Skocz do zawartości

[hydrauliczne] W jakiej temperaturze zamarza olej hamulcowy?


tiputina

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Takich temperatur u nas nie doczekasz, jedynie co cie może interesować to temperatura krzepnięcia oleju, ale to zależy jaki rodzaj masz, niektóre dopiero przy -48st krzepną.

 

______________________

Pomogłem ?, proszę o plusa jak tak.

Napisano

Na ja właśnie wróciłem z roweru-hample juicy 7, dot 5,1, temp -14*C, zero problemów, klameczka ładnie odbija:)

Nie martwiłbym się o sprawę zamarzania płynu DOT :)

Napisano

Z głowy to co pamiętam, ale np dot 5.1 może użytkowany w temp do ok -40'C, poniżej zaczyna krzepnąć. Nie wiem jak mineralne, ale jeśli się martwisz o aktualne temperatury na zewnątrz na poziomie -15 to możesz być spokojny. Chyba że planujesz daleką podróż na północ :)

Napisano

sam zbadaj to sie dowiesz, ale ja nie zauwazylem zeby heble z mineralnym olejem zmienialy swoje wlasciwosci zbytnio. A jesli chodzi o dot to przeciez takie oleje sa w samochodach i nie ma z tym problemu

Napisano
mam pytanie przy jakich temperaturach mineral w SH zaczyna gorzej pracować??

 

W okolicach -5* klamka staje się nieco twardsza i modulacja delikatnie się pogarsza. Im niższa temp. to wiadomo efekt jest coraz głębszy. Ale generalnie jest to cecha wszystkich hydraulików, a nie tylko minerali :)

Napisano

Mam J7 zalane Shellem 5.1 i jeżdżąc przy -16*C nie zaobserwowałem żadnych zmian w działaniu hamulców. Raz mi się zdarzyło, że skok klamki nieco się skrócił, ale to było w innym J7, który już sprzedałem. Na obecnych nie da się czegoś takiego zaobserwować.

Napisano

Tylko zapomnieliście dodać, że DOT jest silnie higroskopijny i po jakimś czasie może zachować się jak woda i zwyczajnie zamarznąć. Olej mineralny jest pozbawiony tej wady i dlatego można zalać i zapomnieć :)

Napisano

No dobra, ale hamowaniem olej tak czy inaczej rozgrzewamy. Rozumiem, że nikt nie trzyma swojego rumaka na zewnątrz przy -20 ;) tylko w temp pokojowej, zanim wyruszy w trasę.

Zanim temperatura dobierze się do płynu, każde hamowanie zwiększa jego temp, inna sprawa, jakbyście zostawili rower na zewnątrz i czekali co się stanie.

  • Mod Team
Napisano

Raczej nie w naszym klimacie nie ma takich temperatur zeby sie ich obawiać ale mozna napotkać otępienie działania układów hamulcowych i tłumiących w amorach(olejowych).

Napisano

Co do ,,otepien'' w hamulcach, jesli zostawisz na mrozie rower w temp - 20*C na 12 godz to mozesz byc pewny ze hamulce typu HS(ja posiadam HS33) przestana wspolpracowac, klamki odskakuja mizernie a droga hamowania jest wprost proporcjonalna do drogi hamowania pociagu osobowego ;d, oczywiscie nie liczac tego ze rower zaczyna sie sypac w takich warunkach pogodowych ;].

 

 

PS: Witam jestem tu nowy :laugh:

Napisano
Oki mały offtop a jak się ma sprawa z olejem w tłumikach?

 

RS j4 - koledze na orginalnym oleju, przy 16stopniach znacznie stępiał. Amor bardzo powoli się wginał, nie ma co marzyć o wybieraniu jakiejkolwiek przeszkody.

 

Na oryginalnym oleju nie wiem jak w wyższych temperaturach, bo pół zimy miałem rozwalony tłumik:voodoo: Ale teraz jak zalałem innym olejem, to przy -8 st. tez czuć było różnice względem pracy w ciepełku.;)

  • Mod Team
Napisano

Ja swojego jak wykopałem na -20* to amor nie za bardzo sie zamulił. Nie powiem był taki otepiały i wyczuwalnie twardszy ale wszystko w normie moim zdaniem jak na tą temp. Mam manitou Splice.

Napisano

no u mnie podobnie jak u Ciebie Puklus, w drugim rowerze, jest RST Gila no i ten po prostu zamienił się w 2 kilowy sztywny widelec chyba muszę go czymś zalać:icon_confused:

  • Mod Team
Napisano

Hehe ja tez starą gile t5 wywalilem na mróz ok -15/-18 w ramach doswiadczenia i zgadnij co ? w ogole go to nie ruszyło jak pracował w cieple tak w zimnie. nie wyczułem żadnej różnicy.

 

Tłumacze to sobie tym ze jak go rozebralme i robilem przegląd "przed emerytalny" nasmarowałem go smarem do łozysk odpornym na temp. Ale odpoernym na wysoką temp a nie na niską. Ale jak widac ogolnie jest odporny na temp.

 

Sory za OFF bo to tem. o Hamulcach :whistling:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...