1415chris Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 808tki to są koła na specjalne okoliczności. na pewno nie sa to koła na każde warunki i do codziennej jazdy. Crux to rower przełajowy, a i pomiędzy Tarmackiem i Roubaix są duże różnice (geometria). Cytuj
erzurum Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 A ramy to Specialized Crux S-Works OSBB Crb Red '14 Rama Specialized Roubaix Pro SL4 Carbon Blk '13 Rama Specialized Tarmac Red Blk '14 Rama Specialized Tarmac Blk '14 Znam ceny ramy i kół więc nie będę zdziwiony Ja się tylko zastanawiam co lepiej zmienić pierwsze Koła czy ramę jak zastanawiasz się nad tymi ramami tzn, że nie masz pojęcia co to za ramy i do czego Twój rower ma służyć. Cytuj
Darkwojtek Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 Rower przede wszystkim ma służyć do długich jazd 3-4h a może nawet 5h Mieszkam w terenie co są duże wzniesienia może nie stromę ale długie podjazdy. czemu 808tki nie są na co dzień Rozmawiałem z właścicielem co tak jak ta składał sobie rower pod siebie i powiedział że 808tki są znakomite ładnie tłumią drgania i ma się uczucie żę " rower płynie po drodze a nie skacze " to są słowa zawodnika co jeździ już więcej niż ja żyje ponad 25 l Więc może mi doradzicie pierw co mam wybrać czy koła czy ramę a później doradzicie jaki konkretny model. Tak jak tu poprzednik co wcześniej pisał to chyba lepiej wybrać koła Cytuj
RafalxM Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 a tak serio - kto kupuje takie ramy? zawodnicy dzięki sponsorom? bo rama przełajowa do amatorskiego użytkownia za 8.5k to jakieś nieporozumienie , nie ogarniam tego cała reszta wymienionych w cenach podobnych lub wyższych - ja zwyczajnie bym się bał o taką ramę i to by mnie ograniczało @Darwojtek , moim zdaniem naprawdę zainwestuj w koła, w ramę w drugiej kolejności - jak często robisz te 'długie' trasy? może karbon wcale nie jest Twoim przeznaczeniem Cytuj
Darkwojtek Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 Prawie co wyjdę na rower to robię dłuższe trasy min to 2h jestem Może za rok jak zrobię siłę, to może będę w zawodach startował A co do tych kół to te 808tki czy raczej DT Swiss ? Cytuj
tobo Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 czemu 808tki nie są na co dzień Rozmawiałem z właścicielem co tak jak ta składał sobie rower pod siebie i powiedział że 808tki są znakomite ładnie tłumią drgania i ma się uczucie żę " rower płynie po drodze a nie skacze " to są słowa zawodnika co jeździ już więcej niż ja żyje ponad 25 l Te żagle opróćz niezłej powierzchni nośnej mają też sporą wagę - jeśli lubisz wyzwania i chcesz tak zainwestować pieniądze które można wydać lepiej i mieć coś bardziej kompatybilnego z codziennością - proszę bardzo. Znam kogoś kto cierpi na manię przerostu formy nad treścią i również turla się na co dzień na tych kołach. Chłop cierpi na poważną dolegliwość - potrzebę bycia zauważanym i to niewątpliwie działa. bo rama przełajowa do amatorskiego użytkownia za 8.5k to jakieś nieporozumienie , nie ogarniam tego cała reszta wymienionych w cenach podobnych lub wyższych - ja zwyczajnie bym się bał o taką ramę i to by mnie ograniczało Może nie ogarniasz ponieważ mierzysz sens tego zakupu miarą własnych możliwości? Załóżmy że zarabiasz średnio co miesiąc 10 tysięcy zł - to (jeśli jesteś w stanie zmienić choć na chwilę sposób myślenia) zmienia zapatrywania na zakup i użytkowanie wielu rzeczy. Nabytki to nie są w takim przypadku wyniki mocnych wyrzeczeń, poza tym chęć eksperymentowania nie boli. Cytuj
RafalxM Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 Może nie ogarniasz ponieważ mierzysz sens tego zakupu miarą własnych możliwości? Załóżmy że zarabiasz średnio co miesiąc 10 tysięcy zł - to (jeśli jesteś w stanie zmienić choć na chwilę sposób myślenia) zmienia zapatrywania na zakup i użytkowanie wielu rzeczy. Nabytki to nie są w takim przypadku wyniki mocnych wyrzeczeń, poza tym chęć eksperymentowania nie boli. hej to trochę nie tak, nie patrzę na to w kategoriach 'czy mogę' , naprawdę nie widzę logicznego sensu wydawania 8.5 na ramę przełajową (bo jedna taka była na liście) to użytkowania amatorskiego, gdzie 2h jest traktowane jako 'dłuższa trasa' (no offfence ) rozumiem chęć eksperymentowania na fali 'luzu finansowego' , ale w tym przypadku jest to dla mnie nielogiczne (w przypadku kiedy do amatorskiego zastosowania bierze się pod uwagę ramę w cenie w miarę sensownego roweru) - nie wiem co mogłaby mi taka rama dać, ale może mi to wytłumaczysz? - serio Cytuj
Darkwojtek Napisano 16 Września 2014 Napisano 16 Września 2014 i chcesz tak zainwestować pieniądze które można wydać lepiej Lepiej ? czyli Twoim zdaniem co by było lepsze ? Cytuj
parmenides Napisano 17 Września 2014 Napisano 17 Września 2014 (edytowane) Tzn.: kup se pleya. Żartowałem. Koledzy chcieli zwrócić Ci uwagę, że wskazałeś 3 różne typy ram (przełajową, ramę na trudne klasyki po złej nawierzchni i typowego ścigacza). Wszystkie te ramy różnią się od siebie jak dzień od nocy i zmierzchu albo świtu. Do tego wskazałeś na koła, które są przedmiotem mokrych snów wielu osób na tym forum. Dlatego kilku kolegów zauważyło, że pewnie pytając, co jest lepsze, nie masz specjalnie pojęcia o temacie i zwrócili Ci uwagę, że tak spore pieniądze (choć to pojęcie względne, jak według niektórych prawda, dobro i piękno - inni uważają inaczej) można wydać rozsądniej. Rozsądniej - czyli wiedząc na co się wydaje. Bilansując straty (z konta) z zyskami (z przyrostu frajdy w stosunku do kupna tańszego roweru). No dobra tyle. Rama i koła - w zależności gdzie najczęściej jeździsz: góry, płaskie. I jaki masz asfalt - dziurawy i trudny, czy też gładki jak pupka niemowlaka. Oraz i ile ważysz: czy jesteś lekki jak piórko, czy też jesteś zapuszczonym grubasem, który postanowił "coś podziałać". I czy wcześniej dużo jeździłeś, czy nic. I czy lubisz zielonych, żółtych, czerwonych, czarnych, białych czy różowych... Za mało o sobie napisałeś, żeby dobierać koła i ramę. Pokazałeś tylko, że nie wiesz, o czym mówisz. Na to wskazywali koledzy, a ja chcę Ci to podkreślić PISZĄC WERSALIKAMI. pozdr Edytowane 17 Września 2014 przez parmenides Cytuj
Darkwojtek Napisano 19 Września 2014 Napisano 19 Września 2014 To kilka informacji od mnie na mój temat i terenu co jeźdzę i jak jeżdzę. Ja. Waże ok 61-62 kg wzrost 183 cm Jeżdzę teraz mam 1500 km ale nie jeździłem od początku sezonu. Za rok chce zrobić minimum 3000km Teren jaki mam to nie jest płaski są pagurki i długie wzniesienia i też mam parę zjazdów. https://www.endomondo.com/workouts/399040214/11254564 tu jest z endomondo wykres trasy.Jaki asfalt. połowa trasy jest bardzo fajny, no może mniejsza połowa tak 2/5, a pozostałe 3/5 są pęknięcia na drodzę i czujesz jak się jedzie może nie są to dziury że koło urwiesz ale małe dziutki i pęknięcia. Jeździłęm już wcześniej tak na sezon do 1000km @@parmenides, I czy lubisz zielonych, żółtych, czerwonych, czarnych, białych czy różowych... a o co tu chodzi? o kolorystykę koła i ramy ? Jak tam to było by fajnie mieć czarno-czerwony algo czerwono-czarny Cytuj
LukaszST Napisano 19 Września 2014 Napisano 19 Września 2014 W Poznaniu są jakieś ciekawe amatorskie kluby kolarskie nastawione na kolarstwo szosowe? Jedynie jaki znalazłem to Stomil. Cytuj
s2power Napisano 26 Września 2014 Napisano 26 Września 2014 Darkwojtek, po pierwsze, zanim wyslesz posta to mu sie przygladnij. Slownik wskazany. Tak bardziej w temacie. Piszesz o Zippach 808, to naprawde zagle. Przy Twojej wadze zaskocza Cie wiele razy gdy rower pojedzie nie tam gdzie bys tego chcial. To bywa naprawde upierdliwe i wrecz niebezpieczne. Mieszkasz w BB, po kiego czorta Ci wysokie stozki. masz kase to bierz lekkie "gorskie" kola. Przy Twoich przebiegach, bez urazy ale przypuszczam, ze daleko ci do Pro, wiec wlasciwie kazde kola beda Ok. Zaczniesz krecic srednie pod 40 km/h to kola zaczna miec jakies znaczenie, poza wygladem oczywiscie Cytuj
parmenides Napisano 26 Września 2014 Napisano 26 Września 2014 jak śmigasz po górach i jesteś tak lekki, to będziesz odczuwać każdy gram. Dlatego kup sobie lekką ramę i do tego lekkie koła - http://www.mavic.com/wheels-road-triathlon-r-sys-slr#.VCVlMkvNfJA Na niższym profilu, tanśze niż Zippy 808, a w górach będziesz mieć więcej frajdy z nich. Oczywiście to też pierwsza liga kółek i będzie szacun na dzielni. Cytuj
Darkwojtek Napisano 26 Września 2014 Napisano 26 Września 2014 @@parmenides, A każdy gram no tak masz rację odchudzam rower i to nawet bardzo już mam 8,7kg (wiem że to jeszcze dużo ale powoli bęe zchodził coraz niżej) a zaczynałem 10kg A co myślisz o tych kołach DT Swiss RRC 46 DICUT C ? Cytuj
vitesse Napisano 27 Września 2014 Napisano 27 Września 2014 8,7 kg przy takim budzecie to bardzo duzo Cytuj
Darkwojtek Napisano 27 Września 2014 Napisano 27 Września 2014 Ale ramę mam starą aluminiową, hamulce, przerzutki i koła.Więc jak to wymienię to mam nadzieje że poniżej 8 kg Cytuj
szymc Napisano 27 Września 2014 Napisano 27 Września 2014 Za kasę na ramę i koła tej klasy kupiłbyś nowy rower o wadze ~7kg. Jednak czytając te wszystkie Twoje posty mam wrażenie, że ostro trolujesz ludzi na forum z tym wszystkim no ale mogę się mylić. Cytuj
Darkwojtek Napisano 27 Września 2014 Napisano 27 Września 2014 A jaki polecasz @@szymc, rower bardzo lekki ?? Cytuj
szymc Napisano 28 Września 2014 Napisano 28 Września 2014 http://www.canyon.com/_en/roadbikes/bike.html?b=3613 patrząc cenowo jak najbardziej Twój zasięg, waga 6,45. Cytuj
Darkwojtek Napisano 29 Września 2014 Napisano 29 Września 2014 No bardzo fajny Tylko na raz tyle kasy nie wiem czy wyłożę A tak to koło pierw bym kupił a za rok rama Ale zastanowię się nad tym jeszcze Cytuj
Venec Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Póki nie ścigasz się profesjonalnie to nie bardzo widzę sensu pakowania takiej kasy w sprzęt. Więcej ci da wytrenowanie łydy niż ujęcie kilku gramów na każdym podzespole. Cytuj
Keke Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 (edytowane) Dokładnie, płuca i noga a później sprzęt. Zobacz sobie na czym i w czym jeździł Majka na początku: Edytowane 30 Września 2014 przez Keke Cytuj
Darkwojtek Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Tak wiem że mam trenować i to nawet najlepszy sprzęt tego nie zastąpi. Pewnie mi dużo brakuje do zawodowca. łydki i nogi jak po za rowerem można efektownie trenować? Cytuj
marcinusz Napisano 30 Września 2014 Napisano 30 Września 2014 Efektownie? Nie wiem. Może w jakimś ładnym stroju? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.