Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stan łańcucha KMC po 1200 km, rower: Triban 500, smarowany był regularnie olejem Finish Line zielonym, a czyszczony był szejkiem w benzynie.

 

br8xhx3.jpg

 

Planuję teraz kupić 2 łańcuchy HG93 żeby mieć zamiennie. Nadadzą się?

Napisano

Ostanio w którymś bb testowali łańcuchy. Wychodziło, że 10-cio rzedowy najgorszy jest i tak sporo lepszy od dobrego 9-cio rzedowego.

Napisano

Widzialem ten test, jeśli HG-53 uznajesz za dobry łańcuch (a taki właśnie był jedyny 9rz dla porównania w teście) to powodzenia ;)

Napisano

Wpadłem w serię dziur na pięknej drodze i dopiero po tym zdarzeniu zaczął popiskiwać. Chociaż masz rację, jak szybciej jadę to raczej nic nie słyszę. Jest to jedno z lżejszych przełożeń, na którym już rzadziej jeżdżę, bo nóżki nabrały wprawy ;)

Napisano

u mnie na dużym blacie i dwóch największych zębatkach z tyłu też słychać 'lekkie chrobotanie',

no ale nie do tego one służą poza tym jestem prawie pewien że mam ustawione wszystko tak że 'można by lepiej', bo robiłem to sam, po nocy,

wedle uznania i tak jakoś codziennie się toczy. Ja mam nogi słabe więc grzecznie zrzucam na mniejszą zębatkę z przodu jak mam podjazdy i nic mi przeważnie nie piszczy i nie chrobocze ;)

 

a to co napisałeś o wpadnięciu w dziury to bym na twoim miejscu sprawdził czy to nie piszczą kółka prowadzące łańcuch w tylnej przerzutce , 

najszybciej może sprawdzisz czy nie ma tam delikatnego przekosu regulując linką - sama się nie naprężyła , więc spróbuj delikatnie naciągnąć,

np ćwierć obrotu tej śruby regulacyjnej na tylnej przerzutce , czy tam jakiejś innej jeśli masz (ćwierć bo one mają chyba taki skok na zapadkach tej plastikowej obudowy)

 

 

Napisano (edytowane)

Odnośnie wcześniej wspomnianej pompki, która przyszła do mnie wczoraj powiem tak: Zaczynając od wykonania to jest dość słabo, plastik to typowa chińszczyzna, jest trochę luzów jeśli chodzi o spasowanie elementów najlepiej wykonany jest chyba kapturek i przewód dodatkowo pompka malowana jest proszkowo na biały kolor ale niestety nie wszędzie farba pokryła materiał i gdzie niegdzie wychodzą czarne plamy ;d. Jeśli chodzi o pracę pompki to nie mam większych zastrzeżeń, pompka dość szybko nabiła 7.7 bar i to bez dużego wysiłku fizycznego. Manometr jest czytelny ale na ile pokazuje prawdę to trudno mi powiedzieć. Pompka raczej dla osób które od czasu do czasu muszą coś napompować bo jej wytrzymałość oceniam średnio raczej nie jest to zakup na długie lata.

 

vsgfbt.jpg

 

15yhq0x.jpg

 

2ch8k5i.jpg

 

 

 

 

A teraz małe pytanie

 

Mój napęd w Tribanie 300 pracuje prawidłowo (biegi się zmieniają bez problemu łancuch w skrajnych położeniach nie spada) działa dość głośno (tak jakby trochę harczy) to normalka? Czy próbować jakoś wyregulować śrubami H i L? Za jakis czas podrzuce dokładne zdjęcia może coś mi doradzicie :)

Edytowane przez DawidX
Napisano

Po co chesz ruszać te śruby skoro zmienia dobrze i nie spada?

Weź lepiej łańcuch nasmaruj to nie będzie tak głośno, smaruje się dosłownie po malutkiej kropelce na ogniwo nie więcej.

Napisano (edytowane)

Ok rozumiem ale jeszcze chciałbym abyście zerkneli czy te koło zębate przypadkiem nie jest zbyt zbliżone to wewnętrznej części łancucha? Coś mi się wydaje, że należało by to wyregulować

 

 

2d1pfo3.jpg

 

Edytowane przez DawidX
Napisano (edytowane)

Ok rozumiem :) Te kółko akurat nie ma luzu ciasno siedzi ale tak tylko pytam bo dopiero zagłębiam sie w ten temat.

Edytowane przez DawidX
Napisano

Witam
Chciałem się zapytać o "jeżdżenie na jednym łańcuchy" ?
Znajomy serwisant powiedział mi że mam sobie kupić dodatkowo 2 łańcuchy i co tydzień zmieniać łańcuch. Łańcuch się podobno wydłuża i niszczy napęd kaseta i przeżudki.
Powiedział mi żebym sobie łańcuchy powiesił na gwoździu i wybierał co tydzień najkrótszy łańcuch a co roku kupował nowe 3 łańcuchy.

A Wy co powiecie o tym ?

Napisano

Dobry lancuch, naped utrzymany w czystosci, nie produkujac jakis zwariowanych watów, na szosie, mozna zmieniac duzo rzadziej, co kilka tysiecy.

Najlepiej poslugiwac sie przyrzadem do pomiaru wyciagniecia lancucha.

Moj ostatni kmc 10sl, po 5k km dalej nie wchodzi w 0.75

Napisano

Ja żadziej smaruje łańcuch niż wy je zmieniacie. :)

Nie popadajcie w przesadę. Nikt tu nie jest prosem co generuje 500 wat przez 5h dziennie by łańcuch mu się wyciągnął po 300km.

Kolega powyżej dobrze pisze. Łańcuch lepszej klasy powinien nie wyciągnąc sie na 0.75 % nie wcześniej niż po 5tysiacach przy amatorskiej jeździe.

Ja użwam w napędzie 10-biegowyn łańcucha ultegra i nic się nie wyciąga. A swoje waże bo prawie 100k.

Na obecnym napędzie "wyciągam" obecnie 3-ci łańcuch. Dwa poprzednie zmieniałem po 4-5 tys i przyrząd nie wchodził na 0.75%.

Te wyciągnięte łańcuchy są dłuższe od fabrycznego o 3mm.

 

Napisano

Mi po 300 km już hałasuje więc jak się ma 2 łańcuchy i spinkę to cyk zmiana łańcucha a brudny do płukanki z benzyny i tyle. Normalnie 15 minut roboty.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...