakiet jaki mam w mtb kwadrat (113mm)
  • tylny odblask cateye
  • piasty zzr (czyli rometowskie)
  • koła przystosowane do szytek

Lakier prawdopodobnie jest oryginalny, zielony, wyszlifowane miejsca to już moja robota, i tak idzie do piaskowania.

Obręcze, piasty, szprychy i wolnobieg potraktowane zostały przez poprzedniego właściciela srebrnym sprayem (paskudztwo!)

 

Po wstępnych poszukiwaniach w stajni romet wyeliminowałem następujące modele: mistral, wicher, wagant, sport, super, huragan, orkan, orion, tourist, rekord. Zastanawia mnie jaguar. Kształt mufek przy główce inny niż oryginalny jaguar którego posiadam (ten posiadany jest jeszcze na korbach na kliny), ale geometria, rozmiar bardzo podobny.

 

Pomoże ktoś w rozpoznaniu ramki?

 

Pozdrawiam, Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osób co jeżdżą po Polskich drogach. Czy często musicie dopompowywać gumy ?

Ja po jeździe musiałem raz dopompować szybko schodzi powietrze mam zakres 7-10 bar i moim zdaniem mini pompka na 8bar jest niezbędna.

 

Co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz swoje dętki ew. wentle czy gdzies minimalnie nie ucieka , normalnie powietrza ubywac nie powinno , ja stan powietrza monitoruje co miesiąc jak mi się nie uda szybciej gumy złapać , u mne jest tak ze szybciej złapie gume niz mi troszke powietrza zejdzie przez blizej nieokreslony czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pomoże ktoś w rozpoznaniu ramki?

 

Pozdrawiam, Piotrek.

 

Cześć,

 

z daleka wygląda to na włoską robotę. Moja szosa ma prawie identyczną ramę -> Atala Corsa GS (choć stery są zupełnie inne...) .

Nie posiadam niestety spisu wszystkich modeli.

 

Pozdrawiam

 

W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...