Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

To jest łożysko pressfit a nie hollowtech II. HTII się wykręca a pressfit wybija specjalnym wybijakiem.
Samych łożysk nie wymienisz, musisz cały wkład suportu kupić, są takie z metalowymi miskami i w takich później można wymienić same łożyska.

 

Możesz spróbować jak w artykule rozebrać i wyczyścić żeby wyeliminować trzeszczenie, ale jak masz jakieś luzy na korbie, to trzeba wymienić łożyska. Jak chcesz zaoszczędzić krótkoterminowo to w rowerowym Ci wymienią, a jak długoterminowo to zakupić taki wybijak/ściskacz.

Edytowane przez KartofeL
Napisano

Łożyska w HT2 da się wymienić. Trzeba umieć wybić. Pisałem wyżej.

 

 

Glupie pytanie czy linki hamulcowe w szosie sa takie same jak w mtb chodzi mi o zakonczenie mocujace w klamce?

Szosowe mają inne zakończenie, taki "grzybek"

Napisano (edytowane)

To jest łożysko pressfit a nie hollowtech II. HTII się wykręca a pressfit wybija specjalnym wybijakiem.

Samych łożysk nie wymienisz, musisz cały wkład suportu kupić, są takie z metalowymi miskami i w takich później można wymienić same łożyska.

 

Możesz spróbować jak w artykule rozebrać i wyczyścić żeby wyeliminować trzeszczenie, ale jak masz jakieś luzy na korbie, to trzeba wymienić łożyska. Jak chcesz zaoszczędzić krótkoterminowo to w rowerowym Ci wymienią, a jak długoterminowo to zakupić taki wybijak/ściskacz.

 

No pisałem press fit wciskane. Luzów nie ma, rozkręciłem wszystko wyczyściłem nasmarowałem i złożyłem. A wody nie było w środku. I nawet włożyłem palca w łożysko i pokręciłem to ładnie płynnie chodzi. I przejechałem po ulicy i cisza. Ale przejadę się gdzieś dalej i upewnię się na 100% W sumie nic tam nie było podejrzanego w środku ale pomogło. 

 

A model suportu mam taki

 

15nrfwz.jpg

2cxwxtg.jpg

A ja mam suport  SM-BB91-41 A czy B ? Bo takie też występują.

2nv9ex.jpg

Edytowane przez kamar59
Napisano (edytowane)

Łożyska w HT2 da się wymienić. Trzeba umieć wybić. Pisałem wyżej.

 

 

Szosowe mają inne zakończenie, taki "grzybek"

 

No tak, tylko kolega ma pressfit a nie HTII.

 

@kamar59 Jak nie ma luzów to jeszcze pojeździsz. Dobrze, że wyeliminowałeś trzeszczenie bo to czasem potrafi do szaleństwa doprowadzić. Fajne zdjęcia robisz, nawet gwinty idealnie widać.

Edytowane przez KartofeL
Napisano

@KartofeL

 

Luzów nigdy nie było tylko te dźwięki. Ale dźwięków nie ma po dzisiejszej 40 km jeździe. A ja lubię ciszę jak jadę, a szczególnie w szosie tam nic nie słychać nawet opon i łańcucha jak dobrze jest nasmarowany. Także te trzeszczenie drażniło mnie ;-) Na tym suporcie spokojnie powinno się jeździć do ponad 10.000 tys km

 

A te zdjęcia podstawa zrobić dobre zdjęcie nawet sprzętu, jak się che przedstawić problem. Ja fotografując nawet zwykłe rzeczy robię to  z nutką artystyczną.

Bo nie raz jak patrze na foto ludzi z problemem, a zdjęcie ciemne zamazane nie ostre to nawet nie idzie takiej osobie pomóc.


 

 

@kamar59  Fajne zdjęcia robisz, nawet gwinty idealnie widać.

 

Makro na TZ-30 LumiX niezły aparacik.

Napisano

 

 

pressfit wybija specjalnym wybijakiem.

Pressfit można wybić czymkolwiek jeśli nie zależy nam na ponownym montażu wybijanego wkładu w stanie nienaruszonym plastików. 

Napisano

Gpsy prosom sa zupelnie zbedne. Liczniki sa determinowane przez stosowany system pomiaru mocy. Tinkoff jezdzi na SRM (miernik mocy i komputer), Omega na Sramowskim Quarku, ktory dziala w systemie ant+ sprzezonym z garminowska 500-tka.

Napisano

siemanko przymierzam się powoli do zakupu pedałów i butów jeżdżę po szosie i często w mieście. Pomóżcie co mam wybrać żebym też od czasu do czasu mógł się wybrać w góry na mtb i głównie szosa szosa szosa

Napisano

Witam!

Otóż chcę zamontować błotniki do mojej ala kolarzówki zrobionej z starego rometa passata. Nie wiem dokładnie jaki model najlepiej ochroniłby przed ubrudzeniem na rowerze. Mucky Nutz Rear Fender raczej by "przeciekało", jak myślicie?

Napisano

siemanko przymierzam się powoli do zakupu pedałów i butów jeżdżę po szosie i często w mieście. Pomóżcie co mam wybrać żebym też od czasu do czasu mógł się wybrać w góry na mtb i głównie szosa szosa szosa

 

 

ja polecam buty trekingowe mozna w nich pochodzic :) a pedaly moga byc 520tki lub xpedo

Napisano

Trekingowe do szosy...

Jak chcesz jeszcze je wykorzystać do MTB to szukaj sportowych butów MTB pod SPD. Im sztywniejsze tym będą lepsze do twoich zastosowań.

A pedały może M-540, które nie mają plastikowych części jak M-520.

Napisano

Witam
Składam sobie rower szosowy. kiedyś kupiłem uzywany rower szosowy a teraz stopniowo wymieniam części.
Większość już wymieniłem kierownica, mostek, klamkomanetki, linki, siodełko, korbę, kasetę, łańcóch teraz się zatranawiam co wymienić. Co bardziej poprawi jazdę, osiągi moje.

Rama czy koła ?

 

Ramę się zastanawiam nad S-Works

Koła ZIPP 88 albo DT Swiss

 

Co byście wymienili pierw na moim miejscu ?

Napisano

1,Łańcuch
Shimano CN 7901 Dura Ace 10 rzędowy

2,Kaseta szosowa
Shimano CS 7900 Dura Ace 11-28 10 rzędowa

3,Korba szosowa
Shimano FC 6703 Ultegra 52x39x30   

4.Kierownica
FSA K-Wing Compact

5. Klamkomanetka
Lewa 3 rzedowa, Prawa 10 rządowa
Shimano  ST-6700                 

 

6.Siodło

ROMIN EVO COMP GEL

 

7. Mostek

S-WORKS CLP MULTI STEM


Tobie pewnie chodziło co mam teraz koła i ramę

Koła mam Mavic CXP 33

Rama Machler

Napisano

Operujesz nazwami ale tak naprawdę chyba sam do końca nie wiesz co one oznaczają.

S works to jest najwyższy wariant w linii danego modelu.

Zipp 88?

Jak zaczynasz przygodę z szosą, to nie napalaj się na gdzieś zasłyszane nazwy, bo jak przyjdzie do realiów finansowych to się rozczarujesz :)

A jak masz budżet na takie gratki, to poświęć trochę więcej czasu na sprzętowe samodokształcenie się.

Napisano

Zacznę możę jeszcze raz 

Tak jak wcześniej pisałem zastanawiam się co pierwsze kupić koła czy ramę 

 

Koła mnie interesują 

Zipp 808 Firecrest Front Clincher Carbon

Zipp 505 Firecrest Carbon Clincher Wheelset

DT Swiss RC 55 SPLINE T

DT Swiss RC 55 SPLINE C

DT Swiss RRC 66 DICUT T

DT Swiss RRC 66 DICUT C

 

 

A ramy to 

Specialized Crux S-Works OSBB Crb Red '14

Rama Specialized Roubaix Pro SL4 Carbon Blk '13

Rama Specialized Tarmac Red Blk '14

Rama Specialized Tarmac Blk '14

 

 

Znam ceny ramy i kół więc nie będę zdziwiony

Ja się tylko zastanawiam co lepiej zmienić  pierwsze Koła czy ramę 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...