Arni220 Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Trochę chyba wypadłeś z obiegu Veloce i zresztą wszystkie grupy Campagnolo są droższe od Shimano. Takie Veloce cenowo można by porównać do 105/Ultegry, a trzecią od góry grupę Chorusa spokojnie do DA. Także cenowo Campa się ceni bardzo, choć jakościowo stoi w większości elementów także na bardzo dobrym poziomie. A teraz dla czego nie Veloce/Centaur/Athena/Potenza. Te grupy mają skopany mechanizm w klamkomanetkach oparty na plastikowej zębatce indeksu, o którą zahacza także plastikowy pazur dźwigni zmiany biegów. To powoduje, iż następuje dość szybie wytarcie się tych elementów i manetka zaczyna przepuszczać linkę. Dzieje się tak po przejechaniu ok. 10/15 tyś. km. Jest na to lekarstwo i można ten pazur zrekonstruować, ale czy tak powinno być w manetkach za 500/800zł? Dopiero wyższe grupy od Chorusa w górę, oparte są na mechanizmach całkowicie metalowych do których dodatkowo można kupić części zamienne, czego nie da się zrobić w niższych grupach i skazani jesteśmy na wymianę całego body. To jest główna przyczyna słabszej jakości niskich grup Campy. Najlepiej ekonomicznie zrobić tak, że cały osprzęt dać tańszej Atheny/Potenzy, a tylko klamki Chorusa (1kzł). Dodatkowo by uniknąć kupna bardzo drogich kaset (Chorus 11s ok. 450zł) można wejść w bębenek Shimano i zakładać tanie kasety Shimanowskie 11s. Wszystko ze sobą działa Jeśli chodzi o resztę to Campa stoi na bardzo wysokim poziomie i chyba niewiele jest elementów do których można byłoby się przyczepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacenty02 Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 (edytowane) Trochę chyba wypadłeś z obiegu Czy aby na pewno? Niewiem jak ceny wygladaj w polsce ale ponizej masz linki do zestawow w uk( pierwsze lepsze ceny ktore wyszly mi z google). Wiec nie mozesz porownac ceny ultegry do veloce.Dodam ze nie mam zamiaru sie tu o nic sprzeczac. Co do tego co napisales ze Veloce klamkomanetki umieraja po 11 tys. km, nie moge sie zgodzic. Tygodniowo robie 200km + na veloce, rower mam 2 lata. Czyli zrobilem na nim grubo ponad 20 tys km. Bez zadnej wymiany, czegokolwiek z grupy veloce. Pewnie masz racje ze sa tam plastikowe czesci aczkolwiek moje dzialaja swietnie. Nic sie nie psuje. Biegi regulowalem zaraz po zakupie roweru i od tego czasu nic nie dotykalem. Teraz tylko czyszcze, smaruje i jezdze. Niewiem skad te informacje ale wyglada na to ze moj musi byc wyjatkiem. Kolega Anekito pytal o rower uzywany i konkretnie 105, ja napisalem swoja alternatywe. Nie kazdy musi sie z nia zgadzac. A temat typu wyzszosc shimano nad campa i odwrotnie w ogole mnie nie interesuje. Napisalem swoje prywatne odczucia z zycia wziete z pierwszej reki, nie wyczytane gdzies z sieci Jesli chodzi o campe lubie ja za to ze posiada 2 osobne zapadki do biegu w gore i w dol. W shimanoo przesowa sie klamke w prawo lub w lewo. Mi osobiscie to nie odpowiada, ale to moje wlasne odczucie. pozdrawiam http://www.probikekit.co.uk/cycling-groupsets/campagnolo-veloce-compact-groupset-34/50-2015/11083074.html?utm_source=googleprod&utm_medium=cpc&utm_campaign=gp_cycling&affil=thggpsad&switchcurrency=GBP&shippingcountry=GB&lowstock=true&gclid=CID5o-uNz8wCFdUy0wodYdIEqw&gclsrc=aw.ds&dclid=CJSP5uuNz8wCFaJR2wodKgYBEA&variation=11083096 http://www.wiggle.co.uk/shimano-105-5800-groupset/ http://www.wiggle.co.uk/shimano-6800-ultegra-11-speed-groupset/ Edytowane 10 Maja 2016 przez jacenty02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mismic Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 W Shimano są osobne dźwignie dla biegu w górę i w dół. By zrzucić na niższą zębatkę - pyka się w bok w małą dźwigienkę, na wyższą zębatkę - pyka się w bok w klamkę. Zawsze w jedną stronę. Zawsze do wnętrza. Jedna dźwignia zmiany biegów jest u Srama, gdzie klamka służy wyłącznie do hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacenty02 Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 W Shimano są osobne dźwignie dla biegu w górę i w dół. By zrzucić na niższą zębatkę - pyka się w bok w małą dźwigienkę, na wyższą zębatkę - pyka się w bok w klamkę. Zawsze w jedną stronę. Zawsze do wnętrza. Jedna dźwignia zmiany biegów jest u Srama, gdzie klamka służy wyłącznie do hamowania. Masz racje. Zle sie wyrazilem. Widac dawno nie uzywalem shimano ze nawet dokladnie zapomnialem jak to opisac. Przepraszam moj blad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlfaOmega Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Niestety w ostatnim czasie nie mam możliwości żeby jeździć zbyt często więc jak już idę to robię większy dystans, przykładowo jak miałem czas to robiłem kilka razy w tygodniu po 35 km a teraz jak idę to sumuje się ten cały przebieg tygodniowy zwykle na 2 wypady ale wtedy jak często jeździłem również miewałem problemy z bolącym tyłkiem ale nie tak jak teraz że również klejnoty... pewnie droga też ma na to wpływ a jak wiemy a przynajmniej z mojego doświadczenia ciężko jest zrobić taką trasę gdzie chociaż raz by się nie wpadło na jakieś dziurska nie do ominięcia. Siodło u mnie jest w poziomie, praktycznie maksymalnie w przód, jak siadam to noga w kolanie na pedale w dolnym położeniu jest lekko zgięta i z tego co wiem to tak jest ok. Zaczynam mieć coraz więcej wątpliwości czy aby ta moja rama nie jest za duża na mój wzrost... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Jacenty, zajżyj na forum szosowe to uzyskasz dokładnie te same informacje na temat Power Shifta, kilkanaście tyś. km i pazur się ściera przepuszczając biegi. Ale... czy ty masz Power Shifta? Starsze modele Veloce miały Ultra Shifta i być może ty masz takie klamki, a to zmienia postać rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacenty02 Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Arni spoko wierze na slowo. Byc moze jest tak jak mowisz. Ja az tak sie w temacie pazurow w klamkach nie zaglebiam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 10 Maja 2016 Udostępnij Napisano 10 Maja 2016 Tu nie chodzi nawet o pazur tylko o całkowicie inne konstrukcje. Power Shifty są skopane i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AngieVelPinda Napisano 17 Maja 2016 Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Witajcie. Czy ktoś podrzuci info jak rozpoznać rometa na rurkach columbus? Jakieś znaki szczególne typu średnica wewnętrzna rury podsiodłowej albo coś innego? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlfaOmega Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Mam ostatnio jakieś spore problemy z kręgosłupem mimo 24 wiosen... jakieś napięcia dziwne, ciągnięcie. Miał już tak ktoś z Was chłopaki ? Rezygnowaliście z szosy czy jakoś kombinowaliście ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
perqsista Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 W kwietniu złożyłem pierwszą szosę. Po 2 tygodniach jeżdżenia dostałem konkretnego ataku dyskopatii. Pierwszego od 5 lat. Do tej pory się z tym zmagam Skracałem, podnosiłem mostek, kombinowałem z wysokością siodełka. Wszystko na nic. Na chwilę obecną prawie w ogóle nie jeżdżę na żadnym rowerze. Wcześniej 2 lata jeżdżenia trekingiem, codziennie dojazdy do pracy ok 2x 15km, czasem trasy po 160km. Bez problemu. Po pierwszych poważnych problemach z kręgosłupem 7 lat temu zacząłem bardziej o niego dbać: od 5lat 2x w tygodniu joga, rozciąganie. Niestety jak na razie na szosę to za mało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AlfaOmega Napisano 27 Maja 2016 Udostępnij Napisano 27 Maja 2016 Z kręgosłupem nie ma żartów, potrafi dawać takie dolegliwości ze człowiekowi może się wydawać że zaraz zejdzie z tego świata... pytam bo nie wiem czy ryzykować dalej aż dostane jakiegoś ataku w czasie jazdy że spadnę z bicykla czy dać sobie spokój, ostatnio zacząłem jeździć więcej w górze ale tak to jest jak się ma taki rower to kusi żeby jeździć w dolnym chwycie ja od tamtego roku dopiero i w sumie to jestem jak na razie pod względem przejechanego dystansu amatorszczyzną i tak się zastanawiam czy to od roweru czy co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asdrubal Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Cześć, kupiłem używaną szosę. Pomóżcie z identyfikacją kół bo naklejki są pozrywane. Takie charakterystyczne niebieskie piasty które gdzieś już widziałem. Wydaje mi się ze to jakieś podstawowe shimano no ale teraz nie mogę znaleźć takiego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Mogą być specjalnie malowane pod kolor ramy, raczej nie spotyka się piast niebieskich w firmowych kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pjotrek Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Cześć. Mam mały problem. Kupiłem takie manetki http://allegro.pl/sh...item=5885815415 http://allegro.pl/sh...item=5885815366 i niestety po zamontowaniu manetka obraca się razem z śrubą. Jak temu zaradzić. Co źle zrobiłem ? I jeszcze jedno pytanie. Posiadam hamulce dura ace i braknie mi elementu zaznaczonego na zdjęciu https://zapodaj.net/...15c974.jpg.html Da się to kupić ? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartekJuve Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Cześć Wam,kupiłem buty szosowe Shimano sh-rp300,teraz szukam odpowiednich pedałów do nich,mam na oku pedały 105-5800 lub 5700 tylko nie wiem czy bedą pasowały do tych butów,jest jakiś katalog co by pokazywał jakie pedały do tych butów bedą pasowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mismic Napisano 6 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2016 Takie sprytne te buty, że będą pasowały nie tylko do wymienionych powyżej bloków szosowych, ale również do bloków mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arvak Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Witam, co powiecie o tym rowerze:http://allegro.pl/nowa-szosowka-carbon-campagnolo-rama-52-55-58-i6223651068.html Warto kupić? jeździłem wcześniej na herculesie Sumatrze, ale to już zabytek wiec zastanawiam się nad czym nowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 (edytowane) Warto, już go polecałem ostatnio. Albo raczej polecaliśmy ... Edytowane 9 Czerwca 2016 przez GTZaskar1991 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Uwaga na te klamkomanetki, tam jest taki plastikowy pazur, który się ściera i biegi przepuszcza. Dzieje się to po ok. 10 tyś. km. Ale nie ma też tragedii, można go odbudować kawałkiem cienkiej blaszki i dobrego kleju. Ja tak śmigam już z 5 tyś. i trzyma wszystko dobrze. Reszta pewnie ok, blaty korby 50/34 mogą być małe na płaskich terenach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arvak Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 bo u mnie w sklepie tylko kross vento 2.0 w takiej cenie, ale ten velomarche chyba o klasę lepszy. takie rower kupiony na allegro będzie gotowy do jazdy czy coś trzeba będzie w nim jeszcze wyregulować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Będzie dobry do jazdy, spokojnie. Jedynie dopasowanie przełożeń może ci nie odpowiadać jeśli mieszkasz na płaskich terenach, ale z tym po zajechaniu kasety/zębatek korby sobie już poradzisz kiedyś. Plusem jest napęd Campy 10s który jest tani w porównaniu do 11s. Kasetę Veloce dostaniesz za ok. 150/180zł, a te są naprawdę wytrzymałe. Koła to niewiadoma, ale może nie będzie źle. Szkoda jedynie, ze tylne ma dziwaczny zaplot. Generalnie fajny rowerek jak za 2 koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C0lnago Napisano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 A moim zdaniem właśnie kompakt jest bardziej uniwersalny, ile razy by tak naprawdę używał 53x11 ? Przecież do kompakta może sobie dopasować odpowiednią kasetę i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 A moim zdaniem właśnie kompakt jest bardziej uniwersalny, ile razy by tak naprawdę używał 53x11 ? Przecież do kompakta może sobie dopasować odpowiednią kasetę i będzie ok. Jakbyś napisał pół-kompakt to bym się zgodził. W przypadku kompaktu niestety nie masz racji, nadaje się w góry, a na płaskim jest irytujący i nie pisze tu o kimś nawet średnio wytrenowanym tylko przeciętnie. Zobacz w jakim stanie można kupić uzywane kompakty, co drugi ma zjechaną 50-tkę a 34 jak nowa, bo nadaje się ...... jak ktoś ostatnio napisał do ruszania. Tu nie chodzi o używanie 53/11, tylko o stopniowanie i częstotliwość zmiany tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 10 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2016 Częstotliwość zmian tarcz na nizinach wogóle występuje na kompakcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.