tobo Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 mieszkam obecnie w norwegii, korzystam z bezprzewodowego dostępu do internetu w norweskiej sieci telenor. niestety profil terenu upośledza sygnał i połączenie często się rwie. do tego sygnał jest złej jakości i transfer jest niski. chciałem kupic antenę wzmacniającą do modemu, jednak modem który pracuje z kartą sim telenor nie posiada wyjścia antenowego. w takim przypadku zdecydowałem się kupic modem w polsce, ktory posiada wyjscie antenowe - modem huawei e 160 g, pracujacy w systemie hsdpa, ktory to protokól obsługuje równiez modem sony, tak więc istnieje zgodność technologiczna. kupiony modem pochodzi z blueconnecta, więc polska era gsm, jednak modem jest bez simlocka. huawei posiada gniazdo antenowe, kupiłem do tego antenę, którą testowałem juz na innym huaweiu w polsce (dla moich rodziców). modem kupiłem na allegro, nie było mnie w trakcie zakupu w polsce, modem przyjechał do mnie w paczce dostarczonej do norwegii przez kolegę. załozyłem kartne sim norweską telenora, modem posiada wgrane oprogramowanie, więc zainstalował się praktycznie automatycznie jak to instalują sie np gry. w oknie blueconnect pojawił sie komunikat ze modem "znalazł" siec telenor (więc wygląda na to ze modem działa bez problemu od strony elektronicznej) a po uruchomieniu opcji "połącz": "powiadomienie o połączeniu sieciowym: błąd 619: nie można ustanowić połączenia ze zdalnym komputerem, więc port używany do tego połączenia został zamknięty." no i zonk. nie znam się na kompach kompltetnie, tak jak na sprawach sieciowych... może ktoś mi powie co to za typ problemu? a może ktoś mi powie co z tym zrobić?
.PaVLo. Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Możliwe, że modem trzeba skonfigurować do sieci bezprzewodowej, zalogować się do niej itp..
Classified Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Prowadzę firmę serwisująca średnie i małe przedsiębiorstwa w zakresie IT, mogę ci co nieco doradzić. 619 to błąd dostępu do portów, BlueConnect próbuje się łączyć z usługą a tymczasem modem rozłącza porty. Zobacz jaką masz wersję firmware w modemie, tj 3.19 czy nowszy? Od 3.19 ten problem się pojawia częściej w Huaweiach. Problemem jest albo brak zasiegu, albo uszkodzony modem, albo załączone usypianie. We własciwościach połączenia wybierz "konfiguruj" obok nazwy używanej karty/modemu i odznacz w zakładce "Zarządzanie energią" opcje "Zezwalaj komputerowi na wyłączanie tego urządzenia w celu zaoszczędzenia energii". Sprawdź zasięg w oprogramowaniu do modemu, może to być po prostu wystarczająco nierówny i urywany sygnał aby modem nie był w stanie przetransmitować "handshakingu" i podłączyć sie do usługi. Pozdrawiam
zahas Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Według mnie modem nie został skonfigurowany: nie został podany użytkownik, hasło, APN (bodajże takie dane musiałem podać w swoim modemie przed pierwszym uruchomieniem). A taki patent może ci pomóc w zwiększeniu zasięgu: http://niebezpiecznik.pl/post/lifehacking-jak-zwiekszyc-zasieg-3g-modemu-usb-video/
Classified Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Wykorzystanie efektu odbicia w celu amplifikacji sygnału Pomysł znany i lubiany.
zahas Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Poszukałem trochę w necie: spróbuj w Ustawieniach -> ustawieniach sieci w oknie użytkownik wpisać numer telefonu, to samo w oknie "hasło" a jako APN ustawić Telnor
Cuberider Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Hm..;/ Mam to samo dokładnie co Ty tylko modem jest niższy E156 Dokładnie ten sam błąd wyskakuje mi podczas łączenia z internetem Ja sądzę że jest to wina systemu jak i samego modemu. Te modemy tak czasem mają Jeżeli byłby źle skonfigurowany modem to w ogóle by nie wykrył sieci. Od razu wyskakuje komunikat "Brak urządzeń lub urządzenie niedostępne" Ja w takim wypadku robię optymalizację systemu, reset modemu i po chwili już nie ma tego komunikatu Czasem pomaga wyjęcie i wpięcie go w inny port USB(rzadko)
Hanzo Napisano 11 Stycznia 2010 Napisano 11 Stycznia 2010 Tobo, nie wiem czy znalazłeś ale jest dobre forum o internecie komórkowym. Nazywa się "Bez kabli" tu masz link klik. Z tego co zrozumiałem próbujesz przez program blueconnecta połaczyć sie z norweską siecią. Na twoim miejscu spróbował bym ręcznie skonfigurować połączenie, bez używania tego programu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.