banditxc Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 Witajcie, do roweru mtb chce zakupic drugi komplet opon wylacznie na szose a konkretniej slicki kojak 1,35 tak wiec do tego zestawu chcialbym zmienic najwieksza tarcze na 48 zebow bo te 44 nie beda wystarczajace. Tylko nie wiem czy tarcza fc m761 bedzie kompatybilna z korba fc m770 ? Na oko rozmieszczenie otworow wyglada tak samo ale czy na pewno ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 30 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2010 Powinno być, najwyżej będzie musiał korbę/koronki nieco przypiłować aby pasował kształt mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 31 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2010 Jak dla mnie obędzie się bez przeróbek, ale może nie wyrobić przednia przerzutka, będzie za duży przeskok jeśli planujesz zmienić tylko blat. Przerzutkę dasz wyżej względem blatu 48, a na drugiej koronce korby 32 przy przełożeniach 2/7, 2/8, 2/9 łańcuch może trzeć czasami o dolną część prowadnicy przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banditxc Napisano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Chyba masz faktycznie racje. Zapomnialem o tym fakcie :/ no nic to jeszcze nad tym pomysle i moze zostawie 44 z Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Przemyśl wymianę trzech wszystkich koronek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Użytkownik innego forum jeździł (jeździ) na korbie 48/32/22, możesz się jego podpytać: http://www.forumrowerowe.pl/memberlist.php?mode=viewprofile&u=12250 A tak swoją drogą, po co Ci blat 48? 44T + kaseta xx-11T w zupełności starcza na szosę, przy ludzkiej kadencji bez większego problemu osiągniesz jakieś 50km/h. No chyba, że jeździsz bardzo siłowo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Przy takich slickach blat może być przydatny. Kurcze na to forum trzeba się zarejestrować żeby czytać, kiedyś miałem tam konto ale nie pamiętam loginu i hasła. Na jakiej przerzutce jeździł ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Jeżdżę na slickach, także wiem o czym mówię Co do przerzutki, nie mam zielonego pojęcia, bo było to już dosyć dawno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Jeżdżę na slickach, także wiem o czym mówię Ja nie posiadam więc nie wiem, ale parę osób twierdzi podobnie do mnie choć też nie testowali , sądziłem, że z slickami osiągnę wyższą kadencje w wyniku czego przyda się użyć blatu 48. ...a, że tak spytam bo planuje również zakup slicków, jakie posiadasz i masz jakie porównanie do zwykłych opon ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miskov17 Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Mam IRC smoothie 1.25", porównanie do zwykłych opon...nie da się porównać Powiem inaczej, średnia ~30km/h przy dystansach rzędu 200km to niezbyt specjalny wyczyn. Naprawdę, przyspieszenie jest niesamowite, tylko te nasze polskie drogi... Ja osobiście wolę miękko deptać, zdecydowanie wolę kadendycjną jazdę niż siłową, dlatego nawet blat 42T by mi starczył w zupełności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banditxc Napisano 1 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Dzieki za zainteresowanie :-) predkosci powyzej 55km/h osiagalem na 44/11 i noby nicach :-) i wiem ze pojechalbym szybciej lecz juz niestety za szybko krecilem i to mi za bardzo nieodpowiadalo wiec stad pomysl na 48 tym bardziej przy slickach 1,35 bedzie potrzebne.. Ale zobacze najpierw w konfiguracji 44 i kojakach wtedy pomysle co z tym fantem zrobic. Osobiscie nie jezdzilem jeszcze na takich oponkach ale po wypowiedziach kilku ludzi z forum i z "ulicy" roznica jest kolosalna i tez po cichu na to licze :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Używałem przerzutki LX 581 do korby LX z blatami trekkingowymi (48-36-26) bez jakiegokolwiek problemu, zresztą przeczytaj specyfikację na stronie Shimano. Uważam, że do jazdy po szosie ten zestaw jest dobry. Gdybyś jednak chciał go używać 50% teren/50% szosa, to daruj sobie - różnice między poszczególnymi zębatkami są zbyt duże. Lepiej poeksperymentować, np. 46-36-26. A co do opcji 44 (lub nawet 42) i wyciąganiu >50 km/h, to śmiesznie to z boku wygląda 44z jeszcze (od biedy) daje radę, ale zmiana biegów z tyłu jest bardzo skokowa przy skrajnych zębatkach (do 11z). To po prostu nie jest tarcza do dużych prędkości i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 1 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2010 Używałem przerzutki LX 581 do korby LX z blatami trekkingowymi (48-36-26) bez jakiegokolwiek problemu, zresztą przeczytaj specyfikację na stronie Shimano. Tu chodzi o zmianę tylko dużego blatu ! Reszta zostaję... Ja na 44-11 na karmach też dam radę rozwinąć duże prędkości, ale nie na dłuższą metę. Za tirem jedynie zabrakło mi blatu 48 to dopiero śmiesznie wyglądało jak jechałem z kadencją 160, gdyby nie spd to chyba bym nogi połamał. Może lepiej by było pomyśleć nad stopniowaniem tylnej kasety ?? Jeśli rower ma mieć zastosowanie w większości na asfalcie to może jakaś kaseta szosowa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banditxc Napisano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 hehe stad tez napisalem ze takie duze kadencje mi nie odpowiadaja heh No wlasnie nie chcialem aby byl to rower szosowy tzn zeby spelnial 2 wymagania, po zmianie na slicki tylko i wylacznie asfalt ale glownie to bedzie wykorzystywany jako pelnoprawne mtb :-) tak wiec chyba zostane przy 44 jak jest w tej chwili ale i tak zakup slickow jest juz podjety bo raz ze szkoda mi bedzie opon typu noby nic badz o podobnym przeznaczeniu na asfalt. Wtedy zakladam slicki i robie trening typowo szosowy. Niewatpliwie plusem bedzie wtedy utrzymanie wiekszych predkosci a na pewno zwiekszy sie dystans i latwosc pokonywanych kilometrow na szosie co jest moim celem. Byc moze po pewnym czasie nie bedzie mi juz wystarczala konfiguracja 44/11 to wtedy zastanowie sie nad zmiana korby i kasety :-) Jak na razie pozostaje mi czekac az sniegi stopnieja i dojdzie kilka czesci w tym opony by sie przekonac co one potrafia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 2 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 różnice między poszczególnymi zębatkami są zbyt duże Trochę zamotałem, ale chodziło mi o niedopasowanie 48-36-26 do terenu - 48 jest zbyt twarde i niewygodne w użyciu. No i, oczywiście, nie doczytałem, że zakres ma być 48-22 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 2 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Dzisiaj przemyślałem sprawę i stwierdziłem, że będę miał druga parę opon na szosę. Sprawdzę jak się jeździ na korbie 44-22, jak się okaże, że za szybko kręcę to kupie drugą używaną korbę na allegro byle ramiona były dobre, bowiem tarcze już mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banditxc Napisano 2 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2010 Gratuluje wyboru Sam juz sie nie moge doczekac kiedy bede mogl swoje przetestowac :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.