Skocz do zawartości

[Zakup 29er] Dostępność na polskim rynku rowerów 29er (hardtail)


wapid

Rekomendowane odpowiedzi

Z roku na rok jest coraz gorszy wybor jesli chodzi o widelce amortyzowane z pivotami - w tym tempie juz w przyszlym sezonie raczej nie uda sie kupic widelca pod V-ki ze sredniej/wyzszej polki. Troche tego nie rozumiem bo praktycznie to skazuje posiadaczy 29" i 28" na wymiany wielu czesci - szczegolnie w crossach gdzie naprawdę tarcza to zbyteczna rzecz trzeba kupic piaste, przeplesc kolo, tarcze, hamulec tarczowy i klamke a gdzie jeszcze pieniadze na widelec... ehh - poszukuje RST M-29 rocznik 2009 (pivoty) albo RS Reba SL Dual Air/ Reba Race Dual Air 2009 - pivoty. Moze ktos pomoc?

Przecież wszystkie modele RST do crossówek mają piwoty :D

A 29er to taki luksus, że nie wypada nie mieć tarczówek :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wszystkie modele RST do crossówek mają piwoty ;)

A 29er to taki luksus, że nie wypada nie mieć tarczówek :icon_wink:

 

Tylko jaki to wybor jak najwyzsze RST to Vogue Air 60 mm skoku, wlasciwie zadnej rewelacji, wybor jest strasznie maly a 29" 80 mm skoku to takie swiatelko tylko ze juz gasnie bo zapanowala ekstremalna moda na tarcze :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale dlaczego producenci tak uparli sie ostatnio na promowanie tarcz i rownoczesnie obok nadal oferuja hamulce V? Oba rozwiazania (hamulcow) maja swoje plusy i minusy i w momencie gdzie my jako konsumenci powinnismy miec wybor daje sie nam jedyna sluszna opcje... bo amortyzacje z najnizszej polki cenowej pomijam - chociaz to i tak sprzeczne - do czego sobie wlozyc hamulce XTR? Do Santoura za 150 zl? Dziwny ten trend - takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jaki to wybor jak najwyzsze RST to Vogue Air 60 mm skoku, wlasciwie zadnej rewelacji, wybor jest strasznie maly a 29" 80 mm skoku to takie swiatelko tylko ze juz gasnie bo zapanowala ekstremalna moda na tarcze :/

A po co więcej w crossie/trekkingu? Nawet te 60mm może być już za dużo. U mnie po zmianie z 50 (CT COM) na 60 (NeonPro) gorzej się podjeżdżało. Poza tym cross mimo swojej uniwersalności nie jest sprzętem na ekstremalne wertepy, gdzie potrzeba skoku 100mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

co do stopu alu w tej cenie, ciężko mi się opowiadać, ja muszę taką przyjąć i już

 

katalogowa waga niższa: 1,58kg (19'), ale nie miałem okazji jej oglądać czy testować, ostatnio sprawdzałem model roweru 929, fajna maszyna, jak tylko fundusze pozwolą to na pewno po Mazowszu będę się poruszał na wielkich kołach :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom obrobki lepszych firm jest podobny, a stop 6xxx jest gorszy od 7xxx glownie pod wzgledem jakze istotnej sztywnosci, poza tym w jego przypadku ulepszanie termiczne itp jest wrecz konieczne, bo inaczej bylaby kaszana

 

na supku z poprzedniego roku jest piekna nalepa 'alu 6061', a realna masa 19" to ponad 1700g

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulepszenie termiczne jest konieczne dla stopów 6xxx jak i 7xxx a różnice w sztywności nie są tak wielkie , więcej zależny od dokładności obróbki cieplnej niż samego stopu, w związku z czym rama z alu 6061 markowej firmy może być sztywniejsza od budżetowej ramy ze stopu 7005.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spec tez robi na 6, co nie zmienia faktu, ze chyba lepiej byloby robic je z 7, choc faktycznie decydujace znaczenie ma obrobka, a nie robia z 7 najprawdopodobniej z prostej przyczyny - jest bardziej krucha, a dozywotnia gwarancja zobowiazuje

 

tak, czy siak, chyba troche na sile czepilem sie tego stopu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mój też ważył 1750 z hakiem, w 19". Ale wiara w wytrzymałość ram Garego jest bezzasadna. Jak już to w gwarancję. Dodatkowo ramy GF mają ciutwięcej rur przez swoją wydłużoną geometrię. (np w porównaiu do B1) Mam nadzieję, że roczniki 0d 2008 pękają rzadziej? Pękła komuś z forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tradycja reklamacji wciąż żywa, przy sztycy?

 

Mi B1 nawet podeszła, trochę pozycję mam podniesioną, bo mostek powinien mieć chyba z 150mm żeby skompensować jej krótkość, a jednak jeżdżę na 120( w garym miałem 105). Łatwiej chować się za siodłem w górach. Cały czas nie poznałem się z widelcem G2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tradycja reklamacji wciąż żywa, przy sztycy?

 

Mi B1 nawet podeszła, trochę pozycję mam podniesioną, bo mostek powinien mieć chyba z 150mm żeby skompensować jej krótkość, a jednak jeżdżę na 120( w garym miałem 105). Łatwiej chować się za siodłem w górach. Cały czas nie poznałem się z widelcem G2.

 

Kurka rurka, jak to widać że każdemu inaczej podchodzi :):). Ja zmieniłem ze 120 właśnie na 105 i odkryłem że mój B1 może skręcać jeszcze lepiej niż czynił to do tej pory. Jej "krótkość" mi nie przeszkadza a wręcz podchodzi bo jest to w sumie to samo co 19" w małej kiszce. Miałem okazję przejechać się GF Cobia i przyznam że zupełnie mi nie podszedł..zaa dłuuuugiii, i miękki jak psia kupa (no ale ja też lekki nie jestem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...