Krezystof Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Witam Was ponownie, chciałem zapytać o Wasze zdanie na temat montażu linek. Chodzi mi o to czy możliwie długo puszczać je w pancerzach czy lepiej im mniej w pancerzu tym lepiej? Na przykładnie hamulca tylnego mogę pod górną rura (tak jak było oryginalnie) puścić je nagie z koralikami lub cały czas pozostawić w pancerzu - rama daje mi 2 możliwości z wszystkimi linkami; tylko które rozwiązanie jest lepsze? Plusem puszczenia w pancerzu jest to, że jest mniejsza szansa zabłocenia się lub uszkodzenia mechanicznego linki, ale z kolei jest większe tarcie. Które rozwiązanie polecacie? Chcę wymienić wszystkie linki i pancerze po 2 latach.
Schwefel Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Większe tarcie? Nie zauważyłem jakoś ale nawet jeżeli to tylko na początku taki cięty pancerz będzie działał lżej, bo pierwsze błotko i już się powoli zaciera.
slaweksie Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Jak miałem V to przez jakiś czas jeździłem na częściowo otwartych. Do czasu kiedy jeździłem bez błota to było OK. Jak pojechałem pierwszy etap Transcarpatii to przerzutki przestały działać,a V nie robiły tego co do nich należy. Na następną TC pojechałem już na pełnych i tak mam do teraz. Nawet w podłym terenie pełne linki się sprawdzają. Odkryte linki na górze rury czy pod nią - nie ma to znaczenia. Ja, polecam zakryte. Teraz mam hydrauliki, więc problem zniknął w zakresie hampli, na przerzutkach ma fabrycznie pełne pancerze.
flubi Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 U mnie jest ciagly Nokon z linkami od gripshiftow X0 - zaden problem z tarciem.
wojtekkrakow Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Mam zamknięte na całej długości. Zapomniałem o czymś takim jak serwisowanie i czyszczenie. Użytkowałem rok czasu i postanowiłem zrobić serwis i profilaktycznie wymienić linki i czekam na kolejny rok bez serwisu. Chodzą lekko i bez problemu. Poprzedni system z gołą linką chodził pod tym względem gorzej.
premier2 Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Ciągle myślę o zamknięciu pancerzy od przerzutek (np Nokon), ale wcześniej wypróbowałem tańsze rozwiązania. Lepsze pancerze zdają egzamin dosyć krótko, za to uszczelnienia od XTR'a są naprawdę niezłe. Tydzień temu sprawdzałem stan linek w pancerzach: były suche i bez rdzy, a jeżdżę tak od lipca i rower zaliczył mnóstwo jazdy w błocie, deszczu i śniegu. Do hamulów V można założyć podobny patent Goodridge, sprawdzi się pewnie podobnie, jak XTR w przerzutkach.
d0cent Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Ja jak na razie zamknąłem linkę od tylnego hamulca w pancerzu. Efekt jest naprawdę super - tak jak pisał przedpiśca - nie trzeba się martwić o serwis tego. Teraz zbieram się do tego aby na wiosnę zamknąć linki od przerzutek - muszę tylko wykombinować jakieś uchwyty do linek, bo rama jest wiekowa
jarek91tsk Napisano 16 Stycznia 2010 Napisano 16 Stycznia 2010 Ja też jestem zwolennikiem zamkniętych linek. U mnie pancerze są przymocowane do ramy opaskami zaciskowymi bo nie było innej możliwości tego zrobić. Efekt wizualny kiepski ale działanie dużo lepsze od częściowo otwartych.
Wampi Napisano 16 Stycznia 2010 Napisano 16 Stycznia 2010 Oczywiście że najlepiej puścić w całym pancerzu. Co do v-ek, to pisałem o tym tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/55408-konserwacjapo-botnistym-maratonie-jak-sie-zabraae/page__view__findpost__p__622489 w akapicie 4. hamulce>> Z linką od tylnej przerzutki zrobiłbym to samo, przy czym mam komplet xtra uszczelniany i póki co jest ok. Ale hamulce tylko w całym pancerzu
ulvgar Napisano 16 Stycznia 2010 Napisano 16 Stycznia 2010 Jest jakaś różnica pomiędzy końcówkami Goodridge i XTR a takimi Accenta?
Wampi Napisano 17 Stycznia 2010 Napisano 17 Stycznia 2010 Jest jakaś różnica pomiędzy końcówkami Goodridge i XTR a takimi Accenta? Taka, że te accenty nie mają gumy uszczelniającej, a o to się właśnie rozchodzi
Krezystof Napisano 17 Stycznia 2010 Autor Napisano 17 Stycznia 2010 Czyli widzę, że wszyscy skłaniają się ku zamkniętym I też takie moja maszyna dostanie, dzięki!
.PaVLo. Napisano 17 Stycznia 2010 Napisano 17 Stycznia 2010 Ja na ten sezon wymieniłem wszystkie pancerze łącznie z hamulcowymi i blokadą skoku na NOKON. Szkoda tylko, że to takie drogie, bo naprawdę praca i uniwersalność jest bardzo pozytywna .
detonator Napisano 17 Stycznia 2010 Napisano 17 Stycznia 2010 Ja jeżdżę niestety w częściowo odkrytych, ale za pół roku, przy zmianie napędu wymienię na pełne pancerze. Szkoda, że Giant w modelu Trance X nie przygotował ramy do poprowadzenia pełnego pancerza, będę musiał teraz kombinować PaVLo na czym polega ta uniwersalność Nokonów?? Zastanawiam się, skąd ta cena...
.PaVLo. Napisano 17 Stycznia 2010 Napisano 17 Stycznia 2010 Dzięki budowie segmentowej możesz stosować je wiele razy w różnych ramach, jak potrzebujesz dłuższe to dokładasz koralik, jak krótsze to odejmujesz, można dobrać idealnie optymalne łuki. Każdy koralik jest taki sam od przerzutek jak i hamulców czy blokady (są tylko dwie długości), więc nie trzeba dokupywać drugiego kompletu, zawsze jakieś zostają i można je wykorzystać w innych pancerzach. Ale najważniejsza zaleta to kompletnie zamknięty system od klamki/manetki do przerzutki/hamulca dzieki grubej teflonowej rurce.
ulvgar Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 A co jeśli konstrukcja przelotek (są półotwarte) pancerzy nie pozwala na zastosowanie pełnych pancerzy?
.PaVLo. Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 Rurki teflonowe bez problemu mieszczą się w szczelinie roboczej linek w przelotkach.
ulvgar Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 Nie sprecyzowałem pytania, miałem na myśli opcję ze zwykłymi pancerzami. Ktoś już to przerabiał?
rainier Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 jest jeszcze opcja z koszulkami temokurczliwymi,
Wampi Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 Nie sprecyzowałem pytania, miałem na myśli opcję ze zwykłymi pancerzami. Ktoś już to przerabiał? Przypina się do ramy zipem po prostu. Najlepsza i najtańsza metoda moim zdaniem.
detonator Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 jest jeszcze opcja z koszulkami temokurczliwymi, No właśnie ja taką metodę stosuję i nie jest to złe rozwiązanie
Mod Team Odi Napisano 18 Stycznia 2010 Mod Team Napisano 18 Stycznia 2010 Ja mam linki w koszulkach długości górnej rury.
ulvgar Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 Koszulki termokurczliwe? Mógłby mnie ktoś oświecić w tym temacie?
.PaVLo. Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 http://allegro.pl/search.php?string=termokurczliwe&category=67193 Nakładasz na linkę i zapalniczką podgrzewasz końce (lub całość wedle uznania)a one mocno do niej przylgną w czasie kruczenia się W elektronicznym dostaniesz kawałki po 150cm
Kamil515 Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 http://allegro.pl/se...&category=67193 Nakładasz na linkę i zapalniczką podgrzewasz końce (lub całość wedle uznania)a one mocno do niej przylgną w czasie kruczenia się W elektronicznym dostaniesz kawałki po 150cm A musi być to koszulka o takiej samej średnicy jak linka?Chyba, że ja nie skapowałem. To się zakłada na linke czy w miejscu gdzie linka wchodzi w pancerz?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.