Skocz do zawartości

[8268g] Whistle Arawak by xava


xava

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to mawia ich hasło "Born in USA, born to run" :thumbsup: Bardzo fajna zabawka (rower), prezentuje się naprawdę zacnie. Co do produkcji, niekoniecznie włókno musi być robione na Tajwanie, Amerykanie też manufaktury mają. Gdzie by nie powstała to rama świetnej jakości. Co do Tajwanu, obecnie stoją tam fabryki dużo bardziej zaawansowane technologicznie od większości tych stojących w Europie.

Edytowane przez Robert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Whistle to włoska firma i z USA nie ma nic wspólnego. Jest jakby kontynuacją/spadkobiercą włoskiej firmy z tradycjami Atala. Ramy natomiast tłuczone są w Chinach a we Włoszech tylko malowane. Swoją drogą to jest to bajkowy interes, zakładając że można te ramy dostać za 300-350$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to firma została przejęta przez Atalę:

 

"When the craving for adventure and high technology meet, new proposals

are born, destined to become legends. Whistles’ claim starts here:

a passion without barriers, where freedom reaches out into the territory

of advanced engineering research.

 

Excellent materials and exclusive design to obtain highest performance

and maximum reliability.

 

This is how Whistle is faithful to its origins and its history,

which runs down the Colorado river, making it inviting to reach

new sensations and new targets.

Allowing oneself to conquer the fascination of wild nature, to be lived

together with BORN FOR RUNNING bicycles.

 

Born in the USA, born to run."

 

Z tego co wiem, Włosi rzeki Colorado nie mają...

Edytowane przez Robert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert to tylko marketingowe hasła nie mające z rzeczywistością nic wspólnego.

Wiem o tej firmie nieco więcej niż kilka słów na internetowej stronie, ale...

skoro uważasz że to firma z USA to znajdź mi proszę choć jeden sklep, jedną ramę, cokolwiek wspólnego z Whistle co będzie dostępne w USA. Na włoskim ebayu czy sklepach można z łatwością znaleźć. To raz, a dwa dlaczego wszystkie testy ich rowerów są po włosku i ani jednego po angielsku?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak patrze na ten projekt i nie dowierzam...

Same topowe części, kupa kasy wpakowana w rower i z przodu w wadze wciąż 9 widzę :icon_mrgreen:

 

Dla porównania studencki projekt Wax'a 89xxg, tak sobie popatrzylem i większość części masz lżejsze a mimo to całość wyszła ciężej...

 

moje propozycje:

- przytnij rurę sterową amora

- Ultimaty na R1

- pedały może na Cranka?

- sztyca i mostek na coś lżejszego :P

- suport na XTR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert to tylko marketingowe hasła nie mające z rzeczywistością nic wspólnego.

Wiem o tej firmie nieco więcej niż kilka słów na internetowej stronie, ale...

skoro uważasz że to firma z USA to znajdź mi proszę choć jeden sklep, jedną ramę, cokolwiek wspólnego z Whistle co będzie dostępne w USA. Na włoskim ebayu czy sklepach można z łatwością znaleźć. To raz, a dwa dlaczego wszystkie testy ich rowerów są po włosku i ani jednego po angielsku?

 

Pozdrawiam!

 

bo "wszystkie drogi prowadzą do Rzymu" :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga, lecz opony to opony. Moje koła za to ważą prawie 2kg.

Na "normalnych" oponach które sprawdzają się w błocie (przetestowane w błocie po piastę), a mianowicie - Kenda Klimax mój rower wciąż jest lżejszy o około 200g.

Edytowane przez Wax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Lekka zmiana specyfikacji przeznaczona na nawierzchnie twarde i na miasto (w teren szybka zmiana kół na XR 4.2):

hamulce Avid->Formula, siodełko Spec->Selle SLR, suport RaceFace->Token, kaseta XTR->DA, pedały Look->CB4Ti, sztyca Easton->Extralite, koła XR4.2->XRC330, opony RoRo->FF, szprychy Sapim->Pillar, nyple brass->alu.

 

Dodam że zauważyłem wyraźną poprawę w przyspieszaniu i większe prędkości np. na asfalcie.

 

Pełna specyfikacja:

Bar Ends: (Rogi) XLC 63 g

Bottom Bracket: (Suport) Token Tiramic 95 g

Brake (Front+Rear): (Hamulec przedni+tylny z adapterem) Formula R1 338+20 g (cut)

Cables: (Pancerze i linki) Nokon 104 g

Cassette: (Kaseta) Shimano Dura Ace CS-7700 11-25 166 g (with lockring Soul Kozak)

Chain: (Łancuch) Yaban SL901DHA 242 g

Crankset: (Korba) Race Face 175 mm (Ti+Alu bolts, Ti axle) 578 g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR (Ti+Alu bolts) 142 g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.0 short cage (Token Tiramic jockey wheel) 182 g

Fork: (Widelec) Rock Shox SID World Cup 2009 z manetka (rura sterowa 230mm) 1504 g

Frame: (Rama) Whistle Arawak 2009 L 1326 g

Grips: (Gripy) Odi 52 g

Headset: (Stery) Cane Creek Solos (Ritchey top cap) 72 g

Handlebar: (Kierownica) Syntace Duraflite 31.8 620 mm 121 g

Misc: (Inne) Sr. alu do ramy, sr. Ti do zaciskow ham. i tarcz, tulejki do kier., podkladki 30 g

Pedals: (Pedaly) Crank Bros 4Ti 167 g

Rotors: (Tarcze ham.) Hope 160mm+140mm 89+71 g

Seat: (Siodlo) Selle SLR Carbonio 132 g

Seatpost: (Sztyca) Extralite Post UL 31,6 x 400 mm Ti bolts 176 g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Token 8 g

Shifters: (Manetki) Sram X.0 (Alu bolts) 168 g

Skewers: (Zaciski kol) Use Spin Stix Ti 58 g

Spacers: (Podkladki pod mostek) Token 14 g

Star nut w/Ti bolt 30 g

Stem: (Mostek) Ritchey WCS 31,8 x 100 mm (Ti bolts) 118 g

Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Furious Fred 2.00 308 g

Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Furious Fred 2.00 310 g

Tubes: (Detki) Maxxis FlyWeight 188 g

Wheel Front: (Kolo przednie)

-Hub: (Piasta) DT 240s disc 147 g

-Rim: (Obrecz) DT XRC 330 Disc 32 329 g

-Spokes: (Szprychy) Pillar PSR Aero 2.2-0,95-2.0 266/268mm 142 g

-Nipples: (Nyple) NN Alu 2.0-12 mm 11 g

-Rim tape: (Opaska) 15 g

Wheel Rear: (Kolo tylne)

-Hub: (Piasta) DT 240s disc 256 g

-Rim: (Obrecz) DT XRC 330 Disc 32 329 g

-Spokes: (Szprychy) Pillar PSR Aero 2.2-0,95-2.0 268mm 141 g

-Nipples: (Nyple) NN Alu 2.0-12 mm 11 g

-Rim tape: (Opaska) 15 g

---------------------------

total - 8268 gr.

 

dsc02261o.jpg

dsc02378b.jpg

dsc02336c.jpg

dsc02332x.jpg

dsc02318.jpg

dsc02278m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, decydując się na takie rozwiązanie zdawałem sobie sprawę, że pręty siodełka mogą nie wytrzymać, szczególnie w miejscu styku z podpórkami sztycy. Cóż będę obserwował siodełko i w razie czego w pogotowiu będę miał wytoczone 1 cm półtulejki do podłożenia pod pręty, które to powinny zabezpieczyć w miarę dobrze carbonowe rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wg mojej wiedzy to jedyne lekkie obręcze, które mają limit wagowy w którym się mieszczę. W porównaniu do XR 4.2 są trochę mniej sztywne bocznie, ale może to też zasługa szprych które chyba dałem za bardzo wylajtowane bo w zakrętach, ale tylko przy małych prędkościach słychac ocieranie o klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w zakrętach, ale tylko przy małych prędkościach słychac ocieranie o klocki.

 

U mnie takie rzeczy dzieją się przy dużo cięższym zestawie kół (4.2d+dt comp) i 10 kilo lżejszym bikerze. Ale tylko przy większych prędkościach na ostrych wirażach. Szczerze mówiąc to nie wiem do czego to przypisać. Może zaciski? Niepodociągane szprychy? Krzywe tarcze...w każdym razie nie przejmuję się tym specjalnie a sprzęt katuję bez taryfy ulgowej icon_wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower bardzo zacny, ale wciąż jest jeszcze sporo do urwania :)

 

Gripy: na jakieś Accent Light/Bontrager/Ritchey/KCNC

Sztyca: tutaj nie jestem pewien, ale LUXTECH powinien być lżejszy i wcale nie gorszy

Mocowanie R1: Alu na Carbon

Strasznie ciężki ten Nokon... Może PC? Z pancerzami Yumeya wyglądałby zabójczo ;) Jak już ujeżdżasz deskowatego SLRa, to podobnej lżejszej konstrukcji jest siodełko Saevid. No i ja bym jeszcze pozbył się tych podkładek pod mostek i skrócił rurę sterową. Ewentualnie możesz spróbować przełożyć te podkładki i może spróbować kierownicy Low Rizer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...