1415chris Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 W usa to moze sie zaczelo ale przypuszczam ze sie skonczylo w azji, i wcale tego nie traktuje jako minus, prawda jest taka ze karbon=taiwan, wszyscy robia tam ramy, a hasla typu made in usa zalatuja mi tandeta (co do ram) jak na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 (edytowane) Jak to mawia ich hasło "Born in USA, born to run" Bardzo fajna zabawka (rower), prezentuje się naprawdę zacnie. Co do produkcji, niekoniecznie włókno musi być robione na Tajwanie, Amerykanie też manufaktury mają. Gdzie by nie powstała to rama świetnej jakości. Co do Tajwanu, obecnie stoją tam fabryki dużo bardziej zaawansowane technologicznie od większości tych stojących w Europie. Edytowane 9 Stycznia 2010 przez Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 co do lajtowania to nie mam faktycznie po co a poza tym nie mam za bardzo czego odchudzac 'po co' tego sie nie dyskutuje, ale to drugie to i owszem jest i to sporo. Co do nokonow jak juz maja zostac to je przytnij razem z przewodem tylnego hampla, kabel blokady rowniez troche wisi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2010 Made in USA/Colorado:) Hmm, może zmylił mnie adres strony tych rowerków kończący się .it Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodex Napisano 9 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2010 Whistle to włoska firma i z USA nie ma nic wspólnego. Jest jakby kontynuacją/spadkobiercą włoskiej firmy z tradycjami Atala. Ramy natomiast tłuczone są w Chinach a we Włoszech tylko malowane. Swoją drogą to jest to bajkowy interes, zakładając że można te ramy dostać za 300-350$. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 (edytowane) Jeśli już to firma została przejęta przez Atalę: "When the craving for adventure and high technology meet, new proposals are born, destined to become legends. Whistles’ claim starts here: a passion without barriers, where freedom reaches out into the territory of advanced engineering research. Excellent materials and exclusive design to obtain highest performance and maximum reliability. This is how Whistle is faithful to its origins and its history, which runs down the Colorado river, making it inviting to reach new sensations and new targets. Allowing oneself to conquer the fascination of wild nature, to be lived together with BORN FOR RUNNING bicycles. Born in the USA, born to run." Z tego co wiem, Włosi rzeki Colorado nie mają... Edytowane 10 Lutego 2010 przez Robert Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 10 Lutego 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Bardzo ładne zestawienie kolorystyczne ma ta rama. Dobre komponenty, tylko ten złoty kolor nie bardzo mi się podoba. Zazdrosny jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodex Napisano 10 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2010 Robert to tylko marketingowe hasła nie mające z rzeczywistością nic wspólnego. Wiem o tej firmie nieco więcej niż kilka słów na internetowej stronie, ale... skoro uważasz że to firma z USA to znajdź mi proszę choć jeden sklep, jedną ramę, cokolwiek wspólnego z Whistle co będzie dostępne w USA. Na włoskim ebayu czy sklepach można z łatwością znaleźć. To raz, a dwa dlaczego wszystkie testy ich rowerów są po włosku i ani jednego po angielsku? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Tak patrze na ten projekt i nie dowierzam... Same topowe części, kupa kasy wpakowana w rower i z przodu w wadze wciąż 9 widzę Dla porównania studencki projekt Wax'a 89xxg, tak sobie popatrzylem i większość części masz lżejsze a mimo to całość wyszła ciężej... moje propozycje: - przytnij rurę sterową amora - Ultimaty na R1 - pedały może na Cranka? - sztyca i mostek na coś lżejszego - suport na XTR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 Robert to tylko marketingowe hasła nie mające z rzeczywistością nic wspólnego. Wiem o tej firmie nieco więcej niż kilka słów na internetowej stronie, ale... skoro uważasz że to firma z USA to znajdź mi proszę choć jeden sklep, jedną ramę, cokolwiek wspólnego z Whistle co będzie dostępne w USA. Na włoskim ebayu czy sklepach można z łatwością znaleźć. To raz, a dwa dlaczego wszystkie testy ich rowerów są po włosku i ani jednego po angielsku? Pozdrawiam! bo "wszystkie drogi prowadzą do Rzymu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mendoza Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) Robert, Rower Xavy jest cięższy głównie z uwagi na normalne opony. U Waxa są papierki, które.... mają swoje plusy:) Wstaw opony Waxa do specyfikacji Whistle by Xava i już Edytowane 28 Czerwca 2010 przez Mendoza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wax Napisano 28 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2010 (edytowane) Słuszna uwaga, lecz opony to opony. Moje koła za to ważą prawie 2kg. Na "normalnych" oponach które sprawdzają się w błocie (przetestowane w błocie po piastę), a mianowicie - Kenda Klimax mój rower wciąż jest lżejszy o około 200g. Edytowane 28 Czerwca 2010 przez Wax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xava Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 Lekka zmiana specyfikacji przeznaczona na nawierzchnie twarde i na miasto (w teren szybka zmiana kół na XR 4.2): hamulce Avid->Formula, siodełko Spec->Selle SLR, suport RaceFace->Token, kaseta XTR->DA, pedały Look->CB4Ti, sztyca Easton->Extralite, koła XR4.2->XRC330, opony RoRo->FF, szprychy Sapim->Pillar, nyple brass->alu. Dodam że zauważyłem wyraźną poprawę w przyspieszaniu i większe prędkości np. na asfalcie. Pełna specyfikacja: Bar Ends: (Rogi) XLC 63 g Bottom Bracket: (Suport) Token Tiramic 95 g Brake (Front+Rear): (Hamulec przedni+tylny z adapterem) Formula R1 338+20 g (cut) Cables: (Pancerze i linki) Nokon 104 g Cassette: (Kaseta) Shimano Dura Ace CS-7700 11-25 166 g (with lockring Soul Kozak) Chain: (Łancuch) Yaban SL901DHA 242 g Crankset: (Korba) Race Face 175 mm (Ti+Alu bolts, Ti axle) 578 g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XTR (Ti+Alu bolts) 142 g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Sram X.0 short cage (Token Tiramic jockey wheel) 182 g Fork: (Widelec) Rock Shox SID World Cup 2009 z manetka (rura sterowa 230mm) 1504 g Frame: (Rama) Whistle Arawak 2009 L 1326 g Grips: (Gripy) Odi 52 g Headset: (Stery) Cane Creek Solos (Ritchey top cap) 72 g Handlebar: (Kierownica) Syntace Duraflite 31.8 620 mm 121 g Misc: (Inne) Sr. alu do ramy, sr. Ti do zaciskow ham. i tarcz, tulejki do kier., podkladki 30 g Pedals: (Pedaly) Crank Bros 4Ti 167 g Rotors: (Tarcze ham.) Hope 160mm+140mm 89+71 g Seat: (Siodlo) Selle SLR Carbonio 132 g Seatpost: (Sztyca) Extralite Post UL 31,6 x 400 mm Ti bolts 176 g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Token 8 g Shifters: (Manetki) Sram X.0 (Alu bolts) 168 g Skewers: (Zaciski kol) Use Spin Stix Ti 58 g Spacers: (Podkladki pod mostek) Token 14 g Star nut w/Ti bolt 30 g Stem: (Mostek) Ritchey WCS 31,8 x 100 mm (Ti bolts) 118 g Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Furious Fred 2.00 308 g Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Furious Fred 2.00 310 g Tubes: (Detki) Maxxis FlyWeight 188 g Wheel Front: (Kolo przednie) -Hub: (Piasta) DT 240s disc 147 g -Rim: (Obrecz) DT XRC 330 Disc 32 329 g -Spokes: (Szprychy) Pillar PSR Aero 2.2-0,95-2.0 266/268mm 142 g -Nipples: (Nyple) NN Alu 2.0-12 mm 11 g -Rim tape: (Opaska) 15 g Wheel Rear: (Kolo tylne) -Hub: (Piasta) DT 240s disc 256 g -Rim: (Obrecz) DT XRC 330 Disc 32 329 g -Spokes: (Szprychy) Pillar PSR Aero 2.2-0,95-2.0 268mm 141 g -Nipples: (Nyple) NN Alu 2.0-12 mm 11 g -Rim tape: (Opaska) 15 g --------------------------- total - 8268 gr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Z tego co wiem, to te siodełka nie lubią się z takimi mocowaniami do sztycy, poza tym kosmos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 16 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2010 Podparcie siodla faktycznie moze budzic kontrowersje, w duzej mierze uzaleznione od wagi ujezdzajacego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xava Napisano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Tak, decydując się na takie rozwiązanie zdawałem sobie sprawę, że pręty siodełka mogą nie wytrzymać, szczególnie w miejscu styku z podpórkami sztycy. Cóż będę obserwował siodełko i w razie czego w pogotowiu będę miał wytoczone 1 cm półtulejki do podłożenia pod pręty, które to powinny zabezpieczyć w miarę dobrze carbonowe rurki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 Zdjecia przenosze pod specyfikacje. Zrobilo sie bardzo ciekawie z waga, wyglad moze sie podobac choc jak to mowia miejscowi 'it's not my cup of tea'. Co cie sklonilo do wyboru tych obreczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xava Napisano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2010 Wg mojej wiedzy to jedyne lekkie obręcze, które mają limit wagowy w którym się mieszczę. W porównaniu do XR 4.2 są trochę mniej sztywne bocznie, ale może to też zasługa szprych które chyba dałem za bardzo wylajtowane bo w zakrętach, ale tylko przy małych prędkościach słychac ocieranie o klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodyasg Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 bo w zakrętach, ale tylko przy małych prędkościach słychac ocieranie o klocki. U mnie takie rzeczy dzieją się przy dużo cięższym zestawie kół (4.2d+dt comp) i 10 kilo lżejszym bikerze. Ale tylko przy większych prędkościach na ostrych wirażach. Szczerze mówiąc to nie wiem do czego to przypisać. Może zaciski? Niepodociągane szprychy? Krzywe tarcze...w każdym razie nie przejmuję się tym specjalnie a sprzęt katuję bez taryfy ulgowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artro Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 Rower bardzo zacny, ale wciąż jest jeszcze sporo do urwania Gripy: na jakieś Accent Light/Bontrager/Ritchey/KCNC Sztyca: tutaj nie jestem pewien, ale LUXTECH powinien być lżejszy i wcale nie gorszy Mocowanie R1: Alu na Carbon Strasznie ciężki ten Nokon... Może PC? Z pancerzami Yumeya wyglądałby zabójczo Jak już ujeżdżasz deskowatego SLRa, to podobnej lżejszej konstrukcji jest siodełko Saevid. No i ja bym jeszcze pozbył się tych podkładek pod mostek i skrócił rurę sterową. Ewentualnie możesz spróbować przełożyć te podkładki i może spróbować kierownicy Low Rizer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pacholski Napisano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2010 Nie widze tutaj potrzeby wymiany sztycy na luxtecha. Sztyca od lux~ podobne mocowanie ma jak poprzednia a z tego co wiadomo to SLR'y nie lubia takiego ;p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koser Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 dostaniemy jakieś foto aktualne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulek84 Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 Waga ekstra. Jak sprawuje się łańcuch Yaban? Dużo na nim przejechałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.