Skocz do zawartości

[opony] Conti Gravity Pro


speq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

szukam w miarę lekkiej opony uniwersalnej, która sprawdzi sie w większości warunków.

Opona musi być zwijana.

 

Chcę też odelżyć koła więc wjada pewnie lżejsze i delikatniejsze dętki - opona musi mieć gęstszy oplot.

 

Ze swojej strony znalazłem Conti Gravity Pro - http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OPONA+GRAVITY+PRO+CONTINENTAL.html?PT=53074731&PZTA=8&HNT=T&PD=53010629&WSZDZ=T

 

Cena mi odpowiada, masa też OK, TPI 180 - a więc też jest ok. Ale jak się ona sprawdza w terenie? Czy warto?

 

Każda iinna propozycja będzie mile widziana ^_^

 

Dzięki z gory.

Napisano

Uzywalem wersji drutowej,ktora byla ciut szersza niz zwijana .Bylem zadowolony do strzalu i rozdarcia opony i w krotce jej wyrzucenia.nastepnie kupilem tanio od kolegi w stanie bardzo dobrym,najzwyzszy zwijany i wzmacniany model,sprawuje sie swietnie od 2 lat.Uzywany w enduro po Beskidach,bieznik jeszcze sezon potrzyma.Zaznaczam,ze malo robie juz km /wiek i czas/,ale jest to w 90% jazda po gorach,lubie szybko w dol,waze ponad 100kg i raczej to dobrze swiadczy o oponie.nigdy nie zlapalem gumy,swietnie idzie w prawie kazdych warunkach,moze oprocz blotnistych trawersow czy mokrych plyt,ale jest to w pelni kontrolowane.Prze krotki okres jezdzilem rowniez na najwzyzszych Albertach,ale zachowanie przodu w blocie czy piasku bylo nieprzewidywalne,w koncu czekaja,az padna Gravity..Biorac do reki Alberty i Gravity zauwazysz,ze Alberty maja boki znacznie sztywniejsze a Gravity sa zdeczka "szmatowate",ale w niczym to nie przeszkadza podczas uzytkowania.Jeszcze jedna moja uwaga -jak dla mnie tocza sie bardzo lekko.

Napisano

Dzięki wielkie za tą opinię.

Szczerze się przyznam, że nie spojrzałem wcześniej na szerokość tej opony. Szukam czegoś do max 2.1.

W cykloturze znalazłem to: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OPONA+VAPOR+PRO+CONTINENTAL.html?PT=53022552&PZTA=8&HNT=T&PD=53010629&WSZDZ=T

 

Będzie podobnie jak z Gravity Pro?

 

Tak z ciekawości - jak gęsty oplot daje już sensowne poczucie bezpieczeństwa przed przebiciem?

Napisano

Hmm,nie wiem,Conti bylo w wersji Kevlar ProTection,Schwalbe w wersji Kevlar SnakeSkin.

Napisano

Z tego co jest napisane w katalogach 180 tpi to wysoki współczynnik oplotu jeśli chodzi o oponki Conti, w Schwalbe w których ja mam czyli FF taki współczynnik wynosi 127 epi Jak to ma się do przebić w praktyce ?

U mnie 1 raz złapałem kapcia w ciągu 6 miesięcy.

Teoretycznie Conti wypadają lepiej, ale to tylko teoria :)

Napisano

Tylko jak się ma epi do tpi?

Epi to ilość nitek na 1 cal(ends per inch), a tpi to to samo, ale conti podaje jeszcze ilość warstw materiału np. 3/180 tpi to 3 warstwy opony i 180 splotów na 1 cal

Wniosek z tego taki że conti wypada lepiej, ale czy w praktyce też ??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...