thomasz Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 (edytowane) Rafale, jezusicku, aleś dałeś sobie avatara... koszmary w nocy gwarantowane Pytanko do szosowców - wczoraj zamontowałem po raz pierwszy opony szosowe do cotica. Obręcze mają 19.5mm średnicy. Opony założyłem challenge strada bianca 'open tubular' 30mm i do tego dętki latexowe challenge. Przed założeniem opon i dętek, wnętrze opony posypałem nieco talkiem. Pomijając koszmar z założeniem opony (podobno to normalne przy nowych gumach) tylna dętka przy dopompowaniu do 5.5 bara strzeliła od razu. Rozerwało ją wzdłuż. Dałbym sobie głowę uciąć, że nigdzie jej nie przy szczypałem oponą. Przednia była OK. Tak nowo założony zestaw przetrwał noc. Rano dopompowałem obie opony do 5.5 bara i ruszyłem w trasę. Po 50km gdy się zatrzymywałem, strzeliła przednia dętka. Rozerwało wzdłuż, identycznie jak tylną. Jako zapas założyłem zwykłą dętkę. Po tym przejechałem jeszcze ok 120 km w pełnym słońcu. Jak na razie gitara, ale pytanie dlaczego obie strzeliły? Ciśnienie na pewno nie było zbyt wielkie. Raczej nie przy szczypałem dętki. W czym może być problem? Obręcze nie są porysowane czy uszkodzone. Taśma oryginalna hopa taka 'bandażowa' Trochę się cykam tak jeździć, tym bardziej że nie raz z górki mam 70km/h Edytowane 10 Maja 2015 przez thomasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Ja kiedyś też tak miałem, kupiłem dwie dętki michelin airstop butyl i dwie strzeliły w takich samych okolicznościach. Nigdy wcześniej ani później się nie zdarzyło. Zmieniłem taśmę, przetarłem oponę i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 czyżby jakaś wada serii??, przy 5.5 strzelają zamknięte w oponie ? swoją drogą 5.5 przy 30c to dobre do lasu kupiłeś gumę z max ciśnieniem 10bar i dajesz jej połowę ? poza tym logicznie patrząc - spróbuj na zwykłych gumowych. dętka ma wytrzymać tyle co opona ja miałem peoblem z przyszczypywaniem dętek szosowymi oponami - doszedłem do tego że lekko pompuję dętkę, potem naciągam oponę łyżką , mniej możliwości podwinięcia się dętki nawet pod łyżkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Zmień opaski na wysokociśnieniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Rafale, gumy są od 6-9 barów. Hope mi napisał, że przy 30mm obręcze wytrzymują 80PSI czyli 5.5 bara Co do opasek, mam w piwnicy nowe opaski schwalbe, mogę je założyć na te bandażowane czy muszę stare zdjąć? Chyba dla bezpieczeństwa faktycznie założę zwykłe gumowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Ja bym założył nowe opaski na gołą obręcz, nie ma za bardzo sensu obklejać starych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzM Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 musze sie pochwalić ... wlasnie zakupilem (chyba- bo jeszcze z konta mi nie sciangelo forsy) Meride 904: http://www.rowerymerida.pl/produkt711/scultura-904-rower-merida.html . A teraz najlepsze (chyba) - kwota za jaka udalo mi sie kupic ten rowerek to 658 funtow, czyli jakies 3600 pln za 3-4 dni przygode czas zaczac! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Pomijając koszmar z założeniem opony (podobno to normalne przy nowych gumach) Raczej brak wprawy. Opona powinna dać się wciągnąć na obręcz rękami. Ja przy szosowych oponach unikam posiłkowania się łyżkami. Jeśli wchodzi tak ciężko to jest szansa że dętka została przyciśnięta ratem opony. 5,5 bara na 30c nie powinno stanowić problemu. Pompuję 6,5 pry 25c i 78 kilogramach. lateksowe dętki to raczej cienkie gumki? W takim przypadku delikatne. Ja uszkodziłem lekkie dętki ostrym miejscem łączenia na opasce. Jeśli wybuchły obie to albo wadliwa seria albo wina nieodpowiedniego montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Raczej brak wprawy. Opona powinna dać się wciągnąć na obręcz rękami. Ja przy szosowych oponach unikam posiłkowania się łyżkami. Nie używałem łyżek do założenia opon... Wszystko tylko i wyłącznie rękami. Po naciągnięciu gumy, modeluję oponę rękami tak, aby dętka weszła do środka i sprawdzam wizualnie Później pompuję do 0.5 bara i modeluję ponownie Potem 1-2 bary, lekko pukam kołem o podłoże Wypuszczam ciśnienie, i znów sprawdzam czy dętka nie jest ściśnięta Dopiero później pompuję na maxa Właśnie wyczytałem na stronie challenga, że nie zaleca się używanie lateksowych dętek przy nowych oponach. Należy pojeździć trochę na zwykłych, następnie założyć lateksy, gdy opona się rozciągnie. Tak więc założę nowe taśmy, pancerne dętki schwalba i zobaczymy co będzie. Takie jeszcze jedno pytanko - czy jest jakaś reguła, że gdy lateks ma pęknąć to pęknie w np 24h, czy może to się przydarzyć nawet po dniach/tygodniach/miesiącach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 za 3-4 dni przygode czas zaczac gratulejszyn , zdaj relację jak sprawuje się ten widelec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Lateksy sa bardzo wrazliwe na bledy w ich instalacji. To co opisujesz jest na 100% tego przykladem. Opony typu open tubulars moga byc wredne przy pierwszej instalacji i nie z powodu ciezkiego naciagania na obrecz ale ze wzgledu na ich ksztalt, zupelnie plaskie. Uzywam od kilku lat niemalze wylacznie takich opon z lateksami (vredestein, challenge, vittoria). Ja obficie posypuje wnetrze opony talkiem. Przejezdzam rozcierajac palcem po calej szerokosci, nadmiar usuwam. Detke przed zalozeniem przepuszczam przez dlon posypana talkiem. Warto rowniez sprawdzic, czy obrecz i opaska nie maja jakis ostrzejszych nierownosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Dzięki chris. Ja również obsypałem talkiem oponę i dętkę. Faktycznie, te opony są bardzo płaskie i prawdopodobnie popełniłem jakiś błąd podczas montażu. Co prawda dętka jest czerwona i przy sprawdzaniu, dokładnie widać czy wystaje spod opony czy nie, ale kto wie... Jeszcze podejrzewam taśmę, jest 'bandażowego' typu, wąziutka, jedynie na szerokość otworów od nypli. Reszta obręczy jest goła, być może od tego strzeliło. Założę nową taśmę na całą szerokość i na początek normalne dętki. Trochę się teraz cykam lateksu, taka trochę bomba z opóźnionym zapłonem.... A tak apropo opon, mz są rewelacyjne. Komfortowe i mega szybkie. Dużo mniej wysiłku, żeby utrzymać prędkość 35km/h. Byłem w szoku podczas pierwszych kilometrów 180km pykło jak gdyby nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 (edytowane) Raczej brak wprawy. Opona powinna dać się wciągnąć na obręcz rękami. Nie "brak wprawy" tylko Challenge Strada Bianca tak mają. Trzeba się pomęczyć przy pierwszym montażu i wiele osób zwraca na to uwagę. Edytowane 11 Maja 2015 przez Darek14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrnum83r Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Hej !Bardzo serdecznie wszystkich witam. Od niedawna zastanawiam się nad zakupem roweru - biegam od około 4 lat, średnio 3 razy w tygodniu po około 10km. Wolę biegać dalej i troszeczkę wolniej niż szybciej - stąd myśl o szosówce. Ważę 70kg, 180cm wzrostu. Mam do wydania około 1500-2000pln, nie wiem natomiast czy się do tego przekonam - jest to kompletnie nowe dla mnie zagadnienie, więc czuję się szczerze mówiąc zagubiony. Nie mam zielonego pojęcia od czego zacząć, jestem natomiast prawie pewien że moje nogi dadzą radę Proszę o dużo cierpliwości, za wszelkie poradzy bardzo dziękuję! Pozdrawiam, miłego wieczoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 11 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 thomasz, a w którym miejscu Ci strzelały te dętki? W okolicy wentyli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 @adamos w obu przypadkach po przeciwnej stronie od wentyla. Pierwszy raz, jak skończyłem pompować i odłączałem pompkę (tylne) a drugi raz po przejechaniu 40km, akurat jak się zatrzymywałem (przednie) Rozerwało podłużnie tak na ok 5-10cm bliżej rantu niż środka, opona momentalnie wyskoczyła z rantu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 11 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 Hmmm...to już nie wiem co myśleć.Może to rzeczywiście wina tej opaski w połączeniu z delikatnością tych lateksowych dętek.Kiedyś podobnie rozerwało mi dętkę i uznałem to po prostu za zły montaż opony. Tylko, że mnie najpierw zeskoczyła opona z felgi, a nie odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 spox nie ma co rozkminiać. Jutro będzie nowa taśma i normalne dętki. Lateksowe zamówiłem i założę po kilku tygodniach jazdy, jak będę pewny że z normalnymi nie ma problemu. Na wyścig za 2tyg pojadę na standardowych, co by nie kusić losu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 Producent opon Strada Bianca zaleca przed ich montażem założenie nowych opasek na obręcz - zastanawiam się dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darkwojtek Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 WitamMam pytanie odnośnie spinki do łańcucha 11 rządowego.Może ktoś mi polecić jakąś dobrą i solidną spinkę? Znalazłem taką http://www.cyklomania.pl/sram-spinka-power-lock-xx1-x01-red22-force-22-11s,id3727.html SRAM spinka Power Lock XX1, X01, Red22, Force 22 11s I co powiecie o niej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zangetsu Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 pytanie na już; jak "poluzować" hamulec aby zdjąć koło w szosie triban 300? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Po lewej stronie jest dźwignia, jej obrócenie w prawo rozchyla ramiona hamulca. Jeśli nie pomoże - spuść powietrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zangetsu Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 tylko że tą dźwigienką można jedynie "docisnąć" hamulec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keke Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Tak jak w każdym hamulcu, dźwignia przy hamulcu a nie manetka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zangetsu Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 z puściłem powietrze i przeszło; tylko że to pokrętło jest w pozycji poluzowanej; można jedynie je zacisnąć tak że koło się nie kręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.