Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dla tego zamiast tworzyć lepiej podać link do opracowań, gdzie wszystko ładnie wytłumaczono. Kto ciekawy przeczyta, twórca własnych teori i tak tego nie zrobi i będzie tworzył do bólu.

 

Także panowie, dajcue na wstrzymanie, bo stukając w klawisze niektórych rzeczy i tak nie wytłumaczymy. Po co się męczyć?

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Witam , mogę zadać pytanie z innej beczki ?

Kompletuję po kawałku szosę , mam już 5kg części i  teraz zaczyna się zabawa z napędem... Obstaję za układem 2x10 , raczej wszystko z używek , jednak twarde założenia to korby poniżej 600g przy długości 175 , talerze 53/39. Nie wiem na co się "rzucić" : Japończyki ? Amerykanie ? Inne opcje ? Co z czym mogę pomieszać ? 

p.s.   Jedną "ołowianą" szosę już mam...

Napisano

Ja bym z sentymentu polecił Włochów na miksie Potenza/Chorus, ale korba poniżej 600g? Tania zabawka to z tego nie wyjdzie, bo nawet korba karbonowa Chorusa to 680g. No i ciężko będzie o używki Campy, ale szukaj na forum szosowym, chłopaki często sprzedają używki w dobrych cenach.

Napisano (edytowane)

Nie żebym się czepiał , ale chorus to poziom ultegry.... za nisko. Na ebay-u zdarzają się różne rzeczy ( mam familię za wielką wodą ) ale na domiar wszystkiego suport mam BB90. Kicha . Jeśli chodzi o ceny to o nowych mogę zapomnieć ale na używkę mogę sprzedać spodnie  :)

Edytowane przez Mirecki
Napisano

S Record to dalej poziom 600g , ale niech tam . Natomiast co dalej ? Klamki mogą być RED a przerzutka tył może być Dura Ace ? Kaseta ? W prawdzie mam teraz Shimano ale zawsze mogę ją zmienić na coś innego . Campa nie toleruje kombinacji ?

Napisano (edytowane)

Tak, Campa nie toleruje kombinacji choć 11s przyjmuje kasety 11s Shimano. Niby są jakieś części pozwalające parować Campę z innymi firmami, ale po co iść tą drogą? Popróbuj Campy, nie jest źle, ale mieszanie Campy z elementami Shimano jakoś tak nie bardzo wygląda :) Można by ewentualnie dać inną korbę np. Rotora czy FSA, często spotyka się taki set.

 

A tak z innej strony, czemu chcesz aż tak wysokie modele? Co cię uratuje 200g czy łożyska ceramiczne w SR zamiast zwykłych w Recordzie? W Campie jest tak, że mechanizm manetek od Chorusa do SR jest identyczny, drobne zmiany są w samej dźwigni i nie wiem czy w czymś jeszcze, generalnie jest to to samo. T. przerzutki R/SR dostały więcej karbonu, a SR ceramikę, korba pewnie jest delikatnie odchudzona w R i SR + tak samo, ceramika w SR. Kasety R/SR na 4 czy 6 największych koronkach otrzymały tytan na alu pająku w porównaniu do Chorusa, co odbije się dość wyraźnie na trwałości. Generalnie najkorzystniej cena/jakość wypada właśnie Chorus, ale nie namawiam, Campa SR to marzenie wielu tak jak Eagle w MTB :)

Edytowane przez Arni220
Napisano

200g nie wiele , ale 200 tu , 100 tam , 300 jeszcze gdzieś i mój obecny ścigant dorobił się 9kg. Pomimo że mam mix ultegry z Dura Ace.Przyuważyłem na ebay-u że spec ma lekkie korby , jednak pomimo tego że mam bardzo zaprzyjaźniony sklep i zniżki to na nówkę się nie szarpnę..

Napisano

Spoko , jest aluminiak , będzie węglowiec.Póki co wszystko używki - rama , koła , kiera , siodło ... no hamulce mam nowe :) Może jakieś sugestie co do tylnej przerzutki ? Bo klamek jeszcze nie mam.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Cześć wszystkim.
Kupiłem nowe opony zwijane Continental Ultra Sport 23mm i dętki 18-28. I nie mogę załozyć opony koło wentyla. Zgrubienie gumy przy mocowaniu wentyla zajmuje całą szerokość obręczy, opona nie ma miejsca. Czy miałem pecha i ten zestaw + moja obręcz nie pasuje do siebie? Czy jeździć tak, czy zwracać towar do sklepu? Czy nie umiem tego założyć?

Na zdjęciu pokazuję jak to wygląda przy napompowaniu do ok. 6 barów.

post-192291-0-38057600-1488796495_thumb.jpg

Napisano

Dokładnie tak, przy zakładaniu dętki nie "wyciągaj" wentyla na maksa z obręczy, tylko zostaw go głębiej, będziesz miał miejsce żeby wsadzić rant opony. dopiero po podpompowaniu trochę, poukładaj ręką oponę i dobij ciśnienie do żądanego. 

Napisano

Dzięki panowie. Nie wpadłem na to ze by tak pokomninować. Stare opony nie rodziły takich problemów. Tylne już jest, zaraz zmieniam przednie i może jeszcze dziś przetestuję. :)

Napisano

Witam 

Mam do was nie typowe pytanie czy ten rower na którym jade jest rowerem szosowym i czy nada się na wystartowanie w zawodach kolarskich amatorów. Bardzo was proszę o odpowiedz ponieważ bardzo zależy mi na tej odpowiedzi z góry dzieki. 

post-202731-0-93369500-1489002943_thumb.jpg

Napisano

Z góry dzięki wam za odpowiedz a za mały troche jest a koła ma 28 ale niestety moje środki finansowe nie pozwalają mi na to aby kupic nowy rower szosowy wieć lepiej mieć taki niż żaden jescze raz wielkie dzieki :)

Napisano (edytowane)

Witam mam do was jeszcze jedno małe pytanko.

mi pierwsze przerzutki tylnie żle przeskakują głownie z jedynki na dwujke i czy z tego powodu przerzutka tylnia czyli ten mechanizm co odpowiada za przezucanie może mi sie od tego zepsuc i czy moge tak jezdzic bez obaw pytam sie bo dosłownie w tym miesiacu jestem bez grosza i nie mam pieniedzy zeby oddac rower do srwisu niewiem czy moge tak jezdzic bardzo bym prosił o odpowiedz.

Edytowane przez tomek25291

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...