Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Relic Super Air Lockout 100


TocaS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dokręcałem dziś po konserwacji całego roweru zacisk hamulca i ów stało się strzelił gwint w amorku śrubę wykręciłem z gwintem. Ponowne wkręcenie powodowało dalsze rwanie gwintu. Amorek oddałem dziś do serwisu wstawią tulejkę z gwintem mosiężnym i po naprawie. Zastanawia mnie jedynie co spowodowało uszkodzenie gwintu... Za mocno chyba nie dokręcałem.

 

Zdarzyło się to komuś już kiedyś ??

Z jaką siłą dokręcacie te zaciski ??

 

Pamiętam ja kiedyś dokręciłem nie za mocno to po 4 ostrych hamowaniach zacisk przestawił się podczas jazdy i klocek tarł o tarcze, dlatego od pewnego czasu zacząłem dokręcać mocniej.

 

...ale by krótkim imbusem uszkodzić gwint ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie wygląda rzekoma wyższość PM nad IS :P Głupotą było przechodzenie ze sprawdzonego i idiotoodpornego systemu IS na delikatny PM, ale producentom to na rękę bo ludzie kupią nowy amor jak gwint strzeli :)

 

Na szczęście lub nie szczęście SH klepie jeszcze XTR pod IS. Przód PM + Tył IS daje świetną kombinacje, bez zbędnej wagi adapterów i dodatkowych śrub.

 

Ale znając życie w XTR '11 IS zaniknie . . .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co jest najlepsze, że według Pana (szefa) ze sklepu rowerowego to moja wina. Że niby źle wkręciłem, że niby smar stary na śrubie twardy za ciężko się wkręcała itd. I przez telefon za nim tam pojechałem, pytanie: ...a dlaczego pan to robi ? No bez przesady z byle śrubką do serwisu jeździć nie będę, serwisanci pewnie mieli by mnie tam dosyć. Rozumiem jak bym to robił pierwszy raz ale rower na części pierwsze rozbieram z 10 raz. W sytuacjach gdzie brakuje czasu to wysyłam czasami do nich na konserwacje. No reszta w tym sklepie bardzo w porządku i wyrozumiała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pewnie, że Twoja wina. Przecież sam gwint się nie zerwał. :)

Druga sprawa to wytrzymałość tego mocowania. Dwóch moich kumpli załatwiło tak R7. Jeden wymienił dolne golenie, drugi sprzedał R7 i kupił Rebę pod IS. Oczywiście Wigwam nie poczuwa się do winy i zaleca używanie klucza dynamometrycznego. Tylko problem jest taki, że jak się zakręci zgodnie z zaleceniem producenta to zacisk się przesuwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj tam dzwoniłem (gdzie oddawałem amorka do naprawy) i spytałem co mogą mi na ten temat powiedzieć. Twierdzą, że jest to pęknięcie lakieru, które powstało w wyniku nagromadzonego ciepła podczas wykonywanych prac metalurgicznych na tym amorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak będzie choć tragedii nie ma, ale co ma ryzykować i dokręcić ?? Dam podkładki, dokręcę nie za mocno i jutro podjadę niech dokręcą i ustawią zacisk. Na dzień dzisiejszy odechciewa mi siętego amora, pewnie go sprzedam komuś kto nie używa hydraulików.

 

Dwie podkładki dają różnicę 3,20 mm.

 

up

 

tak to wygląda

 

amorponaprawie2.jpg

 

tarcza nie trze dokręcone z głową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...