Skocz do zawartości

[hydrauliczne] W jakiej temperaturze zamarza olej hamulcowy?


tiputina

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie przy jakich temperaturach mineral w SH zaczyna gorzej pracować??

 

W okolicach -5* klamka staje się nieco twardsza i modulacja delikatnie się pogarsza. Im niższa temp. to wiadomo efekt jest coraz głębszy. Ale generalnie jest to cecha wszystkich hydraulików, a nie tylko minerali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam J7 zalane Shellem 5.1 i jeżdżąc przy -16*C nie zaobserwowałem żadnych zmian w działaniu hamulców. Raz mi się zdarzyło, że skok klamki nieco się skrócił, ale to było w innym J7, który już sprzedałem. Na obecnych nie da się czegoś takiego zaobserwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A nawet jak by ciecz zamarzła przypadkiem (pobyt na syberii czy cos) to nic sie nie powinno stac bo tylko woda zamarzajac zwieksza swoja objętość. Tak ze nic nie wystrzeli.

 

Jak mozna http://www.falco.pl/falco/images/stories/dot-4.pdf wuczytac na 4 stronie temp krzepniecia dota 4 to -60 wiec całkiem sporo i nie ma sie czego obaiac w naszym klimacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale hamowaniem olej tak czy inaczej rozgrzewamy. Rozumiem, że nikt nie trzyma swojego rumaka na zewnątrz przy -20 ;) tylko w temp pokojowej, zanim wyruszy w trasę.

Zanim temperatura dobierze się do płynu, każde hamowanie zwiększa jego temp, inna sprawa, jakbyście zostawili rower na zewnątrz i czekali co się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ,,otepien'' w hamulcach, jesli zostawisz na mrozie rower w temp - 20*C na 12 godz to mozesz byc pewny ze hamulce typu HS(ja posiadam HS33) przestana wspolpracowac, klamki odskakuja mizernie a droga hamowania jest wprost proporcjonalna do drogi hamowania pociagu osobowego ;d, oczywiscie nie liczac tego ze rower zaczyna sie sypac w takich warunkach pogodowych ;].

 

 

PS: Witam jestem tu nowy :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki mały offtop a jak się ma sprawa z olejem w tłumikach?

 

RS j4 - koledze na orginalnym oleju, przy 16stopniach znacznie stępiał. Amor bardzo powoli się wginał, nie ma co marzyć o wybieraniu jakiejkolwiek przeszkody.

 

Na oryginalnym oleju nie wiem jak w wyższych temperaturach, bo pół zimy miałem rozwalony tłumik:voodoo: Ale teraz jak zalałem innym olejem, to przy -8 st. tez czuć było różnice względem pracy w ciepełku.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hehe ja tez starą gile t5 wywalilem na mróz ok -15/-18 w ramach doswiadczenia i zgadnij co ? w ogole go to nie ruszyło jak pracował w cieple tak w zimnie. nie wyczułem żadnej różnicy.

 

Tłumacze to sobie tym ze jak go rozebralme i robilem przegląd "przed emerytalny" nasmarowałem go smarem do łozysk odpornym na temp. Ale odpoernym na wysoką temp a nie na niską. Ale jak widac ogolnie jest odporny na temp.

 

Sory za OFF bo to tem. o Hamulcach :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...