Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taką drogę. Prowadzi przez wieś. Dystans, który pokonywałem w lato, przy fajnej pogodzie, za dnia, na kołach 26x1.0 (25c) ze średnią 28km/h przy naprawdę sporym wysiłku głównie ze względu na jakość nawierzchni, teraz na szosie, na oponach 23c, zimą, po ciemku, pokonuje bez większego wysiłku ze średnią 29,5

Jak to możliwe? Czy większe koło lepiej pokonuje kiepski asfalt? Czuje, jakbym po prostu leciał po tej drodze, nie muszę nawet omijać każdej nierówności jak na poprzednim rowerze :o

Napisano

Chciałbym was się zapytać czy łożyska tzw kulki w rowerze szosowym psują się od najechania w duża dziurę z dużą siłą koło mam obecnie sztywne ale mimo że mam na max (120 psi ) napompowane koło to czuje jak bym jechał na kapciu bardzo was proszę o odpowiedz. 

  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Chciałbym was zapytać w jaki sposób może dojść do skrzywienia haku przerzutki tylnej w nowym rowerku szosowym?

Nie miałem żadnej wywrotki, jeździłem tylko po asfalcie. Co mogło doprowadzić do skrzywienia haku?

W rowerze MTB może wpaść jakiś badyl między szprychy a przerzutkę i uszkodzić hak, a w rowerze szosowym jakie są opcje?

Czy liche haki to sposób na dodatkową kasę dla producentów oraz postarzanie produktu?

Edytowane przez luker87
Napisano

Mocniej nacisniesz na przerzutke, ktora jes przedluzeniem ramienia haka i ten juz sie moze skrzywic.

Czesto zmieniam kola, do tego zakladanie na trenazer i od czasu do czasu musze prostowac hak.

Przyrząd do kontroli i prostowania haka jest chyba jednym z bardziej niedocenianych i malo użytkowanych.

Haki w nowych ramach moga juz wymagac prostowania.

Napisano

Mocniej nacisnę na przerzutkę znaczy zmienię bieg pod większym obciążeniem?

Czyli haki w szosówkach są specjalnie liche żeby wydobywać od klienta więcej $? 

Innego powodu nie mogę znaleźć.  W starym rowerku nigdy nie miałem problemów z hakiem.

Warto stosować taki przyrząd do prostowania haku? Prostowanie osłabia w jakimś stopniu materiał haku, co jest niebezpieczne.

Najlepiej byłoby kupić porządny zamiennik.

Napisano (edytowane)

Po pierwsze to haka nie haku

Po drugie naciskając na przerzutke haka nie skrzywimy. Chyba że się rower na nią przewróci.

 

Najpewniej był krzywy po pierwszym transporcie.

Edytowane przez Jaca911
Napisano

na gwarancji wymienią mi hak i przy okazji zapytam się czy mają taki przyrząd do kontroli i prostowania haka.

zastanawiam się czy nie sprawić sobie taki przyrząd bo krzywym hakiem można sobie załatwić koło,a jak się złamie to i  ramę.

Napisano

Witam . Mam do was jedno pytanko. Niedawno zakupiłem nowe opony Continental GatorHardshell 700cx25 mm dzisiaj na nich pojechałem na pierwszy trening i niepokoi mnie jedno . Wiec pytanie brzmi czy na zdjęciu mojej opony które załanczam jest tam dziura czy to tylko zadrapanie bardzo was proszę o odpowiedz 

post-202731-0-15281600-1492192884_thumb.jpg

Napisano

Dokładnie choć stawiam, że to tylko powierzchowna rana i w niczym nie będzie przeszkadzać. Sprawdź tylko czy nie ma w niej jakichś ciał obcych coby dętki nie przebiło. Z czasem takich ran będzie coraz więcej, nie da się tego uniknąć.

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Zależy gdzie chcesz jeździć. Ten rower ma moim zdaniem jeden mankament/zaletę - napęd ustawiony na typowe góry, bo korba 3rz 50/39/30 + kaseta 11-32 preferuje go do takiej jazdy. Jeśli nie mieszkasz w górach, to na dzień dobry bym coś w nim podmienił, chociaż kasetę na jakąś 12-23/12-25 o ile nie także korbę na np. 46/36. Reszta to typowo firmowe komponenty Gianta czyli ? Ale na początek w niskim budżecie i po ustawieniu pod swój teren powinien wystarczyć.

Edytowane przez Arni220
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam. Wczoraj musiałem wrócić taksówką do domu :( ...ogólnie fala nieszczęść...ale mam przeciętna opone która jest całkiem nowa (bianca strada 33c). Podkleiłem latka do opon od środka no ale na zewnątrz jest jak jest. Chciałbym skorzystać z waszego doświadczenia szosowego i dostać jakąś radę co z tym robić? Jeździć na tym? Wyrzucić? Czy jeździć z oponą w "plecaku"? Drugie zdjęcie po napompowaniu do 6bar.3335e5bb125b2cf34475f4d0b2ce0c33.jpgc73ab054e4123e9b97b444f7a4d0cc4f.jpg

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Może spróbuj u wulkanizatora, miałem takie rozcięcie w oponie samochodowej tylko ze trochę większe (oplot był cały) i mi to zakleił.Już z 4 lata minęły i nic się z tym nie dzieje.


 

Napisano

Wulkanizator nakleił tylko łatkę od środka

Oplot jest cały...wlałem tam superglue i zobaczymy co będzie.

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Mam taki mały problem ... kupiłem przednia przerzutke tiagra 4700 i dostałem do tego adapter tl-fd68 który ma mi pokazać poprzez położenie linki czy mam włączyć coś tam czy też nie :)...chodzi o przestawienie takiego bolca. Pytanie z mojej strony brzmi: w jakiej pozycji powinna być przerzutka? Na największym blacie?

Juz doczytałem :)

Napisano

Czołem

 

Mam małe pytanko. W szosie mam wiekowe hample RX100 i do tego klamkomanetki z tej samej grupy. I teraz pytanko, generalnie hample hamują słabo, praktycznie nie jestem w stanie zblokować koła przy moich 78kg wagi. I teraz pytanie czy  kombinować z podmianą klocków, albo czy same hample coś dadzą - ponoć np nowa tiagra ma o 30% zwiększoną siłę hamowania względem poprzednika(a względem moich wiekowych może i sporo więcej ;) ), ale może to się wiąże tez częściowo z przemodelowaną przez lata konstrukcją klamkomanetek? Czy to raczej nie ma wpływu? Co byście radzili? ;)  Klocki niby tanie, kiedyś się zedrze, to mogę zaryzykować wzięcie jakichś miękkich... ale jeżeli hample zapewnią mi bezpieczeństwo, to te 200zł nie wygląda jakoś strasznie, bo obecnie się pewnie na tym nie czuję przy szybszych zjazdach ;).

 

Druga sprawa, podmieniam korbę na compacta 50x34, z tyłu mam kasetę 11-28(a chętnie bym tam nawet założył jeszcze coś lżejszego, bo kondycja już nie ta, a górki u mnie spore- wyjeżdżam z domu na dzień dobry na jakieś 8% a za moment skacze do 20% ;) ) i moja przerzutka 105 z krótkim wózkiem raz, że ma już przekroczony o 1 ząb kasetę(ale chodzi dość przyzwoicie na tym) i pojemność chyba o 2T, to jeszcze teraz po zmianie korby dostanie kolejnego strzała o kolejne 2 zęby na pojemności i pewnie sobie już nie poradzi z tym za dobrze. Będzie to chodziło sensownie jak z tyłu założę jakiś długi wózek z MTB? Przynajmniej chwilowo, bo mi się pląta jakaś stara acera i alivio, gdzie mógłbym spokojnie nawet kasetę 30T założyć teoretycznie. Zastanawiałem się nad wymianą całości na Tiagrę 4700, ale jakoś no nie wiem... nie mam przekonania do takiej rewolucji w tym staruszku ;).

Napisano

Mialem klamkomanetki RX100 i jakaś alhonga z tylu oraz 105 z przodu...blokowalem kolo bez problemu przy 90kg. Klocki miałem najtańsze z allegro. Przeszlifuj klocki i wyczyść obrecz...moze to coś da.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...