Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Relic Super Air Lockout 100


TocaS

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Dokręcałem dziś po konserwacji całego roweru zacisk hamulca i ów stało się strzelił gwint w amorku śrubę wykręciłem z gwintem. Ponowne wkręcenie powodowało dalsze rwanie gwintu. Amorek oddałem dziś do serwisu wstawią tulejkę z gwintem mosiężnym i po naprawie. Zastanawia mnie jedynie co spowodowało uszkodzenie gwintu... Za mocno chyba nie dokręcałem.

 

Zdarzyło się to komuś już kiedyś ??

Z jaką siłą dokręcacie te zaciski ??

 

Pamiętam ja kiedyś dokręciłem nie za mocno to po 4 ostrych hamowaniach zacisk przestawił się podczas jazdy i klocek tarł o tarcze, dlatego od pewnego czasu zacząłem dokręcać mocniej.

 

...ale by krótkim imbusem uszkodzić gwint ?

Napisano

Tak właśnie wygląda rzekoma wyższość PM nad IS :P Głupotą było przechodzenie ze sprawdzonego i idiotoodpornego systemu IS na delikatny PM, ale producentom to na rękę bo ludzie kupią nowy amor jak gwint strzeli :laugh:

Napisano

Bardzo częsty przypadek, gdy użyszkodnik zmieni sobie tarcze ze 160 na 180 i zostawi stare śruby "bo wystarczy" :laugh:.

 

W Autorach była cała seria rowerów, gdzie dali zbyt krótkie śruby i były zrywane gwinty w mocowaniu (chyba chodziło o Hayesy HFX z Blackiem).

Napisano
Tak właśnie wygląda rzekoma wyższość PM nad IS :P Głupotą było przechodzenie ze sprawdzonego i idiotoodpornego systemu IS na delikatny PM, ale producentom to na rękę bo ludzie kupią nowy amor jak gwint strzeli :)

 

Na szczęście lub nie szczęście SH klepie jeszcze XTR pod IS. Przód PM + Tył IS daje świetną kombinacje, bez zbędnej wagi adapterów i dodatkowych śrub.

 

Ale znając życie w XTR '11 IS zaniknie . . .

Napisano

Wiecie co jest najlepsze, że według Pana (szefa) ze sklepu rowerowego to moja wina. Że niby źle wkręciłem, że niby smar stary na śrubie twardy za ciężko się wkręcała itd. I przez telefon za nim tam pojechałem, pytanie: ...a dlaczego pan to robi ? No bez przesady z byle śrubką do serwisu jeździć nie będę, serwisanci pewnie mieli by mnie tam dosyć. Rozumiem jak bym to robił pierwszy raz ale rower na części pierwsze rozbieram z 10 raz. W sytuacjach gdzie brakuje czasu to wysyłam czasami do nich na konserwacje. No reszta w tym sklepie bardzo w porządku i wyrozumiała.

Napisano

No pewnie, że Twoja wina. Przecież sam gwint się nie zerwał. :)

Druga sprawa to wytrzymałość tego mocowania. Dwóch moich kumpli załatwiło tak R7. Jeden wymienił dolne golenie, drugi sprzedał R7 i kupił Rebę pod IS. Oczywiście Wigwam nie poczuwa się do winy i zaleca używanie klucza dynamometrycznego. Tylko problem jest taki, że jak się zakręci zgodnie z zaleceniem producenta to zacisk się przesuwa.

Napisano

To ciekawe , bo ja od 4 lat przykręcam/odkręcam tarczówki bez klucza dynamometrycznego do PM, w Blacku, R7 a teraz Minute i nic nie zerwałem.

Napisano

Tylko problem jest taki, że jak się zakręci zgodnie z zaleceniem producenta to zacisk się przesuwa.

 

No i bądź tu mądry i pisz wiersze.

 

 

...ah szkoda gadać teraz się boje, że jak mi naprawią to uszkodzę drugi gwint.

Napisano

Zmierz jaka głębokość ma drugi gwint i kup w sklepie śrubę klasy np. 9.8 lub 10.9 (te od hamulców wcale nie są lepsze), tak aby po przejściu przez adapter kończyła się jakieś 3mm przed dnem otworu .

Napisano

To ciekawe , bo ja od 4 lat przykręcam/odkręcam tarczówki bez klucza dynamometrycznego do PM, w Blacku, R7 a teraz Minute i nic nie zerwałem.

 

Pech ?

 

Wada materiału ?

 

Sam byłem zdziwiony...

Napisano

Nie masz się czego obawiać :D Z tego co rozmawiałem z osobami, które mają w PM/IS alu śruby, nikt nie miał zastrzeżeń, nikomu nie pękła ani nic z tych rzeczy...

 

Sam walne alu śruby zarówno do IS jak i PM, najwyżej zmienię po sezonie na nówki i tyle.

Napisano

Też tak myślałem.

 

No risk, no fun :D

 

2 na raz i tak nie pękną xD

 

PS.: Już od jakiś 2 miesięcy mam alu w adapterze IS i nic się nie dzieje :)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Odebrałem go i mam mieszane uczucia w kwestii naprawy, bo albo to jest pęknięty lakier albo uszkodzenie materiału.

 

Clipboard02-1.jpg

 

P1060439.jpg

 

Clipboard01-1.jpg

 

Niby jak wkręcę śrubę i ruszam ją na boki to się nie powiększa.

Napisano

Jak głęboko jest wstawiona tulejka ? , jeśli np. jest 2 razy dłuższa niż rysa, nie powinno być problemów nawet gryby było pęknięcie, ponadto na powierchni czołowej nie widać pęknięcia aluminium .

Napisano

Dzisiaj tam dzwoniłem (gdzie oddawałem amorka do naprawy) i spytałem co mogą mi na ten temat powiedzieć. Twierdzą, że jest to pęknięcie lakieru, które powstało w wyniku nagromadzonego ciepła podczas wykonywanych prac metalurgicznych na tym amorze.

Napisano

Jeśli tu nic nie widać, alu na 99% nie pękło, myślę, że śruba 8.8 powinna wystarczyć (jak dostaniesz lepszą to wymienisz).

Napisano

Pojawił się kolejny problem, górny gwint to ten po naprawie i problem w tym, że pan naprawiając zrobił tą tulejkę pod złym kątem.

 

amorponaprawie.jpg

 

Na dole będę musiał wstawić teraz z 2, 3 podkładki.

Napisano

Tak będzie choć tragedii nie ma, ale co ma ryzykować i dokręcić ?? Dam podkładki, dokręcę nie za mocno i jutro podjadę niech dokręcą i ustawią zacisk. Na dzień dzisiejszy odechciewa mi siętego amora, pewnie go sprzedam komuś kto nie używa hydraulików.

 

Dwie podkładki dają różnicę 3,20 mm.

 

up

 

tak to wygląda

 

amorponaprawie2.jpg

 

tarcza nie trze dokręcone z głową...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...