Skocz do zawartości

[linki] całe w pancerzu czy miejscami nagie?


Krezystof

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Was ponownie, chciałem zapytać o Wasze zdanie na temat montażu linek. Chodzi mi o to czy możliwie długo puszczać je w pancerzach czy lepiej im mniej w pancerzu tym lepiej? Na przykładnie hamulca tylnego mogę pod górną rura (tak jak było oryginalnie) puścić je nagie z koralikami lub cały czas pozostawić w pancerzu - rama daje mi 2 możliwości z wszystkimi linkami; tylko które rozwiązanie jest lepsze?

Plusem puszczenia w pancerzu jest to, że jest mniejsza szansa zabłocenia się lub uszkodzenia mechanicznego linki, ale z kolei jest większe tarcie.

Które rozwiązanie polecacie? Chcę wymienić wszystkie linki i pancerze po 2 latach.

Napisano

Jak miałem V to przez jakiś czas jeździłem na częściowo otwartych. Do czasu kiedy jeździłem bez błota to było OK. Jak pojechałem pierwszy etap Transcarpatii to przerzutki przestały działać,a V nie robiły tego co do nich należy. Na następną TC pojechałem już na pełnych i tak mam do teraz. Nawet w podłym terenie pełne linki się sprawdzają.

Odkryte linki na górze rury czy pod nią - nie ma to znaczenia.

Ja, polecam zakryte. Teraz mam hydrauliki, więc problem zniknął w zakresie hampli, na przerzutkach ma fabrycznie pełne pancerze.

Napisano

Mam zamknięte na całej długości.

Zapomniałem o czymś takim jak serwisowanie i czyszczenie. Użytkowałem rok czasu i postanowiłem zrobić serwis i profilaktycznie wymienić linki i czekam na kolejny rok bez serwisu.

Chodzą lekko i bez problemu.

Poprzedni system z gołą linką chodził pod tym względem gorzej.

Napisano

Ciągle myślę o zamknięciu pancerzy od przerzutek (np Nokon), ale wcześniej wypróbowałem tańsze rozwiązania. Lepsze pancerze zdają egzamin dosyć krótko, za to uszczelnienia od XTR'a są naprawdę niezłe. Tydzień temu sprawdzałem stan linek w pancerzach: były suche i bez rdzy, a jeżdżę tak od lipca i rower zaliczył mnóstwo jazdy w błocie, deszczu i śniegu.

Do hamulów V można założyć podobny patent Goodridge, sprawdzi się pewnie podobnie, jak XTR w przerzutkach.

Napisano

Ja jak na razie zamknąłem linkę od tylnego hamulca w pancerzu. Efekt jest naprawdę super - tak jak pisał przedpiśca - nie trzeba się martwić o serwis tego. Teraz zbieram się do tego aby na wiosnę zamknąć linki od przerzutek - muszę tylko wykombinować jakieś uchwyty do linek, bo rama jest wiekowa :)

Napisano

Ja też jestem zwolennikiem zamkniętych linek. U mnie pancerze są przymocowane do ramy opaskami zaciskowymi bo nie było innej możliwości tego zrobić. Efekt wizualny kiepski ale działanie dużo lepsze od częściowo otwartych.

Napisano

Jest jakaś różnica pomiędzy końcówkami Goodridge i XTR a takimi Accenta?

Taka, że te accenty nie mają gumy uszczelniającej, a o to się właśnie rozchodzi :whistling:

Napisano

Ja na ten sezon wymieniłem wszystkie pancerze łącznie z hamulcowymi i blokadą skoku na NOKON. Szkoda tylko, że to takie drogie, bo naprawdę praca i uniwersalność jest bardzo pozytywna :) .

Napisano

Ja jeżdżę niestety w częściowo odkrytych, ale za pół roku, przy zmianie napędu wymienię na pełne pancerze.

Szkoda, że Giant w modelu Trance X nie przygotował ramy do poprowadzenia pełnego pancerza, będę musiał teraz kombinować:)

PaVLo na czym polega ta uniwersalność Nokonów?? Zastanawiam się, skąd ta cena... :)

Napisano

Dzięki budowie segmentowej możesz stosować je wiele razy w różnych ramach, jak potrzebujesz dłuższe to dokładasz koralik, jak krótsze to odejmujesz, można dobrać idealnie optymalne łuki. Każdy koralik jest taki sam od przerzutek jak i hamulców czy blokady (są tylko dwie długości), więc nie trzeba dokupywać drugiego kompletu, zawsze jakieś zostają i można je wykorzystać w innych pancerzach.

Ale najważniejsza zaleta to kompletnie zamknięty system od klamki/manetki do przerzutki/hamulca dzieki grubej teflonowej rurce.

Napisano

Nie sprecyzowałem pytania, miałem na myśli opcję ze zwykłymi pancerzami. Ktoś już to przerabiał?

Przypina się do ramy zipem po prostu. Najlepsza i najtańsza metoda moim zdaniem. ;)

Napisano

http://allegro.pl/se...&category=67193

 

Nakładasz na linkę i zapalniczką podgrzewasz końce (lub całość wedle uznania)a one mocno do niej przylgną w czasie kruczenia się :)

 

W elektronicznym dostaniesz kawałki po 150cm

 

A musi być to koszulka o takiej samej średnicy jak linka?Chyba, że ja nie skapowałem. To się zakłada na linke czy w miejscu gdzie linka wchodzi w pancerz?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...