Classified Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Rama wpadła mi w ramiona przypadkiem właściwie...wiec postanowiłem na jej bazie powołać do życia rower, który jak się okazuje dobrze nadaje się do jazdy O samej ramie dosyć było, Robi co do niej należy. Nie ważony niestety, wkrótce go postawię na wagę i policzę, chociaż w rękach i na drodze to zdecydowanie fat man. Marcocchi Dirt Jumper 2 został przeze mnie wydłużony ze 100 na 140mm, potestujemy i obaczymy jak się będzie sprawował w terenie. Na razie sztywność znakomita, golenie mają 30cm więc było co wygrzebywać, a jeżeli coś nie będzie grało to skrócimy na 120. Plany na odchudzanie? Eee nie, w planach mam złożenie czegoś do 11 kilo, ale to inna bajka. Ten zostaje taki jaki jest Reszta jak to mówią standard. Czas na listę: AMORTYZATOR: Marzocchi Dirt Jumper 2 140mm DAMPER: Manitou Swinger 6-way Coil KORBA: FSA Alphadrive PRZEDNIA PIASTA: KK Disc TYLNA PIASTA: Shimano M525 Disc OPONY: Maxxis Ignitor 26 x 2.35 OBRĘCZE: Sun Ringle Black Eye SZPRYCHY: DT Swiss PEDAŁY : BBB Platformy ŁANCUCH: Shimano KMC-HG53 STERY: Cane Creek ZS maszyny KASETA: Shimano Deore 9 biegów PRZEDNIA PRZERZUTKA: Shimano Deore TYLNA PRZERZUTKA: Shimano XT Shadow MANETKI: Shimano Deore KIEROWNICA: FSA XC280B OS Riser MOSTEK: FSA OS 190LX HAMULCE: Hayes Stroker Trail Hydraulic V6 SIODŁO: WTB Speed V Sport SE WSPORNIK SIODŁA: PRO Xlt SUPORT: FSA ISIS maszyny ZACISK SZTYCY: PRO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2010 Skróć sobie pancerz przedniej przerzutki, bo brzydko odstaje pod siodłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Raczej nie, bo w planach mam puszczenie pełnych pancerzy, jak tylko się do tego zbiorę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blair7 Napisano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Fajny, ale ten marcok nie bedzie sie dobrze spisywac w gorach, dj sa raczej kiepskie do jazdy, mam takiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2010 Wiesz, myślałem nad Vanillą 140mm do tego, no ale fundusze sie skurczyły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Wizualnie całkiem fajny rower. Świetny kolor. Tylko pewnie ze sprężyną z tyłu i tym DJ'em waży bardzo dużo. Arsen AM mojej drugiej połówki na bądź co bądź lżejszych gratach niebezpiecznie krąży w rejonie 14kg, więcy Ty pewnie masz ponad 15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Obawiam się, że bliżej mu do 18-19 kilo... W każdym bądź razie damper swoje dokłada, DJ2 tez do najlżejszych amorów nie należy - możliwe że niedługo go zważę, chociaż boję się wyniku Pewnie jak znajdę chwile to pojadę gdzieś do lasu, popstrykam fotki na łonie natury. Rower dużo zyskał na wydłużeniu skoku do 140mm z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 No tak. Nie wziąłem pod uwagę jakim kowadełkiem jest DJ. Ale żeby aż 19? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Strzelam jeno nie wiem, naprawdę jak zważę to się będę mądrzył ale uwierz, w rękach ten rower waży jak klocek. Rama jest wbrew pozorom dobra jakościowo, pomyśleli i nie malowali na błysk tylko na mat. Warstwa lakieru jest grubaśna. Przyczepić sie można do niezbyt starannych brzegów lakieru w miejscach gdzie są zawiasy. Sztywnośc boczna jest bardzo dobra, jeno dwa łożyska ślizgowe reszta to maszynki łatwe do demontażu. Ogólnie rama jest jak za tą forsę nie do pobicia absolutnie w sensie nowego zakupu, a co do wypowiedzi że Poison=Taiwan śmiać mi się chce, bo dla dobrego przykładu moja Kona Hoss ma na dole obok numerów duymną naklejkę "Made in Taiwan", wielu innych tzw renomowanych producentów spawa swoje ramy na Tajwanie, i w sumie to bardzo dobrze bo liczy się nie tyle miejsce co jakośc robienia a tu Poison trzyma niezły poziom. Mogliby ta ramę odchudzić, to prawda. Cieniowac rury, hydroformować itp itd. Tyle że wątpię aby można było ją kupić za obecną sumę. Żadna to wyczynówka, żadne pro - ale do drobnych szaleństw po lesie i mieście wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Stoi koło mnie rowerek złożony na takiej ramie i powiem Ci, że łożysk ślizgowych w nim nie ma. Wszędzie są "maszynowe" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 A tylnie mocowanie wahacza? Nie rozbierałem tego ale jestem pewien że są tam ślizgowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Nie doceniasz osiągnięć tajwańskiej inżynierii Wybacz brud, ale to pierwsza rozbiórka od blisko dwóch lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 28 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 Masz absolutną rację. Swojego też rozebrałem, eleganckie mechaniki. No no, jest lepiej niż myślałem. Powiem Ci, że chociaż rame kupiłem pod wpływem tzw chwilowego impulsu to jej konstrukcja i geo bardzo mi się podobają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 8 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2010 Idzie nowe: Wkrótce koła pójdą na Novatece, w planach był przód Deore XT i tył Chris King, ale kumpel nawalił i CK nieaktualny. W związku z tym że koła mają skromne 32 (p)otwory trochę sie nagrzebałem no ale komplet w drodze, czas będzie wkrótce zakasać rękawy i zaplatać. Minus jest taki, że lżej nie będzie - zamiast wersji ~400g wziąłem ~700g (plus 100g QRy), powód zalezy mi na czasie i nie mieli 32 otworów, a na chudnięciu mi nie zależy Poza tym wymiana sprężynki w Marcoku i dodanie dłuższego gwintu w goleni z cardridge gazowym, coby nie stukało (był dotychczas wybrany na maksa). Efekt - jest bardziej twardo, nie buja. Jak zmontuję, dodam zdjęcia choć na razie męczę się nad jeszcze jednym rowerem z którego kto wie co wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2010 No i po zmianach - miało być DT Swiss, zostałem przy Novatecach przód 2, tył 4 maszyny. Poza tym pancerze są już pełne, w gripperach Accenta. Efekt? Mniej pracy przy czyszczeniu, odrobinę lepsza precyzja. Marcok poszedł do 150mm, w środku sprężyna 30cm. Obecnie rower prowadzi się bardzo dobrze, brak jakichkolwiek uwag. Lekko lało w Gdyni ale parę fotek strzeliłem: Miało być więcej, ale lało tak, że cudem zrobiłem mu dwie pod mostem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Classified Napisano 7 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2010 Ostateczna inkarnacja, przynajmniej na razie: AMORTYZATOR: Marzocchi Dirt Jumper 2 150mm DAMPER: Manitou Swinger 6-way Coil KORBA: Race Face Evolve XC PRZEDNIA PIASTA: Novatec 2x maszyny TYLNA PIASTA: Novatec 4x maszyny OPONY: Maxxis Ignitor 26 x 2.35 OBRĘCZE: Sun Ringle Black Eye SZPRYCHY: DT Swiss PEDAŁY : BBB Platform ŁANCUCH: Shimano Deore XT 9-speed CN-HG93 STERY: Cane Creek ZS maszyny KASETA: Shimano Deore 2009 CS-HG61 11-32T PRZEDNIA PRZERZUTKA: Shimano Deore TYLNA PRZERZUTKA: Shimano XT Shadow MANETKI: Shimano Deore SL-M530 KIEROWNICA: FSA XC280B OS Riser MOSTEK: FSA OS 190LX HAMULCE: Hayes Stroker Trail Hydraulic V6 SIODŁO: WTB Speed V Sport SE WSPORNIK SIODŁA: PRO Xlt SUPORT: Race Face Atlas ZACISK SZTYCY: PRO PANCERZE: Clark's pełne w gripperach Accent Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.