iknowwho Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Witam! Pierwszy raz stykam się z wymianą pedałów. Mam w związku z tym pytanie. Po odkręceniu starych pedałów (zwykłych platform accent'a) zostały mi podkładki, które były umieszczone między nimi, a ramionami korby. Podkładki są z jednej strony płaskie, z drugiej ciut zaokrąglone. Potrafilibyście powiedzieć czy podkładki należą do korb (dobrze pasują) i powinienem je założyć pod nowe pedały, czy mogę je olać? Bez podkładek gwinty pedałów wchodzą do końca gwintów korby, a od strony zatrzasków stożki osi pedałów ładnie się chowają w ramionach. Z podkładkami po przykręceniu pedałów zostaje wolny gwint w korbach na grubość podkładek. Czy jak nie dam podkładek pedały będą się odkręcać? Czy mogę bez nich uszkodzić korbę (gwinty)? Korba to RaceFace Ride XC Forged, może ktoś ma doświadczenie? Ostatnie pytanie: do przykręcenia pedałów chcę zastosować zwykły ŁT-2S3. Będzie OK, czy lepiej użyć innego smaru (wodoodpornego, przeciw odkręcaniu się śrub)? (wcześniej był taki biały ) Załączam zdjęcie podkładek: Podkładki Będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam!
arroyo Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Te podkładki są dołączane do korby, więc tak - warto ich użyć (zapobiegną samoczynnemu odkręcaniu się pedałów). Natomiast co do smaru, najlepszy będzie taki, który zapobiega zapiekaniu się elementów metalowych by uniknąć późniejszych problemów z odkręceniem pedałów.
Mod Team Odi Napisano 30 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 30 Stycznia 2010 Nie wiem w jaki sposób taka zwykła podkładka miałaby zapobiec odkręcaniu się pedałów. Poza tym pedały mają takie gwinty, że podczas jazdy się dokręcają a nie odkręcają. Ja w żadne korbie nie miałem podkładek i nigdy nie było z tego powodu problemów. Ale jeśli producent dodaje to do korby to może jego należałoby zapytać w jakim celu.
iknowwho Napisano 30 Stycznia 2010 Autor Napisano 30 Stycznia 2010 Pewnie podkładka izoluje od drgań, w końcu korby są lekkie, aluminiowe. arroyo, też mi się tak wydaje. Może ktoś posiada korbę Race Face i mógłby się wypowiedzieć?? Z góry dzięki Pozdrawiam
wikrap1 Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Ja bym wywalił podkładki, pedał będzie siedział całym gwintem. Smarować trzeba koniecznie, kolega już ma jedne 520stki zespolone z korbą i nie idzie tego ruszyć żadnym kluczem ani imbusem. Pudełkowe pedały mają już smar na sobie, przynajmniej moje m520 miały, ale czy taka ilość jest wystarczająca, nie wiem. ja zawsze czymś jeszcze kapnę. Jak niby podkładka ma izolować od drgań? Masz ramię- prawie 20cm alu, pedał na gwincie, sztywno siedzący w korbie. Mówisz, że ta podkładka będzie tam izolować jakieś drgania? Wkręcaj bez podkładek, będzie ładnie i solidnie, ja nie mam żadnych podkładek i wszystko trzyma się kupy w MTB- 5kkm, na szosie przez 100km:P I w stacjonarnym nie wiem ile:P Zawsze bez podkładki rower będzie nieco lżejszyB)
nabial Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 KAZDA podkladka zapobiega odkrecaniu i pozwala polaczyc elementy z wieksza sila
Logith Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 A czy ten smar co mówicie moze być taki jak do łańcucha np. Pedros DRY? , albo Finish Line? Czy musi być to koniecznie jakiś stały twardszy itd? Pozdrawiam
flubi Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 A czy ten smar co mówicie moze być taki jak do łańcucha np. Pedros DRY? , albo Finish Line? Czy musi być to koniecznie jakiś stały twardszy itd? Pozdrawiam Staly twardszy bedzie lepszy (ma zapobiegac zapieczeni gwintu i korozji i ulatwic wlasciwe dokrecenie). Staly trudniej wyplukac - to wazniejsze niz inne wlasciwosci smaru w tym zastosowaniu. Oczywiscie, bez przesady - nie musi byc dedykowany do gwintow (Molykolyte 1000 itp) - spoko moze byc grafitowy a od biedy jakis do lozysk czy inny uniniwersalny.
Logith Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 To moze byc ten Pedros do łancucha?, bo własnie dokręcam pedały i nie wiem.. czy sie wstrzymać czy nie.. ? Pozdrawiam,
Cuberider Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Podkładki między korbą a pedałem stosuje się jak jest tzw. kanciaty rant osi pedałów, aby nie zrobić zadziorów w korbie. Oto przykład pedałów do których stosuje się podkładki http://www.velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=1603
Michal93 Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Ja często zamiast smaru na gwinty używam silikonu uniwersalnego
SilverXC Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 KAZDA podkladka zapobiega odkrecaniu i pozwala polaczyc elementy z wieksza sila Z tego co mi wiadomo to nie każda tylko te sprężyste/ząbkowane. Co ci da podkładka plaska? To tak jakbys mial w tym miejscu szersza korbe... Do tych pedalow nie dawalbym podkladek
iknowwho Napisano 30 Stycznia 2010 Autor Napisano 30 Stycznia 2010 arroyo - nie wiem czemu nie zwróciłem wcześniej uwagi - http://www.centrumrowerowe.pl/003366/Race_Face-Ride_XC_korba_czarna_175mm_22-32-44z__lozyska_suportu_68_73mm/Produkt.aspx - podkładki są do niej przypięte. I choć mam starszy model, u mnie też tak wyglądają. Jeździsz na tej korbie? Pytanie czy zawsze muszą być stosowane? cuberider - pedały miałem takie http://www.velo.pl/www/produkt/?m=1&pk=%&id=1602 i mimo, że mają okrągły pierścień przy korbie, były zamontowane podkładki. Ale - sprawdziłem i mają dłuższe gwinty niż SPD. Akurat tyle, co SPD brakuje, żeby wkręcić do końca bez podkładek. wikrap1 - szczerze, coś mi podpowiada, żeby nie zakładać tych podkładek Na moich żadnego smaru nie było. U mnie w sklepie polecili do smarowania zwykły ŁT, ale powiedzieli, że jak chcę, mogę się w metalowym zaopatrzyć w wodoodporny silikonowy przeciw odkręcaniu się śrub. Korba, chcemy czy nie, i tak pracuje (lekko się ugina pod nogami). Podkładki zazwyczaj stosuje się dla pewniejszego połączenia, odizolowania śruby od pracującego elementu (jego "drgań"). Nie wiem, może w przypadku korb takie zjawisko nie występuje. Próbuję wyjaśnić istotę podkładek Wnioski: pedały będą lepiej siedziały, jak gwint będzie wkręcony do końca. Będzie ładniej i lżej. Mam wielką prośbę do kogoś, kto używa wymienionej korby, miał w zestawie podkładki i dawał je, bądź nie. I najważniejsze, czy brak podkładek może coś "zrobić" korbie?? (Ma 900km i mi jej szkoda) Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi Zależy mi na odpowiedzi na ostanie pytanie, dajcie, proszę, znać Pozdrowienia SilverXC - czyli zwyczajny dystans?
SilverXC Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Tak mi się wydaje, bo jesli nie jest ona sprezynujaca to nie spelnia zadnego zadania(to tak jakby jej nie bylo albo korba byla w tym miejscu szersza)(inaczej sprawa ma sie z nakretka, sruba i podkladka). Nigdy nie stosowalem w swoich korbach podkladek, tylko jedna wygladala slabo ale stosowalem pedaly takie jak napisal CUBErider, one wymagaly podkladki, teraz juz to wiem Generalnie pewnie pedal zetrze Ci lakier i nic pozatym
bodziekk Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 I najważniejsze, czy brak podkładek może coś "zrobić" korbie?? (Ma 900km i mi jej szkoda) Skoro ci jej szkoda, to nie rozumiem, dlaczego tych podkładek po prostu nie założysz, skoro były w komplecie. Nie spotkałem się z tym, żeby podkładki dawali razem z pedałami (choć nie twierdzę, że nie ma takich przypadków). Prędzej już do korby, mój Truvativ też takie ma. Pedały trzeba dokręcać stosunkowo dużym momentem, więc funkcją podkładek może być korzystniejsze rozłożenie nacisków powierzchniowych w miejscu styku stopnia na osi pedałów z korbą. I choć zdecydowana większośc producentów korb ich nie stosuje, ja swoje zakładam. Na twoim miejscu też bym je zastosował, gdyż w końcu to nic nie kosztuje
Cuberider Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Ja podkładki stosuję zawsze, dlaczego ? 1. Nigdy nie porysujesz korb 2. Zawsze odkręcisz pedały bez problemu 3. Masz idealnie dociągnięty pedał do końca Co do smaru spokojnie możesz nałożyć zwykły ŁT chodzi tylko o to, aby gwint się nie zapiekł
Mod Team Odi Napisano 30 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 30 Stycznia 2010 cuberider a ja się z tym nie zgodzę bo: 1. Bez podkładek porysujesz i co z tego skoro pedał jest wkręcony i w ogóle tego nie widać? Z resztą wielkie słowo "porysujesz", będzie tam po prostu odciśnięty ślad pedału. 2. Co ma zastosowanie podkładki do bezproblemowego odkręcania? Jak gwint nie będzie nasmarowany i się zapiecze to i tak nie odkręcisz. 3. Bez podkładek też mam pedały idealnie dociągnięte do końca. Co do smarowania to unikałbym zwykłego oleju do łańcucha bo jest za rzadki, ale lepsze to niż nic więc awaryjnie może być.
Cuberider Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Odi uwierz mi że jak wkręcisz tanie pedały bez rantu to nie tylko porysujesz korbę. W momencie dociągnięcia pedała zrobi się także spory zadzior na korbie Autor postu w swoim linku ma pedały XT do których nie potrzeba stosować podkładek ale... Stosując je, zawsze potem ładniej się prezentuje korba i łatwiej ją sprzedać Sporo w życiu już odkręcałem, wymieniałem i wiem jak mogą wyglądać gniazda pedałów dlatego napisałem że dla mnie lepiej jest zastosować podkładki
SilverXC Napisano 30 Stycznia 2010 Napisano 30 Stycznia 2010 Odi uwierz mi że jak wkręcisz tanie pedały bez rantu to nie tylko porysujesz korbę. W momencie dociągnięcia pedała zrobi się także spory zadzior na korbie Zgadza sie ale mowa jest o xt a nie jakis tanich platformach.
Mod Team Odi Napisano 30 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 30 Stycznia 2010 Wierzę Ale szczerze mówiąc dla mnie to bez znaczenia. W swojej korbie (Deore 510) mam mocno odciśnięte pedały, ale jak są wkręcone to tego nie widać. A że bez tych śladów korba się ładniej prezentuje i łatwiej sprzedać... zgoda, ale wolę wyjść z założenia, że korbę trzeba zajeździć a nie sprzedać
iknowwho Napisano 31 Stycznia 2010 Autor Napisano 31 Stycznia 2010 Dzięki za odpowiedzi!! Lubię tę korbę, ale o uszkodzeniach myślę tylko mechanicznych. Obdarty lakier nie ma dla mnie dużego znaczenia. Z resztą założone wcześniej podkładki i tak się odcisnęły w miejscach wkręcenia pedałów (ciut starty pod nimi lakier). Korba już ze mną zostanie, więc "kolor" nie ma znaczenia Pedały bardzo ładnie wpasowują się w gwinty bez podkładek i, może co ważniejsze, "zajmują" cały gwint korby - pewniejsze połączenie. Jeżeli więc będziecie potrafili potwierdzić, że podkładki nie stabilizują w żaden sposób połączenia, bądź nie zabezpieczają gniazda korby (bo korba-stop aluminium, pedały-oś Cr-Mo (twardsza)) przed "zniekształceniem" gniazda mocowania pedałów, to założę je bez Ponawiam prośbę o potwierdzenie wiadomości przez posiadacza korb Race Face
bodziekk Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Informacja jest tutaj: http://www.raceface.com/comp/inst/Deus.Evolve.Ride.XC.EXI.web.pdf Chociaż nie rozumiem, po co w takim razie je dają. Sprawdziłem jeszcze jak jest u Truvativa - tutaj z kolei producent zaleca stosowanie podkładek gdy powierzchnia osi nie jest równa.
Kubus18 Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Mam taką samą korbę Race face Ride i pomijając że to straszny kloc i aluminiowy blat po 6k km jest już w stanie niemal agonalnym, również nie rozumiem sensu istnienia tych podkładek, ale skoro dają do kompletu to je po prostu zamontowałem. Tylko raz miałem przykra sytuację gdy podczas zjazdu odkręcił mi się pedał...ale to raczej była wina słabego przykręcenia.
Miecho87 Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 bodziekk tam na rysunku ta informacja jest umieszczona, żeby poinformować, że obie podkładki są do transportu mocowane w fabryce do prawego ramienia i żeby je zdjąć przed montażem pedałów - zdjąć w sensie jedną dać na lewo, no i nie wiadomo czy są mocowane już na otworze prawej korby, czy po prostu gdzieś na niej. Jest też jeszcze jedna opcja, która mi przyszła do głowy. RaceFace w przeciwieństwie do Shimano pisze w instrukcji o możliwości zmiany linii łańcucha przez przesuwanie podkładek pod suportem - może te podkładki mają wyrównywać przesunięcie korby przy zmianie linii łańcucha.
Fenthin Napisano 31 Stycznia 2010 Napisano 31 Stycznia 2010 Faktycznie w instrukcji znajduje się wpis o regulacji linii łańcucha, ale do tego służą inne podkładki. Są to elementy 6A, 6B oraz 6C, a te na przy gwincie to 12A i 12B.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.