Skocz do zawartości

[amortyzator] Tora z A8 2010


Rekomendowane odpowiedzi

Niestety idąc Twoim tokiem rozumowania, pragnę stwierdzić, że i Ty jesteś jasnowidzem, bo organoleptycznie nie sprawdziłeś czy owa Tora jest powietrzna czy nie. Co więcej, parafrazując Twoje stwierdzenie: "to, że nie ma dopisku Coil, to nie znaczy, że nie jest Coil". Nie jest moim celem wykłócanie się o cokolwiek, tym bardziej, że owego faktu nie jestem pewien, przyznałem się do tego, prosiłem nawet, abyś mnie poprawił, jeśli się mylę. Teraz widzę, że jakim jasnowidzem jestem ja, takim i jesteś Ty.

 

Pozdrówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Podepnę się pod temat.

Czy Tora z Meridy Matts TFS 700 z 2009 roku to Coil czy Solo Air ?

Niestety przegrzebałem sieć i nigdzie tego nie piszą, a ze strony Meridy też nie uzyskałem odpowiedzi na maila.

A może jakoś bez rozbierania da się odróżnić ?

 

Jeżeli w lewej goleni jest wentyl to Air:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Tora Coil jest lepsza od sa. Jeździłem na takiej i takiej. Ogólnie lepiej działał na sprężynie, a SA i niby ustawianie pod swoją wagę wcale nie jest takie idealne jak tu niektórzy teoretycy, którzy naczytali się za dużo opisów w necie mówią. Jeśli jesteś facetem a nie dziewczynką to ta waga amortyzatora niewiele zmieni.

Koszt sprężyny dla innej wagi to ok. 130zł, a przypominam o pompce do SA.

 

PS. Podobnie jest zresztą z przerzutkami XTR, miałem i XT shadow i XTR i różnic nie ma żadnych, a to że 15 latkowie na tym forum podbijają argumenty że zawodowcy na nich jeżdźą to sprawa wygląda prosto, zawodowcy jeźdżą na tym co im sponsorzy dadzą, a na zapleczu mają 40 sztuk takich XTR gdyby któraś padła. Gdyby ten sam wygrywający zawodnik jeździł na xt też by wygrał.

 

PS. Nie wiem jak dla normalnego faceta 100 gramów na rowerze może mieć jakiekolwiek znaczenie. Aż wstyd dziewczynie o czymś takim mówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yaneeks, 100g na jednej części, 100 na drugiej, 50 na trzeciej, 300 na czwartej itd... I mamy znaczną różnicę w jeździe.. Jednorazowe zrzucenie 100g z roweru nic nie da, jednak na dłuższą metę różnica jest ogromna, dlatego warto patrzeć na wagę KAŻDEJ części przy zakupie. Jeżeli jeździsz rowerem tylko po bułki i weekendowe wypady to za pewne nie przemawia to do Ciebie, ale dla niektórych osób waga jest ważna.. :icon_mrgreen:

 

Co do amortyzatorów to sprężyna pracuje fajnie pod warunkiem dobrze dobranej sprężyny do wagi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak inni - ja pytałem jaki jest amortyzator nie z punktu widzenia obniżania wagi, a dla zwykłego zaspokojenia własnej ciekawości.

Na pracę amora nie narzekam. Ważę 85 kg i na standardowej sprężynie pracuje właściwie (nie mam za dużego porównania względem innych amortyzatorów. Wcześniej miałem RST Gilę TL zdaje się)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

no kross zrobil troche lipe z tym ze zrezygnowal z tory 318 z montion control, to juz pozadny amorek z idealna praca, jechalem na rebie i na 318 i praca bardzo podobna no moze 2 komory troche lepiej na malych nierownosciach dzialaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...