Skocz do zawartości

[usuwanie hamulca torpedo] piasta sram / sachs S7


paweu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukałem wcześniej informacji jak usunąć hamulec z piasty S7, nic nie znalazłem jednak zabrałem się za to i co nie co opiszę może inni skorzystają.

 

A więc do rzeczy.

Na pierwszy ogień wkleję rysunek złożeniowy piasty:

s7zloz.th.jpg

Mój model nieco się różnił. Może dlatego, że to starsza produkcja.

 

Po rozebraniu widzimy coś takiego:

56328007.th.jpg

 

(oznaczenia wg zdjęcia nie rysunku producenta)

Wyrzucamy całkowicie element nr 2 (sprężynka) oraz element 3 (okładzina hamulca) a w miejsce trójki - między 1 a 4 wkładamy sprężynę (niestety tu brak zdjęcia) ew, jakiś inny dystans. Chodzi o utrzymanie mniej więcej na miejscu elementu 1.

Składamy wszystko do przysłowiowej kupy i możemy z radością obracać korbami wstecz.

 

Opis prawdopodobnie będzie pasował też do innych piast wielobiegowych.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Ostatnio taką mniej więcej piastę rozkręciłem, przeczyściłem, wysmarowałem i złożyłem. Potem pojawił się problem: Przy cofaniu rowerem wszystko jest w ruchu, tj.: zębatka, łańcuch i korba też. Niezbyt często zdarza mi się cofać rowerem i nie jest to jakoś wielce przeszkadzające jednak wolałem jak było poprzednio. Jest to mechanizm mniej więcej jak na zdjęciu: przerzutki i hamulec w piaście.Czy wiesz może co mogłoby być przyczyną? Na co powinienem zwrócić uwagę przy montażu, bo wydaje mi się, że zmontowałem to tak jak było choć ewidentnie się mylę.Apropo drugiej fotki: Jakiś pożar tam miałeś, że tak Ci deskę usmoliło?Pozdrawiam.

Napisano

Ja obstawiam raczej malowanie tarczy na czarno.

Wszystko fajnie, tylko... po co to? :D Piasta na torpedo jest ciezka, jak juz wywalic torpedo to wolalbym zalozyc normalna piaste do singla, pewnie ze 300g by sie obcielo niewielkim kosztem.

  • Mod Team
Napisano

W piastach torpedo za hamulec odpowiada taki element rozporowy. Teraz pytanie co oznacza usunąć ?? Żeby można było kręcić bez oporów do tyłu pedałami ??

 

Wiem z doświadczenia ze jak ten owy element był juz nadgryziony zębem czasu a nie daj boże tłusty hamowania nie było prawie wcale. Wyrzucić się tego raczej nie da bo wypada ubytek czymś zastąpić.

 

Wydaje mi sie ze kręcenie do tyłu nie będzie osiągalne

Napisano

FaZaa: Nie wiem jaką masz piastę ale u mnie przy cofaniu korby się też obracają wstecz, sprawdź ewentualnie czy wszystko złożone jest poprawie i nasmarowane co trzeba.

 

P.S. Pożaru nie było, był jak się domyślił Klosiu malowany blat :)

 

Puklus: Przeczytaj jeszcze raz DOKŁADNIE to co napisałem w pierwszym poście.

Piasta po przeróbce nie ma hamulca czyli kręcenie korbami wstecz jest możliwe - tak jak w piaście z wolnobiegiem.

Jak widać było to osiągalne i działa całkiem przyjemnie.

Napisano

Dzięki. Teraz konkretnie namieszałeś mi w mojej pamięci tak, że nie jestem już pewien czy wcześniej rzeczywiście się nie kręciło wszystko przy cofaniu. Tak więc jak by nie było wcześniej przejdę z tym do porządku dziennego. Z tego co pamiętam to piastę mam jak na szkicu i w razie czego jak jeszcze będę rozkręcał to wydruk szkicu się przyda. Jeśli chodzi o usuwania hamulca zastanawia mnie jedno: Bo wtedy pozostaje ręczny hamulec i co jeśli jest potrzeba jednoczesnego hamowania i sygnalizowania zamiaru skrętu ręką?

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam,

 

Niedawno zakupiłem rower wyposażony w SRAM 7. Ale ma mały problem, gdy przestaję pedałować to koło obraca się dość głośno. Byłem przekonany, że to łożyska. Rozkręciłem piastę, ale łożyska wyglądają ok. Przesmarowałem całą przekładnię, lecz bez zmian. Miałem małe problemy ze zmianą biegów, ale powalczyłem i teraz wszystko działa jak należy.

 

Luzu po skręceniu piasty nie ma. Kiedy skręcę mocniej to rzecz jasna jest spory opór, ale też jest większy hałas i czuć podczas obracania pracę łożysk. Czy można dokupić gdzieś łożyska do tej przekładni?

 

Zastanawia mnie też, że na rysunku złożeniowym jest coś w rodzaju sprężyny przy hamulcu, a u mnie tego nie ma...

 

Pozdrawiam

Napisano

Efekt hałasu występuje, ponieważ pracują tryby przekładni. Zauważ, że jak nie pedałujesz, to dźwięk jest inny na każdym biegu. Dlatego, że inne tryby połączone są z piastą. Smarowanie może pomóc. Biegi w tych piastach wskakują przy małych lub prawie żadnych obrotach, dlatego jest to nieco uciążliwe, że podczas jazdy trzeba na chwile przestać kręcić lub znacznie zwolnić obroty korbą aby bieg zaskoczył.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Kolega ma podobną przekładnię i tam jest cisza, tylko cykanie. Tutaj ewidentnie hałasuje któreś łożysko. Oporów ruchu nie ma dużych, ale zauważyłem, że jak pojeżdżę to pojawia się luz.

 

Gdy skręcę łożyska mocniej to hałas jest jeszcze większy. Wtedy zębatka kręci się razem z kołem, a gdy zatrzymam ją to są duże opory. Wydaje mi się, że to łożyskowanie zębatki.

Napisano

Kupilem komplet lozysk. Niestety okazalo sie ze bieznia lozyska tego od zebatki ma wzery i stad ten halas. Kulki lozyska tez byly slabe. PO wymianie troszke lepiej, ale rewelacji nie ma :/

  • 8 miesięcy temu...
Napisano

Odkopuję i przy okazji pierwszego posta witam wszystkich forumowiczów.

 

Mam problem z piastą Torpedo Sachsa. Przed chwilą przestał działać w niej hamulec. Wcześniej kilkukrotnie zdarzyło mi się, że łańcuch przeskakiwał i nie miałem w ogóle napędu ale były to objawy chwilowe. Dzisiaj dokumentnie przestał działać hamulec nożny, korby kręcą się do tyłu bez oporu.

 

Przyznam się szczerze, że nie jestem pewien swoich możliwości w kwestii rozkładania tej piasty i grzebania w niej ale jeżeli będzie trzeba to spróbuję.

 

Macie dla mnie jakieś wskazówki? Co należałoby najpierw sprawdzić?

  • 5 miesięcy temu...
Napisano

Ja również odgrzebuje ale rozkręciłem dzisiaj taką piastę 3 biegową i potrzebuje porządnego prostego schematu krok po kroku. Mam cały ten mechanizm w częściach i mam jeszcze odrobinę nadziei w skręcenie tego wynalazku, wiecie co? W idei mojego pomysłu było tylko lekkie przeczyszczenie tego ustrojstwa a skończyło się na kilkunastu częściach obok koła :huh: .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...