khfccbhv Napisano 23 Stycznia 2010 Napisano 23 Stycznia 2010 Zczynam jeździć sportowo i zawsze opone traktowałem jako drugi amortyzator, pompowałem góra dwie atmosfery i było oki Ile powinno sie pierdzieć w dętki i czy jak niprzesadze to nie będziee miało to wpływu później? z góry dziękuje!
.PaVLo. Napisano 23 Stycznia 2010 Napisano 23 Stycznia 2010 W lato pompuje 3.5 do 4.0 BAR, z przodu nieco mniej. Na zimę jakieś 2.0 BAR w obu oponach, zależy od warunków. ______________________ Pomogłem ?, proszę o plusa jak tak.
RAFI1784 Napisano 24 Stycznia 2010 Napisano 24 Stycznia 2010 Ja zawsze na 4 a na przód 3,5 jeżeli mniej dmuchniesz, to fakt na pewno będą miększe, ale również zwiększa się opór a co za tym idzie szybciej się meczysz...
micha09 Napisano 24 Stycznia 2010 Napisano 24 Stycznia 2010 ja mialem w wakacje nawet ponad 5.0 bar, teraz jezdze na ok 2.0 i jest znacznie lepiej ale opory toczenie robia swoje
Mod Team bogus Napisano 24 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 24 Stycznia 2010 Wszystko zależy od stylu jazdy. Najlepiej stosować się do ciśnień zapisanych na boku opony. Za małe ciśnienie to źle, za duże też.
Kubus18 Napisano 24 Stycznia 2010 Napisano 24 Stycznia 2010 1.8 atm przód 2.0 atm tył. Nie wyobrażam sobie jazdy terenem przy ciśnieniu 4.5 atm.
rzymo Napisano 24 Stycznia 2010 Napisano 24 Stycznia 2010 Ważę ~80kg i tak: - Ralphy 2.1"/2.25" + dętki: 2.0 - 3.5 (teren - asfalt) - Pythony 2.0" UST: 1.5 - 3.5 (teren - asfalt)
RAFI1784 Napisano 24 Stycznia 2010 Napisano 24 Stycznia 2010 1.8 atm przód 2.0 atm tył. Nie wyobrażam sobie jazdy terenem przy ciśnieniu 4.5 atm. dlatego też napisaliśmy wyżej że dużo zależy od stylu i miejsca jazdy.. wyobrażasz sobie jazdę po twardej nawierzchni z ciśnieniem w oponach 2,0 gdy zalecane jest 4,0? To tak jak by rower brnął w błocie...
miskov17 Napisano 24 Stycznia 2010 Napisano 24 Stycznia 2010 gdy zalecane jest 4,0? Wtf? Nie ma opon, gdzie zalecane jest 4.0 atm, zawsze jest jakiś przedział typu 2,5-4,5 atm. Z resztą już 3.0atm jest w zupełności wystarczające nawet na twardą nawierzchnię.
nabial Napisano 24 Stycznia 2010 Napisano 24 Stycznia 2010 Ja zawsze na 4 a na przód 3,5 dlatego też napisaliśmy wyżej że dużo zależy od stylu i miejsca jazdy.. wyobrażasz sobie jazdę po twardej nawierzchni z ciśnieniem w oponach 2,0 gdy zalecane jest 4,0? To tak jak by rower brnął w błocie... zdecyduj sie kazdy pompuje, ile uwaza, jeden woli jak go wytrzepie, inny jak mu avs wzrosnie o 0,5km/h
pawel1315 Napisano 25 Stycznia 2010 Napisano 25 Stycznia 2010 Za niskie ciśnienie niszczy ścianki boczne opony (zagina je), za wysokie również (rozciąga je). Przedział wynosi przeważnie 2.0-4.0 lub 2.5-4.5. Im większe ciśnienie, tym opona jest twardsza, przez co mniej się odkształca podczas kontaktu z ziemią, dzięki czemu ma z nią mniejszy kontakt i mniejsze opory toczenia i przyczepność. Podczas tej jazdy jeździec bardziej odczuje wszystkie nierówności. W mniejszym ciśnieniu analogicznie. Większy kontakt z podłożem, większa przyczepność i większe opory, ale też lepsza amortyzacja. W teren zalecane niższe ciśnienie, na ubite drogi wyższe, a na asfalt najwyższe.
Kubus18 Napisano 25 Stycznia 2010 Napisano 25 Stycznia 2010 dlatego też napisaliśmy wyżej że dużo zależy od stylu i miejsca jazdy.. wyobrażasz sobie jazdę po twardej nawierzchni z ciśnieniem w oponach 2,0 gdy zalecane jest 4,0? To tak jak by rower brnął w błocie... Heh, ciśnienia nigdy nie zmieniam, zawsze mam tak samo niskie, nie mam cierpliwości ni ochoty manipulować pompką przed każdym wyjazdem. Skoro jesteś z Krakowa to pewnie kojarzysz trasy jak Tyniec czy Niepołomice...tak, nawet tam mam niezmiennie niskie ciśnienie i cenię sobie je bardziej niż extra opory. Trasę Rabka-Turbacz-Kraków też pokonałem na takim ciśnieniu. Co do oporów, to fakt, są większe, ale i tak nie ma tak dużej różnicy jak po zmianie opon Kendy Karma(Kraków) na MAxxis Ardent(Góry). Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 25 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 25 Stycznia 2010 Ja nie wiem ile pompuje z racji presty i pompki samochodowej. Zawsze pompuje tyle żeby było dobrze nie za dużo nie za mało. Nigdy nie miałem problemow z ciśnieniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.