Tomek68 Napisano 11 Stycznia 2010 Napisano 11 Stycznia 2010 witam Wszystkich w Nowym Roku. Postanowiłem zwrócić się do czytających to forum w sprawie rozstrzygnięcia moich wątpliwości co do zakupu drugiego roweru. W tej chwili mam rower trekkingowy (trek 7300fx), w którym wymieniłem część osprzętu (napiszę dalej co) i zastanawiam się nad sensem posiadania drugiego roweru, górala 26`` (biorę także pod uwagę 29er). Gdzie jeżdżę: Miasto, w którym rower służy mi jako główny środek komunikacji. Wyjazdy krótsze, jednodniowe ale też kilkudniowe wyrypy z sakwami. Wycieczki jednodniowe to głównie szosa i drogi utwardzone. Często jestem w Beskidach gdzie charakterystyka mojego roweru nie daje możliwości wjechania w trudniejszy teren – to właśnie jest motyw zakupu drugiego roweru. Co zmieniłem w moim treku: 1. wymiana obręczy, szprych, piasty XT 2. przerzutka przednia XT, z tyłu zostawiłem firmowe deore LX 3. wymiana kasety na XT i łańcucha 4. wymiana klocków hamulcowych na XT myślę o zmianie mostka i kierownicy tak aby pozycja na rowerze stała się bardziej sportowa (wtedy możliwość wyjazdu w teren jeszcze bardziej zostanie ograniczona) Wątpliwości: Kupując górala nie ulegam modzie czy owczemu pędowi. Ten rower powinien dać mi frajdę z wyjazdów w góry. 1. kasa na nowy rower, za którą mógłbym podrasować mojego treka i zostało by mi dość pieniędzy na wakacje 2. jeśli podrasować to co proponujecie do wymiany tak aby rower stał się bardziej terenowy Z góry dzięki za wszelkie rady, dzięki którym zobaczę swoje światełko w tunelu. Pozdrawiam
zgud Napisano 11 Stycznia 2010 Napisano 11 Stycznia 2010 nie da się podrasować tak trekinga/crossa co by w terenie dawał przyjemność z jazdy, o beskidach nie wspomnę... jak dla mnie nie ma co dalej wymieniać, to co na bieżąco się zużyje/zepsuje... ile miałbyś kasy na nowy rower?? 29er dobrze trafiłeś w sygnaturze strona w razie dalszych pytań do dyspozycji:)
rockrider Napisano 11 Stycznia 2010 Napisano 11 Stycznia 2010 Jeśli faktycznie będziesz chciał wjeżdżac w trudniejszy teren to MTB będzie świetnym wyborem, bo wąskie oponki trekinga nie dadzą sobie rady(tak jak napisałeś). Mimo tego że wymienisz w nim części to on dalej bedzie miał te cieńkie gumy a co za tym idzie również nie wjedziesz w teren... Także ja bym był za kupnem roweru górskiego
grindz0ne Napisano 11 Stycznia 2010 Napisano 11 Stycznia 2010 Tomek68 nie napisałeś ile kasy masz na rower który da ci "frajdę" do jazdy po Beskidach Mnie pewnie zadowoliłby do takiej jazdy FULL a na Fulla to trzeba się liczyć z kosztami rzędu kilku tysiaków w górę Trekingowym raczej nie podołasz przy jeździe w Beskidach choć widziałem jednego Pana co twierdził że zjeżdża czarnym szlakiem na Trekingu który nadawał się zdecydowanie na szosę...Ale lepiej tego czynu nie naśladować
Klosiu Napisano 11 Stycznia 2010 Napisano 11 Stycznia 2010 No niestety, trekking nadaje sie tylko w latwy teren. Chyba ze w Beskidach chcesz jezdzic tylko po szutrach i bez ostrzejszych podjazdow i zjazdow. W sumie nie musi byc jakis super wypasiony goral, jezeli chcesz jezdzic turystycznie, wazne sa mocne kola, dobre hample i dobry amortyzator. Waga az tak sie nie liczy jak sie nie scigasz, choc niska waga jest milo widziana . Ale to juz zalezy ile chcesz kasy wydac.
Tomek68 Napisano 12 Stycznia 2010 Autor Napisano 12 Stycznia 2010 dziękuję za Wasze opinie i podpowiedzi. wezmę je pod uwagę. co do kasy na nowy rower to myślę o kwocie w granicach 3000zł. pozdrawiam serdecznie
.PaVLo. Napisano 12 Stycznia 2010 Napisano 12 Stycznia 2010 Poleciłbym Ci http://www.kross.pl/586-g617-k3181-level_a6_v-brake.html, ale nie widze czy jest mocowanie na sakwy.
emmx Napisano 14 Stycznia 2010 Napisano 14 Stycznia 2010 hey chłopcy czy macie jakies fajne propozycje odnośnie niedrogiego dobrego roweru miejskiego szukam cos dla swojej mamy ja mam wheelera 700 zastanawiam sie nad Arkus Kunsting co mozecie o tym powiedziec szukam czegos nie drogiego i dobrego ?? pozdrawiam gorąco i dziekuje za propozucje
fw66 Napisano 15 Stycznia 2010 Napisano 15 Stycznia 2010 Można zbudować fajnego crossa, który poradzi sobie w trudnym terenie. Jedynie głęboki piach i duża stromizna może być problemem. Szerokie opony, korba mtb, dobry amortyzator i dłuższy mostek są bardzo przydatne. Warto jednak się zastanowić czy geometria ramy nie będzie przeszkodą. Niektóre ramy trekkingowe/crossowe nadają się tylko do turystycznej jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.