Skocz do zawartości

[Stery] Konserwacja sterów zintegrowanych


iknowwho

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Od niedawna mam ambicję zająć się konserwacją swojego roweru w większej części niż regulacja hamulców i przerzutek.

Przy okazji - zachęciło mnie do tego To forum :voodoo:

 

Nie znalazłem jednak informacji czy można serwisować łożyska (cartridge'e) w sterach zintegrowanych?

Czy może trzeba je po prostu wymienić? Nie chcę rozbierać na siłę.

 

Górne jest OK. Dolne rzęzi od piasku. Ma uszczelki, więc nie da się go wypłukać.

 

Zatem rozbierać czy kupić nowe?

Jak kupować - polećcie gdzie w Trójmieście?

 

Poniżej zdjęcie, jak to wygląda. Zdjęte ze sterów FSA 45o ACB

 

 

Dzięki!

Pozdrawiam!

post-118466-1264546413,21_thumb.jpg

Napisano

[...]

Nie znalazłem jednak informacji czy można serwisować łożyska (cartridge'e) w sterach zintegrowanych?

Czy może trzeba je po prostu wymienić? Nie chcę rozbierać na siłę.

 

Górne jest OK. Dolne rzęzi od piasku. Ma uszczelki, więc nie da się go wypłukać.

 

Zatem rozbierać czy kupić nowe?

Jak kupować - polećcie gdzie w Trójmieście?

[...]

Dzięki!

Pozdrawiam!

 

Pewnie że można, ja czyszcze swoje lozyska w suporcie (LX Hollow II) Generalnie musisz się uzbroic w pincete z cienka koncowka albo jakis drobny nozyk.

Musisz podwazyc z kilku stron podkładke/uszczelke. Delikatnie wsun narzędzie na obrzeżu uszczelniającego pierścienia i wtedy go podważ, operacje powtórz z kilu stron zanim nie wyskoczy calosc. Z drugiej strony powinno pójść łatwiej bo bedziesz mogl pierscien wypchnac od srodka.(nie przejmuj sie jesli sie zniekrztalci uszczelka - jest metalowa i mozna ja wyprostowac)

Nastepnie wrzuc wszystko do bezyny pokrec tym az bedzie czysciutkie, napchaj smaru i zamknij voila ! :)

 

Łożyska zawsze kupuje tutaj : http://tiny.pl/hmjh3 Firma AKRO. Jesli czegos niema facet jest w stanie zamowic, ceny bardzo fajne, porownujac oczywiscie do koniecznosci kupna nowych sterow/suportu :D

 

Mam nadzieje ze info bedzie przydatne

Pozdrawiam

Napisano

No i po sprawie :D

 

Dostałem się do środka łatwo, podważając, jak pisał SilverXC , metalowe uszczelki małym płaskim śrubokrętem. Dodam, że bez szkody dla nich :)

Najlepszym sposobem okazało się podważenie w jednym miejscu i stopniowe naokoło (jak przy oponie na obręczy :P )

Wszystko wypłukałem, wyczyściłem aż się świeci, nałożyłem nowego smaru i złożyłem - było to minimalnie bardziej kłopotliwe, ale z drugim poszło już gładko :D

 

Na bieżniach kuleczki odcisnęły już swoje piętno, także nowych łożysk będę niebawem szukał. Podobno od innych sterów mogą pasować, byle 360x450,

oczywiście 1-1/8" i kosztują 20zł za sztukę. Ale dopiero, jak sam się rozejrzę, się okaże.

Może po prostu zmienić stery na lżejsze, lepiej uszczelnione i tyle, bo dziwne, żeby dolne łożysko się tak zabrudziło po 950km.

 

Poniżej kilka zdjęć:

http://picasaweb.google.pl/kszszt/Bike#5431845110381496738

 

Dzięki i do zobaczenia na szlaku!

Pozdrawiam

 

P.S. Operacja zajęła mi tyle, co dojazd do sklepu po nowe - 40min :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...