Prz Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Planet X przez tydzień oferuje karbonowy rower na Ultegrze za 900 funtów http://www.planetx.co.uk/i/q/FBPXSLPULT6800/planet-x-pro-carbon-shimano-ultegra-6800-road-bike Mało tego, z wyjątkiem tego roweru mają teraz promocję 4 za 3 - najtańszy przedmiot za darmo, obejmuje również rowery poza wyżej wymienionym To co, robimy grupowy zakup rowerów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeeek07 Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Mam takie amatorskie pytanko, otóż czy w rowerze szosowym siodełko może być na wysokości kierownicy?, czyli tak jak to jest zwykle w rowerach górskich? Czy raczej powinno być wyżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kekacz Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 (edytowane) Powinno, nie powinno. To zależy od wygody własnej, gibkości ciała. Przy ustawieniu na równo pozycja jest bardziej wyprostowana, mniej bolesna czyli powinna być bardziej komfortowa. Znacznie łatwiej korzystać z dolnego chwytu. Przy siodełku wyżej kierownicy pozycja jest bardziej aerodynamiczna. Kwestia znalezienia kompromisu pomiędzy wygodą a oporami. W książce "Lance Armstrong: program mistrza, w siedem dni do doskonałości" jest taka porada: - jeżeli nie sięgasz palcami dłoni do podłogi, przy wyprostowanych nogach w kolanach, ustaw kierownicę na wysokości siodełka, - jeżeli jesteś w stanie dotknąć podłogi palcami dłoni, ustaw kierownicę o 5 do 10 cm niżej siodełka - jeżeli potrafisz położyć na ziemi całe dłonie, ustaw kierownicę 10 do 15 cm poniżej siodełka Ale nie sugeruj się na sztywno poradami znalezionymi w necie. Znajdź swój punkt. Wszystko jest dozwolone co nie jest zabronione a w tym temacie przepisy nic nie mówią, a nawet jeśli, to co z tego? Tobie ma być wygodnie, z czasem możesz obniżać jak się przyzwyczaisz. -------- Edit: dopisałem te "dłonie" aby było jaśniej i czytelniej. Edytowane 21 Grudnia 2014 przez Kekacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeeek07 Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 (edytowane) Dzięki Kekacz za odpowiedź. Mam w związku z tym jeszcze jedno pytanie. Testowałem wczoraj rower Triban 500, rozmiar ramy 54 i sięgałem czubkiem nogi do podłogi. Jeździłem w takim ustawieniu jak na foto: http://i1.fmix.pl/fmi1145/4545758f00227ee954971449 Czyli kierownica maksymalnie obniżona i sztyca na tej samej wysokości. W związku z tym mam pytanie czy powinienem rozglądać się za mniejszym rozmiarem ramy, bo kierownicy jak widać nie da rady już obniżyć. Edytowane 21 Grudnia 2014 przez tomeeek07 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keke Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Jemu nie chodziło o to czy sięgasz czubkiem stopy do podłoża siedząc na rowerze, tylko czy jesteś wystarczająco gibki żeby robiąc skłon (rower jest 5metrów od ciebie) dotykasz palcami podłoża, tylko kolan nie zginaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jur Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Jaki masz wzrost? Ja mam 168cm i ostatnio kolega doradził mi zeby obrócic mostek w moim tribanie w rozmiarze 54 zeby był na plus. Teraz sie jeszcze lepiej jezdzi wiadomo ze najlepiej jakby była troche mniejsza rama ale na pierwsza szose jest ok. Jakbys chciał obniżyć kierownice to wystarczy zamienic podkładki pod mostkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeeek07 Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 czy jesteś wystarczająco gibki To chyba jednak nie jestem. Dotychczas nigdy nie miałem styczności z rowerem szosowym, więc z czasem ta gibkość może przyjdzie. @jur Mam 170, więc wg pomiarów na stronie Deca, rozmiar 54 jest odpowiedni, aczkolwiek dalej tego nie jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keke Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 A jak daleko sięgasz robiąc skłon, do kostek, palców, podłoża? Pamiętaj o rozciąganiu przed jazdą na rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 To chyba jednak nie jestem. Dotychczas nigdy nie miałem styczności z rowerem szosowym, więc z czasem ta gibkość może przyjdzie. Gibkość przyjdzie, jeśli wypracujesz ją poza rowerem. Na rowerze możesz sobie co najwyżej poskracać mięśnie i pogorszyć gibkość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeeek07 Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 A jak daleko sięgasz robiąc skłon, do kostek, palców, podłoża? Pamiętaj o rozciąganiu przed jazdą na rowerze. Słabo ze mną jest, do kostek nawet nie sięgam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jur Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Dasz radę. Porobisz troche skrętoskłonów i innych ćwiczeń rozciągających i elastyczność się poprawi. Ja jestem niższy od Ciebie i mi pasi. Tylko podobno mam nieproporcjonalnie długie nogi czy rower bedzie ok stwierdzisz dopiero po kilkudziesieciu km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keke Napisano 21 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2014 Słabo ze mną jest, do kostek nawet nie sięgam. Słabo to by z tobą było jakbyś nie chciał na rower wsiadać, tak wystarczy codziennie 10 minut rano poświęcić na rozciąganie, czasami jakieś dłuższe ćwiczenia i samo przyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DawidX Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Wymiana opon z 23c na 28c daje odczuwalną różnicę w komforcie? No i co z oporami toczenia też jest odczuwalna różnica na niekorzyść 28c? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Ciśnienie w kapciach więcej daje niż szerokość, IMO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DawidX Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Trzymasz się ciśnienia zalecanego przez producenta czy pompujesz większe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Zawsze pompuję tyle, ile bozia prykazała. Chodzi mi o to, że jeśli chcesz by cię mniej telepało na wertepach to musisz założyć oponę z niższym maksymalnym ciśnienie - szerokość czy też bieżnik nie ma za bardzo znaczenia. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi - ja różnic nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Co ma do komfortu maksymalne cisnienie opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 (edytowane) Skrót myślowy. Chodziło o oponę gdzie można spokojnie jeździć na niższym ciśnieniu. Edytowane 10 Stycznia 2015 przez Venec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 To wlasnie daje szersza opona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DawidX Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Czyli jednak warto rozglądać się za 28c w celu poprawy komfortu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Venec Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 No dobra, to ja nic już nie doradzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 To zależy co z czym porównujesz i co rozumiesz przez komfort. Np. klejona o wysokim tpi, 23mm opona będzie lepiej się toczyć, wybierać nierówności i będzie szybsza jak 28mm twardy drutowy kaban. Jeśli jest to ta sama opona, to zasada, czym szerzej, tym bardziej komfortowo ma generalnie zastosowanie. Ale i tu ważne jest gdzie i po czym się jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DawidX Napisano 10 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2015 Np. klejona o wysokim tpi, 23mm opona będzie lepiej się toczyć, wybierać nierówności i będzie szybsza jak 28mm twardy drutowy kaban. No właśnie czegoś takiego mi trzeba co by wybierało nierówności. Mógłbyś coś polecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s2power Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 DawidX, zainwestuj lepiej w spodenki z bardzo dobra wkladka bo wywody o "komfortowych" oponach w szosie zrobia Ci tylko wode z mózgu. Calkiem poważnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 11 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2015 Komfortowych nie ma, ale różnice są wyczuwalne. Majty z dobrą wkładą są podstawą oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.