Rolas Napisano 9 Stycznia 2010 Napisano 9 Stycznia 2010 Witam Jestem tu nowy i na wstępie chciałem pozdrowić wszystkich ON-LINE Jestem posiadaczem bardzo ładnego stylistycznie roweru Bulls ( nie pamiętam modelu wiem że rama aluminium, przerzutki Shimano itp. ) Problem rozchodzi się o amortyzatory ... Rower Kupiłem tydzień temu od kolegi ale nic nie wspominał że nie działają amortyzatory tzn. już mówię w czym problem. Jest regulacja dla jednego i drugiego amortyzatora.. lecz obojętnie jak je ustawie zawsze pracują tak samo .. Moje pytanie brzmi czy muszę wymienić amortyzatory dolać oleju ?? Wymienić jakąś część. Proszę się ze mnie nie smiać gdyż nie znam się na rowerach zbytnio. Rower ma aluminiową ramę.. Jutro pójdę do garażu i podam wam szczegóły jaki amor i rama itp. A teraz proszę sugerować w czym może tkwić problem.. Dziękuję z góry i pozdrawiam
afly Napisano 9 Stycznia 2010 Napisano 9 Stycznia 2010 Ja dopiero coś zasugeruję jeżeli bede znał modele amortyzatorów, cześć jest takich ze regulacja czynie bardzo nikłe rożnice
Schwefel Napisano 9 Stycznia 2010 Napisano 9 Stycznia 2010 To oddaj koledze ten rower i zażądaj zwrotu kasy skoro nic ci o tym nie powiedział.
Rolas Napisano 9 Stycznia 2010 Autor Napisano 9 Stycznia 2010 Schwefel wiesz on teraz ze mnie idiotę robi próbując wmówić mi że je zepsułem.. Zastanawiam się jak można popsuć amortyzatory... A ja mam do siebie pretensje że nie zauważyłem tego jak kupowałem ten rower :\.. Ale nie wiem.. oby dało się coś z tym zrobić
Rolas Napisano 9 Stycznia 2010 Autor Napisano 9 Stycznia 2010 Dam Jutro bo dziś już nie chce mi się chodzić do garażu .. Pozdrawiam
c1ach Napisano 9 Stycznia 2010 Napisano 9 Stycznia 2010 Jest zimno, teraz nawet amorom renomowanej marki zdarza się trochę mulić. A jak w środku masz elastomer, to już w ogóle się niczym nie przejmuj Z Twojego pierwszego posta wnioskuję, że to full ?
Rolas Napisano 9 Stycznia 2010 Autor Napisano 9 Stycznia 2010 Jak full nie rozumiem Cię... i co to elastometr ??? Sorry nie znam się na tym.. Jutro dam zdjęcia i postaram się najdokładniej jak będę umiał opisać
wikrap1 Napisano 9 Stycznia 2010 Napisano 9 Stycznia 2010 Elastomer-element sprężynujący w amorach, który w niskich temperaturach twardnieje:rolleyes: full, w sensie, że przednie i tylne zawieszenie. Może masz w garażu zimno i toto zamarzło. Póki co można tylko spekulować, dawaj fotki, może coś "wypłynie"
blair7 Napisano 9 Stycznia 2010 Napisano 9 Stycznia 2010 Czy to moze taki rower: http://bulls-rowery.com/index.php?act=viewProd&productId=43 ?
Rolas Napisano 10 Stycznia 2010 Autor Napisano 10 Stycznia 2010 Cześć Już wam wszystko wrzucam Rower - Bulls Comp 5.00 FS Opony i kierownica firmy - TIOGA Hamulce V-breki firmy - TEKTRO Przerzutki - Shimano HR - RM 40 Amortyzator przód - SR SUNTOUR NRX 7000 magnesium http://www.vis.de/zweiradhaus-vollrath/bild-019.jpg Fotka Mojego Rowerku ... Mam identyczny Pozdrawiam
blair7 Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 W takim razie nie obraz sie, ale te amorki raczej nie maja prawa dzialac poprawnie (czyt. one tak maja dzialac i tak dzialaly od nowosci)
Rolas Napisano 10 Stycznia 2010 Autor Napisano 10 Stycznia 2010 Czy to znaczy że one są uniwersalne ??? i ta regulacja to pic na wodę ??? Dzięki
Logith Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Tak, to zwyczajny syf.. W lato może przedni troszkę lepiej będzie pracować. Pochwal się, ile za to zapłaciłeś temu "koledze"
blair7 Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 imo to jest makrokesz, ktorych ceny na oficjalnej stronie dochodza do 2,5 tys EURO!! (paranoja). Ale....bez problemu mozesz kupic do niego amor z rura na 1 1/8", oraz damper o dł 165mm, ale to powinienes jeszcze zmierzyc. Wg mnie najtansze jakie mozesz kupic (ale gwarantujace jakies tam dzialanie to: http://www.allegro.pl/item879637533_nowy_damper_suntour_epicon_lod_165mm_okazja.html oraz http://www.allegro.pl/item868378035_sr_suntour_epicon_l_o_d_120mm_z_pivotami_mod_2008.html
Rolas Napisano 10 Stycznia 2010 Autor Napisano 10 Stycznia 2010 Koledze za ten rower zapłaciłem 400zł... Nie wiem czy dużo czy mało... Taki sam nowy w sklepie w Koninie widziałem za 999zł.. Jeszcze jedna sprawa.. Rower ma 24 przerzutki 3 x 8 i Gdy jadę na przełożeniu 3x7 nie chce wejsc 3x8 .. Moje pytanie brzmi którą śrubę muszę podkręcić/poluźnić aby wszystko wróciło do normy... Pozdrawiam i dzięki
blair7 Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Jesli przezutki zle dzialaja to proponuje wymienic wszystkie pancerze i linki, a dopiero po tym zabiegu przystapic do regulacji
Rolas Napisano 10 Stycznia 2010 Autor Napisano 10 Stycznia 2010 Kurcze kupiłem ten rower z myślą o tym że pojeżdżę sobie i nie włożę w niego kasy ;p ... ( nie mówiąc o jakich drobnych wydatkach ) ... Ale cóż.. Tu macie szczegółowe informacje na temat mojego Rowerku Comp FS Mountain Bike 5:00 BULLS Do: MTB off road, rozmiar kół: 26 cali Rama: MTB Frame materiał: Aluminium 7005 Active w dwuosiowy Hinterbaufederung: Tough Shox MA amortyzatora Widelec: Suntour nrx-7000XC widelec Stery: A-head set podatku Mostek: aluminiowy Kierownica Tioga regulowany wspornik kierownicy Tioga Aluminiowy Kierownica Dźwignia hamulca hamulce Tektro aluminium, dźwignie hamulca: Tektro 832-aluminiowe V-brake Piasty: Shimano Altus węzłów Obręcze: Airline 1 V felgi aluminiowe Opony: Tioga Factory XC Slick opony Suport: Shimano MC-08C Korba Manetki: Shimano Alivio przerzutka tylna przerzutka: Shimano Deore XT 24-biegowa przerzutka: Shimano Przerzutka Siodełko: Bulls siodło Stery: Tioga sztyca aluminiowa
c1ach Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Bez przesady, do rekreacyjnej jazdy wystarczy, przynajmniej na początek. Wyreguluj go porządnie i śmigaj imo to jest makrokesz Niekoniecznie Wszystkie stare fulle wyglądały jak dzisiejsze makrokesze.
Rolas Napisano 10 Stycznia 2010 Autor Napisano 10 Stycznia 2010 No właśnie wyreguluj go porządnie i wyczyść Już go wyczyściłem od A-Z Teraz regulacja może kolego coś byś podpowiedział na temat regulacji to na zlocie jak się spotkamy jakąś oranżadką się odwdzięczę
c1ach Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Jeśli o tylną przerzutkę chodzi - na początek spróbój wykręcić trochę śrubkę oznaczoną jako "H" na przerzutce tylnej. Jeśli dalej nie ma 8 biegu, to najlepiej od nowa wyregulować całą przerzutkę Tutaj przykładowy tutorial.
Rolas Napisano 10 Stycznia 2010 Autor Napisano 10 Stycznia 2010 Ten tutorial nie na moją głowę... Spróbuję zrobić tak jak mówisz Czyli śrubkę oznaczoną H odkręcić w lewo.. Hmm ok jutro próba ;p]
andi333 Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Rolas ty chcesz tym na zlot jechać szacun.
Rolas Napisano 10 Stycznia 2010 Autor Napisano 10 Stycznia 2010 A przepraszam zabronisz Mi ?? Jeżeli wszystko wyreguluję i wyczyszczę to czemu nie ??? i nie popisuj się tu jakimiś śmiesznymi tekstami tylko leć umyj nóżki paciorek i spać..
Classified Napisano 10 Stycznia 2010 Napisano 10 Stycznia 2010 Szczerze mówiąc, to na zloty przyjechać chyba może każdy, a nie jedynie Konie, Spece, Lapiery czy inne Treki Ja to rozumiem inaczej, Koledze się chyba rozchodzi o to, że takim rowerem daleko nie zajedziesz...i tak i nie, Bulls to żadna rewelacja ale pojeździć sie da... Jak sie uprzesz to wywal damper i amor i załóż tam cos tzw. zdatnego do jazdy, chociaz i to co masz troche popracuje
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.