Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

Jest to temat o drobnych sprawach, jednak mam pytanie o nie tak drobną kwestię.

 

Mianowicie chciałbym złożyć szosówkę na jak najtrwalszych komponentach, bez wyjątku - mocna rama, widelec, koła, trwały napęd itd. Generalnie ma to być szosa nowoczesna, aczkolwiek masa nie jest tutaj priorytetem.

Marzeniem jest zrobienie ramy na zamówienie. Prawdopodobnie chciałbym taką ramę od p. Orłowskiego, o nim nie słyszałem złej opinii.

 

Jeśli ma być to rower trwały, by nie powiedzieć wieczny, nastawiłem się na stal, a częściowo stalowe komponenty to jednak te z niższej półki - 2200, 2300, Sora i ewentualnie Tiagra - to jeśli chodzi o Shimano.

Składanie takiego od zera nie ma większego sensu, ponieważ cena wychodzi kosmiczna w stosunku do wagi (ta druga priorytetem jednak nie jest). Wg wyliczeń na podstawie Katalogu Rowerowego 2010 wyszło 5500zł za 10500g - śmieszne :icon_mrgreen:

 

Jaką mielibyście dla mnie propozycję? Czy powinienem szukać komponentów np. na aukcjach czy może kupić podstawową szosę i wymienić sobie poszczególne elementy po kolei, albo część od razu sprzedać, a kupić to na czym mi zależy? Może jakieś inne pomysły?

Generalnie, jeśli chodzi o mój fundusz, nie mam ustalonej konkretnej kwoty, ponieważ nie mam pojęcia ile za ramę z widelcem wziąłby p. Orłowski. Wstępnie policzyłem poniżej ~2500zł, jednak liczę na jeszcze niższą cenę z racji tego, że ( jak już wspomniałem) masa nie jest na pierwszym miejscu (czy będzie to 7 czy 8kg - bez znaczenia, aczkolwiek byłoby miło gdyby poniżej tych magicznych 10kg się plasowało) . Preferowałbym rurki jak mocne, niecieniowane za wszelką cenę, by zabrać parę gramów.

 

 

Może liczby związane z masą roweru, które pisałem, są dla niektórych śmieszne, ze zbyt dużą rozbieżnością, ale z szosami nie miałem nigdy do czynienia, a w przypadku MTB również na wagę specjalnie nie patrzyłem, więc nie mam aż takiej orientacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamkniesz tego w 2500zł. bo ram będzie kosztowała pewnie ponad tysiaka

 

Wydawało mi się, że napisałem w miarę składnie, ale może nie, więc napisze jaśniej.

 

5500zł wyszło mi za cały rower ważący 10500g (:icon_mrgreen:) gdybym składał całość od nowego na takich komponentach jakie chcę.

Za samą ramę z widelcem w tym układzie policzyłem ~2500zł, nie za kompletny rower.

Widzę jednak, że napisałeś coś o tysiącu - gdybym dostał stalową ramę od Orłowskiego z widelcem za takie pieniądze, byłbym naprawdę uradowany!

Edytowane przez michalbike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj na forum szosowe org, tam poczytaj. Podajesz jakieś liczby nazwy, nie wiem o co chodzi.

 

Kierujesz się trwałością, stal i sora nie jest trwała. Poszukaj całych rowerów. Kupując w kawałkach przepłacasz. Jaki budżet? Zajrzyj na strone speca treka gianta, będziesz miał rozeznanie, ale na początek forum szosowe. Pare dni czytania i rozwiejesz wszelkie wątpliwości.

 

edit: 5,5 koła za rower 11kg???? to jakaś pomyłka, heh, ale dobrałeś komponenty

Edytowane przez Aurox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit: 5,5 koła za rower 11kg???? to jakaś pomyłka, heh, ale dobrałeś komponenty

 

Napisałem wyżej, że dobierałem wg cennika z katalogu rowerowego, dlatego wyszło aż tyle, zarówno PLN jak i kilogramów. Też uważam to za śmieszny wynik.

 

Zajrzyj na forum szosowe org, tam poczytaj. Podajesz jakieś liczby nazwy, nie wiem o co chodzi.

 

Kierujesz się trwałością, stal i sora nie jest trwała. Poszukaj całych rowerów. Kupując w kawałkach przepłacasz. Jaki budżet? Zajrzyj na strone speca treka

 

 

 

Mam jednak wątpliwości co do Twojej wypowiedzi - sorry. Stal nie jest trwała? Aluminium jest trwałe? A może polimery? :icon_mrgreen:

Z forumszosowego.org skorzystam - dzięki, ale Speca odrzucę - tutaj dopiero można pisać o przepłaceniu. Robi dobre rowery fakt, ale logo też swoje kosztuje, a jednak właściwości roweru nie polepszy.

Edytowane przez michalbike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym rowerze od którego będę brać te klamki jest zamontowana tylna przerzutka shimano. Więc chyba nie jest potrzebny ten wynalazek. Zawsze mogę przełożyć wraz z przerzutką szosową do mojego crossa.

 

To jest zdjęcie mojego bike:

 

mini_3fc76fc1a9f17901690b7ec661f94a48.jpg

Co myślicie o tej przeróbce (baranek, klamko manetki, przerzutki, sztywny widelec)

 

Części które mógł bym skołować są z 7 letniego roweru szosowego.

 

A też jest inna możliwość przerobienia roweru na bardziej szosowy - zamontowanie lemondki. Czy to wyjdzie na to samo co montaż baranka??

Edytowane przez przemolinko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szosę stalową i aluminiową. I stal jest przyjemniejsza. Sztywność jest naprawdę porównywalna (sprawdzone na podjazdach).

 

Zależy o jakiej stali jest mowa kanalizacyjna czy chromowo-molibdenowa.

 

I na koniec rada: proszę o grzeczniejsze wyrażanie się. Zwroty typu "chyba cię" są co najmniej nie na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama stalowa no name.

Widelec stalowy

klamko manetki campa veloce

hamulce campa veloce

przerzutka tyl shimano Slr 8s

przerzutka przod nie wiem

korba jakas campa

kola wkladal bym te swoje alexrims citi 1.0 wraz z oponkami maxxis detonator 23mm

 

a moj rower

 

rama alu

widelec rst tr pro rl 7

klamko manetki alivio

hamulce tektro rx1

przerzutka przod shimano

przerzutka tyl alivio

korba truvativ iso flow

kiera mostek sztyca zoom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
no chyba cie... stal się giba na boki a alu nie ;p

To czysta bzdura. Sorry, ale nawet moja 45-letnia rama z taniego CrMo, która Bóg raczy wiedzieć ile tyrała w klubach, na wyścigach i ludzi mających gdzieś pierwotne przeznaczenie szosówki i mimo kilku drobnych pęknięć, wcale nie jest bardziej wiotka od aluminium. Kolega ma Treka na rurach Alpha alu i przy depnięciu w korby widać wyraźnie, że się gnie w podobnym stopniu, a jest mniejsza - to też przekłada się na wiotkość ramy.

Gdzieś było porównanie ram stalowych, tytanowych, aluminiowych i węgla. Konkretnie przykładano w odpowiednich pozycjach ustaloną siłę i mierzono ugięcia. Wyszło dość ciekawie, stalowe ramy prawie zawsze były nieco bardziej wiotkie, za to reszta różnie, o ile dobrze pamiętam karbonowe były ogólnie najsztywniejsze. Jak ta cecha wygląda w jeździe - moim zdaniem to tylko placebo. Najwięcej i najtaniej można w komforcie osiągnąć kupując nieco szersze opony i pompując nieco mniej.

 

Aurox, nawet ramy z gaz-rur wcale nie pływają tak mocno, ale to już tutaj zależy pewnie w dużym stopniu od przebiegu ramy i mocy w nogach przez poprzednich jeźdźców - może dlatego wiele takich tanich ram nie były pod moimi nogami wybitnie giętkie, gdyż były raczej od zwykłych ludzi, a nie kolarzy.

Edytowane przez harmankardon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...