Skocz do zawartości

[opona] Continental Race King 2.2


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szanowni Państwo

 

mili Panowie, jeszcze milsze Panie

 

potrzebuje takich informacji odnośnie wersji drutowej, zwijanej.

 

jak ta oponka jest odporna na:

 

1. przebicia - proszę tylko doświadczenia wasze,

 

2. na ścieralność - tylko jak ktoś ma i używa,

 

nie interesują mnie teoretyczne wywody

 

z góry dziękuję,

 

Z poważaniem

Napisano

Mam wersję zwijaną.

 

Odporność na przebicia taka sobie - jak na razie 2 kichy

Odporność na ścieranie ok - po 600km widać dalej wzorek na kostkach

 

Jedyny większy minus to spore bicie boczne tych opon, w tej cenie coś takiego nie powinno raczej występować.

Napisano

I jeszcze jak te opony zachowują się na asfalcie (ścieranie, opory, hałas) i w terenie (błoto, piach, trzymanie przy przechyłach na ściółce)?

Napisano

Na asfalcie idą szybko i w miarę cicho. W piachu elegancko z uwagi na szerokość. Generalnie są to opony na warunki suche, i tam też się sprawdzają. W zakrętach bardzo przewidywalne, moment uślizgu jest wyczuwalny. W błocie można zapomnieć, zaraz się zaklejają i robi się slick 2,5 cala.

Napisano

Mam wersję Supersonic. Bardzo dobra opona, lekka, niewielkie opory przy jeździe po twardym, aczkolwiek slick to nie jest. Rekompensuje dobrym trzymaniem w zakrętach. Dobrze jeździ po piachu. Problemów z biciem nie zauważyłem. Zrobiłem na nich ok 1kkm, nadmierne ścieranie nie występuje.

Napisano

Mam wersję zwijaną.

 

Odporność na przebicia taka sobie - jak na razie 2 kichy

Odporność na ścieranie ok - po 600km widać dalej wzorek na kostkach

 

Jedyny większy minus to spore bicie boczne tych opon, w tej cenie coś takiego nie powinno raczej występować.

 

jak złapałeś kapcie? normalne przebicie, na kamieniach itp.

Właśnie odebrałem te oponę wersja drutowa i strasznie delikatna mi się wydaje

Napisano

czytam o niej coraz więcej i generalnie świetna opona poza odpornością na przebicia

 

ciekawe jak ta wersja race king protection, ale pewnie niewiele osób jej używa

Napisano

Na pytanie o Continental Race King Protection (konkretnie model 2.2) odpowiem jak stopnieje śnieg. Choć jest lekka (powiedziałbym: optymalna pod względem wagi) wygląda jednak solidnie: boki wzmocniono siatką (jej orzechowy kolor daje ciekawy, arakcyjny efekt estetczny). Wiele sobie po nich obiecuję.

Napisano

(jej orzechowy kolor daje ciekawy, arakcyjny efekt estetczny).

 

zrób zdjęcie jakieś i zamieść albo na maila mi klepnij. chcę ten orzechowy kolor zobaczyć. On mnie właśnie hamuje przed tą oponą ;).

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Więc... po 3 miesiącach użytkowania powiem tak: wersja 'Protection' jest nadspodziewanie trwała - żadnych przebić i redukcji bieżnika, choć nie było taryfy ulgowej. Jest bardzo szybka na utwardzonej nawierzchni (łatwo się rozpędza i wolno traci prędkość) - tego właściwie spodziewamy się po oponie do ścigania. O ile jednak radzi sobie jeszcze w szybkich zakrętach na luźnej nawierzchni, to w błocie zaczyna się ślizgać (tam też traci swą ogromną zaletę, tj. niską wagę, bo na długo się zakleja). Mimo to, bardzo polecam.

Napisano

a ja kupiłem swalbe smart sam snake skin zwijane. długo się przymierzałem do Race Kingów ale wybór padł na inne.

nie podoba mi się ten brązowy kolor.

 

ale rzeczywiście potwierdziłeś już którąś opinie że są trwałe.

Napisano

W tej chwili używam RoRo 2.10, przesiadłem się z RaRa i NN, szukałem czegoś z mniejszymi oporami toczenia. Znalazłem, jednak jest dużo gorzej z trzymaniem bocznym, niestety nie ma opon na każde warunki. W dalszym ciągu szukam i chce spróbować czegoś nowego by zmniejszyć opory toczenia, asfalt miasto zastanawiam się nad Maxxis 285, (ach ta waga). Ciekawi mnie jeszcze kombinacja RoRo 2.2 przód i RK 2.2 tył, co mogę zyskać a co stracić, nie wiem, chciałbym poprawić opory toczenia, na pewno nie pogorszyć, trzymanie boczne w lesie, co o tym sądzicie?

Gdzie w warszawie mogę dostać RoRo i RK SS?

Napisano

Dopóki jest sucho Race King 2.2" trzymają bardzo dobrze , i mają opory toczenie sporo mniejsze niż Schwalbe RoRo.

Napisano

Ja jeżdże od niedawna na 2.0 RK Conti,

asfalt - bardzo małe opory toczenia

piach - jak na 2.0 - bardzo dobrze

błoto - no cóż :) - trochę się ślizga

leśne drogi gruntowe, igliwie, liście - bardzo porządnie

 

ścieranie - małe

przebicia - do tej pory nie ma, ale może nie było specjalnie gdzie :P

 

dystans - ok. 340 km

Napisano

Tak czytam sobie te opinie no i dolączę coś od siebie, posiadam conti RK 2,0, przesiadłem sie na nie z Kenda Nevegal 2,1, poszukiwałem coś lekkiego o małych oporach w lekkim terenie i na asfalcie. Moje oczekiwania się spełniły zdecydowanie lepsze przyspieszenie i duuużo mniejsze opory ale maja tez wadę- bardzo kiepskie trzymanie w zakręcie. Zrobiłem co prawda dopiero około 200 km na nich i na oponach mam jeszcze włoski ale w zakrety boje sie wchodzić po tym jak wylecialem z zakrętu zupełnie niespodziewanie przy znacznej predkosći na CZYSTYM lekko mokrym asfalcie i to przy niewielkim skręcie, nevegale pozwalały na jazde w tym samym miejscu dobre ze 20% szybciej. Mam nadzieję że to wina jeszcze owych włosków na których tracę przyczepność, byc może zbyt duże mam tez ciśnienie około 4 bary. Czy mógłby ktos rozwiać moje wątpliwości?

Napisano

trochę nie widzę sensu i debagowania dlaczego opona przeznaczona do ścigania w terenie suchym lekko kamienistym, ubitym ma być przyczepna na asfalcie i to mokrym.

mówimy tu o oponach MTB a nie na asfalt.

 

 

 

jak deszcz popada, bądź jest mokro każda opona staje się śliska (niektóre mniej niektóre bardziej).

nie ukrywam, że RK 2.2 bardzo mi się podoba i proszę o dalsze opinie Wasze zgodnie z tym jak temat został założony.

Bałem się częstych kapci (RK 2.2 jest lekka) i kupiłem inne.

Napisano

Jestem użytkownikiem Race Kingów Protection 2.2 w wersji zwijanej. Nie mam porównania z innymi oponami, ponieważ te są pierwszymi, powiedzmy markowymi, porządnymi oponami. Wcześniej jeździłem na oponach Stomil - beznadzieja, bieżnik malał w oczach oraz na jakiś Dębicach - te w miarę długo posłużyły i nie narzekałem.

 

Co do RK Protection 2.2 to napiszę mniej więcej jak wyżej. Opory toczenia w miarę niskie, na zakrętach trzymają się, uważam, dobrze. W błocie potrafią się szybko zakleić, dlatego na zakrętach potrzeba wtedy wzmożonej uwagi.

Odporność na przebicie jest najgorszą właściwością tej opony (chyba, na razie nic innego mnie nie zawiodło). Zrobiłem 1400km co prawda, więc 'laczek' miał prawo się zrobić. Zdarzyło mi się to dwa razy, pierwszym razem gwóźdź, dziura podwójna, drugim razem (dzisiaj) kawałek szkła (mały, ale jednak wszedł). Wcześniej, jeżdżąc na wspomnianych wyżej oponach, przebicie zdarzało mi się może raz na 1,5k do 2k kilometrów (tak na oko), tutaj mam do czynienia niby z oponą odporniejszą. Może pech, a może faktycznie 'protection' nic nie daje - nie wiem. Na razie jestem zdania, że opona zwiększonej odporności na przebicia nie ma, ewentualnie zmniejszoną, choć nie wiem jak zachowywałby się RK w wersji zwykłej :(

Napisano

To i ja dorzuce cos od siebie, jak dla mnie najlepsza opona na jakiej bylo mi do tej pory jezdzic.

Mowa o 2.2 RK SS tyl, suche warunki, bardzo urozmaicone podloze.

 

Opona pokazuje swoje mozliwosci przy niskich cisnieniach i to jest klucz do jej sukcesu.

Swietnie daje sobie rade na luznym podlozu, zapewnia bardzo dobra amortyzacje ale nie ma sie czemu dziwic przy takim balonie...

 

Co prawda po 60km udalo mi sie ja przebic, male rozciecie na kamienistym zjezdzie, na tyle duze ze cala zawartosc w postaci plynu stana zostala wypluta bez uszczelnienia.

 

Teraz mam ja z detka ale zaklejam i ponownie do zalania.

Napisano

Co do ścieralności to po ponad 600km nie widzę w ogóle ubytku..

Co do bicia bocznego się zgodzę..

Opory na asfalcie/kostce zerowe!

Mokry asfalt/kostka masakra, a błoto no cóż.. lepiej sobie radzą nić explorer

Ogólnie oponka jak na swoją cenę (49PLN - wersja 2.0 drut) super pro :)

Napisano

Ostatnio miałem okazję wypowiedzieć się o RK, pisałem, że dętkę przebiłem już dwa razy. Dziś wyszedłem pierwszy raz po tym jak ostatnio (w niedzielę) złapałem laczka, dziś znów... Chyba jakieś fatum jest nade mną :) Tym razem była to pinezka, ale na obronę RK napiszę, że wbiła się ciekawie, ponieważ doszedłem do tego, że wraz z pinezką przejechałem jakieś 20-30km i powietrze nie uciekało. Coś jakby Run Flaty do samochodów :)

Napisano

Kurcze nie wiem gdzie Wy jeździcie, ale mi na RK przez 600km nic się nie stało :)

W ogóle wcześniej miałem opony Cheng Shing Tire i przez 5000km złapałem może 3 kapcie?

Do lasu a nie po osiedlu i drogach rowerowych! :)

  • 5 tygodni później...
Napisano

Tak czytam sobie te opinie no i dolączę coś od siebie, posiadam conti RK 2,0, przesiadłem sie na nie z Kenda Nevegal 2,1, poszukiwałem coś lekkiego o małych oporach w lekkim terenie i na asfalcie. Moje oczekiwania się spełniły zdecydowanie lepsze przyspieszenie i duuużo mniejsze opory ale maja tez wadę- bardzo kiepskie trzymanie w zakręcie. Zrobiłem co prawda dopiero około 200 km na nich i na oponach mam jeszcze włoski ale w zakrety boje sie wchodzić po tym jak wylecialem z zakrętu zupełnie niespodziewanie przy znacznej predkosći na CZYSTYM lekko mokrym asfalcie i to przy niewielkim skręcie, nevegale pozwalały na jazde w tym samym miejscu dobre ze 20% szybciej. Mam nadzieję że to wina jeszcze owych włosków na których tracę przyczepność, byc może zbyt duże mam tez ciśnienie około 4 bary. Czy mógłby ktos rozwiać moje wątpliwości?

 

Ja ciągle posiadam Kendy Nevegale i podobnie jak kolega mad4max poszukuję czegoś mniej opornie jadącego po twardym, zauważyłem że ostatnio asfalt/kostka stanowi nawet 50% tras, drugie 50% to raczej umiarkowany teren.

 

Continental Race King z tego co poczytałem to byłaby dobra opcja, w związku z wątpliwościami mam 2 pytania:

- 2,0 czy 2,2 - moja waga to 100 kg ?

- która wersja - czy w stosunku do najtńszej drutowej warto dołożyć do zwijanej albo tym bardziej do supersonic-a, różnicę cenową przeżyję, tyle czy warto, co poza wagą dodaje supersonic ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...