Arni220 Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Bez przesady, czy to jakiś wstyd zrzucić na małą? Wiem z własnych obserwacji, że właśnie tak jest, ludzie mają na płaskich terenach kompakty, do tego kasety 11-28 (wszystko montowane seryjnie) i meczą ten blat, bo ujmą jest zrzucenie na małą, a i w sumie mają w tym wiele racji, bo przeskok o 16 zębów potrafi być mocno irytujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariano77 Napisano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2017 Tutaj nie chodzi o ujmę czy wstyd zrzucenia łańcucha na mały blat mi chodzi o sam trening -mam parę górek gdzie cisnę siłowo na stojąco i 50 jest wystarczająca. Wyznaję zasadę- szybciej podjedziesz mniej się zmęczysz a przełożenia zaczynam redukować gdy na podjeździe czuję już nieco większy opór i o jedną koronkę aż do skutku. Wyższą kadencję zaczynam gdy zaczynam już dobrze czuć mięśnie- chwila szybszego pedałowania i mięśnie znowu są gotowe do wysiłku. Wy może tak nie robicie, ale w moim przypadku bardzo mi odpowiada. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
semow Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 [abstrahując od rozważań teoretycznych] widzicie na jakich oponach znajomi jeżdżą, Wy też zmieniacie opony - czy dużo ludzi przesiada się na opony szersze niż 28c? Jakie macie obserwacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Króluje 25mm w tej chwili, ale 23 też jeszcze są. Generalnie 28 nie, ale można odnieść takie wrażenie, bo często te 23/25 siedzą na obręczach 17/18mm i wtedy ich balon właśnie ok. 28mm wynosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kishoth Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Ja powiem tak: jeżdżę (z przymusu) na 23C, ponieważ w moje widełki (stara Koga Miyata z 1994 r.) na upartego wsadziłem 28C ale co chwila musiałem poprawiać koło ponieważ miałem nieodparte wrażenie że ociera (i słusznie -niewiele bo niewiele, ale jednak) o widełki przy mufie suportu. Więc jeżdżę na 23C. W następnym rowerze na pewno założę 28C z prostej przyczyny - komfort. Przy swojej wadze (100 kg) widzę dużo na plus jeżeli chodzi o komfort na nieco szerszej gumie. Różnice w osiąganych prędkościach w zasadzie pomijalne i nie zauważyłem większej różnicy (tutaj podejrzewam, że najmniejszy wiatr sprawi większą różnicę niż w szerokości gum 23C a 28C). Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Tak, tu duże znaczenie ma także rodzaj aktywności. Jak ktoś się ściga, to raczej 28 nie zakłada nawet na treningi choć zimą spotykałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 4 Września 2017 Udostępnij Napisano 4 Września 2017 W swój widelec wsadziłem kiedyś 28C conti, ale najlepiej jeździ mi się na 25mm Duże znaczenie ma tu ciśnienie, w węższych wrzucisz wyższe ciśnienie. Ale generalnie zgadzam się opory toczenia 25 vs. 28 są raczej małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Mam pytanie. http://allegro.pl/show_item.php?item=6982875476#thumb/1 czy ten rower jest na pewno legitny? Nie mogę znaleźć tego Specializeda z takimi naklejkami. Ponoć model z 2012 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 często te 23/25 siedzą na obręczach 17/18mm i wtedy ich balon właśnie ok. 28mm wynosi. Stek ogólników i bzdur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 6 Października 2017 Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Gdzie, w którym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Chocby w tym, ze opona 23c moze i jest szeroka jak np 25c ale bieżnik ma o szerokosci 23c a dalej jest juz powierzchnia nie przystosowana do jazdy. Wiec nie ma sensu mierzyc szerokosci opony po napompowaniu, powinno sie mierzyc szerokosc bieznika, bo nawet slicki go maja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 (edytowane) Od pewnego momentu masz rację i zgadzam się z tobą, w końcu opony 23mm nie skonstruowano tak, by miała 27mm. Gdzieś jest ta granica przesady gdzie opona styka się z jezdnią zbyt szeroką powierzchnią choć myślę, że jeśli taka 23mm uzyska 25mm bez zmniejszenia wysokości, to jest to jeszcze do przyjęcia jak najbardziej. Z drugiej strony ludzie zakładają 23mm do obręczy 17/19mm i uzyskują balony 27/28mm. Jeżdżą i nie narzekają na zbyt szybkie zużycie, a poprawie uległy inne rzeczy. Kto ma rację? Tu by chyba testy laboratoryjne były potrzebne, by konkretnie wykazać kto ma rację. Z drugiej strony mamy np. tabelę DT: https://dycteyr72g97f.cloudfront.net/uploads/RDRR41CDPW32SA5252/MAN_WXD10000000866S_WEB_ZZ_001.pdf Gdzie opony 23mm można już zakładać do obręczy nawet 19,9mm. No ale nadal się pytam, czy to konsultowano z producentami opon? Edytowane 13 Października 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 (edytowane) Jestes pewien ze to wina obreczy? Gdyby zalozyli ja na waska obrecz, to opona by byla wezsza ale wcale nie znaczy to ze do takiej zaprojektowal ja producent i ze bedzie pracowac w optymalnych warunkach. No bo w sumie powstaje pytanie. Podana szerokosc opony dotyczy szerokosci opony po napompowaniu, czy szerokosci bieznika czyli czesci opony ktorej sie faktycznie uzywa do jazdy? Balony beda rozne w zaleznosci od obreczy, ale czesc z bieznikiem generalnie sie nie bedzie zbytnio zmieniac. Edytowane 13 Października 2017 przez verul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Nigdy bieznika. Mierzy sie szerokosc oplotu. Np Vittoria podaje swoje wartosci przy 15mm obreczy i max cicnieniu opony. Co ciekawe, odnosnie wymiarow opon, nie ma zadnych standardow, tak jak to ma miejsce w przypadku obreczy. Kazdy producent stosuje swoje standardy, stad roznice w nominalnych wymiarach pomiedzy roznymi producentami.. Do tego dochodza tolerancje szerokosci i wysokosci. Mniej wiecej +/- 2mm i 5mm, szerokosc/ wysokosc. Nie spotkalem sie z zadna opona 23mm, ktora zalozona na szersze obrecze roslaby do 27-28mm. Od lat jezdze na 17.5/23mm wew/zew szerokosci obreczy. Uzywalem kilkunastu modeli opon i zasada jest ze w porownaniu do waskich obreczy, takie opony maja szerokosc wieksza o ok 2mm. Z ciekawosci zaloze 23mm opone na obrecz o wew szerokosc 19mm. Chociaz jezdzac na 25mm oponach na tych obreczach, nie widze zeby szerokosc rosla o te 4mm. Caly czas opona tyje o 2mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 O ile pamiętam, to chyba Spike pisał kiedyś, że Duro 23mm na 17 czy 18mm obręczy, urosło mu do 27mm. Trzeba by poszukać w czeluściach forum szosowego, a może to o 25mm pisał? Nie pamiętam. W sumie z przyjemnością bym popatrzał na takie dany różnych opon z różnymi szerokościami obręczy. Obliczając z prostego wzoru na obwód koła i zakładając, że na 13mm obręczy balon wynosi 23mm, to powiększając obręcz do 19mm balon wyniesie ok. 25mm. Czyli by się zgadzało z tym co mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Ale chyba te Duro na dzien dobry sa szersze. Zalozylem ta sama opone Vittoria Pave 25mm na obrecz o wew 19mm. Opona mierzy 26.4mm, na obreczy 17.5mm, 26.1mm. Obrecz rosnie o 1.5mm, a opona tylko o 0.3mm. Z tym, ze Vittorie, juz na starcie sa nieco wezsze od np Veloflexow i Conti, cos ok 0.5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 A pamiętasz jak kiedyś dyskutowaliśmy o polepszeniu aerodynamiki takiego zestawu? Twierdziłeś, że opona np. 23mm założona na obręczy 17mm, daje bardziej aero zestaw niż opona 23 na obręczy 14mm. Wiadomo, najbardziej aero jest układ gdy szerokość balona opony jest równy lub minimalnie mniejsza niż szerokość profilu obręczy. Co mamy w tym przypadku? Obręcz 14C aluminiowa w najszerszym miejscu ma ok. 19mm. Balon opony na niej uzyskuje ok. 23mm. Różnica jest 4mm przy czym, to opona jest szersza od obręczy. A zatem, ten zestaw aerodynamicznie jest słabiutki. Zgoda. Druga opcja, obręcz 17,5C na zewnątrz ma ok. 22,5mm. Balon na niej osiąga jak piszesz 26,1mm, a więc też jest szerszy od najszerszego miejsca obręczy o 3,6mm. W konsekwencji mamy niemal identycznie słaby zestaw pod kątem aerodynamiki. Więcej, założyć by można nawet, że węższa opona łatwiej mogła by ciąć powietrze. Niestety, aby balon opony miał przynajmniej taką samą szerokość jak obręcz w najszerszym miejscu lub był nawet od niej węższy (obręcze U tak jak w Zippach), to niestety, praktycznie nie możemy mówić o obręczach aluminiowych typu clincher. Takie obręcze są możliwe do wykonania, ale raczej tylko z karbonu, osobiście znam tylko jedną, która coś takiego przypomina i jest aluminiowa: https://dandyhorsestore.com/userdata/gfx/f49473407ed020a7df425a688e696400.jpg ale zdecydowana większość, w tym np. DT mają jednak takie kształty: http://www.prowheelbuilder.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/t/dtswissr511700cblackdiscbrakerim_18.jpg https://dandyhorsestore.com/userdata/gfx/bce08534fd3263a4e5801bd7557a0c3a.jpg A więc zaleta aerodynamik w przypadku alu obręczy w praktyce nam odpada. Tym niemniej pozostają inne kwestie, które warto rozpatrzyć decydując się na szerokie obręcze alu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
verul Napisano 15 Października 2017 Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Moj Duro Slickster na obreczy RR411 o wew szerokosci 18mm (zew 22mm) ma balon 26mm a rozmiar opony wg producenta 23c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 16 Października 2017 Udostępnij Napisano 16 Października 2017 Wyzej podane wyniki dotycza opony 25mm, nie 23mm. Przy 23mm, z ok 4mm roznicy pomiedzy szerokoscia opony i obreczy, na szerokiej o zew 23mm mamy juz tylko 2mm. Wiec jak najbardziej aerodynamika polepsza sie. Co do aluminiowych aero obreczy, ostatnio pojawila sie toroidalna obrecz Al33. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 16 Października 2017 Udostępnij Napisano 16 Października 2017 (edytowane) A no tak, choć +2mm to nadal nie 0/-2mm i dopóki nie pojawi się więcej obręczy tego typu w alu i w ludzkich pieniądzach, to raczej ciężko będzie mówić o konkretniejszych zyskach aero dla przeciętnego amatora szoski. Edytowane 16 Października 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzpiceR Napisano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2018 Dwa szybkie pytania, budżetowo: 1. Gdzie dorwę kółeczka do Dura Ace RD-7402? 2. Jakie koło dla gościa 95 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 15 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2018 Ad. 2 - dobrze zaplecione na 24/28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzpiceR Napisano 2 Maja 2018 Udostępnij Napisano 2 Maja 2018 Kumpel przymierza się do tego roweru, ktoś coś zauważa niefajnego? http://allegro.pl/ladny-scott-na-pelnej-grupie-ultegra-polecam-i7310551739.html#thumb/3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sthEn Napisano 4 Maja 2018 Udostępnij Napisano 4 Maja 2018 (edytowane) Każdy napęd idzie wymienić, z ramą już gorzej. Przyznam, że oprócz przyjemności, jaką sprawia mi jazda na rowerze, zwracam również uwagę na wygląd. Już od dawna wiem, że cichym marzeniem jest biały Canyon. Czy warto na pierwszą szosę zainteresować się czymś takim, biorąc pod uwagę powyższe? http://allegro.pl/canyon-roadlite-szosa-ultegra-105-ritchey-8-2-kg-i7305029549.html Osprzęt można wymienić (co i tak zapewne bym zrobił - jestem idiotą i zapewne za rok Ultegra by tam zawitała). Zależy mi na białej ramie Canyona. Interesować się powyższym? Edytowane 4 Maja 2018 przez sthEn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gacek891 Napisano 18 Maja 2018 Udostępnij Napisano 18 Maja 2018 Witam Szukam opini na temat rowerów b'twin, konkretnie chodzi mi o model B'twin Ultra 920 Cf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.