Skocz do zawartości

[rower] coś dla początkującego


francio

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Chciałbym kupić rower który nadaje się zarówno do jazdy po mieście jak i do skoków. Nigdy się w to nie bawiłem i chciałbym spróbować. Co możecie mi polecić? Byłem już w sklepie rowerowym i sprzedawca naprędce polecił mi następujące modele- KTM Knoxville, Author A-Gang, Giant Brass, Scott Voltage (najbardziej przekonały mnie do siebie KTM i Scott z tego co patrzyłem później na allegro). Najlepiej jak cena oscylowałaby w granicach 1000-1500 złotych, rower może być używany

 

Pozdrawiam

Napisano

Całkiem fajny ten Kross Sign DS2. alfy jakbyś mógł powiedz mi jeszcze jaka rama byłaby odpowiednia do mojego wzrostu i wagi.

Napisano

Musisz już wiedzieć do czego jest Ci rower potrzebny, miasto i skoki, niestety nie ma roweru dobrego do tego i do tego, musisz na coś postawić, miasto najlepiej Cross`a, skoki cos pokroju Kross Sidn DS2 (oczywiscie uwzględniając kwotę autora wątku), pośrednio rowerek do XC na którym w lesie gwarantuje ze da się poszaleć, ale skoki, zapomnieć musiałbyś wtedy o nich. Jeżeli uprzesz się na skoki i miasto, i jestes pewny ze chcesz jakis rowerek z tych co podales to w przypadku Krossa ramka 17", jeżeli myślisz o poważnych skokach/trickach to już ramka 15" a to raczej odpada ponieważ jesteś początkującym, nabierając doświadczenia sam będziesz wiedział co w rowerze jest Ci potrzebne. Jednak skłaniałbym Ciebie ku Kross Level A4 2009, przemyśl to! :)

Napisano

Właśnie konkretnie chodzi mi o rower którym będę mógł się swobodnie poruszać po mieście(dojechać do pracy/szkoły/znajomych bezstresowo co by się komunikacją miejską nie tłuc:P) ale też móc w czasie wolnym wyjechać nim do lasu, zjechać z jakiejś większej górki czy zeskoczyć z jakichś mniejszych schodów. Jakieś poważne tricki na razie odpadają jestem zbyt zielony w tym temacie.

  • Mod Team
Napisano

Nooo to szala sie przechyla w strone levela bo widze ze wiekszość czasu bedzie dojazd i jazda miejska.

 

Level poradzi sobie spokojnie w lesie i na gorkach. ze schodami raczej tez da sobie rade (zalezy ile ich bedzie ) ;)

Napisano

Chłopak potrzebuje roweru, który mu pomoże się uczyć skakać, więc Level to niezbyt dobry pomysł. Na Sign DS łatwiej przejechać kilkanaście km niż na Levelu skakać. Sign DS to będzie dobry wybór.

  • Mod Team
Napisano

Racja lezy po obu stronach ... Niech sam zainteresowany nam odpowie dokładniej co bedzie z tym rowerem robił bo obie wymienione czynnosci są lekko sprzeczne.

Napisano

masz okolo 185-190 cm? :) to chyba nie zalezy od pogody nastroju ani dnia i jest to wartosc stala? sprawdz to moze dokladnie bo naprawde te 5 cm moze byc roztrzygajace he he.

 

nie za bardzo wyobrazam sobie jazde rowerem 17 cali na dlugich dystansach, czy nawet w miescie - wg mnie byloby to dosyc meczace. pozostaje w takim przypadku jeszcze aspekt kosmicznej sztycy jaka bylaby potrzebna lub krotszej ktora rozwali rure podsiodlowa. nie wiem czy przy 190 cm wystarczylaby sztyca 400 mm - nawet jesli to pytanie na ile bedzie siedziec w ramie.

Napisano

Witam,

Dołączę się do tematu, bo kiedyś miałem taki sam dylemat. Do końca też nie wiedziałem czy wybrać rower pokroju Sign DS czy coś w stylu Level a4. Jednak mój wybór padł na Sign DS. Stwierdziłem, że lepiej mieć coś mocniejszego ( cięższego też niestety :P ). Mój już jest troszkę podpasowany do mnie (kilka modyfikacji w nim zrobiłem). Jeśli chodzi o sztycę to ... orginalną połamałem, a na miejsce tego badziewnego zoom'a wstawiłem sztyce autor agang 350mm. Mam wzorostu ok. 180cm i spokojnie mi starcza, mam jeszcze zapasu trochę w ramie. Wydaje mi się, że 400mm powinna bez problemu autorowi tematu wystarczyć. Jeżeli chodzi o ramę to osobiście sam posiadam 17 cali, wydaje mi się że to jest taki kompromis między 15' do tricków, a jakąś większą - 19' do xc. Gdyby były jakieś pytania to moje gg: 3123478.

 

 

Pozdro :)

Napisano

Zmierzyłem się i mam dokładnie 190cm wzrostu. A jeżeli chodzi o przeznaczenie roweru to bardziej skłaniam się do jazdy po mieście(będę się nim poruszał zamiast autobusami, zdrowiej,szybciej i ogólnie przyjemniej) i tak jak mówiłem chcę nim też nim poszaleć(tak żeby się nie rozleciał na pierwszej lepszej górce) trochę w wolnym czasie jako początkujący nie będę robił skomplikowanych tricków, może jak nabiorę wprawy to tak ale wtedy kupię drugi model już typowo do tego. A co możecie mi powiedzieć o marce Kelly's np. Kelly's Magic?

Napisano

Wtrącając się do rozmowy namieszam trochę ^_^

Skoro masz 190 cm wzrostu to raczej na pewno odpuść sobie ramę w rozm. 17" Skoro zamierzasz więcej jeździć w miejskim stylu to lepsza będzie rama 19" przy dłuższych dystansach nie zmęczysz się tak bardzo a i w lesie sobie śmiało pośmigasz. Skoro masz tak do 1500 zł na rower to mogę uczciwie polecić Tobie Unibike'a evolutiona 19"

Posiada on hydroformowaną ramę, amorka z blokadą i regulacją S. XCRa, Alivio-przerzutka przód i piasty, przerzutka tył Deore, dźwignie i hample Shimano Altus, korba FSA,pedały Alu, itd.

W tej cenie ciężko jest kupić rower na takim osprzęcie jak ma Evolution. Poczytaj sobie opinie o nim ;) tu masz pełną specyfikację

http://unibike.pl/evolution.html

Pozdrawiam

Napisano

zrozum: NIE DA SIĘ połączyć roweru do tricków z rowerem do jazdy po mieście. góral nadający się najlepiej do jazdy po mieście to rower typu xc, z w miarę lekko toczącymi się oponami, zwykłymi (czytaj: niezbyt pancernymi) kołami itd. robiąc na nim "tricki" czyli wspomniane przez ciebie np skoki zarżniesz bardzo wiele części tego roweru, lub w najgorszym przypadku zrobisz sobie krzywdę.

Napisano

Skoro masz tak do 1500 zł na rower to mogę uczciwie polecić Tobie Unibike'a evolutiona 19"

Posiada on hydroformowaną ramę, amorka z blokadą i regulacją S. XCRa, Alivio-przerzutka przód i piasty, przerzutka tył Deore, dźwignie i hample Shimano Altus, korba FSA,pedały Alu, itd.

W tej cenie ciężko jest kupić rower na takim osprzęcie jak ma Evolution. Poczytaj sobie opinie o nim :thumbsup: tu masz pełną specyfikację

http://unibike.pl/evolution.html

Pozdrawiam

Dokładasz 100zł i masz lepszą maszynke również na hydroformowanej ramie, z lepszym amorkiem Dartem idealnie pasującym pod twoją wagę (XCR będzie za miekki) z osprzętem dużo lepzym (hamulce - przerzutki) Kross Level A4 2009 ;)

 

Tak jak Tobo pisze, zdecyduj w którym kierunku idziesz, w rowerach nie da się mieć nic pośrednio, podobnie z samochodami.

  • Mod Team
Napisano

Klaniam,

 

A mnie sie zdawa ze autor tematu mial calkiem zdrowe podejscie i propozycje. KTM czy A-Gang pozwola troche przykozaczyc a i nie spowoduja zupelnego umordowania podczas przemieszczania sie po utwardzonych nawierzchniach. Moze tylko warto w jakies mniej terenowe opony zainwestowac do celow czysto transportowych?

 

Szacunek...

I.

Napisano

Najlepiej przymierz, wdł. mnie jestes akurat pomiędzy tymi rozmiarami, w Poznaniu powinnien być sklep z Kross`ami, taką samą ramę mają modele A4/A6/A8 2009.

Napisano

A co powiecie o takiej specyfikacji

Rama: Hydroforming Aluminum Alloy triple butted 19,5 cala

Widelec: ROCK SHOX DART THREE LOCK 100mm,

Stery: RITCHEY Logic Zero integrated NOWKA!!!!!!!

Korba: TRUVATIV ISOflow Power Spline (44x32x22T)

Manetki: SHIMANO Deore (08) SL-M530 Rapidfire Plus

Przerzutka: przód SHIMANO Deore LX M581

Przerzutka: tył SHIMANO Deore XT (08) M772

Kaseta: SHIMANO CS-HG50-9 (11-34T)

Hamulce: TEKTRO (((((Wymienione klocki i linki. ))))))

Piasty: SHIMANO Deore

Obręcze: KBIX WMX

Opony: MICHELIN COUNTRY TRAIL 1.95 przód 90 % tył 60 - 70 %

Wspornik kierownicy: RITCHEY

Kierownica: RITCHEY Comp sztyca RITCHEY

Siodło: KBIX DriveLine PRO-Comp

Pedały: VP alloy,

Rogi: KBIX PRO

Dodatki: Oświetlenie 2x Led przód + 1 tył, ((((KOSZT OKOŁO 150 ZŁ ))) koszyk na bidon GIANT, Osłona neoprenowa Stelaz

 

Jest to Kelly's Magic ma przejechane około 1500km i waży około 12 kilo

Napisano

Przerzutki ? Pomiędzy Alivio a XT jest różnica.. ;)

Rurki? Sztyca, mostek,kierownica.. Zoom nie jest demonem wytrzymałości i jakości, ritchey to jednak troszkę wyższa klasa. ;)

Piasty..?

Obręcze?

Pytanie następne, czy potrzebne autorowi wątku "tarczówki", nie dość, że ciężkie to awaryjne i sporo z nimi problemów dla zwykłego użytkownika roweru.

 

Pozdrawiam. :)

Napisano

A co powiecie o takiej specyfikacji

Rama: Hydroforming Aluminum Alloy triple butted 19,5 cala

Widelec: ROCK SHOX DART THREE LOCK 100mm,

Stery: RITCHEY Logic Zero integrated NOWKA!!!!!!!

Korba: TRUVATIV ISOflow Power Spline (44x32x22T)

Manetki: SHIMANO Deore (08) SL-M530 Rapidfire Plus

Przerzutka: przód SHIMANO Deore LX M581

Przerzutka: tył SHIMANO Deore XT (08) M772

Kaseta: SHIMANO CS-HG50-9 (11-34T)

Hamulce: TEKTRO (((((Wymienione klocki i linki. ))))))

Piasty: SHIMANO Deore

Obręcze: KBIX WMX

Opony: MICHELIN COUNTRY TRAIL 1.95 przód 90 % tył 60 - 70 %

Wspornik kierownicy: RITCHEY

Kierownica: RITCHEY Comp sztyca RITCHEY

Siodło: KBIX DriveLine PRO-Comp

Pedały: VP alloy,

Rogi: KBIX PRO

Dodatki: Oświetlenie 2x Led przód + 1 tył, ((((KOSZT OKOŁO 150 ZŁ ))) koszyk na bidon GIANT, Osłona neoprenowa Stelaz

 

Jest to Kelly's Magic ma przejechane około 1500km i waży około 12 kilo

 

 

Do skoków ?? :)

 

Może zdecyduj się po co ci będzie ten rower bo ten co podałeś to dość solidny rower XC jak na początek całkiem fajny ;) I mało przejechane. ;)

Napisano

Skoki musisz sobie wybić z głowy, albo jedno albo drugie.

Nie można mieć roweru uniwersalnego i niezawodnego - z prostej przyczyny wielkie koncerny nic nie zarobią, jak kupisz tylko jeden rower do wszystkiego i na całe życie.. ;)

Do miasta, lasu, wycieczki solidne XC będzie chyba najlepszym wyborem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...