speq Napisano 13 Stycznia 2010 Napisano 13 Stycznia 2010 Witam, szukam w miarę lekkiej opony uniwersalnej, która sprawdzi sie w większości warunków. Opona musi być zwijana. Chcę też odelżyć koła więc wjada pewnie lżejsze i delikatniejsze dętki - opona musi mieć gęstszy oplot. Ze swojej strony znalazłem Conti Gravity Pro - http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OPONA+GRAVITY+PRO+CONTINENTAL.html?PT=53074731&PZTA=8&HNT=T&PD=53010629&WSZDZ=T Cena mi odpowiada, masa też OK, TPI 180 - a więc też jest ok. Ale jak się ona sprawdza w terenie? Czy warto? Każda iinna propozycja będzie mile widziana Dzięki z gory.
Cuberider Napisano 13 Stycznia 2010 Napisano 13 Stycznia 2010 Byłbyś zainteresowany oponami Schwalbe Racing Ralph zwijanymi 54x559(ta sama szerokość co Twoich Conti) czyli 26x2,1 Moje ważą po 490 gram jest to model 2008 dokładnie taki jak w linku http://www.allegro.pl/item879129867_opona_shwalbe_racing_ralph_26x2_10_uzywana_bcm.html nówki z paragonem
speq Napisano 14 Stycznia 2010 Autor Napisano 14 Stycznia 2010 Nie pytam się kto ma co sprzedać. Szukam informacji o oponach
Gość Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Uzywalem wersji drutowej,ktora byla ciut szersza niz zwijana .Bylem zadowolony do strzalu i rozdarcia opony i w krotce jej wyrzucenia.nastepnie kupilem tanio od kolegi w stanie bardzo dobrym,najzwyzszy zwijany i wzmacniany model,sprawuje sie swietnie od 2 lat.Uzywany w enduro po Beskidach,bieznik jeszcze sezon potrzyma.Zaznaczam,ze malo robie juz km /wiek i czas/,ale jest to w 90% jazda po gorach,lubie szybko w dol,waze ponad 100kg i raczej to dobrze swiadczy o oponie.nigdy nie zlapalem gumy,swietnie idzie w prawie kazdych warunkach,moze oprocz blotnistych trawersow czy mokrych plyt,ale jest to w pelni kontrolowane.Prze krotki okres jezdzilem rowniez na najwzyzszych Albertach,ale zachowanie przodu w blocie czy piasku bylo nieprzewidywalne,w koncu czekaja,az padna Gravity..Biorac do reki Alberty i Gravity zauwazysz,ze Alberty maja boki znacznie sztywniejsze a Gravity sa zdeczka "szmatowate",ale w niczym to nie przeszkadza podczas uzytkowania.Jeszcze jedna moja uwaga -jak dla mnie tocza sie bardzo lekko.
speq Napisano 16 Stycznia 2010 Autor Napisano 16 Stycznia 2010 Dzięki wielkie za tą opinię. Szczerze się przyznam, że nie spojrzałem wcześniej na szerokość tej opony. Szukam czegoś do max 2.1. W cykloturze znalazłem to: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_OPONA+VAPOR+PRO+CONTINENTAL.html?PT=53022552&PZTA=8&HNT=T&PD=53010629&WSZDZ=T Będzie podobnie jak z Gravity Pro? Tak z ciekawości - jak gęsty oplot daje już sensowne poczucie bezpieczeństwa przed przebiciem?
Gość Napisano 17 Stycznia 2010 Napisano 17 Stycznia 2010 Hmm,nie wiem,Conti bylo w wersji Kevlar ProTection,Schwalbe w wersji Kevlar SnakeSkin.
Cuberider Napisano 17 Stycznia 2010 Napisano 17 Stycznia 2010 Z tego co jest napisane w katalogach 180 tpi to wysoki współczynnik oplotu jeśli chodzi o oponki Conti, w Schwalbe w których ja mam czyli FF taki współczynnik wynosi 127 epi Jak to ma się do przebić w praktyce ? U mnie 1 raz złapałem kapcia w ciągu 6 miesięcy. Teoretycznie Conti wypadają lepiej, ale to tylko teoria
Cuberider Napisano 18 Stycznia 2010 Napisano 18 Stycznia 2010 Tylko jak się ma epi do tpi? Epi to ilość nitek na 1 cal(ends per inch), a tpi to to samo, ale conti podaje jeszcze ilość warstw materiału np. 3/180 tpi to 3 warstwy opony i 180 splotów na 1 cal Wniosek z tego taki że conti wypada lepiej, ale czy w praktyce też ??
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.