Skocz do zawartości

[amortyzator] Marzocchi Bomber z5 (2001) ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Posiadam obecnie amortyzator Suntour XCR LO -skok 100mm z 2007(stan bdb+) ale czegoś mi brakuję i ostatnio pomyślałem o nowym bądź używanym amorku.

Mój Typ to Marzocchi Bomber z5(2001) -skok 80mm.

Jako tłumienie wykorzystuje powietrze i otwarta kąpiel olejowa.

Planuje go założyć do scott reflex 40. Ważę 63kg. Na rowerze jeżdżę nie skacze.

Trochę poczytałem na temat tego amorka i jest dość ciężki ale pancerny.

Mało informacji znalazłem na temat pracy amortyzatora.

1. Jak wygląda to w porównaniu do Suntoura XCR.

2. Czy potrzeba specjalnej pompki czy samochodowa z manometrem wystarczy?.

3. Za ile opłaca się kupić serwisowany Marzocchi Bomber z5 ?.

 

Pozdrawiam Paweł

Napisano

Praca będzie lepsza niż XCRa

Tak potrzebna(przydałaby się) jest pompka do amortyzatorów

Jeśli w dobrym stanie, to nawet i 300zł

 

Tylko ciężko takowego dostać, czasami się zdarzają aukcję na allegro, ale bardzo rzadko

Napisano

1. powietrze odpowiada za amortyzacje, olej za tlumienie.

2. potrzebujesz pompki, nie mam pewnosci czy nie ma tam specjalnego waskiego zaworu wtedy potrzebujesz adapter do pompowania waskich zaworow marzocchi - dowiedz sie czy taki adapter bedzie w zestawie z widelcem\dostepny w twoim sklepie\do kupienia w necie\u dystrybutora marzocchi - gregorio. bez niego nie ustawisz widelca dla siebie

3. amor z tego rocznika (stara korona, golenie 30 mm) na 100% nie jest pancerny, jednak jak piszesz twoja waga i styl jazdy nie wystawia tego widelca na probe wytrzymalosciowa

4. stare powietrzne bombery mialy bardzo kulawa czulosc

5. musisz byc pewien zrodla widelca - 2001 rocznik bedzie mial 8 lat i MUSI byc uzywany malo jesli ma byc w dobrym stanie technicznym czyli np nie miec luzow.

 

ja kupilem za 375 zl bombera z 97 roku, z1 ale jego stan techniczny byl nienaganny, wizualny jak na 12latka swietny no i jest uzywany w rowerze miejscim wiec w tylek nie dostanie - ryzyko niewielkie mylego zakupu.

Napisano

Ja bym mocno negocjowal cene, w koncu jest zima. Mi sie udalo w sezonie znalezc Z4 Air 99r za 130zl :) ale stan wizualny kuleje. Za amory w bardzo dobrym stanie wizualnym z okresu 97-2001 ceny moga osiagnac i 500zl. 300zl za amor w bardzo dobrym stanie bym dal. Luzow bym sie nie obawial zbytnio. Predzej czy powietrze nie ucieka.

Napisano

Ok dzięki za odpowiedzi

Zdecydowałem się i wymieniam Suntour XCR na Marzocchi Bomber z5.

Dam znać jakie wrażenia z przesiadki.

Myślę, że stan tego, którego kupię będzie ok :).

 

 

Już nie mogę się doczekać.

  • 11 miesięcy temu...
Napisano

Po testach mogę powiedzieć Z5 z powietrzem jest faktycznie mało żwawy(Ważę 65kg).

Nie tłumi małych nierówności, średnie już trochę lepiej.

Ogólnie dla mnie trochę za twardy, ale też zaletą dla mnie jest to że, wspomaga szybką jazdę po w miarę płaskim terenie.

W stosunku do XCRa to troszkę lepiej pod względem płynności i tyle.

Napisano
  W dniu 30.12.2010 o 22:04, acid1234 napisał:

Po testach mogę powiedzieć Z5 z powietrzem jest faktycznie mało żwawy(Ważę 65kg).

Nie tłumi małych nierówności, średnie już trochę lepiej.

Ogólnie dla mnie trochę za twardy, ale też zaletą dla mnie jest to że, wspomaga szybką jazdę po w miarę płaskim terenie.

W stosunku do XCRa to troszkę lepiej pod względem płynności i tyle.

Powietrzne Bombery to raczej nigdy liści nie wybierały. Jeśli chcesz poprawić trochę jego pracę to może pokombinować ze sprężyną negatywną (bardziej miękka) i ładować trochę mniej ciśnienia (ale bez przesady żeby nie dobijał) lub poeksperymentować z lepkością oleju. Poza tym Z5 ma chyba wewnętrznie ustawiane tłumienie (o ile się nie mylę) - do tego też warto zaglądnąć, ale możesz potrzebować specjalnego klucza ;)

 

To powinno tez wiele ułatwić

Napisano

z tego co czytałem opnie użytowników wersji AIR to tak średnio to wyglądało,

 

natomist jesli chodzi o sprężynę zwłaszcza jak sobie tą sprężynę kupisz pod swoją wagę tak aby osiągnąć odpowiedni sag bez skręcania to nie ma nic lepszego,

 

więc polecam Ci wersję comp coil,

Napisano
  W dniu 30.12.2010 o 22:34, rainier napisał:

z tego co czytałem opnie użytowników wersji AIR to tak średnio to wyglądało,

 

natomist jesli chodzi o sprężynę zwłaszcza jak sobie tą sprężynę kupisz pod swoją wagę tak aby osiągnąć odpowiedni sag bez skręcania to nie ma nic lepszego,

 

więc polecam Ci wersję comp coil,

Tyle że z Coilem dojdzie jeszcze problem ze sprężyną pozytywna, która również może być za miękka lub za twarda. Kolega który miał Bombera Air 2004, jako że ważył mało, to nie chodził on przyzwoicie. Pewnego dnia się wkurzył i pojechał do zakładu, gdzie wytaczali sprężyny i za całe 10zł wytoczyli mi takiej samej długości ale bardziej miekką:)

Napisano
  W dniu 30.12.2010 o 23:04, senjiro napisał:

Tyle że z Coilem dojdzie jeszcze problem ze sprężyną pozytywna, która również może być za miękka lub za twarda. Kolega który miał Bombera Air 2004, jako że ważył mało, to nie chodził on przyzwoicie. Pewnego dnia się wkurzył i pojechał do zakładu, gdzie wytaczali sprężyny i za całe 10zł wytoczyli mi takiej samej długości ale bardziej miekką<_<

 

lol 10 zł super interes, ja musiałem zapłacić w gregorio całe 100 za K-5, bardziej miękie są jeszcze K-4,5 która będzie czuła nawet pod 50 kg jeźdźcem, więc pole manewru jest spore,

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.