Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

A ja o owijkach chciałem...

 

Wczoraj wymieniałem kierownicę. Założyłem starą owijkę. Jest do wymiany, ale chcialem sprawdzić, jak mi wyjdzie i czy nową moge zamówić z netu i załozyć samodzielnie. Dwie kwestie się zrodziły.

 

1. Robicie "ósemkę" przy manetkach? Czy dajecie osobny pasek? Tę drugą metodę sugerował film instruktażowy Bikeradar. Taki osobny kawalek dają czasem do nowych owijek czy zawsze wycina się go, skracając delikatnie owijkę?

 

2. Zna ktoś fajną, grubą owijkę? Chcialbym zwiększyc średnicę chwytu. Chodzi mi o owijkę sprawdzoną w praktyce, nie widzianą wyłącznie w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy vs stary triban 300. Warto czekać do 15 kwietnia czy można brać teraz tego białego bo jedno i to samo?

 

http://www.decathlon.pl/triban-500-id_8331913.html

 

http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-300-id_8239800.html#anchor_ComponentProductFeatures

 

Nazwa jest myląca bo nowy triban 300 (2015r) nosi nazwę triban 500.

 

Dodatkowo podrzucam cytat z innego forum (nie wiem czy mogę podać źródło więc sie wstrzymam)

 

 

Witam serdecznie. Chcialbym się dowiedzieć na kiedy przewidywana jest premiera nowego tribana 300? Czy osprzęt ulegnie zmianie? Czy malowanie będzie inne? Ogólnie co jak nowego na 2015. Pozdrawiam Piotr.

 

Odpowiedź marki

Dzień Dobry, 
Premiera nowe Tribana300, który w roku 2015 nazywać się będzie Triban500 planowana jest na początek kwietnia, dla większości rozmiarów. W okolicach 15 kwietnia rower powinien dostępny być już w sklepach. Rower otrzymał ramę wykorzystywaną do tej pory w rowerze Triban 500 2014r. Dodatkowo w porównaniu do Tribana 300, rower posiada lepiej dopasowaną kierownicę oraz nowe lżejsze siodełko. kolor roweru widoczny na zdjęciach: http://www.decathlon...id_8331913.html 

Pozdrawiam, 

Wojciech Wiktor B'Twin specialist DECATHLON

 

 

 

Edytowane przez DawidX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze nawinięcie mam za sobą i mogę zakładać, że drugie wyjdzie jeszcze lepiej. Polecajcie raczej co kupić, żeby było dobre i grube a nie to, na czym w razie czego wtopię mało kasy.

 

Teraz mam podstawową, seryjną owijkę meridy. Jest ok, ale jestem pewien, że da się lepiej. Tylko jak mam wydać 70-80zł zamiast 25-30zł, to chciałbym coś sprawdzonego, a nie zakup w ciemno. W tym mi pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja o owijkach chciałem...

 

Wczoraj wymieniałem kierownicę. Założyłem starą owijkę. Jest do wymiany, ale chcialem sprawdzić, jak mi wyjdzie i czy nową moge zamówić z netu i załozyć samodzielnie. Dwie kwestie się zrodziły.

 

1. Robicie "ósemkę" przy manetkach? Czy dajecie osobny pasek? Tę drugą metodę sugerował film instruktażowy Bikeradar. Taki osobny kawalek dają czasem do nowych owijek czy zawsze wycina się go, skracając delikatnie owijkę?

 

2. Zna ktoś fajną, grubą owijkę? Chcialbym zwiększyc średnicę chwytu. Chodzi mi o owijkę sprawdzoną w praktyce, nie widzianą wyłącznie w necie.

Ad1. Zawsze są dodatkowe kawałki do podłożenia

Ad2. Lizard Skins Dsp 3.2mm - bardzo wygodna. Z minusów - jak się zacznie odwijać, to potem trudna w ponownym nałożeniu. Uzywałem też wersji 2.5 mm - ta sama wygoda, ten sam świetny chwyt, te same minusy. Też lubię grube owijki - obecnie mam jakieś tanie prologo - nie pamietam teraz nazwy, ale jest bardzo wygodna, łatwa w zakładaniu i dość estetyczna, choć nic nie wygląda tak dobrze jak Lizardy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz cos grubego, rozgladaj sie za zelowymi owijkami, tylko uwazaj bo sa naprawde grube.

Lizard Skins, mam 2.5, to jak dotad najlepsza owijka jakiej uzywalem. Nawijalem ja pare razy i za kazdym razem perfekcja. Jest dosc mocna i mozna i przy nawijaniu urzyc nieco wiekszej sily.

Nie jest tania ale i wyglada swierzo duzo dluzej niz inne. Korkowe sa bardzo fajne, mile w dotyku, dostepne w wersji zelowej.

Po jakims czasie zaczynaja sie swiecic i trzeba uwazac przy nawijaniu, bardzo latwo zerwac. Klasyczne Cinelli cork.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chris - mi zawsze po ponownym nawijaniu Lizardy zaczynały się odwijać. Widocznie zbyt mocno naciągałem (na opakowaniach, niezależnie od grubości, zawsze jest ostrzeżenie przed naciąganiem tych owijek). Słowem - też je uwielbiam, ale nie radziłem sobie z nimi przy ponownym nawijaniu i ze względu na cenę wybieram teraz inne. To propologo, o którym pisałem w poprzednim poście nazywa się "Plaintouch" http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/prologo-plaintouch-handlebar-tape/rp-prod85615

Tania, miękka, wygodna, można jeździć bez rękawiczek, w miarę odporna na brud i co dla mnie ważne, łatwa do zakładania i ponownego przewijania. Cena niska i nie żal wymienić na nową. Ja lubię mieć czysty, świeży kokpit. Z Lizardami trochę żal - bo jednak są drogie, a w zeszłym sezonie wymieniałem owijkę dwa razy (i to były akurat dwa Lizardy… :bye2: ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No panowie dzięki za konkrety :)

 

Lizard Skins wygląda luksusowo. Nie sądziłem, że bądź co bądź tasiemkę na kierę można wycenić na 159 zł (pierwsza oferta na którą trafiłem). Jak oni te ceny wymyślają? Psychologicznie nie akceptuję takiego wydatku na owijkę.

 

Skoro mówicie, że żelowe są grube, to może niezłym pomysłem jest żelowa owijka korkowa z lokalnego sklepu? http://www.bikeatelier.pl/wsporniki-siodla-kierownice/chwyty-i-owijki/owijka-kierownicy-bontrager-gel-cork

 

Przy okazji ciekwostka. Filmik instruktażowy nawijania Lizard Skins: http://amppolska.pl/jak-zamontowac-owijke-lizard-skins-na-kierownice,aid375 

Bikeradar w dwóch kwestiach proponuję inaczej: nawijać do środka i w dół oraz bez ósemki przy łapach: http://www.bikeradar.com/road/news/article/how-to-wrap-bar-tape-video-40425/

 

Ja mam z ósemką, bo tak było wcześniej i przy braku dodatkowych pasków na łapach ta ósemka jest konieczna. Myślę, że przy zastosowaniu dodatkowego paska ósemka jest już zbędna - może się zgrubienie zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj przy okazji odbioru roweru z serwisu (wymiana linek przed sezonem, ogólny przegląd) kupiłem na zapas tę owijkę, o której pisałem: prologo plain touch. 

Tak to wygląda (na kierownicy stara, więc troszkę sfatygowana, nowa pewnie w połowie roku będzie grana). Cena 39 zł w stacjonarnym modnym warszawskim sklepie - serwisie, więc pewnie można dorwać taniej. Jeszcze raz polecam, jak ktoś lubi grube owijki. 

 

prologo%20plain%20touch2.jpg

 

prologo%20plain%20touch1.jpg

 

I jeszcze zatyczki do kierownicy, które używam - pomaga w grubych owijkach, które lubią wypychać korki z kierownicy:

 

zatyczki%20pro.jpg

 

Może komuś się to przyda. 

pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką oponę na przód polecacie ? Aktualnie jest ta przecięta Grand Prix 4000S II 700x23C

 

Lepszej od tej nie ma i tańszej? Dobrze drogi się trzyma. Kupić to samo czy coś innego spróbować?

 

I czy kupić zwijaną czy drutowaną? 

 

Takie mi w oko wpadły

 

http://allegro.pl/continental-ultra-sport-700x23-czarno-niebi-zwijan-i5087905412.html

 

http://allegro.pl/opona-700x23c-schwalbe-lugano-hs384-szosowa-i5096428321.html

 

http://allegro.pl/opona-700x23c-lugano-zwijana-niebieska-schwalbe-i5146259379.html

 

http://allegro.pl/opona-vittoria-zaffiro-pro-700x23c-zwijana-i5055681672.html

 

http://allegro.pl/opona-szosowa-schwalbe-lugano-700x23c-kevlar-czarn-i5054368728.html

 

 

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Conti GP 4000s przejeżdżałem dużo i moim zdaniem trudno znaleźć lepsze. W tym sezonie z ciekawości zamieniłem na Vittorie Open Corsa.

W Twoim przypadku, te które wymieniłeś, to byłby krok w tył. Na Lugano jeździłem, zreszta mam nawet jeszcze jeden komplet tych opon.na Zaffiro nie jeździłem.

Kup takie same Conti jak miałeś lub szukaj opon z wyższej półki o inne charakterystyce. Ale wśród lekkich, uniwersalnych i szybkich i długowiecznych te Conti nie mają konkurencji w swojej cenie. Szukaj zwijanych oczywiście w miarę możliwości finansowych.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pompowałem tą z nacięciem do 7 atmosfer nic nie wybuchło, bąbla nie ma. Nie jest naruszona struktura powłoki kevlar, a tam są 3 warstwy tylko guma przecięta. Do tyłu nie chcę się cofać. Mam w plecaku zapasową.

 

Ona jest wzmacniana w kładką antyprzepięciową. Najtańsza od 140 zł się zaczyna. I ja mam zwijaną z rowerem kupiłem. Ale tu na zdjęciu jest drutowana?

 

4618145363.jpg

 

Byle to się nie stało przy prędkości 60 km/h

 

photo3tm.jpg

 

Ale tu widać ma bezdętkową wersję kół i opony. 

Edytowane przez kamar59
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie to pytanie powinno się znależć gdzie inndziej ,ale ponieważ są tu opinie o oponach conti,które również używam(przód ultra race ,tył grand prix 4 season)mam pytanie .Czy wzorem opon samochodowych producenci opon rowerowych oznaczają ich rok produkcji? Pytam bo kupuję opony w zagranicznych sklepach internetowych i chciałem znać ich rok produkcji ,czy po prostu nie są stare .Czy po nadrukach i kolorystyce można rozpoznać ich wiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zmuszony kupić nowe koła, bo moje po wizycie w kraterze icon_surprised.gif drogowym nie nadają się już do jazdy :(

Ważę obecnie 92kg, ale do wakacji chciałbym 5kg mniej 

Trochę poszukałem i zastanawiam się nad tymi kołami. Wydają się dobrym kompromisem waga/cena/wytrzymałość

http://allegro.pl/kola-fulcrum-racing-7-lg-2015-i4879291600.html

 

Nie zastanawiać się czy macie lepsze propozycje? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jestem zmuszony kupić nowe koła, bo moje po wizycie w kraterze icon_surprised.gif drogowym nie nadają się już do jazdy :(

Ważę obecnie 92kg, ale do wakacji chciałbym 5kg mniej 

Trochę poszukałem i zastanawiam się nad tymi kołami. Wydają się dobrym kompromisem waga/cena/wytrzymałość

http://allegro.pl/kola-fulcrum-racing-7-lg-2015-i4879291600.html

 

Nie zastanawiać się czy macie lepsze propozycje? 

 

Nie polecam...

 

Miałem i juz na pewno NIGDY nie wróce do kół z iloscia szprych mniejsza niż 28 sztuk...

 

Po pierwsze, ważę tylko jakieś 65kg w porywach.

 

Po drugie. Te koła sa OK tak długo jak sie z nimi nic nie dzieje. Było git przez jakies 5 kilo kaemów a potem wkręcil mi się w szprychy patolek. Straciłem jedna szpryche i od tego momentu zaczęły sie jazdy... Pomimo przebudowy koła przez zaufanego kołodzieja, spod ktorego reki mam koła od jakiś 8 lat, w tym jedne 8-mio letnie na napedzie ostrokołowym i pukniete przez blachosmroda, szpruychy zaczełe sie rwać seriami. Nie dość że sa nietypowej długości to jeszcze w nietypowym zaplocie.

 

Po trzecie. reszta kół też jest nietypowa. Po jakis 8kilo zaczeło mi chrobotac tylne łożysko. Oczywiscie nie ma zamiennika, tylko oryginał od Fulcrum'a Mniej wiecej w tym samym czasie walnęła sprężynka trzymająca pieski. Ponownie, brak zamienników, tylko oryginał.

 

Dlatego od tego czasu tylko sprawdzone i lepione w/g moich pomysłów przez zaufanego mechaniora kółka. Najlepiej Hope Pro3 i Mavic Open Pro. Jak wino, im starsze, tym lepsze...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...