Skocz do zawartości

[ szosa ] Kącik szosowy


riker

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam ramę 58, wzrost 184 i jest troche za mala . Chodzi mi o

ustawienie nr. dwa tj rzepka w roli glownej. Rzepka u mnei jest wysunieta za bardzo w przód (tj z 2 cm), Siodełko przesuniete na max do przodu, offset 1,5 cm (cos takiego..) Edytowane przez Sami12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche logiki, skoro przesunales siodlo max do przodu, to nic dziwnego, ze i kolano poszlo do przodu. A jezeli jest to wynikiem koniecznosci skrocenia ramy, to rama jest po prostu za duza dla Ciebie.

Jak to jest rama, jaka ma dlugosc gornej rury? Rozmiar 58 musialby byc bardzo krotki, zeby byc dla 184cm wzrostu za malym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe.

 

Ja mam ramę 59cm/59cm. Na sztycy efektywnie ok. 15mm cofnięcia. Jako odpowiednią odbieram długość uzyskiwaną przy mostku 100mm na + lub -. Na mostku 110 też sporo kilometrów zrobiłem, ale z poczuciem, że to raczej za bardzo wyciągnięta pozycja była.

 

Mam 190cm. Na mniejszej ramie tego samego producenta: 56cm/57,5cm (wysokość/długość) też bym się odnalazł.

Edytowane przez marcinusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

proste pytania, niedawny zakup szosy,

czy przy skręcaniu kierownicą (większy skręt) przednie koło może obcierać/haczyć o buty, pod warunkiem, że noga jest maksymalnie wysuniętą tj ramie korby znajduje się poziomo?

Czy podczas przyspieszania na stojąco kolana mogą dotykać o kierownice czy to kwestia zbyt krótkiego mostka?

Edytowane przez ja7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdarza się, że by bardzo ostrym skręcie but zahaczy o przednie koło  - to niczego nie dowodzi. Jednak nie powinieneś haczyć podczas jazdy na stojąco o kierownicę. Bardzo często będziesz stawać na pedałach - na podjazdach, przy sprintach lub żeby po prostu tyłek odpocząć i go poprawić. Powinieneś mieć wtedy swobodę takiego ruchu. Może mostek zbyt krótki, może kierownica źle ustawiona - zbyt pochylona. Zanim zabierzesz się za zakupy, to jedź na jakąś lokalną ustawkę z kolegami szosowcami w swojej okolicy i popytaj, to pewnie będą mogli Ci coś więcej pomóc.  

 

pozdr i kilometrów. 

Edytowane przez parmenides
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to tylko rama jest za mała?

Miałem tak w moim pierwszym rowerze szosowym. Rozmiar ramy był za mały. Jeżdżąc nie odczuwa się tego faktu ale w ruchu ulicznym to może irytować, a w pewnych sytuacjach może być niebezpieczne. Przy stójkach i innych manewrach z większym skrętem kierownicy trzeba uważać.

Do tego zahaczanie kolanami o kierownicę... mała rama.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower mam już kupiony więc...

O kierownice haczę w miejscu prostym a nie rogach więc przechylenie kierownicy nic nie pomoże

ewentualnie tylko oddalenie jej za pomocą dłuższego mostka.

Może użyłem złego słowa bardziej bym to nazwał ocieraniem kolan o kierownicę.

Rozmiar... ciężki temat, mam M czyli 54, przy zakupie rozważałem jedynie S i M, L już była za duża.

 

Krótsze ramiona korby też by pewnie zniwelowały ten problem, ale jako, że nie mam na szosie wyrobionej pozycji

na krótszej korbie mógłbym gorzej się czuć.

 

Ciężka sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z innej beczki - czy w szosie sensownym jest montowanie pedałów SPD? Póki co mam platformy plastikowe, chciałbym je wymienić na coś co mi pozwoli spożytkować energię nóg lepiej ale nie uniemożliwi mi normalnego chodzenia, a słyszałem, że w Lookach chodzić się nie da:)

 

Wysłane z mojego HTC Desire HD przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo osób jeździ w SPD MTBowych na szosówkach, ja też.

Do zalet należą:

- możliwość normalnego chodzenia, bo blok jest schowany. W szosowych blokach chodzić się najnormalniej w świecie nie da. Albo je zetrzesz albo wytniesz na twarz na schodach czy innej śliskiej nawierzchni.

- szybsze wpinanie, bo z reguły pedała są dwustronne, a szosowe jednostronne. Szybkość jest przydatna zwłaszcza w mieście,

- łatwiej można ustawić kąty ustawienia bloków pod indywidualne potrzeby kolan. SPD nie trzymają aż tak mocno i nie unieruchamiają całkowicie stopy więc łatwiej ochronić kolana.

 

Do wad należy trochę gorszy transfer siły na pedała w porównaniu do typowych rozwiązań szosowych. Ale nie wiem o ile gorszy bo nie miałem okazji na porównania.

 

Dla mnie możliwość chodzenia była decydująca i używam pedałów Shimano A530 więc i komfortowo w zwykłych butach mogę jechać po mieście czy nawet dalej bo platforma jest szeroka i wygodna.

Edytowane przez Kekacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, szukam stalowej ramy pod singla, myślę, że do 2k mogę sie wykosztować.  Wzrost 175, noga 83, wymiary z kalkulatora: Top Tube Length 52.7 - 53.1 Cm, Seat Tube Range CC 55 - 55.4 Cm.  Rower będzie mi służyl do jazdy po Wrocławiu oraz u siebie na wsi, jako transport do/z pobliskiego miasta, plus wypady dłuższe od czasu do czasu. 

 

 

Czy coś z tego warto brać?
Sprzedają u nas dobre jakościowo ramy stalowe? Sprawdzałem też olx/allegro, ale niczego nie widzialem sensownego. Tylko nie te robione na zamówienie, bo to raczej większy wydatek z tego co się orientuje.

Z góry dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem roweru szosowego giant defy 1. Posiada on karbonowy widelec i sztyce. Miałem juz okazje pokonać na nim 50 km i około 10 km odcinek nie był pokryty asfaltem, a kostka- stad moje pytanie. Czy poza dyskomfortem jakość nawierzchni jaka jest kostka powoduje jakieś uszkodzenia dla roweru? Kół? Elementów z karbonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem świeżo upieczonym posiadaczem roweru szosowego giant defy 1. Posiada on karbonowy widelec i sztyce. Miałem juz okazje pokonać na nim 50 km i około 10 km odcinek nie był pokryty asfaltem, a kostka- stad moje pytanie. Czy poza dyskomfortem jakość nawierzchni jaka jest kostka powoduje jakieś uszkodzenia dla roweru? Kół? Elementów z karbonu?

W niektórych rowerach miejskich/hybrydach są sztywne widelce karbonowe. Rowery te są eksploatowane w mieście, z założenia do jazdy w mniej komfortowych warunkach niż szosy - nie pamiętam żadnego uszkodzonego eksploatacją widelca. Więc jeżdżąc szosą po bruku nic się nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechał ktoś z was Pętlę Beskidzką?

 

W sobotę jechałem wg trasy wyścigu z 2013 r.: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=lcckcvvsbvgcgrbj

 

Generalnie jestem zachwycony i planuję powtórkę. Jakie są wasze wrażenia? Znacie jakieś lepsze warianty trasy?

 

Mnie ścianki 12-15% mocno dawały w kość, ale nawet na Targanicach nie złożyłem broni (18%) i jakoś dałem radę się wtoczyć :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jechałem dystans PRO na 11 kilowej szosie.Trasa była super, fajny klimat, świetne żarcie na bufetach. Wszędzie dałem radę, ale co prawda musiałem stawać. Wynik słabiutki uzyskałem. W tym roku na MTB pojadę, nie wiem jeszcze który dystans. Wynik powinien być lepszy  :thumbsup:

Edytowane przez qrczakzul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całej pętli nie przejechałem, ale w Targanicach mam dom letni i często tam wjeżdżam. Może w czerwcu przejadę tę całą pętle. Pozdr

 

A co do ewentualnej modyfikacji: można jeszcze z Międzybrodzia wjechać na Żar - bardzo fajny szosowy podjazd.

Edytowane przez parmenides
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjazd na Żar jest mi znany, choć na szosie jeszcze nie miałem okazji. Największą jego wadą jest to, że prowadzi donikąd ;)

 

Polecam zrobienie całej Pętli. Mi bardzo podobał się fragment "na drugim końcu" patrząc z Targanic, tj. Istebna - Milówka. Piękne widoki, tęgie ścianki, asfaltowe przecinki przez dziki las.

 

BTW, myślałem że temat o trasach rozrusza nieco ten wątek. A tu tylko sprzętofilia rządzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czesc!

 

http://www.myjamis.com/SSP%20Applications/JamisBikes/MyJamis/consumer/bike.html?year=2014&model=Quest%20Elite&cat_grp=road_7

 

Jaki rozmiar tego roweru pasowalby przy wzroscie 183 i nodze 85cm? Przeznaczenie to rekreacyjne calodzienne wycieczki, wiec nie chcialbym byc za bardzo skulony w gornym chwycie. Kalkulator competitivecyclist podpowiada 556-560mm gornej rury dla French Fit, rozmiar 56 bylby o caly 1mm krotszy, ale caly czas sie waham czy 58 nie bylby wygodniejszy. Tylko boje sie czy nie bede do niego potrzebowal downhillowego mostka albo czy przy awaryjnym zeskakiwaniu z siodelka nie rozbije sie o te 824mm standover'u (akurat to moge poprosic zeby w sklepie sprawdzili, jesli jest to mierzone przy samej glowce to nie powinno byc chyba problemu). Bede wdzieczny za jakiekolwiek opinie od osob oblatanych w geometriach i dopasowywaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...