Skocz do zawartości

[rama full] XC/turystyka - 2k-3k, jaką wybrać?


TomGdynia

Rekomendowane odpowiedzi

cześć, witajcie

jestem w kłopotliwej sytuacji. Rok temu kupiłem pięknego Felt'a RXC Pro. Udało mi się go dobrze zakupić na niemieckim ebayu. Jest to typowy Hard.

Jeździełm nim na okrągło, także zimą. Pokochałem go.

Problem pojawił się wraz z bólami dolnej części kręgosłupa. Po wizycie u lekarza wiem, że aby wyleczyć dolegliwość powiniennem ograniczyć wyprawy rowerowe lub ... no właśnie szukać alternatywy.

Chciałbym zakupić ramę z damperem i przełożyć cały osprzęt z aktualnego roweru.

 

Do dziś nie zapomnę ile czasu wertowałem internet, BB, katalogi w poszukiwaniu roweru dla siebie. Już chwilami miałem dość. TEraz muszę przejść prze to ponownie. Ale z Wasza pomocą - na to liczę ;)

 

Czym sugerować się przy wyborze?

Na co zwracą uwagę?

 

Nie biorę udziału w maratonach, jeżdżę amatorsko ale cenię rzeczy sprawdzone, dobrze wykonane, niezawodne, czasami nawet na wyrost.

Mój Felt trafił mi się w osprzęcie XTR - doceniam to piękno wykonania, designu i to poczucie niezawodności mocno cieszy choć jest do mojej jazdy na wyrost.

 

Mam 184cm, 73kg wagi. W obecnej sytuacji bliższa byłaby mi rama o geometrii mniej sportowej (chodzi mi o to, że moja pozycja powinna być jak najmniej wygięta a bardziej "siedząca"

 

Proszę o pomoc osoby, które miały podobny dylemat, przeszły przez to, wiedzą wiele na ten temat, posiadają wiedzę i doświadczenie z taką ramą

Z góry bardzo dziękuję

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz szukać ramy pod amortyzator z większym skokiem, w takich ramach z założenia pozycja jest bardziej wyprostowana, coś o skoku amora 140 mm.

Rsmy Felta raczej odpadają, są stosunkowo długie.

Ta rama, w rozmiarze 18,5" spełniała by twoje oczekiwania:

http://cgi.ebay.de/RockMachine-Blizzard-Mountainbike-Fully-Rahmen-130-mm_W0QQitemZ150374222197QQcmdZViewItemQQptZSport_Radsport_Fahrradteile?hash=item2303008975

Tutaj można poczytać jak sprawuje się rower na tej ramie:

http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=13&art=3134

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dla Ciebie propozycję.Skoro jesteś bardzo zadowolony ze swojego rowerku,to może zamiast kupowac fulla,spróbuj zminimalizować swoje dolegliwości kupując sztycę amortyzowana.

Tylko nie taką zwykłą(pełno takich co to tylko bardziej denerwują niż zwiekszają komfort jazdy).

Ja myslę o sztycy Cane Creek-a Thudbuster LT(wiekszy skok) lub ST(mniejszy).Mają one w zestawach różnej twardości elastomery,które pozwalaja dobrać pod siebie działanie sztycy.

Miałem jakis czas w twardzielu taką sztyce i naprawdę działała świetnie.Jest ona z grubsza opisana w dziale testy.

Ale oczywiście dobry full to super sprawa,tylko to dobieranie sprzetu dla siebie.ja w każdym razie jeśli chodzi o Fulla polecam Giant Anthem lub jesli ma być z większym skokiem to Giant Trance.

Z jakim wyposażeniem to już zależy od pojemności portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kanapowatego fulla i mam tez sztyce cane creeka thudbuster, do tego kanapowe siodło...

 

sztyca to wersja lt, ugina sie 76 mm. jednak chyba spodziewałem się czegos innego bo jej dzialanie nie zadowala mnie w wystarczajacy sposób.

wiem że to nie jest zawiecha roweru amortyzowanego, jednak wg mnie filtracja drobnych nierówności przy do tego komfortowym siodle powinna być lepsza.

do tego jeśli preferuje się lekkość roweru to taka sztyca to po prostu kowadło, choć to pewnie jedyny sposób by zapewnić jej "niewyluzowaną" pracę :)

 

co do ramy fulla jako przekładki: zapewnie będzie potrzebna inna sztyca (róznice w średnicy). do tego jesli felt to ścigant to prawdopodobnie ma dosyć krótką sterówke od amortyzatora - więc chcąc mieć bardziej wyprostowaną pozycję może być z tym problem.

zmiana pozycji na rowerze może tez spowodować róznicę w odczuciach płynących z siodła - przy innej wygoda siodła może się pogorszyc lub wyparować.

 

jak napisał rulez - fulle z krótkim skokiem wiec bliskie rasowości felta i jego właściwościom jezdnym wymuszą na tobie podobną pozycje więc niezbyt komfortową (dla kręgosłupa), konieczny będzie raczej full z kategorii am.

przy urazach kręgosłupa powinieneś wziać także pod uwagę rozmiar opon - szersze i wyższe umożliwią ci jazdę na nizszym cisnieniu a z MOJEGO doswiadczenia wynika ze odpowiednie opony i cisnienie to najlepsze amortyzatory.

 

A ja mam dla Ciebie propozycję.Skoro jesteś bardzo zadowolony ze swojego rowerku,to może zamiast kupowac fulla,spróbuj zminimalizować swoje dolegliwości kupując sztycę amortyzowana.

Tylko nie taką zwykłą(pełno takich co to tylko bardziej denerwują niż zwiekszają komfort jazdy).

Ja myslę o sztycy Cane Creek-a Thudbuster LT(wiekszy skok) lub ST(mniejszy).Mają one w zestawach różnej twardości elastomery,które pozwalaja dobrać pod siebie działanie sztycy.

Miałem jakis czas w twardzielu taką sztyce i naprawdę działała świetnie.Jest ona z grubsza opisana w dziale testy.

Ale oczywiście dobry full to super sprawa,tylko to dobieranie sprzetu dla siebie.ja w każdym razie jeśli chodzi o Fulla polecam Giant Anthem lub jesli ma być z większym skokiem to Giant Trance.

Z jakim wyposażeniem to już zależy od pojemności portfela.

nie jestem do konca pewien czy w tej sztycy mozna tak swobodnie dobierac sobie elastomery by miec odpowiednie dla siebie dzialanie: w instrukcji napisane jest bardzo dostadnie by NIE STOSOWAĆ elastomerów innych niz te dopasowane do wagi uzytkownika - byc moze wynika to z konstrukcji sztycy i ryzyka uszkodzenia jej jesli nie będzie sie przestrzegac zaleceń. to byc moze jak z cisnieniem w oponach - jesli ma się ciezki tylek i niskie cisnienie to szansa na snejki w stosunku do przodu rośnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg mnie na te dolegliwosci nie pomoze zmiana na fula. Jezdzac na starym rowerze tez tak mialem, ze po nawet 10 km jezdzie bolaly mnie plecy, rower byl za duzy dla mnie, mostek za dlugi. Po zmianie oweru na mniejszy (odpowiednio dobrany) dolegliwosci ustapily. Mysle ze powinienes sprobowac pomiksowac z mostkiem, kierownica (kup szeroka gieta i podwyzszana - jesli takowej nie masz)i kombinuj z dlugoscia i wzniosem mostka - zawsze to taniej niz kupowanie fulla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dla Ciebie propozycję.Skoro jesteś bardzo zadowolony ze swojego rowerku,to może zamiast kupowac fulla,spróbuj zminimalizować swoje dolegliwości kupując sztycę amortyzowana.

To zła propozycja, na tej ramie dalej będzie mocno wyciągnięty (nawet gdy założy krótki mostek - akurat jestem posiadaczem takiej ramy), rama którą proponuję jest krótsza, przy sporej bazie kół , co sprawia że rower będzie się pewnie prowadził przy bardziej wyprostowanej pozycji.

I nie wiem dlaczego odradzacie ramę full którazapewnia lepsza trakcję - jakieś merytoryczne wyjaśnienie ???, nikt się was nie pytał co będzie taniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam kanapowatego fulla i mam tez sztyce cane creeka thudbuster, do tego kanapowe siodło...

 

 

 

nie jestem do konca pewien czy w tej sztycy mozna tak swobodnie dobierac sobie elastomery by miec odpowiednie dla siebie dzialanie: w instrukcji napisane jest bardzo dostadnie by NIE STOSOWAĆ elastomerów innych niz te dopasowane do wagi uzytkownika - byc moze wynika to z konstrukcji sztycy i ryzyka uszkodzenia jej jesli nie będzie sie przestrzegac zaleceń. to byc moze jak z cisnieniem w oponach - jesli ma się ciezki tylek i niskie cisnienie to szansa na snejki w stosunku do przodu rośnie....

 

Mówiąc o swobodnym doborze chodziło mi właśnie o to,że w zestawie są elastomery o różnej twardości i mozna dobrac zestaw pod swoją wagę.Kolega jest dość lekki,wiec nie musiałby uzywac najtwardszych elastomerów, tylko tych miękkich lub srednich i na pewno komfort z jazdy by mu sie polepszył.Dodając do tego np. krótszy mostek i gietą kierownicę,podniósł by swoją sylwetke i może bóle by ustały.Z drugiej zaś strony czytałem w jakims piśmie medycznym,że właśnie przy takiej wyprostowanej pozycji kręgosłup w czasie jazdy na rowerze jest najbardziej obciążony.Pochylenie sylwetki zmniejsza oddziaływanie na niego.Oczywiście jedno pochylenie nie jest równe innemu.Takie pochylenie w jakim jeżdżą zawodnicy może być uciążliwe dla jeżdżącego na dłużsże wycieczki amatora.

W każdym razie ja podałem to jako tańsze rozwiazanie(jako że Kolega napisał,że jest zakochany w swoim rowerku),ale wiadomo co full to full(patrzyć w moją stopkę ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...