CityRunnerWroc Napisano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2012 Cześc! Na wstępie witam wszystkich Sprawa jest dość "prosta", a więc najkrócej jak się da: chcę kupić wspornik (sztycę), do wyboru mam trzy/cztery opcje, po kolei; 1. Fizik Cyrano, cena ok 330zł 2. Thomson Elite (seatback), cena około 320zł 3. Miche, cena 350zł, lub opcjonalnie jakieś używane Campagnolo (?), Co sądzicie o moich propozycjach, nie ukrywam że zakupu chcę dokonać szybko ze względu na brak dopasowanej sztycy (w tej chwili Miche Primato 27,00 a powinno być 27,2 jeżdżę na podłożonych blaszkach). No i pytanie, zauważyłem że większość sztyc szosowych jest odchylona w jakiś sposób do tyłu - rozumiem iż mam myśleć w tym względzie kategoriami wygody, i funkcjonalności? (oczywiście mam nadzieje że zdajecie sobie sprawę że nie mam możliwości poprzymierzać, po prostu te sztyce-owszem w sklepach są we Wrocławiu ale...nikt mi nie da sztycy za 300zł do ...pojeżdżenia sobie itd.). Jeśli komuś pomoże to rower jaki posiadam to: Rama Fuji Track Pro r.56, single s., służy do szybkiej jazdy po mieście (całość na osprzęcie Miche xpress-koła,korba,blat,suport,hamulce i klamki, po za sztycą), Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uraz Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 (edytowane) Może się zastanów nad tańszą i lżejszą od wymienionych, węglową rurką z ebay? Z produktów brandowanych może być hylix albo jeszcze taniej, to samo w wersji OEM bez napisów. Linku nie będę wklejał ale wejdź sobie na ebay.pl i poszukaj np "hylix 27.2". Edytowane 18 Czerwca 2012 przez uraz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBeer Napisano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2012 na sztyce karbonowe bym uwazal. natomiast mozesz zastanowic sie nad kcnc pro lite, w cenie ok 300 za nowa masz sztyce ktora w opcji 350mm wazy 135 gram (i jest z alu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 21 Czerwca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 LoveBeer jesteś uprzedzony do carbonu? Nie siej paniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CityRunnerWroc Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 No to padło na Fizik Cyrano .... nie walczyłem z wagą totalnie Chciałem Alu ponieważ czuję się na takich sztycach pewniej, aniżeli moje 90kg na karbonie - jakiś taki psychiczny opór Cóż sztyca jak sztyca, teraz chcę zmienić mostek i kierownicę, już wiem że mostek prawdopodobnie zakupię Smica - zalety: cena, waga, niezła jakość (potwierdzona przez wielu userów). Owszem moge kupić coś naprawdę "profi" i na wypasie, jednak do codziennego używania w mieście (singlespeed) muszę mieć bardziej coś solidnego aniżeli "profi", mam wrażenie że te rzeczy są delikatniejsze (pewnie chodzi o wagę). O zmianie kierownicy nie będę się rozpisywał ponieważ kupuje prostą zwykłą (zamiast baranka) która będzie przycięta do długości 48cm - więc tutaj mogę kupić właściwie cokolwiek co jest wykonane z fajnego alu pzdr <piwo> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 21 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2012 Może ktoś mi odpowie na pytanie: Cube attempt compact czy Corratec Corones? corrateca mogę mieć taniej, ale czy nie warto dopłacić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziakaka Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 mam w planach rozgladanie sie za jakis czas w starszych uzywanych szosach. kwota ok 500zl. chcialbym cos policytowac, ale nie chce wam zawracac tylkow i pytac o kazda aukcje. z tego co wywnioskowalem z innych tematow, klamkomanetek nie wyrwe w tej cenie. z osprzetu powinienem szukac na shimano 105. jeszcze jakies wskazowki? co do hamulcow na przyklad? obreczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 jeszcze jakies wskazowki? Bierz jak najlepsze komponenty na jakie Cię stać, ciężko podać jakąś firmę konkretną jeżeli masz ograniczony budżet ponieważ różnych firm i konfiguracji używanych rowerów jest bardzo dużo. No i te 500 zł wcale nie wyklucza klamko-manetek ale musisz się wtedy nagimnastykować ostro albo kupić rower w trochę gorszym stanie lub na gorszym osprzęcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziakaka Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 wlasnie chodzi o to, ze o ile w mtb dalbym sobie rade, to juz nie w starszej szosie, bo nie znam hierarchii komponentow. a moze powiecie, czego unikac - tak by bylo latwiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Z tym jest tak samo jeżeli chcesz jakąś poradę to dopisz się do jakiegoś tematu o kupnie. Ale tak ogólnie, jeżeli już brać coś klasycznego to unikać "lipnego" osprzętu, czyli sachs, favorit itp. Jeśli chodzi o koła to lepiej jak będzie miał 28'', 700c czy 622mm ISO, wszystko to jeden pies. Nie ma problemów z ogumieniem i ewentualną wymianą hamulców. Materiał ramy - no najlepiej jakieś Cr-Mo, rower lżejszy, bardziej odporny na korozję. Ale jak trafisz jakiegoś hi-tena to też nie będzie problemu, zresztą ani alu ani karbonu nie kupisz więc jedno z tych dwóch. Co do reszty, to niuanse. Owijkę i pancerze powymieniasz, łańcuch za kilkanaście złotych sobie wymienisz. Jeśli chodzi o hierarchię sprzętu: Shimano: Dura-Ace (Tego raczej nie zobaczysz) -> Ultegra/600 (w klasykach najpewniej 600) -> 105 -> Exage/RHX/RSX (Te są stare amatorskie z czego zależnie od konkretnego sprzętu od lat 80 do chyba nawet późniejszych 90) Reszta jest rzadka na polskim allegro i innych tego typu stronach. Na campie się niestety nie znam więc zostaje wiki ale nie wiem jak z tymi starymi grupami będzie. To tak w skrócie bo pewnie o wielu rzeczach zapomniałem, zawsze może ktoś poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koziakaka Napisano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 wielkie dzieki! widzisz, bo wlasnie jeden rower z hamulcami sachs nawet nawet mi sie podobal. w razie czego chyba masz racje, dopisze sie i mi ktos pomoze. dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciekm88 Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Witam. Poszukuję tylnej kasety 7rz UG, coś takiego jak na zdjęciu. Może zalega komuś, to chętnie przygarnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 12 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 A musi być koniecznie UG? (nie pamiętam już w czym była różnica między hg , chyba tylko nacięcia ułatwiające zmianę) ale ja sobie skompletowałem kasetę 7s z koronek od 9s, starczyło dać podkładki stare i działa właściwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciekm88 Napisano 12 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2012 Musiał bym zmieniać bębenek żeby zamontować HG. W UG na bębenku jest gwint od zewnętrznej strony i najmniejsza zębatki jest jednocześnie kontrą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 17 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2012 ta piasta ze zdjęcia jest Twoja? Bo ta i różne inne miały połączenie HG z UG tzn. gwint na zewnątrz i wewnątrz, więc można spokojnie założyć oba typy kaset. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciekm88 Napisano 18 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Nie, zdjęcie poglądowe wygoglowałem. Ja mam piastę 105 i nie mam tego gwintu w środku. Mam kasetę 6rz a manetkę z indeksem 7 i chciał bym żeby wszystko ładnie grało, bo już mnie powoli zaczyna to denerwować ew. może ktoś ma sam bębenek na HG to też chętnie odkupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Może być że szybciej wypadnie przepleść na bardziej współczesną piastę niż szukać starego typu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciekm88 Napisano 18 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Maniak: Na pewno, ale chciał bym mieć pełną oryginalną grupę. Nie ma gwałtu z tym kołem, więc jak się coś trafi to fajnie, a jak nie, to świat się nie zawali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 18 Lipca 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Lipca 2012 Rozumiem, mam stalowego mtb'ka na stx ale i tak nie obyło się bez wymiany na współczesne komponenty, niektóre rzeczy po czasie są nie do dostania np właśnie piasty fabrycznie nowe, kasety i takie tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechB Napisano 19 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2012 Nie, zdjęcie poglądowe wygoglowałem. Ja mam piastę 105 i nie mam tego gwintu w środku. Mam kasetę 6rz a manetkę z indeksem 7 i chciał bym żeby wszystko ładnie grało, bo już mnie powoli zaczyna to denerwować ew. może ktoś ma sam bębenek na HG to też chętnie odkupię INDEX 6 i 7 to ta sama odległość na manetce. Nie wystarczy wyregulować odpowiednio? Wiem że wygodniej by było z siedmioma przełożeniami ale wystarczyłoby pominąć np. pierwszą pozycję na manetce lub zacząć regulację od pozycji 6. Zostałby jedynie pusty "bieg" na manetce z jednej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciekm88 Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 INDEX 6 i 7 to ta sama odległość na manetce. Nie wystarczy wyregulować odpowiednio? Wiem że wygodniej by było z siedmioma przełożeniami ale wystarczyłoby pominąć np. pierwszą pozycję na manetce lub zacząć regulację od pozycji 6. Zostałby jedynie pusty "bieg" na manetce z jednej strony. Wyregulować do końca to nie mogę, bo albo mi dobrze biegi wskakują na niskim przełożeniu a na wysokim "omykają", albo odwrotnie. Skoro INDEX 6 i 7 mają takie same odległości to czym to może być spowodowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechB Napisano 23 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2012 Wyregulować do końca to nie mogę, bo albo mi dobrze biegi wskakują na niskim przełożeniu a na wysokim "omykają", albo odwrotnie. Skoro INDEX 6 i 7 mają takie same odległości to czym to może być spowodowane? Zużyte koronki, rozciągnięty łańcuch, krzywy hak, syf przy sprężynie przerzutki , wytarte kółeczka przerzutki... problemów naprawdę można wiele mnożyć. Sprawdzałeś bębenek lub samą oś? Nie są przekrzywione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciekm88 Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 Zużyte koronki, rozciągnięty łańcuch, krzywy hak, syf przy sprężynie przerzutki , wytarte kółeczka przerzutki... problemów naprawdę można wiele mnożyć. Sprawdzałeś bębenek lub samą oś? Nie są przekrzywione? A więc tak bębenek i oś są okeeey na 100% koronki również igła. kółeczka i hak też wydają się dawać rade. Odnalazłem nowy łańcuch który kiedyś zakupiłem do innego roweru i powiem że jest lepiej, jeszcze to nie jest to co powinno być, ale jest poprawa. W planie jest jeszcze wymiana linek, rozkręcenie przerzutki, kompleksowe mycie i smarowanie. Mam gdzieś jeszcze golden arrow'a to założe go i zobacze jak na nim będzie śmigać. Czy idę dobrym tropem...?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojciechB Napisano 24 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2012 A więc tak bębenek i oś są okeeey na 100% koronki również igła. kółeczka i hak też wydają się dawać rade. Odnalazłem nowy łańcuch który kiedyś zakupiłem do innego roweru i powiem że jest lepiej, jeszcze to nie jest to co powinno być, ale jest poprawa. W planie jest jeszcze wymiana linek, rozkręcenie przerzutki, kompleksowe mycie i smarowanie. Mam gdzieś jeszcze golden arrow'a to założe go i zobacze jak na nim będzie śmigać. Czy idę dobrym tropem...?? Pewnie że dobrym Oprócz haka przerzutki sprawdź też tylne haki. Zwróć też uwagę czy tylne koło zamykasz równo, czy przypadkiem po zaciśńięciu nie pochyla koła w jakąkolwiek stronę. Przeglądałeś może manetkę ? Działa zawsze z takim samym oporem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablito Napisano 2 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2012 Witam, wie moze ktos z kolegow szosowcow gdzie moge kupic kape, ten plastik, obudowe do klamkomanetek ultegra? widzialem na alegro ale koles ma tylko jedna i za 34zl to troche duzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.