psp360 Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Witam ! Napęd w moim rowerze kwalifikuje sie do wymiany, nie mam dużo kasy, wiec bedzie to budżetowe przygotowanie roweru na chociaz jakis czas. Zamierzam wymienic obowiazkowo : -tylne koło (przednie jest jeszcze w przyzwoitym stanie, wymiana nie jest konieczna według mnie, jest to jeden z tańszych modeli, ale ten sezon pojezdzi na pewno) -korbę -kastę -łańcuch -Korbę wybrałem Alivio, oraz kasetę 8-rzędową również Alivio. Jednak mam pewne pytanie, czy to prawda ze lepiej kupic kasete 8, niz 7 rzędową, mimo że mam manetkę na 7 biegów, dlatego ze łatwiej dobiore koło pod 8 rzędową kasete ? -Druga sprawa to korba a dokładniej jej system. Obecnie mam suport na kwadrat, dokładnie taki http://allegro.pl/item890828821_suport_vp_kwadrat_68_113_bsa_277g_maszyny_tanio.html, kupiony po wakacjach. I konretne pytanie brzmi : Czy warto kupić taki suport http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_WK%A3AD+SUPORTU+BB-ES25+SHIMANO.html?PT=53048949&PZTA=8&HNT=T&PD=53010537&WSZDZ=T i wtedy korbę Alivio z mocowaniem octalink ? Czy moze zostac przy kwadracie ? -Ostatnie pytanie to czy jesli biorę kasetę która na najmniejszej koronce ma 11 zebów, to lepiej wziąć korbę 42 czy 48 zębową ? Z góry dzięuje za pomoc i pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onkiel Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Witam, jesli chodzi o kasete to lepiej kup kolo z piasta na kasete a nie na wolnobieg 7rzedowy, jest poprostu bardziej przyszlosciowa bo zawsze mozesz zmienic na 9 gdy zmienisz manetki. stare manetki ustawisz tak zeby nie obslugiwalo jeden bieg (najnizszy lub najwyzszy) a gdy znajdzie sie kasa wymienisz na nowe manetki 9 lub 8. a co do systemu mocowania korby to ja jezdze na kwadracie i mi to nie przeszkadza. nie znam systemu na octalink i nie wiem jakie sa koszta ani nie znam plusow i minusow tego systemu. korba i kaseta alivio sa jak najbardziej ok. korbe mozna rozkrecic wiec wymiana blatow jest mozliwa. najwiekszy blat 42 jest ok gdy jezdzisz w gorach a 48 gdy potrzebujesz szybkosci po plaskim. mam nadzieje ze pomoglem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Kroba na octalink bedzie nieco sztywnijsza, jesli chodzi o kolo, to jesli masz wolnobieg 7, to niekoniecznie mozesz zmiescic do ramy piaste z kaseta 8/9rzedow, poniewaz taka piasta jest szersza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psp360 Napisano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 onkiel - ja mam zamiar kupić kasetę, tylko mi by starczyło i 7 rzędowa, ale podobno łatwiej dostać koło pod kasetę 8 rzędową, dlatego pytam czy to prawda a z manetkami masz rację, mógłbym tak to rozwiązać co do blatu - obecnie najwieksze przełozenie jakie moge miec to 3, z samą kasetą wychodzi 3,8 a kaseta + korba 48 = przełozenie 4,3. Zastanawiam się czy wykorzystam wtedy najwieksze przełozenie ? Jaką prędkość teoartycznie mozna osiągnać na takim przełozeniu ? blair7 - a to ramy nie są uniwersalne i pod kasetę i pod wolnobieg ? jakby coś moja Rama to Accent Ranger. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onkiel Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 kolo pod 7 rzedow to chyba tylko tanie kola z nakrecanym wolnobiegiem, o wiele lepszej jakosci dostaniesz z piastami pod kasete. co do blatow to wszystko zalezy gdzie bedziesz jezdzil. jesli bardziej szosa to wieksze blaty a jesli w gory to mniejsze, nie wyobrazam sobie jazdy na blatach 48 w gorach ( chyba ze masz tyle pary w nogach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 1 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Kolo 8/9 rzędowe spokojnie zmieścisz w rame. Ja na początku mialem 7 rzędowy wolno bieg teraz mam 9 rzędowa kasetę. nie było problemów z szerokością. Radził bym kupić koło pod 8/9 i ewentualnie kupić sobie kasete 7 z podkładką. Jak kupisz kolo na 7 to juz 8 czy 9 nie wciśniesz(9 jeszcze sie da nie kompletną) a jak ci sie kolejna kaseta zjedzie okaze sie ze juz na rynku wtedy 8 rzędowch nie bedzie a co dopiero 7 jak juz teraz o nie ciezko. Ba teraz cieżko nawet o kasete 8 taką jak XT. Wiec znowu wymiana koła i kasety, nie potrzebny wydatek moim zdaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 W starym rowerze gdzie miałem wolnobieg 7 biegowy wstawiłem koło z piastą na kasetę 8/9, ciasno wchodziło ale dało radę działa do dzisiaj. Miałem tylko jeden kłopot, gdy łańcuch znalazł się na najmniejszej koronce kasety zblokował się przez ramę, ale tu pomogło wstawienie podkładki pomiędzy piastę, a ramę. Dalej idąc jeśli kupujesz kasetę i korbę alivio to warto tu wziąć też łańcuch alivio HG50 (najlepiej 3) choć wydaje mi się, że stare łańcuchy SRAMA PC-48/58/68 też by były dobre. Koło shimano z piastą parallax kupisz za jakieś 89-119 zł. Manetek zaś nie musisz od razu wymieniać, wyregulujesz sobie przerzutkę tak aby kaseta obsługiwana była od 2 do 8 biegu lub od 1 do 7 i będzie to działać bez najmniejszego problemu. Co do blatu to kwestia używania roweru. Na asfalty 48 ale tu by się przydały opony typu slick. Kwestia suportu to sprawa indywidualna wszystko zależy do czego Tobie rower służy, jeden jest zadowolony z suportu na kwadrat drugi nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psp360 Napisano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 w takim razie kasete kupie 8 rzędową, poszukam tego kółka (moglibyście podać też konretne linki ?) Nadal nie wiem czy warto kupować ten suport, mam na myśli czy taki najtanszy suport pod octalink nie bedzie gorszy od tego co mam ? A oponki Author Cross TocaS Rower głownie na asfalty ale nie wiem czy wykorzystam 48 - 11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 http://www.allegro.pl/item896184070_kola_26_mtb_shimano_alivio_rm60_obr_dragon.html tani komplet kół shimano... Dużo ważysz ?? 44 11 to to samo co np 48 12. Zależy czy wolisz iść w stronę siły czy kadencji już to dzisiaj z kimś omawiałem. Do asfaltu są lepsze oponki choć niekoniecznie w tej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psp360 Napisano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Oponki kupione w 2009 wiec na razie wymiany nie planuje. Lubie czasem jechac z wiekszą kadencją a także przyspieszac siłowo. Ważę niecałe 80kg. a co powiecie o tym kole ? jakieś opinie ? http://allegro.pl/item880488691_kolo_tyl_alivio_airline1_typhoon_grandrock.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Powiem tak Jakieś 5 lat temu miałem takie koło na obręczy Vuelta i z moją wagą wówczas bodajże jakieś 97 kg koło dawało rade. Trochę asfaltu i więcej wówczas terenu. Zostałbym może na Twoim miejscu przy korbie 44. Powiem Ci, że raz mi zabrakło przełożeń i przydałby się wówczas blat 48, ale to jechałem za tirem. Kupiłem już koronki dla siebie 48/36/24 i zastanawiam się czy nie puścić ich dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psp360 Napisano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Załozyłem nowy temat tylko o kole, w opdowiednim dziale, zapraszam co do korby - niestety tylko 42 vs 48. wykorzystam 48-11 czy wystarczy 42-11 ? i nadal się zastanawiam nad tym suportem, nie wiem czy ta różnica jest duza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 To wszystko zależy jak jeździsz. Ja np 11tki prawie nie używam ale czasem sie zdarza. mam korbę 44. ja przeszedłem na jazde kadencyjna wiec 11 dla mnie za ciezka sie stała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 co do korby - niestety tylko 42 vs 48. wykorzystam 48-11 czy wystarczy 42-11 ? Tutaj raczej nikt Tobie nie doradzi bo sam musisz podjąć decyzję, gdyż tylko Ty wiesz na jakich przełożeniach Tobie się najlepiej jeździ i które dla Ciebie są przydatne, a które nie. Ja np patrząc ze swojej perspektywy nie wziąłbym korby 48, gdyż te 48 zębów przydało by mi się tylko na jakiś długich, asfaltowych zjazdach i to tylko po to aby bić rekordy prędkości. Na prostych drogach asfaltowych najlepiej jedzie mi się na 44/13-15, 44/11 wrzucam tylko na zjazdach, albo jak przekraczam 45 km/h. i nadal się zastanawiam nad tym suportem, nie wiem czy ta różnica jest duza Różnica jest niewielka. Jak np w przypadku kwadratu przy przyspieszaniu na największej zębatce z przodu korba obciera Tobie o prowadnicę przerzutki to w przypadku Octalinka zapewne nie będzie się to działo. Octalink jest trochę sztywniejszy od kwadratu, ale nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia przy jeździe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Na prostych drogach asfaltowych najlepiej jedzie mi się na 44/13-15, 44/11 wrzucam tylko na zjazdach, albo jak przekraczam 45 km/h. Można by rzec ze mam bardzo podobnie. 48 głownie występują w trekingach (aczkolwiek nie tylko) i to sie sprawdza na płaskich asfaltach. Z drugiej strony wiele osób głownie meczy 2 zębatkę korby z rzadka używając blatu. Ja np nawet w terenie jeżdżę głownie na 3ce z przodu a przy większych kątach odpalam 2 lub 1. Przy 48 na pewno bym częściej musiał używać 2 z przodu. Przeanalizuj najczęstsze trasy, ja jakich przełożeniach jeździsz i z jakimi prędkościami, czy mocno depiesz na pedały, czy raczej wolisz troszke "pokręcić" korbą. Po takim "rachunku sumienia" odpowiedź jaka korba będzie optymalna sama sie nasunie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 każdy wybrałby inaczej, ja bym się np zastanowił nad tym blatem 48 gdybym miał oponki typu slick, jeżdżę ostatnio przeważnie szosą i często przekraczam 32 km/h . 44/11 używam często bo zdarza się czasami płaski odcinek gdzie przez jakiś czas można sypać koło 37 km/h, a z wiatrem w plecy to już w ogóle. Może być tak, że kupisz 42 i powiesz mogłem jednak kupić 48, a jak kupisz 48 to stwierdzisz, że jednak jest za ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grondag Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Wtedy pozostanie 44, Ja na biegach 44-11 cisne zwykle do szkoły jakieś 38-45 km/h zależy czy jestem wyspany:) a nie mam wtedy zabójczej kadencji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psp360 Napisano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 niestety alivio nie ma 44 do wyboru, obecnie to ja jezdziłem na 42-14, bo to było najwieksze przełozenie jakie mam Tocas - oponki mowiłem - Author Cross, obecnie czy to w miescie czy zwirek jezdze na najwiekszym blacie, ruszam z obecnego 3-4. w trasie brakowało biegów, ale nie wiem czy brakowało tylko 8-ki (11) czy jeszcze wiecej (48). A czy przypadkiem przerzutka nie jest pod określony rozmiar korby (ilosc zębów) ? Moge smiało zostać przy kwadracie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Sądzę, że 42 jest lepszym rozwiązaniem. 48 jest dobre na długie asfaltowe drogi lub zjazdy. W innych przypadkach może okazać się, że jest za ciężko. Osobiście używam korby z 42 zębami, choć wolałbym 44, gdyż czasem na asfalcie troszkę brakuje. Dlaczego nie kupisz korby z 44 zębami? Za niewiele więcej od FC-M410/FC-M411 masz FC-M442. Wiele osób wciąż jeździ na kwadracie i nie narzeka. Spokojnie możesz zostać byleby tylko jego rozmiar pasował do korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psp360 Napisano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 chciałem kupić korbę i kasetę w jednym sklepie (cyklotourze) a tam nie ma 44 alivio. chyba ze mi znajdziecie gdzie indziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Ale jest FC-M442. Dobra, pozagrupowa (dawniej bodajże Deore) korba. Tu akurat srebrna 170mm: FC-M442 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 w cykloturze masz korbę FC-M442 to ta sama klasa co Alivio i 44. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psp360 Napisano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 rzeczywiscie, mógłbym ją wiząć, tylko szkoda ze nie ma osłony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 3 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 ...a kto osłony używa ?? Szpeci tylko korbę i cały rower... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psp360 Napisano 3 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2010 Ja chciałem uzywac, zeby nie miec dżinsów w smarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.