Skocz do zawartości

[uszczelnienie] przewodu przy zacisku?


tommek82

Rekomendowane odpowiedzi

Plajstrem tego nie zakleisz (o ile dobrze zrozumialem).

Podaj wiecej szczegolow - glownie typ hamulca.

Tak ogolnie to pewnie trzeba rozmontowac polaczenie przewodu z zaciskiem i zlozyc od nowa - moze jakies uszczelki wymienic. No i potem zalac i odpowietrzyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wiec chodzi tu o model hayes sole jak dokrece przewód "nakrętka"to przy pompowaniu cieknie tak jakby było niedokrecone czy tam powinna byc jakas uszczelka czy jakos nasmarowac czyms gwint??...

 

To jest fragment instrukcji do Hayesow Sole dotyczacy wymiany przewodu hydraulicznego

(tu masz po angielsku - jak wolisz francuski,niemiecki lub hiszpanski to patrz nizej):

 

 

The follow procedures are to be used when replacing or removing the hose.

Master Cylinder and Caliper hose Removal

1. To take the hose off of the master cylinder end, slide the hose suport down the hose.

2. Using a 8mm box wrench, remove the hose nut and slide it all the way down the hose.

Note: sometimes it is best to first cut the hose and used the box end of the 8mm wrench to better grab the 8mm hose nut.

3. Slide the hose off the end of the master cylinder / caliper. There will be some residual fluid in the hose and master cylinder / caliper.

Be careful to avoid spilling that fluid.

4. A new compression bushing and hose insert will be needed each time the hose is re-installed. Remove the old compression bushing

and hose insert by cutting the hose next to the compression bushing. The cut needs to be clean with no fraying ends.

Master Cylinder and Caliper Hose Assembly

1. Cut the hose to the desired length with good scissors or cable cutters. The cut end must be clean and perpendicular to the hose itself.

2. Slide the nose cone onto master cylinder side of the hose.

3. Slide the hose nut and compression bushing over the hose. Always use a new compression bushing.

4. Push the longer end of the barbed hose insert into the end of the hose. Be sure it is inserted flush with the end of the hose. Always

use a new hose insert.

5. Slide the hose into the master cylinder / caliper and install the hose nut. Be sure that the hose is inserted completely into the master

cylinder / caliper end. Be sure the hose remains inserted while tightening.

6. Using a 8mm open-end wrench, torque the hose nut to 60 +/- 5 in-lbs (6.78 +/- .55 Nm)

7. Bleed the system

 

Link do calej instrukcji w wersji angielskiej

francuskiej, niemieckiej, hiszpanskiej.

 

Bedziesz potrzebowal prawdopodobnie podobnej uszczelki i zapewne podobnej koncowki .( te co w linkach sa do HFX do Sole musisz poszperac w necie - porownujac z tym co wymontujesz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...