Skocz do zawartości

[rower] Corratec


michalbike

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Już dłuższy czas wybieram rower dla siebie i nie mogę poprzestać na jednym konkretnym modelu. Przez pewien okres byłem przy Scott'cie Scale 40. Aktualnie zastanawiam się nad Corrateciem, oto 3 modele jakie w ogóle mnie interesują:

X-Vert S 01

X-Vert S CA+

Super Bow World Cup XT

 

I tak: Prosiłbym o jakieś informacje ogólne na temat ram Corratec'a. Waga swoją drogą (zauważyłem, że są dość ciężkie), jednak interesuje mnie ogólna jakość, spawy, oraz sztywność, wytrzymałość - jak się ma na tle innych, znaczących konkurentów, fajnie jakbyście porównali do powyższego Scott'a, bo to właśnie na nim oko zawiesiłem na dłuższy okres.

 

Co do moich preferencji, w najbliższym sezonie chciałbym trochę ostrzej pojeździć niż dotychczas. Do tej pory było dużo asfaltu, mało dróg gruntowych, leśnych itd. maratonów, wyścigów nie było w ogóle. Teraz chciałbym bardziej wykorzystać sprzęt w trudniejszym terenie (choć nie ekstremalnie trudnym), od czasu do czasu jakiś maratonik.

 

Wzrost niespełna 170cm, waga ok. 63kg.

 

PS. Czy warto zakręcić się wokół karbonu? Jest to faktycznie świetny materiał, lekki, ale jednak mam pewne obawy co do jego dłuższej wytrzymałości i delikatności. Z powyższej trójki, najbardziej podoba mi się (nie tylko wizualnie, choć to najmniej istotne akurat) SUPER BOW WORLD CUP. A jak Wy zapatrywalibyście się na takiego 'śmieszny' aluminiowy sprzęt?

Ceny na razie nie są znane na ten sezon, jednak może będę miał okazję nabyć go w cenie oscylującej wokół powyższego Scale'a 40, i właśnie na tym tle rozpatruję ten zakup.

 

Z góry dziękuję za wszelkie informacje. I te ogólne o marce, i te o powyższych, konkretnych modelach ;)

Pozdrawiam!

Napisano

SuperBow jest ramą niezwykle specyficzną, wielu ludzi chwali ją za wyjątkową sztywność, jeszcze więcej narzeka, że mają poobcierane kolana i łydki od górnych rurek. Najlepiej jakbyś pojeździł na niej trochę zanim kupisz. To może nie być możliwe, ale wydaje się najlepsze. Przymiarka przed kupnem obowiązkowa. Wiem, że fajnie wygląda, ale kosztem ciężaru i komfortu myślę nie warto ;)

 

Włókno węglowe jest niezwykle wdzięcznym materiałem do produkcji ram, ale tylko ram XC. Wszelkie większe hopki itd wykluczają taki materiał kompletnie. Wymaga też większej uwagi, jest sztywny, dobrze amortyzuje, jest lekki, ale niestety każde uderzenie w poprzek splotu może zniszczyć kompozyt a w efekcie rama idzie w pizd... :)

 

Corrateci są przyciężkawe ale myślę nie bardziej niż Cubey. Z tej trójki stawiałbym na SCA o ile zrezygnujesz z planów ciężkiego użytkowania. :)

 

Pozdrówek

Napisano

Dziękówka za parę zdań wstępu do tematu ;)

 

Dodatkowo też nasunęło mi się pytanie odnośnie kół, bo te w rowerach katalogowych z reguły nie są świetnej jakości w porównaniu z całością. Jak tutaj się to ma? Dużo może mi powiedzieć jeśli ktoś porówna z którąś z grup MTB Shimano.

Napisano

Koła najlepiej składać na poszczególnie wybranych elementach. Szkoda kupować gotowe koła od Shimano, bo nigdy nie będą one takiej jakości, jak te, które złożysz we własnym zakresie a dodatkowo przepłacisz. Warto wziąć coś z oferty DT Swissa - uznana marka, jeśli nie to na wyższe obręcze Mavica (chyba X717) można zapolować, dobre piasty właśnie DT Swiss albo Truvativ, choć wyższe Shimano nie są średnie, można powiedzieć, że są porównywalne. No i szprychy cieniowane. Jak dla Ciebie super sprawdzi się zestaw 28 szprych przód, 32 tył, sam planuję w przypływie gotówki wejść w coś takiego, bo mam bardzo podobne warunki fizyczne do Ciebie.

 

Pozdrówek

Napisano

Jednak... wszędzie przewijają się głównie dwie marki, DT Swiss i Mavic, o czymś to jednak świadczy.

 

A ZZYZX - co to w ogóle jest? Nigdzie nie mogę znaleźć nawet najmniejszej informacji o tej marce.

Napisano

ZZYZX to marka komponentów Corrateca - wcale nie takich złych, wyższe modele są dosyć lekkie. Koła Crossattack z tego co pamiętam ważą ~1700g czyli nawet całkiem całkiem.

 

wielu ludzi chwali ją za wyjątkową sztywność, jeszcze więcej narzeka, że mają poobcierane kolana i łydki od górnych rurek

Zacznijmy od tego, że rzadko kto na nich jeździ...znam paru posiadaczy Super Bow'ów, i żaden z nich nie narzekał na zbyt szerokie górne rury. X-vert sca ma bardzo lekką ramę (jakieś 1400g w 44), alumiowym X-vertem raczej nie zaprzątałbym sobie głowy. No i już wspomniany Super Bow, chyba jego największym minusem w wersji WC jest przedłużona podsiodłówka bowiem ogranicza to dość mocno funkcjonalność roweru i błahy problem, transportu bo w zwykły karton tego nie wsadzisz.

 

Ogólnie Corrateci są ok, więcej zastrzeżeń można mieć do "dystrybutora" (specjalnie w cudzysłowie) niż rowerów. Bo to, co eurobike odwala to raczej poniżej wszelkiej krytyki...ciekawe ile tych rowerów będą mieli na stanie? O ile w ogóle będą mieli.

 

 

Także albo zalecałbym kupno w Niemczech (z Pyrlandii to niedaleko), albo szukanie innego roweru - Scale 40 jest jednym z lepszych modeli w tej cenie. Mógłbyś także pokusić się o składanie roweru, wbrew pozorom jest to proste - z pomocą forum będziesz miał rower niemalże doskonały :thumbsup:

Napisano

A co do podsiodłówki w SUPERBOW WC, jest to w miarę mocne rozwiązanie? Gdzieś czytałem, że w środku jest wzmocnienie, które od suportu idzie i kończy się ponad spawami łączącymi rury górne z podsiodłową. Jest to prawda, można temu ufać? Niby obliczyli to inżynierowie, jednak wizualnie mam wrażenie, że jak siądę, to rura się wygnie jak pałeczka plasteliny :thumbsup:

 

Co do dystrybutora, mieszkam właśnie we wspomnianej Pyrlandii, dodam, że do R&P Pawlaka mam jakieś 2-3km przez miasto.

Napisano

Wolałem się upewnić jednak, oczywiście najlepiej jakbym sam przetestował, ale to prawie niewykonalne przed zakupem. Jednak Corrateci Bow nie są aż tak popularne, więc nawet o informacje ciężej niż w przypadku takiego Scale'a.

 

Co do full'a, podziękuję. Nie żeby jakieś uprzedzenia, ale nie jest mi potrzebna taka amortyzacja. Przód wystarczy, dodać mogę, że na razie jeżdżę na full sztywniaku, więc pozostanę przy hardtailu :thumbsup:

Napisano

Cube'a rozważałem już kilka razy. Akurat trafiłeś w jeden z modeli, który miałem na oku :thumbsup: Co do malowania to jeszcze kolor Racing Red podoba mi się. Jednak haczyk tkwi w cenie. Są pewne marki/modele, które to mogę kupić parę zł taniej, a są takie, które jedynie mogę zdobyć np. poprzez Allegro. Powyższego Corratec'a czy Scale'a 40 mogę mieć poniżej ceny katalogowej, dlatego tkwię na razie przy nich.

 

A co jest nie tak z dystrybutorem, co konkretnie robi nie tak jak powinien?

Napisano

Podejście do klienta, ostatnio byłem się spytać o samą ramę Super Bowa WC odpowiedź "nie, nie mamy i nie wiadomo czy będzie", a cena "ponad 2500zł", wszystko z takim lekceważącym akcentem jakby chcieli powiedzieć "nie zawracaj nam głowy".

Napisano

Hm... no zobaczymy, wybiorę się do nich na sama przymiarkę, jestem ciekawy jak mnie przyjmą.

A swoją drogą, piszesz, że byłeś z zapytaniem o ramę, o której m.in. pisaliśmy wyżej. Były może gotowe rowery na tych ramach na sklepie czy nawet nie rozglądałeś się, po prostu olałeś i wyszedłeś?

Napisano

Piszę tak post pod postem, bo niestety nie ma już opcji edycji.

 

Wybrałem się na przymiarkę tego Superbow'a do nich. Obsługa nie jest najgorsza, jak się spodziewałem, ale jednak były akcje, które miejsca mieć nie powinny. Ogólnie z przymiarką nie było problemu, chcąc przymierzyć wersję World Cup sprzedawca musiał przynieść rower z magazynu i zrobił to. Początkowo jednak prosiłem o zwykłego Bowa do przymiarki, te jednak nie mają tej długiej rury podsiodłowej, więc musiałem prosić o wersję WC. Wtedy sprzedawca, oczywiście nie mówiąc tego wprost, dał mi do zrozumienia, że na taki sprzęt prawdopodobnie nie będzie mnie stać. Jasnowidz?

Taka sytuacja w ogóle nie powinna mieć miejsca, chyba, że sprzedawca chciał mnie po prostu uświadomić ile rower kosztuje. Powinien to zrobić jednak w trochę inny sposób. Inna sprawa to fakt, że jeżeli ktoś idzie do sklepu i prosi o rower na takim osprzęcie, w ogóle z wyższej półki, to wie jakiej ceny ma się spodziewać. A przecież rowery można dostać i w cenie nawet 3-4 razy wyższej.

  • 5 tygodni później...
Napisano

A co do podsiodłówki w SUPERBOW WC, jest to w miarę mocne rozwiązanie? Gdzieś czytałem, że w środku jest wzmocnienie, które od suportu idzie i kończy się ponad spawami łączącymi rury górne z podsiodłową. Jest to prawda, można temu ufać? Niby obliczyli to inżynierowie, jednak wizualnie mam wrażenie, że jak siądę, to rura się wygnie jak pałeczka plasteliny :)

 

Co do dystrybutora, mieszkam właśnie we wspomnianej Pyrlandii, dodam, że do R&P Pawlaka mam jakieś 2-3km przez miasto.

Tak, w środku rury jest wzmocnienie. Jest tam sporo grubsza. Dodatkowo rura podsiodłowa nie łączy się z górnymi widełkami samymi spawami. Z rury wychodzą dwa swożnie które dodatkowo podtrzymują ją.

 

Jeśli komuś się przyda to rama Super Bow Team WC przy rozmiarze 440mm waży 1892g. Przynajmniej moja. Goła rama, z hakiem przerzutki

Napisano

Dzięki za informację. Rower już tak czy siak nabyłem. Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem tego sprzętu :verymad:

 

Jeśli chodzi o połączenie rury podsiodłowej z łukiem to właśnie wydawało mi się, że są tam jakieś dodatkowe, sworznie/rurki, jednak nie byłem pewny, z racji tego, że spawy dość dużo zasłaniają.

Samo wzmocnienie (może komuś się info przyda jeśli tutaj zajrzy) patrząc od góry zaczyna się przy drugiej literce 'r', a więc ~14cm od góry i ciągnie się na długości 30cm, mniej więcej do pierwszego otworu na śrubkę mocującą koszyk bidonu.

 

Waga, która podałeś dotyczy mnie właśnie, bo taki rozmiar wybrałem. Rura cięta nie była, sztyca schowana jest maksymalnie do środka i rower pasuje wręcz idealnie (odległość siodło-suport jest taka jaką miałem w poprzednim rowerku - 71cm) :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...