Skocz do zawartości

[korba] Odkręcanie korby Truvativ Firex


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Z racji, że coś mi dzwoni w ramie - tak jak by mała śrubka tam była chcę odkręcić korbę.

Komplenie nie wiem jak ona jest zbudowana,co mnie czeka po jej ewentualnym wykręceniu?

Czy potrzebny jest jakiś wybijacz do korby? specjalny klucz?

Próbowałem od strony lewej odkręcić imbusem kręcąc w lewo, ale nic nie drgnęła.

 

Tutaj zdjęcia korby :

http://w296.wrzuta.pl/obraz/1dV4XHGkiTe/29012010269

http://w296.wrzuta.pl/obraz/0DrOyB1zELK/29012010268

 

A tutaj klucza jakim próbowałem odkręcić :

http://w362.wrzuta.pl/obraz/9l8Ors1GaAz/29012010270

 

bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam,

Napisano

Dobrze próbowałeś, trzeba użyć dużej siły:) Po odkręceniu śruby wyciągniesz prawe ramię korby razem z osią i już:)

 

"Specjalny" klucz potrzebujesz tylko do okręcenia wkładu suportu, ale zazwyczaj nie trzeba tego robić. U mnie trzaski w korbie ustały po odkręceniu, wyczyszczeniu i ponownym skręceniu wszystkiego do kupy:)

Napisano

Okej, dziękuję Ci za odpowiedź.

Sęk w tym, że już jednego klucza ( pokazanego na zdjęciu zjechałem - i.. nic.. boje się, że albo coś się połamie, albo sobie krzywdę zrobię :)

Rower jest nowiutki - wczoraj przyjechał.

Poklepałem trochę ramę w okolicy mocowania na bidon na tej dużej rurze, i jakaś śrubka tam brzdękała - nie to nic innego, coś w środku.

Odwróciłem rower na plecy i tak jak by się zsunęła w okolicy suportu.

Próbowałem wyjąć przez główkę ramy, ale tam jest malutki otwór tylko.

 

Ma ktoś może jakiś inny pomysł?

Pozdrawiam,

Napisano

Firex wg. zalecen producenta powinien być dokręcony jakąś chorą siłą 65Nm jak dobrze kojarze. Ja korzystałem ze sporego klucza dynamometrycznego bo krótkim imbusem nie było szans uzyskać takiego momentu.

Jeżeli masz dokręconą korbę zgodnie z zaleceniami to dobry imbus i jakaś dźwignię bo krótkim nie ruszysz.

Napisano

Marcin, Pięknie dziękuję - widzę, że jednak będzie trzeba serwis odwiedzić, bo mam tylko tego imbusa co pokazałem.

 

Przy okazji się zapytam : co moze pałętać sie w ramie? Możliwe, że jakaś śrubka? Jak ruszam całym rowerem góra - dół to słychać ją, Jak przód - tył to nie.

By ją wyciągnąć to najprościej przez suport?

Jest tam duża dziura w ramach?

Napisano

Dokładnie, kupowany cały pęk w markecie budowlanym. Inne też już się wyrobiły i nie moge odkręcić rogów..

:)

A czy ktoś coś wie nt. śrubek i innych rzeczy plątających sie w środku ram? jak to wyjąć?

Napisano

A którą śrubę w lewej korbie odkręcałeś? Ze zdjęć imbusa wnioskuję, że większą, bo na taki mi ten klucz wygląda. Potrzebujesz imbusa 8, trzeba nim odkręcić tę mniejszą śrubę, która jest jakby w środku. To większe to wkręcana tulejka, która służy jako ściągacz.

Napisano

Jeśli śrubka jest metalowa to możesz ciągnąć wzdłuż ramy mocnym magnesem, z tym że otwory na łączeniach rur mogą być stosunkowo małe.

Napisano

A którą śrubę w lewej korbie odkręcałeś? Ze zdjęć imbusa wnioskuję, że większą, bo na taki mi ten klucz wygląda. Potrzebujesz imbusa 8, trzeba nim odkręcić tę mniejszą śrubę, która jest jakby w środku. To większe to wkręcana tulejka, która służy jako ściągacz.

Odkręcałem tą większą, teraz zauważyłem, że w srodku niej jest mniejsza. I teraz juz nie wiem którą mam kręcić?

Kręciłem tą większą (zewnętrzną) w lewą stronę, tym kluczem który pokazałem.

 

Chcę po prostu zdjąć tą korbę wraz z suportem by spróbować wyjąć tą śrubkę - strasznie mnie drażni to grzechotanie ;-(

 

 

Tylko, nie wiadomo co to jest coś w ramie grzechocze - wydaje mi się, że jest to śrubka - ale pojęcia nie mam skąd ona mogłaby być tam.

 

Rurą podsiodłową tego nie wyjmę, bo niby jak? - przecie blokuje suport..;-(

Napisano

Tak jak napisałem - musisz wykręcić mniejszą. Większa musi zostać na swoim miejscu - w ten sposób łeb mniejszej oprze się o jej wewnętrzną powierzchnię i zepchnie całe ramię korby z osi.

Gdybyś wykręcił większą, to wtedy też możesz odkręcić wewnętrzną, ale wyjdzie sama śruba, a ramię dalej pozostanie na osi.

Napisano

Okej, dziękuję pięknie!

W najbliższych dniach coś pokombinuje.. i spróbuję wykręcić tą wewnętrzną.

Chyba jakiś większy klucz trzeba znaleźć.

 

 

Ktoś ma pomysł co może pałętać się w tej ramie? Zdarzają sie takie przypadki w nowych ramach?

  • Mod Team
Napisano

Przede wszystkim kup dobry klucz, z pewnością przyda się wiele razy. Dobry imbus (jeden) kosztuje 5-10zł. Ja tak kupowałem w razie potrzeby, aż skompletowałem wszystkie potrzebne klucze, nie tylko imbusy. A co może brzęczeć? Wszystko. Jakiś kawałek metalu, śrubka, nit, czy cokolwiek innego co przypadkiem się tam dostało.

Napisano

Jest to do wyjęcia?

Czy dziura w środku pomiędzy miejscem znajdowania się suportu a tą największa rurą jest duża?

Co do Klucza to domyślam się, że im dłuższa rączka tym lepszy..?

Dziękuję za informację,

Pozdrawiam

Napisano

Jeżeli coś faktycznie się znalazło w dolnej rurze ramy (śrubka, nit, coś małego), możesz spróbować zdjąć amortyzator zamiast siłować się z suportem.

Ściągałem ostatnio u siebie i widziałem, że w główce są otwory wychodzące zarówno z górnej, jak i dolnej rury (potrzebne przy spawaniu).

W dodatku były na tyle duże, że śrubka powinna spokojnie wyjść, jak postawisz rower na główce (średnica - 1cm?). Tak przynajmniej jest u mnie.

 

Powodzenia ;)

Napisano

No właśnie próbowałem i nic!, kompletnie nic nie wyszło.. otwory są małe, :)

Czy w miejscu suportu otwory są większe?

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Podepnę się trochę pod temat. Czy po odkręceniu tej korby i wyczyszczeniu w środku, jest jakiś "system" skręcania czy po prostu składam tak jak rozkładałem i zakręcam na maxa?

Napisano

Cześć, ostatnio w korbie pojawiło się mocne stukanie, miałem już tak kilka razy. Rozkręciłem korbę, wyczyściłem, nasmarowałem i niestety nie pomogła (do tej pory pomagało). Ktoś ma pomysł, co może być przyczyną i ew jak to wyeliminować? Korba nie ma luzów w żadnej płaszczyźnie, kręci się przyzwoicie. Przebieg to około 9tyś.

Napisano

Pomimo tego, że korba kręci się dobrze, to mogą być już padnięte łożyska. W porównaniu do moich osiągów 9 tysięcy to dużo. Pozostaje ich wymiana.

Napisano

Ktone, dokładnie to samo robiłem ze swoją korbą i na jakiś czas miałem spokój, ale teraz to nie pomaga. po ostatnim rozkręcaniu korby zauważyłem, ze jedno łożysko lekko chrobocze i to ono jest najprawdopodobniej źródłem tego problemu, nie wiem czy masz tak u siebie ale ten dźwięk nasila się im mocniej naciskam na pedała, u Ciebie tez tak jest ?

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Podepnę się pod ten temat.

Mam korbę Truvativ Firex ze zintegrowaną osią oraz suport GXP na łożyskach zewnętrznych. Zdołałem wykręcić to wszystko z ramy ale nie mogę zdjąć całego łożyska z osi ponieważ blokuje metalowy pierścień. Ten pierścień obraca się wokół osi ale nie można go zdjąć. Ma wyżłobienie dookoła, które jest osadzone na osi. Pytanie jak to zdjąć? Walnąłem młotkiem ale połamała się tylko plastikowa osłona suportu.

Zdjęcie

Napisano

To w ogóle nie powinno wyglądać w ten sposób, prawe ramię korby powinieneś był wybić kiedy jeszcze suport znajdował się w ramie. Widocznie z zaniedbania korba się zapiekła, mimo wszystko wpierw zdejmuje się obydwa ramiona korby a dopiero później wykręca miski suportu z ramy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...