Skocz do zawartości

[Licznik] Sigma 1106 DTS


Poczwar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!! Posiadam licznik Sigma-BC 1106 DTS (bezprzewodowy). W opisach czytam że ma wskaźnik zużycia baterii, tylko jak go włączyć? Zostawiam go po jeździe i wyświetla się tylko model i godzina, w ustawieniach też nic niema. Pomóżcie bo dręczy mnie to xD. PoZdRo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znacznik zużycia baterii pojawia się dopiero na wyświetlaczu gdy jest ona słaba, jak miałem jeszcze 1106 co prawda kablową to oryginalna bateria siadła po 4 sezonie. A jeśli chodzi o stan baterii czujnika DTS na goleni, to się wciska się taki szary gumowy guzik: zielony - działa, czerwony - czas zmieniać baterię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hej!

Mam takie pytanie, bo nie wiem co jest.

Podłączyłem licznik, wszystko działa bez problemu, ale jest jeden problem - nie nalicza mi "całkowitego dystansu".

Co jest tego przyczynom, czy może po przejechaniu większej odległości naliczy - przejechałem ok.2km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... nie mam pojęcia ja mam dopiero swój licznik od roku i jeszcze go nie rozgryzłem do końca . U mnie dystans nalicza od razu co jakieś ok.10m. Jeżeli piszesz że wszystko działa oprócz tego no to chyba problem jest z złym licznikiem a nie z jego ustawianiem itp. Oddaj na gwarancje,ale poczekaj niech się wypowiedzą jeszcze inni użytkownicy forum może coś zaradzą !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam Sigme BC 1106 kablową, pół roku i 1500km ledwie zrobiła sztuka, a wczoraj ni z gruchy ni z pietruchy przestała wskazywać prędkość. Okoliczności specjalne temu nie towarzyszyły, ot w lekkim deszczyku się to stało (a jeździłem już w gorszej pogodzie i nic się nie działo), chwilę po tym, jak przestawiłem czas na letni :].

Zdemontowałem, przetestowałem i sprawdziłem całość i śladów uszkodzeń nie ma, a nie działa nadal. Wymienię baterię i okaże się, co dalej. Ale czy to możliwe, by tak szybko zdechła bateria... Licznik jako taki działa, tylko nie liczy dystansu i prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Magnes ma się świetnie. Ustawienie względem czujnika nie jest problemem, bo zdjąłem wszystko i na sucho testuję. Kabel na oko nie przedstawia żadnego problemu. Połączenie z czujnikiem jak i podstawką wygląda w porządku. Styk na podstawce na pewno jest, bo wszystko czyste i na miejscu leży.

Jak można na sucho przetestować sam licznik? Dawno temu miałem taką sztukę, że starczyło dwoma palcami przejechać po stykach z tyłu i już dawał pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak elementarne, że nawet o tym nie wspominałem = już dawno to sprawdzałem. Zero reakcji ze strony licznika. Jak jest wyłączony i pokazuje tylko godzinę, to od tego machania się nie załącza. Ale już od samego włożenia w podstawkę - tak.

 

Ha, wystarczyło się dokształcić w kwestii technicznej. Rolą czujnika jest zamykanie obwodu między dwoma stykami na tyle licznika, więc zwarłem je byle drutem - zadziałał. A więc coś jest z podstawką, kablem bądź czujnikiem.

Ba, więcej - jak cyklicznie z częstotliwością ok. 1Hz wkładam i wyciągam licznik z podstawki, to pojawia się odczyt prędkości. Czyli wygląda, że gdzieś na kablu albo w czujniku jest zwarcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co machać magnesem lub licznikiem?? Wystarczy się wsłuchać i jeżeli odległość pomiędzy magnesem a czujnikiem jest dobra to za każdym razem gdy magnes będzie koło czujnika to czujnik będzie wydawał taki charakterystyczny dźwięk (jednorazowo takie "tik") Ja mam tak u siebie i dzięki temu ustawiam czujnik w kilka sekund. PoZdRo

 

Nic nie musisz ściągać!!! Wystarczy że zakręcisz kołem i będziesz słuchał i jednoczesne ustawiać czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązałem! Obmacałem dokładnie kabel i w jednym miejscu był jakiś wiotki. Upitoliłem go tam i nic specjalnego nie znalazłem, ale po oczyszczeniu z izolacji i skręceniu żył osobno, wszystko działa jak należy. Widocznie tam się naderwał i stąd zwarcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W licznikach przewodowych istotne jest dobre poprowadzenie kabla, najlepiej wzdluz (owinieny wokol) pancerza od przedniego hamulca. Wtedy mamy gwarancje ze nigdzie nam sie nie zaplacze miedzy inne pancerze ani sie nie urwie przy obracaniu kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...