Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Giant Root 160mm

fariass

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem zielony, naprawde nieznam sie za bardzo, rowerową przygodę zacząłem dopiero teraz, to moje pierwsze hamulce hydrauliczne, dzis po około 8km jazdy z tylniego hamulca usłyszałem dziwny odgłos jakby bulgotanie, nie było to z poczatku za każdym razem a teraz tak, temperatura była niska jakies -15 stopni ale myslę ze to nie w tym problem, możecie cos poradzic czy musze zawitac do serwisu ???

opisz dokladniej, czy podczas hamowania, czy ot tak poprostu sobie bulgotal

podczas hamowania ale to tak jakby bulgotało cieżko konkretnie opisac ten dzwięk

gdzies doczytałem że śruba trzymająca klocki jest niedokręcona a ja dzien wczesniej czysciłem troche rower od błota może tam cos poluzniłem jak myslicie czy to to, tylko niewiem ktora to sruba, bo to moja pierwsza stycznosc z tarczówkami a nie chce tam nic nabroic :D

A hamulce są nowe? Ile na nich przejechałeś?

Przy większej prędkości podczas hamowania wydobywa się charakterystyczny dźwięk ocierania klocków o tarczę, może po prostu o to chodzi, tym bardziej jak hamulce jeszcze nie są dotarte. Czasem też przy naprawdę sporym zjeździe, kiedy zaciskasz hample na max ten dźwięk może przechodzić niemal w piszczenie.

Mam te same hamulce i u mnie też to występuje, jak to powiadasz "bulgotanie". Jest to tylko w tylnym w przednim tego niema u znajomych (ma ją te same hamulce) jest dokładnie to samo.

I nie wiem co to może być klocki stykają się całą powierzchnią, cały blok hamulca jest wyczyszczony tarcza jest odtłuszczona wszystko jest idealnie skręcone, a co najważniejsze hebel działa idealnie więc nie zwracam już na to uwagi.

PS w serwisie nie wiedzą jaka może być przyczyna przynajmniej u mnie. Jak Ty się dowiesz to daj znać.

Mam te same hamulce i u mnie też to występuje, jak to powiadasz "bulgotanie". Jest to tylko w tylnym w przednim tego niema u znajomych (ma ją te same hamulce) jest dokładnie to samo.