Arvak Napisano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2016 a jakie jest wasze zdanie na temat tego roweru? http://allegro.pl/okazja-15-rower-szosowy-merida-race-880-i6209845452.html Musze już coś kupić w tym tyg, bo na weekend oszaleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cross2013r. Napisano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 sprzedam koła szosowe aluminium Tiagra https://sprzedajemy.pl/kola-szosowe-aluminiowe-nr38496812 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 Może ktoś się wypowie na temat takiego wynalazku? Znajomy chce kupić... http://allegro.pl/nowa-szosowka-carbon-campagnolo-rama-55-hit-i6283009662.html Rama raczej kiepska ale widelec karbon i klamki Veloce 10s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Rama raczej kiepska ale widelec karbon i klamki Veloce 10s. Jedną czy dwie strony wcześniej było pisane o tym rowerze, poczytaj. Klamki Veloce/Centaur/Potenza/Athena to akurat minus, a nie plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Też miałem wrażenie,że nie ma to jak Shimano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 22 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2016 Też miałem wrażenie,że nie ma to jak Shimano To już zbyt daleko wyciągnięte wnioski. Osprzęt Campy nie jest zły, kasety i łańcuchy są bardzo trwałe, korby sztywne, przerzutki precyzyjne, ale akurat te klamki mają jedną wadę o której pisałem wcześniej. Można sobie z tym łatwo poradzić, no ale nie powinno się to przytrafić części za 400/800zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rutin Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Co myślicie o Kross Vento 2.0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fisiek Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Napisz jeszcze z którego roku. 2015 widziałem, dotykałem, szału nie robi. Moim zdaniem lepiej zainwestować kaskę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebass52 Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Ja zastanawiam się nad krosem Vento 2.0 właśnie jako pierwszej szosówki.Zastanawiam się miedzy wyborem z rocznika 2014(ten srebrny na sorze) a tym z 2015/16 (czerwony na clarisie)Czy oprócz koloru i grupy osprzętu te rowerry czymś się różnią?Chodzi mi np. o geometrię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 7 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2016 Mam szybkie pytanie do specjalistów jakich na tym forum nie brakuje. Kupiłem sobie ostatnio szosówkę Peugota, model C2000G, rocznik 1996, taki jak poniżej tylko w malowaniu Festiny: Rower mimo swojego wieku jeździ świetnie. Jedyna rzecz jaka mi się w nim nie podoba to hamulce - model Shimano Exage Motion (pojedyńczy piwot). Do miasta wystarczają, jednak wybieram się niedługo w góry i wolałbym żeby skuteczniej wytracały moją prędkość. Naprościej byłoby zapewne wymienić klocki, ale czy to ma sens? Może lepiej zainwestować nieco pieniędzy i zmienić całe hamulce na jakieś nowoczesne? Czy w takim starym rowerze w ogóle jest to możliwe?? Doradźcie coś - pliz pliz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Nikt, nic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 (edytowane) Ja bym zaczął od klocków. Albo raczej od sprawdzenia równoległego ustawienia obecnych, ale to już chyba robiłeś. Edytowane 8 Lipca 2016 przez GTZaskar1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Ja bym zaczął od klocków. Albo raczej od sprawdzenia równoległego ustawienia obecnych, ale to już chyba robiłeś. Dzięki za odpowiedź, a jakie klocki byś polecał do moich hamulców? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Masz własne porównanie twardości z innymi. Przydałoby się, może wez jeden i do sklepu, coś ci doradzą. Chyba twardsze powinny mieć lepszą skuteczność. Ja kupiłem miękkie zamienniki Shimano po 6 zł komplet (oryginały 30 zł) i są za miekkie, gorzej hamują (ale nie ma tragedii), może chociaż przedłużę życie obręczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 ja bym zmienił hamulce na takie z bocznym piwotem - dłuższa dźwignia to lepsza siła hamowania. Te które masz teraz są chyba z lat 80-tych, więc starsze od roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Ok, jadę jutro w góry więc podjadę do jakiegoś sklepu - mam nadzieję, że mi coś doradzą. ja bym zmienił hamulce na takie z bocznym piwotem - dłuższa dźwignia to lepsza siła hamowania. Te które masz teraz są chyba z lat 80-tych, więc starsze od roweru. Taki jest plan docelowy, ale na razie zainwestuję w klocki. A mój model - Exage Motion - nie jest aż tak stary jak przypuszczasz Zgodnie z informacjami na stronie VeloBase.com ta grupa była w użycia od 1990 do 1999 roku. Pisząc tego posta znalazłem w międzyczasie taką ofertę: http://olx.pl/oferta/hamulce-shimano-105-retro-komplet-przelotki-CID767-IDekQRb.html Czy to rzeczywiście jest BR-5500?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Nie sądzę: https://pl.wikipedia.org/wiki/Shimano_Exage_EX Właśnie o takie hamulce mi chodziło. Wg mnie dobra oferta. Wolałbym zapłacić raz za działające hamulce a nie podcierać d... szkłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Nie sądzę: Shimano Exage EX – Wikipedia, wolna encyklopedia Wikipedia się jednak myli: Shimano Exage Motion Tym bardziej, że rower jest z 1996 i ma fabryczny osprzęt więc by się zgadzało. Jeszcze jedno pytanie - czy jest sens kupić te hamulce Ultegra 6500, zamiast 105 z poprzedniego posta, za 2-krotnie wyższą cenę?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 105 mają juz klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 105 mają juz klocki To prawda, chociaż nieco zużyte z tego co widziałem. Te 120 zł za Ultegry to wprawdzie nie jest nie wiadomo jaki pieniądz, ale jeżeli dodać do tego klocki to za parę dyszek więcej mógłbym kupić Ultegry 6700 (220 zł z klockami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 (edytowane) Tym bardziej, że rower jest z 1996 i ma fabryczny osprzęt więc by się zgadzało. Ten na zdjęciu na pewno nie ma takich hamulców. Różnica wagowa pomiędzy 5500 a 6500 nie będzie duża... Tak czy inaczej sprzęcik fajny, tylko te hamulce nieoryginalne Jaka waga? Edytowane 8 Lipca 2016 przez firefoks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ros Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Ten na zdjęciu na pewno nie ma takich hamulców. Różnica wagowa pomiędzy 5500 a 6500 nie będzie duża... Tak czy inaczej sprzęcik fajny, tylko te hamulce nieoryginalne Jaka waga? Rzeczywiście, nie zwróciłem na to uwagi. Biorąc pod uwagę, że najniższą grupą z jaką występował była RX100 (czyli moja) to według tej rozpiski powinien mieć hamulce BR-A551 (już na podwójnym piwocie). I zgodnie z katalogiem Peugeot powinien mieć pedały Look 166/266 a ma takie retro, jeszcze z noskami. A więc jednak mnie oszukali! Jeżeli chodzi o wagę to według danych fabrycznych, podstawowa wersja ważyła 10,3 kg więc pewnie coś koło tego. Chyba całkiem nieźle jak na chromowo-molibdenową ramę i niższej klasy osprzęt, który swoje waży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dampaz Napisano 18 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2016 http://olx.pl/oferta/ladna-kolarzowka-peugeot-CID767-IDg32JL.html Witam, proszę o komentarz? Ma to być pierwsza szosa do lekkiego ujeżdżania. Rama 57, mam wzrostu 1.85cm i 85,5 "w kroku". Powinna być ok? Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlfaOmega Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 (edytowane) Spytam nieśmiale, czy ktoś z was kupował używane buty ? Bo ja się troche brzydze i nie wiem czy słusznie. I czy koniecznie do szosy muszą byc buty typowo szosowe ? Edytowane 11 Września 2016 przez AlfaOmega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mismic Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 Słusznie się brzydzisz, bo używane buty to cudzy pot i brud, zarazki, choroby skóry, owrzodzenie i grzybica. Jedna wielka fujka! Spytaj jakiegokolwiek lekarza, który przyjmuje pacjentów w gabinecie - Polacy są na bakier z higieną. Kąpiel raz w tygodniu, majtki z nartą i sztywne jak skorupa skarpety. Przyoszczędzisz 40 zł na starych butach, a potem wydasz 140 na maści i antybiotyki. Nie muszą być szosowe buty do szosy. Podstawowy argument przeciw - chodzenie jest mocno uciążliwe. Guma, brak dętki - wtedy nie lubi się butów szosowych. Jeśli masz trochę bardziej turystyczne podejście ("podejście" w przenośni i dosłownie) do szosy, lub jeździsz bardziej przełajowo / gravelowo / przygodowo / miejsko - lepsze będą emtebeczne. Druga rzecz - jeśli jeździsz jednocześnie również mtb - masz jedne buty, jedne bloki i tylko dwa pedałka (albo też jedne, bo przekręcenie to chwila). Z tych względów prawdopodobnie większość jeździ szosą właśnie w emtebecznych. Ponadto szosowe kliki trzymają znacznie sztywniej, co wyklucza je dla tych, co mają problemy z kolanami. Z drugiej strony szosowe są lżejsze, lepiej trzymają i wyglądają bardziej pro. Każdy musi sam zważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.