Skocz do zawartości

[11841g] Gary Fisher Marlin Custom


ludwik997

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż zainteresowałem sie wagą mojego roweru :) Wyszło mi tyle, brałem wage katalogową. Jeśli są jakieś błędy dotyczące wagi prosze o poprawienie Mnie :P Oto on:

 

rama: Gary Fisher Marlin 2006 (19,5') | 1900g

amortyzator: Manitou Axel Elite 100mm z blokadą skoku i TPC | 2400g

stery: Cane Creak a-head set | 80g

mostek: Bontrager Sport | 186g

kierownica: Bontrager Crowbar | 330g

sztyca: Bontrager Select | 310g

siodło: Selle Royal wcs | 331g

suport: Shimano Deore | 316g

korba: SR Suntour PFF | 850g

pedały: Weiligo | 450g

przerzutki(t/p): Shimano Deore LX/Shimano Deore | 125g/314g

manetki: Deore 9przełożeń | 305g

kaseta: Shimano XT 9rzędowa | 260g

łańcuch: Shimano XT | 289g

klamki: Tektro | 175g

hamulce: Avid SD3 (V-brakee) | 420g

piasty(p/t): I Joytech / Shimano BS | koła 1800g

obręcze(p/t): Rigida ZAC19C/Rigida ZAC19O | ----------

opony(p/t): Non stop mam inne :) | ~800g

Reszta (licznik, lampki itp) | 200g

|_____________

Ogółem: | 11841g

 

Prosiłbym o porady, co można zrobić z nim nie obciążając portwela aż ak bardzo :) Moim celem jak na razie jest:

 

-zmiana amortyzatora.

-koła.

-hamulce na hydrauliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wagę roweru masz najprawdopodobniej nie realną, ponieważ waga katalogowa/internetowa różni się od wagi gdy komponenty zważysz osobiście - takze żeby miec prawidłową wagę bika należałby go rozkręcic i poważyc.

 

Ile chcesz przeznaczyc na koła, hamulce i forka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o amorek to zastanawiałem sie nad Manitou Black :laugh: a z hamulców Hayes Mag. Nad kołami nie myślałe/rozglądałem jeszcze ^_^ Jeśli chodzi o części to nie sugeruje sie cenami z allegro (zawyżone) ponieważ w miescie mam paru znajomych co mają lokalne serwisy rowerowe i mają bardzo tanio i dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce zejść z wagi nie obniżając mocno komfortu. R Seven to troche kosztowny interes (min.700zł) a Black aż taki ciężki nie jest. Nadal planuje zostać przy MANITOU, nie chce nic innego chyba że RS SID jeśli będzie okazja. KELLO zaproponuj konkrety z kosztami. A... no i modyfikacje planuuje "dopiero" po 17kwietnia (18stka moja) :D tak dla jasności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może spróbuj metoda małych kroków. Mniej obciążają budżet, a efekty moga się szybciej pojawić. Waga opon dotyczy jednej sztuki czy dwóch? Na oponach i dętkach możesz dosyć szybko zejść z wagą niezbyt dużym kosztem. Zakładając ,że podane 800 gr dotyczy jedej opony , to kupując np. Kendę Karma

http://allegro.pl/item871934094_lekka_opona_kenda_karma_2_0_od_centrumrowerowe.html

zyskujesz ok. 300 gram na oponie. Zakładając dalej,że dętki masz standardowe ( czyli ok.200 gram każda) kupujesz

http://allegro.pl/item873062662_nowe_detki_maxxis_20_x_1_9_2_125_auto.html i zyskujesz ok 70 do 100 gram na kole.

Reasumując - wydatek rzędu 150 pln daje Ci zysk ok. 700-800 gram bardzo ważnej masy rotowanej.

Kolejnym krokiem może być kierownica

http://allegro.pl/item878621513_kierownica_tioga_taskforce_xc_25_4_580_mm_146gram.html

zyskujesz 180 gram. Więc za 250 pln zyskujesz ok. 1 kg masy nie obniżając komfortu ( no może troszkę, bo rezygnujesz z gietej kierownicy.

Po drodze siodło

http://allegro.pl/item872632657_velo_siodelko_titan_toplite_mod_2009_od_xtrabike.html

zysk 130 gram

hamulce

http://allegro.pl/item883936525_komplet_avid_sd7_single_digit_7_komplet_pancerz.html

Oczywiście nie jest to jedynie słuszna droga z jedynie słusznymi częsciami. Jeśli chcesz najpierw amorek- proszę bardzo. Ale jeśli Manitou to conajmniej Skareb lub R7- ewentualnie Relic lub np. Epicon 2009 ( 1700 gram)

BTW- Mati, nie każdy chce Rebę.

Kupując hamulce hydrauliczne musisz liczyć się z przytyciem roweru, a niekoniecznie z poprawą hamowania.

Ale nie zrażaj się- wszystko przed Tobą. I tak jesteś na lepszej pozycji niż niektórzy na tym forum. Możesz bez większych problemow zejśc z masą- inni nie spią po nocach,aby zbić 100 gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

durnykot: dzięki za tak obszerną porade. Jednak, prosta kiera odpada na 100%. Z tymi oponami to na wiosne i tak bede zakładał inne (w kierunku szosy) więc zejde z wagi opon na pewno. Też myślałem nad tymi Manitou ww. ale, koszt :/ a z tymi tarczami znięchęciłem sie mocno. Uważacie że lepiej lepsze koła i V-brake? Dodam że jeżdże większość po asfaltowych drogach, żadko w terenie. Jednak w tym roku wybieram sie w góry i myśle czy Vałki dadzą rade na zjazdach. Dodam że moje Rigidy już powoli mają dość więc i tak bedzie konieczna wymiana niedługo :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Lepiej zainwestować w dobre, lekkie koła i dobre v-łki z dobrymi klockami ( np. Avidy SD7 z oryginalnymi klockami ) plus dobre klamki ( np. Avid FR-5 , lżejsze o ok. 20 gram od klamek SD7) niż w kiepskie tarcze. Jadąc w góry zaopatrujesz się w dwa rodzaje okładzin- jedne do warunków suchych ( zostańmy przy Avidowskich Rim Wranglerach ) i drugie - na mokre ( bardzo dobre czerwone Clarksy ) . Miłym dodatkiem będą uszczelnione pancerze ( Jagwire Ripcord albo Avid Flack Jacket ). Poza tym jeśli u Ciebie jest przewaga szosy, to tarcze będą zbędnym wydatkiem.

Składając nowe koła taniej wyjdą Cię koła na V-łki niż tarcze. Inna sprawa,że koła na V-łki będą znacznie lżejsze.

Tak czy inaczej- masz duży potencjał i kupę możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...