bj208 Napisano 19 Stycznia 2010 Napisano 19 Stycznia 2010 witam pytanie: jaka jest różnica między Schwalbe SS a SS sport i czemu sport są tańsze i które byście wybrali?
arroyo Napisano 19 Stycznia 2010 Napisano 19 Stycznia 2010 wersja "sport" - zwiększona trwałość przy zachowaniu doskonałych właściwości trakcyjnych, stosunkowo niskiej masy i przystępnej ceny Opony smart sam występują w wielu wersjach, drutowanej, zwijanej, performance, snake skin, evo tripple nano, przy czym ceny wahają się od 50 do 150 pln.
bj208 Napisano 20 Stycznia 2010 Autor Napisano 20 Stycznia 2010 ten opis znalazłem tylko zdziwiło mnie że mimo iż teoretycznie jest lepsza, kosztuje 10-20pln mniej od tej drutowej wersji
Gość Napisano 20 Stycznia 2010 Napisano 20 Stycznia 2010 ten opis znalazłem tylko zdziwiło mnie że mimo iż teoretycznie jest lepsza, kosztuje 10-20pln mniej od tej drutowej wersji używam schwalbe smart sam sport 2.1 drutowanej na tył i zwijanej na przód. na asfalcie super. ciche, małe opory toczenia. w terenie różnie już, zwłaszcza w górach. one maja pośrodku gęste klocki. mam wrażenie, że sie truchę zachowują tak jakbym jechał na łyżwach. nie wiem jak Ci to opisać. miejsce styku opony z podłożem jest małe. widac do na mokrym. na kamieniu, jakiejś krawędzi potrafi uciec, jakiś wytarty kamień, korzeń, itp. na mokrym podłożu trzeba bardzo uważać aby koło co nie uciekło. wersja zwijana jest lepsza (lepsza guma przyczepność) generalnie jest do nie zajechania. bardzo odporna opona, nie ściera się. teraz kupiłem inna continental race king 2.2. czas na zmianę, coś nowego. jak się nie sprawdzi wrócę do smart samów. ten opis znalazłem tylko zdziwiło mnie że mimo iż teoretycznie jest lepsza, kosztuje 10-20pln mniej od tej drutowej wersji używam schwalbe smart sam sport 2.1 drutowanej na tył i zwijanej na przód. na asfalcie super. ciche, małe opory toczenia. w terenie różnie już, zwłaszcza w górach. one maja pośrodku gęste klocki. mam wrażenie, że sie truchę zachowują tak jakbym jechał na łyżwach. nie wiem jak Ci to opisać. miejsce styku opony z podłożem jest małe. widac do na mokrym. na kamieniu, jakiejś krawędzi potrafi uciec, jakiś wytarty kamień, korzeń, itp. na mokrym podłożu trzeba bardzo uważać aby koło co nie uciekło. wersja zwijana jest lepsza (lepsza guma przyczepność) generalnie jest do nie zajechania. bardzo odporna opona, nie ściera się. teraz kupiłem inna continental race king 2.2. czas na zmianę, coś nowego. jak się nie sprawdzi wrócę do smart samów.
bj208 Napisano 20 Stycznia 2010 Autor Napisano 20 Stycznia 2010 dzięki za tę opinie- po dokonaniu małego przeglądu opon mój wybór padł na Smart Samy- jednak nie wiem do końca którą wersję wybrać, interesują mnie te tańsze. ale czy wybrać performance czy sport performance? i czy zwijana czy drutówkę?
Lextalionis Napisano 20 Stycznia 2010 Napisano 20 Stycznia 2010 Sam również jeżdżę na Sam'ach i jestem dość zadowolony... Jak na moje to trzymanie na zakrętach, zwłaszcza na suchym, jest bardzo dobra. Dodatkowo cicha na asfalcie i zużywa się bardzo powoli... Moje są w wersji z drutem. A jeżeli masz dylemat jaką wybrać to pomyśl na czym Ci zależy. Opona zwijana jest lżejsza więc lżej Ci się koło zakręci, co za tym idzie będziesz się mniej męczył
bj208 Napisano 20 Stycznia 2010 Autor Napisano 20 Stycznia 2010 no tak wybór między drutem albo zwijaną to sprawa indywidualna, bardziej mi jednak zależy na pomocy w wyborze między zwykłym SS a tym sportem
Fenthin Napisano 20 Stycznia 2010 Napisano 20 Stycznia 2010 wersja "sport" - zwiększona trwałość przy zachowaniu doskonałych właściwości trakcyjnych, stosunkowo niskiej masy i przystępnej ceny Porównując to z opisem z TEJ aukcji: wersja "Performance" - zwiększona trwałość przy zachowaniu doskonałych właściwości trakcyjnych, stosunkowo niskiej masy i przystępnej ceny i patrząc na brak jakiejkolwiek wzmianki na temat wersji "Sport" na stronie Schwalbe sądzę, że to te same opony. Być może kiedyś zamiast "Performance" były oznaczane jako "Sport".
Lextalionis Napisano 21 Stycznia 2010 Napisano 21 Stycznia 2010 Jedyne co mi się nie podoba w tej oponie to fakt że załatwiłem ją sobie w głupi sposób... Złapałem "laczka" i przejechałem na prawie kompletnym "kapciu" kilkaset metrów. Rozwaliły się ścianki w tylnej oponie i teraz ślizgam się na każdym zakręcie...
arroyo Napisano 21 Stycznia 2010 Napisano 21 Stycznia 2010 Toś zdolniacha bo z tego co pamiętam smart sam (przynajmniej w wersji drutowanej) posiada dość solidne ścianki.
Gość Napisano 21 Stycznia 2010 Napisano 21 Stycznia 2010 na przodzie mam zwijana wzmacnianą, na tyle ja przeciąłem na kamieniu. teraz mam na tyle drutową i jest git. póki co nic się nie dzieje, kapcia nie złapałem żadnego. ale zwijane są lżejsze. ale ja wiem czy 100 gram będzie Ci robiło różnicę. myślę, że założysz i zapomnisz o tym po miesiącu.
bj208 Napisano 21 Stycznia 2010 Autor Napisano 21 Stycznia 2010 myślę, że kupię najtańsze jakie znajdę w wersji raczej drutowej
Lextalionis Napisano 21 Stycznia 2010 Napisano 21 Stycznia 2010 Toś zdolniacha bo z tego co pamiętam smart sam (przynajmniej w wersji drutowanej) posiada dość solidne ścianki. No to widać nie dość solidne Dodam że właśnie drut załatwiłem... Co prawda jeździć się da ale wkurza mnie to że muszę mocno zwalniać na zakręcie żebym nie polerował asfaltu :/
macieksz Napisano 30 Listopada 2010 Napisano 30 Listopada 2010 Pozwolę sobie odświeżyć lekko temat. Planuję zakup Smart samów właśnie, tylko zastanawiam się czy drut czy zwijane. Różnica w wadze to wg producenta 70 gram. A interesuje mnie czy grubość ścianek w obu oponach jest taka sama a różnica w wadze wynika jedynie z faktu drut/zwijana. Może ktoś ma obie albo porównywał organoleptycznie w sklepie. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.