pjetr Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Co nazywasz komfortem? Na gladkim asfalcie wygodniej sie jedzie z kolami nabitymi na maksa bo sa mniejsze opory toczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pious Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Ok dzięki za rady. Spróbuję najpierw nabić bliżej 8 i później przejechać się na mniejszym ciśnieniu. Sprawdzę na własnych 4 literach jak to się przekłada na komfort jazdy w mojej okolicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pious Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Jestem po 1 jeździe. Napompowałem do 7 barów i chyba jest ok. Mam inne pytanie odnośnie biegów. Wybrałem kompaktową wersję mojego Audacio, bo nie potrzebuję 3 biegów z przodu, ale teraz nie wiem jak to się przekłada na przełożenia, żeby nie robić przekosu. Nie wiem, czy wypada po 5 begów z tyłu na każdy z przodu, czy zakres jest większy. Przednia przerzutka wymaga chyba lekkiej korekty, bo łańcuch trze chwilami na niewielkim przekosie. Muszę to jeszcze poobserwować, bo nie jestem pewien na jakim przełożeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sami12 Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Sorki, wbije sie w temat. 1 lekkie pytanko, nie chciałem zakładać nowego tematu Do szosówki 2x6 łańcuchami odpowiednimi beda CN-HG40 jak i CN-UG51 ? <Malo kasy.. pewnie sa takie same > Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 To ja wreszcie dopisuje się do kącika szosowego z nowym rowerem - Scott Speedster 30 Tnie asfalt aż miło. Pierwsze wrażenie - o wiele bardziej stabilny przy dużych prędkościach, nie czuć za bardzo, że się jedzie 30 km/h. Niby jedzie się szybciej, sprawniej niż na MTB, ale nie ma też za łatwo - rower sam nie pojedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pious Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Jaka jest pozycja na tym scocie? Rozwazalwm ten model, ale ostatecznie kupilem mojego Lapierre. Mam podobne odczucia. Rower rozpedza sie do 30 duzo szybciej niz cross i co wazne, utrzymanie 30km/h+ na dlugim dystansie jest o wiele prostrze. O stabilnosci mam mieszane odczucia na razie. Sam musze sie do szosy przyzwyczaic, bo kierownica jest zupwlnie inna i inaczej tez reaguje. Wczoraj jechalem w sporym wietrze i czulem, ze rower jest te 5-6 kg lzejszy niz moj cross, bo wiekszy podmuch potrafil dosc mocno zepchnac mnie na bok. Tak czy inaczej jezdzi sie cudownie. Niby sprzet nie daje az takiego kopa jesli chodzi o wyniki, ale wczoraj po piwrwszej prawdziwej jezdzie bylem mile zaskoczony. Jechalem pod silby wiatr, po 2 tyg nic nierobienia ze zlamana reka, na drodze robilem postoje na pucie, bo nie czuje sie na tyle pewnie jeszcze, zeby pic podczas jazdy, a i tak wykrecilem 3 minuty lepszy czas niz na crossie. Do tego w ogole sie nie spinalem i czas mogl byc uciety jeszcze o dobre kilka min. Boje sie tez jechac na tych oponkach na zakretach, gdy widze lezacy zwir i piach. Mam taka gorke na trasie, gdzie crossem zawsze smialo cisnalem i potem jechalem odcinek rozpedzony do 40km/h. Szosa tam zwalniam i trace, ale to nic, bo na prostej bez zadnej gory jade juz 35-45 km/h na jakims srodkowym biegu. Cross wymagal ostrej pary przy takich predkosciach. Co by nie mowic szosa jest genialna. Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez Pious Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Jeśli chodzi o pozycję to według mnie nie jest jeszcze typowo wyścigowa - dość wysoka główka. Ewentualnie mogę wywalić kilka podkładek pod mostkiem, ale na razie mi tak pasuje i zostawiam. W porównaniu do mojego roweru MTB jest i tak bardziej pochylona - jak przesiadam się z szosy na MTB to czuję się prawie jak na rowerze do DH Z początku też miałem bardzo podobne odczucia jak Ty. Czułem się bardzo niepewnie, jakoś tak bardzo dziwnie się czułem, prawie jakbym uczył się na nowo jeździć na rowerze Kumpel nawet powiedział, że wyglądam jakbym się tam znalazł przypadkiem Już po 1000 km jest znacznie lepiej, trzeba było się po prostu bardziej wczuć. Chociaż do zakrętów z piachem czy dość ostrych cały czas mam ograniczone zaufanie. Jeśli chodzi o jazdę na stojąco w górnym czy dolnym chwycie to nie miałem problemów. Ogólnie po prostu czysta, ostra jazda po asfalcie bez kompromisów Wysłane za pomocą Tapatalk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pious Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 W moim Lapierre pozycja jest typowo sportowa. W gorbym chwycie czuje siw jakbym lezal na towerze, ale swietnie mi sie tak jedzie. Przejechalem nim dopiero 75km, wiwc u mnie niepewnosc ciagle jest. Chwilami boje sie zmienic pozycje dloni nawet. Musze tez przywyknac do pozycji sportowej. W crossie bylo wygodnie, wiec tu bola mnie krzyze lekko po jakichs 20km. Balem sie o siodelko, ale Selle Italia X1 daje rade. W sumie nigdy nie bylo mi jakos niewygodnie na zadnym siodle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 A wszystko przez to, że jeździcie w dolnym chwycie. W ogóle każdy kto siada na szosę to pierwsze co robi to łapie dolny chwyt i się dziwi jak daleko jest do klamek, że zęby tak blisko mostka i taka pozycja pochylona. A w rekreacji i tak w dużym stopniu śmiga się w górnym chwycie, więc tych problemów nie ma. A jeśli chodzi o wywalanie podkładek pod mostkiem - poczytaj jak ustawia się pozycję na rowerze i wtedy będziesz wiedział jak i ile tego wywalać (oczywiście w granicach komfortu). Trzeba się wgryźć lekko w temat i się rozjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pious Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Na razie nie jezdze w ogole w dolnym chwycie. Na gornym juz jest bardzo sportowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 W sumie przy przesiadce można odczuć różnicę, mi jest ciężko powiedzieć bo już ze dwa lata nie jechałem rowerem innym niż szosowy. A jak ręce masz na chwycie to widzisz tak jakby oś przedniej piasty? Jak tak to przed mostkiem czy za mostkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pious Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Nie, kiera przecina idealnie os i jej nie widze. Mostek jest ok. Krzyz lekko boli, bo na crossie siedzi sie tylko lekko pochylonym. Na moim Lapierre pozycja jest duzo bardziej pochylona. Wszystko to kwestia przyzwyczajenia, ale rozmiarowo wszystko jest idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Czyli wiesz co jest pięć. Na początku trzeba się przyzwyczaić A co do: Do szosówki 2x6 łańcuchami odpowiednimi beda CN-HG40 jak i CN-UG51 ? http://pl.wikipedia.org/wiki/UniGlide http://pl.wikipedia.org/wiki/HyperGlide Jak możesz to bierz UG ale ja bym się tym w ogóle nie spinał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryke Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Jeśli chodzi o komfort to ja wcale nie narzekam jak wspomniano wcześniej jest to w większości kwestia przyzwyczajenia. Ogólnie powiem, że spodobała mi się jazda w dolnym chwycie. Zresztą jest tam tyle kombinacji, że jest w czym wybierać Wysłane za pomocą Tapatalk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pious Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 To jest najlepsze, w crossie jak mnie meczyl chwyt to bic nie moglem wymyslic. Na szosie mozna lapac w tylu miejscach, ze nic nie meczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kecaj10 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 dokładnie trafna uwaga, mam przejechane 150km na szosie a na nic innego bym się nie zamienił a jedyny błąd jaki zrobił to że nie miałem szosówki wcześniej, naprawde inny wymiar jazdy choć może nie da się wszędzie wjechać jak MTB ale to inny temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pinio46 Napisano 3 Września 2013 Udostępnij Napisano 3 Września 2013 Panowie rzućcie okiem http://www.forumrowerowe.org/topic/145990-hamulce-wymiana/ a jak nie ten teges to poprosimy o przenosiny do właściwego działu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk20dabr Napisano 8 Września 2013 Udostępnij Napisano 8 Września 2013 (edytowane) Panowie rzućcie okiem http://www.forumrowerowe.org/topic/145990-hamulce-wymiana/ a jak nie ten teges to poprosimy o przenosiny do właściwego działu Ja także jeżdżę szosówką od jakiś 7 miesięcy i powiem szczerze, że żałuję, że nie nie zacząłem wcześniej A co do przeniesienia to chyba byłoby wskazane Edytowane 8 Września 2013 przez luk20dabr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Biszcz Napisano 24 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Witam, trafia mi się do kupna szosówka Cross Peloton zna może ktoś ten rower, i jakoś opinie na jego temat. Ile trzeba dać za nowy, a ile za używkę w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 Mam w szosówce Shimano 105 5700 a jak przerzucam klamko manetką przerzutkę przednia to mam 2 kliknięcia. Żeby przerzucić z małej na dużą. To normalne? Powinno być klik duża klik mała a ja mam dodatkowo jeden klik więcej. Podciągnąć linkę czy śrubki H L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 "Duży klik" czy "mały klik" ? Tam jest trymowanie.Zbawienna funkcja poniekąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 30 Marca 2014 Udostępnij Napisano 30 Marca 2014 (edytowane) O to dałeś mi do myślenia, jaki to klik czy duży czy mały. Jakoś to wyczuje? "Duży klik" czy "mały klik" ? Tam jest trymowanie.Zbawienna funkcja poniekąd. Chodziło mi o Jeden klik wskakuje na duża zębatkę, 1 klik zeskakuje na mała zębatkę tak powinno być prawidłowo. A ja ma o jedno więcej klik. Czyli mam przednia przerzutkę na zębatce małej i mam 2 kliki żeby mi wskoczyło na dużą zębatkę. Ale przy zeskoku na mniejszą zębatkę to 1 klik starczy. Trochę to pokręcone. Edytowane 30 Marca 2014 przez kamar59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 Spróbuj delikatnie i zobacz,co dzieje się z klatką.Powinieneś mieć dwie pozycje na obu tarczach.Delikatne ruchy-trymowanie,mocniejsze pociągnięcie-zmiana blatu,. Oczywiście jest opcja,że masz klamkę od 5703,wtedy regulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 31 Marca 2014 Udostępnij Napisano 31 Marca 2014 (edytowane) Dziwne by było że by dali klamko manetkę 5703 do 105 2x10 Gdzie sprawdzić ten symbol 5703 na klamce manetce? W sumie na dużej obsłużę tył cały bez obcierania chyba. Ale na małej nie obsłużę. Na małej mam 2 ruchy taki pół bieg. Edytowane 31 Marca 2014 przez kamar59 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2014 Na pewno nie ma 5703 bo nie mam tego napisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.