iknowwho Napisano 26 Stycznia 2010 Napisano 26 Stycznia 2010 Cześć! Od niedawna mam ambicję zająć się konserwacją swojego roweru w większej części niż regulacja hamulców i przerzutek. Przy okazji - zachęciło mnie do tego To forum Nie znalazłem jednak informacji czy można serwisować łożyska (cartridge'e) w sterach zintegrowanych? Czy może trzeba je po prostu wymienić? Nie chcę rozbierać na siłę. Górne jest OK. Dolne rzęzi od piasku. Ma uszczelki, więc nie da się go wypłukać. Zatem rozbierać czy kupić nowe? Jak kupować - polećcie gdzie w Trójmieście? Poniżej zdjęcie, jak to wygląda. Zdjęte ze sterów FSA 45o ACB Dzięki! Pozdrawiam!
SilverXC Napisano 27 Stycznia 2010 Napisano 27 Stycznia 2010 [...] Nie znalazłem jednak informacji czy można serwisować łożyska (cartridge'e) w sterach zintegrowanych? Czy może trzeba je po prostu wymienić? Nie chcę rozbierać na siłę. Górne jest OK. Dolne rzęzi od piasku. Ma uszczelki, więc nie da się go wypłukać. Zatem rozbierać czy kupić nowe? Jak kupować - polećcie gdzie w Trójmieście? [...] Dzięki! Pozdrawiam! Pewnie że można, ja czyszcze swoje lozyska w suporcie (LX Hollow II) Generalnie musisz się uzbroic w pincete z cienka koncowka albo jakis drobny nozyk. Musisz podwazyc z kilku stron podkładke/uszczelke. Delikatnie wsun narzędzie na obrzeżu uszczelniającego pierścienia i wtedy go podważ, operacje powtórz z kilu stron zanim nie wyskoczy calosc. Z drugiej strony powinno pójść łatwiej bo bedziesz mogl pierscien wypchnac od srodka.(nie przejmuj sie jesli sie zniekrztalci uszczelka - jest metalowa i mozna ja wyprostowac) Nastepnie wrzuc wszystko do bezyny pokrec tym az bedzie czysciutkie, napchaj smaru i zamknij voila ! Łożyska zawsze kupuje tutaj : http://tiny.pl/hmjh3 Firma AKRO. Jesli czegos niema facet jest w stanie zamowic, ceny bardzo fajne, porownujac oczywiscie do koniecznosci kupna nowych sterow/suportu Mam nadzieje ze info bedzie przydatne Pozdrawiam
iknowwho Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Napisano 27 Stycznia 2010 Dzięki za wskazówki! Zabiorę się za to dziś, bądź jutro i napiszę, jak poszło Pozdrawiam!
rzymo Napisano 28 Stycznia 2010 Napisano 28 Stycznia 2010 (...) Można, tylko jak łożysko jest jakimś popularnym typem to nie wiem czy jest sens - ich ceny zaczynają się od złotówki za sztukę...
iknowwho Napisano 28 Stycznia 2010 Autor Napisano 28 Stycznia 2010 No i po sprawie Dostałem się do środka łatwo, podważając, jak pisał SilverXC , metalowe uszczelki małym płaskim śrubokrętem. Dodam, że bez szkody dla nich Najlepszym sposobem okazało się podważenie w jednym miejscu i stopniowe naokoło (jak przy oponie na obręczy ) Wszystko wypłukałem, wyczyściłem aż się świeci, nałożyłem nowego smaru i złożyłem - było to minimalnie bardziej kłopotliwe, ale z drugim poszło już gładko Na bieżniach kuleczki odcisnęły już swoje piętno, także nowych łożysk będę niebawem szukał. Podobno od innych sterów mogą pasować, byle 360x450, oczywiście 1-1/8" i kosztują 20zł za sztukę. Ale dopiero, jak sam się rozejrzę, się okaże. Może po prostu zmienić stery na lżejsze, lepiej uszczelnione i tyle, bo dziwne, żeby dolne łożysko się tak zabrudziło po 950km. Poniżej kilka zdjęć: http://picasaweb.google.pl/kszszt/Bike#5431845110381496738 Dzięki i do zobaczenia na szlaku! Pozdrawiam P.S. Operacja zajęła mi tyle, co dojazd do sklepu po nowe - 40min
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.