ludwik997 Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Otóż zainteresowałem sie wagą mojego roweru Wyszło mi tyle, brałem wage katalogową. Jeśli są jakieś błędy dotyczące wagi prosze o poprawienie Mnie Oto on: rama: Gary Fisher Marlin 2006 (19,5') | 1900g amortyzator: Manitou Axel Elite 100mm z blokadą skoku i TPC | 2400g stery: Cane Creak a-head set | 80g mostek: Bontrager Sport | 186g kierownica: Bontrager Crowbar | 330g sztyca: Bontrager Select | 310g siodło: Selle Royal wcs | 331g suport: Shimano Deore | 316g korba: SR Suntour PFF | 850g pedały: Weiligo | 450g przerzutki(t/p): Shimano Deore LX/Shimano Deore | 125g/314g manetki: Deore 9przełożeń | 305g kaseta: Shimano XT 9rzędowa | 260g łańcuch: Shimano XT | 289g klamki: Tektro | 175g hamulce: Avid SD3 (V-brakee) | 420g piasty(p/t): I Joytech / Shimano BS | koła 1800g obręcze(p/t): Rigida ZAC19C/Rigida ZAC19O | ---------- opony(p/t): Non stop mam inne | ~800g Reszta (licznik, lampki itp) | 200g |_____________ Ogółem: | 11841g Prosiłbym o porady, co można zrobić z nim nie obciążając portwela aż ak bardzo Moim celem jak na razie jest: -zmiana amortyzatora. -koła. -hamulce na hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rockrider Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Wagę roweru masz najprawdopodobniej nie realną, ponieważ waga katalogowa/internetowa różni się od wagi gdy komponenty zważysz osobiście - takze żeby miec prawidłową wagę bika należałby go rozkręcic i poważyc. Ile chcesz przeznaczyc na koła, hamulce i forka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 najprawdopodobniej Chyba na pewno ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludwik997 Napisano 11 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Dużo może być różnicy w wadze jeśli zważe? Powiedzmy że mam 800zł na wstępie, jakie polecicie modyfikacje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rockrider Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Hmmm...to może zacznij od forka - znajdź jakiegoś R7(jeśli chcesz dalej jeździc na Manitou) to na wadzę możesz zyskac ok.1kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Albo zbierasz dalej do 1200 i kupujesz Rebe. Albo zbierasz dalej i za jednym razem kupujesz tarczowki np. Juicy 7, SLX i do tego kola tylko pod tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludwik997 Napisano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Jeśli chodzi o amorek to zastanawiałem sie nad Manitou Black a z hamulców Hayes Mag. Nad kołami nie myślałe/rozglądałem jeszcze Jeśli chodzi o części to nie sugeruje sie cenami z allegro (zawyżone) ponieważ w miescie mam paru znajomych co mają lokalne serwisy rowerowe i mają bardzo tanio i dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kello Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Pytanie czy chcesz isc w obnizanie wagi roweru czy chcesz olac wage i poprawiac komfort uzytkowania i efektywnosc. Bo te propozycje co podales to rower usprawnia ale nie odchudza, czego nie potepiam ale okresl w jakim kierunku chcesz pojsc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludwik997 Napisano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Chce zejść z wagi nie obniżając mocno komfortu. R Seven to troche kosztowny interes (min.700zł) a Black aż taki ciężki nie jest. Nadal planuje zostać przy MANITOU, nie chce nic innego chyba że RS SID jeśli będzie okazja. KELLO zaproponuj konkrety z kosztami. A... no i modyfikacje planuuje "dopiero" po 17kwietnia (18stka moja) tak dla jasności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Nie rozumiem dlaczego chcesz się pchać w starego Blacka (oczywiście nie neguję tego, że źle pracuje) ? Rebe SL '08 da się już kupić za jakieś 700 zł, a nawet taniej, ale musisz doliczyć koszt serwisu, chyba, że go sam wykonasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Stycznia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Może spróbuj metoda małych kroków. Mniej obciążają budżet, a efekty moga się szybciej pojawić. Waga opon dotyczy jednej sztuki czy dwóch? Na oponach i dętkach możesz dosyć szybko zejść z wagą niezbyt dużym kosztem. Zakładając ,że podane 800 gr dotyczy jedej opony , to kupując np. Kendę Karma http://allegro.pl/item871934094_lekka_opona_kenda_karma_2_0_od_centrumrowerowe.html zyskujesz ok. 300 gram na oponie. Zakładając dalej,że dętki masz standardowe ( czyli ok.200 gram każda) kupujesz http://allegro.pl/item873062662_nowe_detki_maxxis_20_x_1_9_2_125_auto.html i zyskujesz ok 70 do 100 gram na kole. Reasumując - wydatek rzędu 150 pln daje Ci zysk ok. 700-800 gram bardzo ważnej masy rotowanej. Kolejnym krokiem może być kierownica http://allegro.pl/item878621513_kierownica_tioga_taskforce_xc_25_4_580_mm_146gram.html zyskujesz 180 gram. Więc za 250 pln zyskujesz ok. 1 kg masy nie obniżając komfortu ( no może troszkę, bo rezygnujesz z gietej kierownicy. Po drodze siodło http://allegro.pl/item872632657_velo_siodelko_titan_toplite_mod_2009_od_xtrabike.html zysk 130 gram hamulce http://allegro.pl/item883936525_komplet_avid_sd7_single_digit_7_komplet_pancerz.html Oczywiście nie jest to jedynie słuszna droga z jedynie słusznymi częsciami. Jeśli chcesz najpierw amorek- proszę bardzo. Ale jeśli Manitou to conajmniej Skareb lub R7- ewentualnie Relic lub np. Epicon 2009 ( 1700 gram) BTW- Mati, nie każdy chce Rebę. Kupując hamulce hydrauliczne musisz liczyć się z przytyciem roweru, a niekoniecznie z poprawą hamowania. Ale nie zrażaj się- wszystko przed Tobą. I tak jesteś na lepszej pozycji niż niektórzy na tym forum. Możesz bez większych problemow zejśc z masą- inni nie spią po nocach,aby zbić 100 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ludwik997 Napisano 12 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 durnykot: dzięki za tak obszerną porade. Jednak, prosta kiera odpada na 100%. Z tymi oponami to na wiosne i tak bede zakładał inne (w kierunku szosy) więc zejde z wagi opon na pewno. Też myślałem nad tymi Manitou ww. ale, koszt :/ a z tymi tarczami znięchęciłem sie mocno. Uważacie że lepiej lepsze koła i V-brake? Dodam że jeżdże większość po asfaltowych drogach, żadko w terenie. Jednak w tym roku wybieram sie w góry i myśle czy Vałki dadzą rade na zjazdach. Dodam że moje Rigidy już powoli mają dość więc i tak bedzie konieczna wymiana niedługo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Stycznia 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2010 Lepiej zainwestować w dobre, lekkie koła i dobre v-łki z dobrymi klockami ( np. Avidy SD7 z oryginalnymi klockami ) plus dobre klamki ( np. Avid FR-5 , lżejsze o ok. 20 gram od klamek SD7) niż w kiepskie tarcze. Jadąc w góry zaopatrujesz się w dwa rodzaje okładzin- jedne do warunków suchych ( zostańmy przy Avidowskich Rim Wranglerach ) i drugie - na mokre ( bardzo dobre czerwone Clarksy ) . Miłym dodatkiem będą uszczelnione pancerze ( Jagwire Ripcord albo Avid Flack Jacket ). Poza tym jeśli u Ciebie jest przewaga szosy, to tarcze będą zbędnym wydatkiem. Składając nowe koła taniej wyjdą Cię koła na V-łki niż tarcze. Inna sprawa,że koła na V-łki będą znacznie lżejsze. Tak czy inaczej- masz duży potencjał i kupę możliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.