Skocz do zawartości

[TUNING] Kross A4 2008


gorek321

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Posiadam rower Kross A4 z roku 2008 ( specyfikacja - http://www.kross.pl/536-g417-k205-level_a4.html ).

Rower zakupiłem w listopadzie 2009, rower ma przejechane na dzieńdzisiejszy 220km więc jest nowy, Z powodu przypływu gotwoki chciałbym ulepszyć mój rower - na pierwszy ogień chce wziąć napęd ( klamkomanetki zaminiłem już na manetki SLX oraz klamki Avid fr5 ). Planuje wydać do 600zł, zależy mi na polepszeniu komfortu użytkowania, ew. zmniejszenie wagi oraz poprostu zmiana tych części na lepsze. Miałem już kilka koncepcji ale ostatecznie nie moge się zdecydować, mam nadzieje ,że mi jakoś pomozecie i naprowadzicie na dobry wybór.

 

Na początku planowałem wymiane przerzutek i korby na SLX oraz wymiane łańcucha i kasety przed następnym sezonem ( wydaje mi sie że na tą chwile to co mam wystarczy ).

 

Po rozmowie z pewnym znawcą tematu polecił mi wymiane korby na Deore 2010 ( jest cięższa o 110g ) przrzutki przedniej na XT i twierdził ,że przetka deore za bardzo niczym sie nie różi i nie ma co jej ruszać.

 

Co o tym sądzicie ? Co najlepiej powyminiać żeby było optymalnie, dodam ,że jeżdże w terenie ( rozmaitym ) oraz planuje starty w maratonach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbę nie zmieniaj na deore tylko na slx jak masz tyle gotówki, przedniej przerzutki nie zmieniaj tylko tylną na np. slx albo xt.

Jeśli dysponujesz kwota 600zl to zostanie jeszcze ci gdzieś 100zl więc dla wygody wymień gripy bo moim zdaniem te seryjne są nie wygodne i sztyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak planujesz starty w maratonach, to moim zdaniem na początku powinieneś zainwestować w system SPD. Przykładowo pedały SHIMANO PD-M540 + buty w miarę dobre, ok 300zł, przykładowo NorthWave http://www.dobrerowery.com/product_infoat67_109&products_id=365.

 

Następnie faktycznie zabrałbym się za wymianę przerzutek na Shimano SLX albo już nawet XT. Z łańcuchem, korbą i kasetą bym trochę poczekał, bo nie należą one do najgorszych. Na mojej korbie ISO Flow z 2008 przejechałem jak na razie poad 4000km i sprawuje się jak na razie całkiem nieźle.

 

Czasem warto troszkę poczekać na przypływ jeszcze większej gotówki, żeby kupić od razu coś lepszego.

Poza tym nie musisz wymieniać wszystkiego na raz przecież :).

To są moje propozycje. Wysłuchaj (przeczytaj) jeszcze innych :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT to jest bardzo dobra (moim zdaniem) grupa. Sam jeżdżę na kasecie, pedałach, przedniej piaście i tylnej przerzutce Shadow z grupy XT (wszystko z 2009) i wszystkie te części sobie chwalę . W najbliższych planach mam wymianę przedniej przerzutki na XT (z mojej LX nie jestem zadowolony) i korby także na XT(ale to już raczej na sezon 2011).No i potem manetki.

Także myślę, że mamy podobną wizję co do modernizacji naszych rowerów i moim zdaniem nie wydaje ona się błędna. Jak trochę pojeździsz i zorientujesz się bardziej w temacie, to sam będziesz wiedział, czy wymienić mostek czy raczej siodełko itd.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś lekki więc proponuje lekkie szprychy DT, obręcze Sun Rims Equalizer 21 pod v-ki (waga realna ok 400g) i piasty np Novatec.

Z zaplotem koła powinno wyjść -+600zł w zależności jakie szprychy i jakie modele piast.

 

Wyjdzie lżej niż gotowy zestaw.

 

a zysk wagowy nie powali, względem zestawu, który ma obecnie i który przy prawidłowym serwisie posłuży dłuuugo

 

jeśli już to proponuję zamiast piast novatec, DT 340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powali? Alexrims 2100 to ponad 500g sztuka (bodajże 530-540g) w porównaniu do ok 400g EQ21

Do tego zysk na szprychach też pewny, bo tam na pewno siedzą podstawowe modele. Więc do zbicia kolejne gramy, na oko ponad 100g na obu kołach przy DT Revo

Bez dokładnej przymiarki do zbicia 300-400g masy rotowanej na obu kołach. Moim zdaniem to spooooro.

 

A jak rower prawie nowy to stare koła można sprzedać, zawsze będzie na jakieś kolejne drobne usprawnienie roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 gramów, no nie mogę powiedzieć, że różnicy nie zrobi, ale:

można więcej zbić z wagi, niewiele większym kosztem,

i proponowałbym autorowi tematu pojeździć na razie na tym co ma, a po pewnym czasie jak już będzie wiedział czego oczekuje od roweru, zmienić na sprzęt dopasowany do siebie i własnych potrzeb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgud ponad 300g masy rotującej. To się czuje w przeciwieństwie do 300g na amorze, korbie czy innych i koła uważam warto wymienić już teraz, szczególnie jak jest plan na maratony, do tego sprzedaż poprzednich zwróci część kosztów. Ewentualnie kasę ze sprzedaży kół zainwestować w lekkie opony co już razem da konkretne zyski wagowe masy rotującej.

Resztę osprzętu można testować i dalej zmieniać według własnych odczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgud ponad 300g masy rotującej. To się czuje w przeciwieństwie do 300g na amorze, korbie czy innych i koła uważam warto wymienić już teraz, szczególnie jak jest plan na maratony, do tego sprzedaż poprzednich zwróci część kosztów. Ewentualnie kasę ze sprzedaży kół zainwestować w lekkie opony co już razem da konkretne zyski wagowe masy rotującej.

Resztę osprzętu można testować i dalej zmieniać według własnych odczuć.

post wyżej" 300 gramów, no nie mogę powiedzieć, że różnicy nie zrobi,

 

kilka postów wyżej: lepiej odłożyć kasę, dozbierać i zmienić np. amor, koła i opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...