Andrew Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Jeżeli zastanawiacie się, czy hamulec shimano można napełnić DOT'em, albo Hayesa zalać olejem mineralnym to powinniście przestać się zastanawiać i zabrać się za czytanie poniższych wypocin. Doświadczenie 1 : Uszczelkę pochodzącą z hamulca działającego na DOT'cie (Avid Juicy) zanurzyłem w oleju mineralnym LHM+. Po 24 godzinach uszczelka została umyta i wysuszona. Poniższe zdjęcie przedstawia porównanie uszczelki nowej z gumką moczoną w oleju mineralnym LHM. Po lewej "wymoczek", po prawej nowa. Guma napuchła, zrobiła się miękka jak silikon. Klamka Avida zalana mineralem podziałałaby 2-3 godzinki. Potem przestała by odbijać. Co ciekawe, uszczelka z zacisku Juicy nie poddaje się tak łatwo - po kilku godzinach moczenia nie zauważyłem żadnych zmian. Doświadczenie 2 : Uszczelkę pochodzącą hamulca działającego na oleju mineralnym (shimano 485) zanurzyłem w płynie DOT. Po 720 godzinach uszczelka została umyta i wysuszona. Na zdjęciu poniżej możemy sobie obejrzeć efekt działania dot'a. Po lewej "wymoczek", po prawej nowa uszczelka. Klamka shimano zalana DOT'em podziała kilka dni, potem przestanie pompować. Wniosek : drogi Bikerze, jeżeli podobają Ci się Twoje zęby, a kształt nosa nie budzi większych zastrzeżeń - lepiej nie pomyl się w doborze płynu hamulcowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DominikM Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Ja dodam od siebie prostą metodę jak sprawdzić czym zostały zalane niewiadomojakie hamulce Bierzemy trochę płynu i wlewamy do pojemnika z wodą - wstrząsamy mocno. olej mineralny - nie zmiesza się i pozostanie na powieżchni/ściankach naczynia dot - wymiesza się tworząc mętną mieszaninę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo07 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 nie wiem ile mój tylny shimanoch 535 już przejechał od zalania go dot'em ale klamka działa mi ciągle normalnie po dziś dzień - jeżdżone dzień w dzień, co prawda nie mam porównania jak wyglądają nowe uszczelki ale moje jak wczoraj rozbierałem zacisk wyglądały zupełnie tak samo jak przed zalaniem, kolega Thrawn zaproponował nawet żeby zrobić experymenta i kondona włożyć do dot'a i do mineralnego ale z braku tego drugiego spełzło na niczym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Andrew pomysł porównania bardzo dobry. Jednak przydałby się szerszy opis i dłuższe "testowanie" działania płynów na uszczelki. Jakość fotek też mógłbyś poprawić (makro). Ale generalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Po 720 godzinach uszczelka została umyta i wysuszona. Aż miesiąc ją moczyłeś? Czy miało być 72h? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Aż miesiąc ją moczyłeś? Czy miało być 72h? heh, wrzuciłem ją do butelki z płynem około 19 grudnia i dopiero wczoraj przypomniałem sobie o niej. W sumie nie było za bardzo czego wygiągać, bo strasznie rozmiękła i prawie ją rozerwałem w rękach. Dziwi mnie to, że Deorka należąca do Evo działa na docie. Czyżby w starszych heblach były mocniejsze uszczelki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo07 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 tu http://www.forumrowerowe.org/topic/54846-pogadajmy-czyli-co-dzi-robie-rowerowego-reaktywacja-cz-9/page__view__findpost__p__654509 pisałem o zalaniu hampla dot'em, zbiegiem okoliczności minął dokładnie m-c, przejechane jakieś 557km zalałem bo nie miałem wyjścia na tamten moment:)nie ryzykowałbym jazdy po wrocławskich ulicach bez sprawnych hampli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Testy testami a gdzie grupa kontrolona na dobrym plynie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel1315 Napisano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2010 Testy testami a gdzie grupa kontrolona na dobrym plynie ;p Na dobrym płynie uszczelka nie zmienia się więc wygląda jak nowa. Grupa kontrolna jest niepotrzebna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freediver Napisano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2010 Odbiegne trochę od tematu. Czym różni się Dot 4 od Dot 5.1? którm lepiej zalać Juicy 3? czy warto oszczędzać na płynie hamulcowym ? chodzi mi czy kupienie płynu hamulcowego (360ml) za 65zł wpłynie korzystniej i przedewszyskim odczuwalnie na układa hamulcowy niz zalanie płynem o wartosci 25 zł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Odbiegne trochę od tematu. Czym różni się Dot 4 od Dot 5.1? którm lepiej zalać Juicy 3? czy warto oszczędzać na płynie hamulcowym ? chodzi mi czy kupienie płynu hamulcowego (360ml) za 65zł wpłynie korzystniej i przedewszyskim odczuwalnie na układa hamulcowy niz zalanie płynem o wartosci 25 zł ? 5.1 ma nieco mniejszą lepkość i parametry temperaturowe. W hamulcu rowerowym raczej nie odczujesz różnicy. Jaki płyn kosztuje 65zł?? Ja używam Shella 5.1, który kosztuje 20zł (0,5l) i nie mogę mu nic zarzucić. Szkoda pieniędzy na drogie płyny. Ale nie kupuj też taniochy marki carefour Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Stycznia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 5.1 ma nieco mniejszą lepkość i parametry temperaturowe... Ja bym jeszcze dodał ze te najnowsze DOTy nie są żrące jak te wcześniejsze (jak sie myle to mnie poprawcie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freediver Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Dzięki za odpowiedz Andrew. Z tymu 65 zł to troche przesadziłem ale miałem na mysli ten płyn http://www.rowerowy.com/narzedzia_serwis/plyny_hamulcowe/plyn_hamulcowy_hayes (55zł) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miciu22 Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Haslo 'rowerowy' sporo kosztuje, a to zwykly DOT. Najlepiej zalac DOTem 4 albo 5.1-dobrze gdyby byl markowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Niedzwiedz1 Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 A jeszcze lepiej sprawdzić w garażu czy nie ma się trochę płynu do samochodu. Do rowerowego układu wchodzi tyle, że po butelce to nawet nie będzie widać, że coś ubyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikagosz13 Napisano 26 Października 2010 Udostępnij Napisano 26 Października 2010 No a czym można jeszcze zastąpić olej mineralny oprócz DOT-em ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cichy66 Napisano 26 Października 2010 Udostępnij Napisano 26 Października 2010 A po co kombinować i utrudniać sobie życie? Jak masz stary olej mineralny zalewasz nowym olejem mineralnym,z kolei jak masz hample na DOT wymieniasz na nowy płyn hamulcowy. I nie używaj stwierdzenia zastępowanie oleju mineralnego DOT-em,bo jest to błędne myślenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikagosz13 Napisano 27 Października 2010 Udostępnij Napisano 27 Października 2010 Tak tylko ja mieszkam w takiej dziurze że nie kupię nigdzie tanio oleju mineralnego dlatego szukam jakiegoś rozwiązania bo nie będę dawał za 50 ml - 30 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber69 Napisano 27 Października 2010 Udostępnij Napisano 27 Października 2010 Myślę, że TEN możesz kupić z każdego miejsca, no chyba ze poczta u Ciebie nie działa. W sumie 37 z wysyłką, sam używam tego oleju dzięki poradom ludzi z forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 29 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Października 2010 Heh noo a 1L starczy na jakieś kilkaset lat użytkowania hamulca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Tak tylko ja mieszkam w takiej dziurze że nie kupię nigdzie tanio oleju mineralnego dlatego szukam jakiegoś rozwiązania bo nie będę dawał za 50 ml - 30 zł To hamuj nogami. :bye2:Co z tego, że płyn jest drogi skoro ilość jaką sprzedaje shimano w zupełności wystarczy do zalania zestawu na dwa koła. Moim zdaniem płyn shimano jest najlepszy z mineralnych. Jeżeli masz aż taki problem to poszukaj chętnych i kupcie dużą bańkę płynu w CRC i rozlejcie pomiędzy siebie - na głowę będzie to taka ilość, że starczy Ci na parę lat. Naprawde, ile można rzeźbić w kupie :| Kupująć hydrauliki trzeba mieć świadomość, że w pewnych kwestiach eksploatacja bywa denerwująco droga np plyn shimano. Z drugiej strony, nie ma sensu zmieniać go częściej niż raz na dwa lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Października 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Ja na ten przykład leje na system i zawsze robie po swojemu. Kiedyś kumplowi została banka z oleju do skrzyni automatycznej Castrol Automatic. Zalałem swoja magure. działa Miodnie. Zlewka z butli starczyła bym mi na 4-5 wymian jak bym połowy przez przypadek nie wylał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enduroriderPL Napisano 31 Października 2010 Udostępnij Napisano 31 Października 2010 Jeżeli chodzi o płyny hamulcowe to nie czuje potrzeby żeby usilnie zmieniać to co zaleca producent. Szczerze mowiąc to nie rozumiem tej walki i tak jak pisałem wcześniej nie ryzykowałbłym uszczelek shimanowski )które nadal są nie do kupienia jako części) lejąc dota. Zarówno płyn mineralny jak i syntetyczny są w pełni dostępne i tanie pomimo narzekania niektórych osób a zwłaszcza płyn mineralny bo wymienia się go dużo rzadziej niż DOTa. Jeżeli ktoś lubi sobie zalewać hample czym popadnie to z radością poczytam o wynikach, ale u siebie nie chce tego sprawdzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
13kisiel13 Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Nie orientuje się ktoś ile płynu mniej więcej wchodzi do układu hamulcowego w rowerze? Chcielibyśmy z kolegą zatankować hamulce DOT 5.1 i nie wiemy ile kupić ( ja mam Formula ORO K24 a on Hygia Usagi ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2010 Jaką butelkę byś nie kupił to i tak starczy na kilka napełnień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.