Pablo666 Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Po lewej stronie osi gdzie montuje sie ramie korby jest gwint. W ten gwint wkreca sie jakas nakretke/srubke. Do czego sluzy ta sruba.? Czy ona jest potrzebna do monatazu.? Czy mozna ja sobie podarowac,bo zbedna waga.? Pytam z dwoch wzgledow: 1. z samej ciekawosci bo przeciez ramie korby montuje sie na dwa imbusy (góra/dół) 2. jako ze musze kupic klucz do suportu zastanawiam sie czy kupic ta drozsza wersje z tym "czyms" do tej sruby, czy ta tansza bez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati199 Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Mam SLX, bez tej "śruby". Sam się głowiłem, że może jednak jest potrzebna. Używam i nic się nie sypie, nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Ta śruba eliminuje luz na lewym ramieniu korby, natomiast ten dodatkowy mały czarny klucz służy właśnie do dokręcenia tejże śruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo666 Napisano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Czyli teoretycznie powinna ta sruba byc, a jak to wychodzi w praktyce.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kllnTToOn Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 tą plastikową nakrętką ściskasz ramienia korby jakby do siebie, żeby nie było miejsca między łożyskami a ramieniami Tylko najpierw musisz poluzować dwie śrubki w lewym ramieniu i dopiero potem dokręcać. Możesz ten plasticzek ściągnąć, po założeniu korby (Czyli jak już dokręcisz plasticzek, to skręć śruby imbusowe i potem ten plasticzek możesz wyjąć) Ale zysk na wadze jakieś 3g chyba Cię nie będzie satysfakcjonował i kup tą droższą wersję ile to... 6zł więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo666 Napisano 5 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 No to moze jednak kupie ;] A moze ma ktos na sell taki klucz do suportu z tym dzinksem ;] do SLX ;] bo po co komu nowy; DD (jak cos to PM do mnie z oferta ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 A ja sie zapytam, warto brac 2 klucze do suportu SLX (30zl) przy zamowieniu korby? Bo tak sie glowie czy miec juz z tym spokój, jesli tak to czego wymagac od tych kluczy. Mowa o ofercie formicki-bike Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 a po co aż 2 klucze do suportu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kllnTToOn Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Przydadzą się i to bardzo, a przy takiej kwocie Cię nie zaboli chyba. Od klucza trzeba wymagać tego, żeby odkręcał suport i nic poza tym. No i jeszcze, żeby się nie wyrobił A po co aż 2 klucze do suportu / chyba jeden do misek, a drugi może do korby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 a po co aż 2 klucze do suportu? Cytat ze strony formicki-bike "stnieje możliwość dokupienia za 30zł kluczy do montażu łożysk oraz zaślepki w lewej korbie (TL-FC32+TL-FC16)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 aha, no to warto kupić 2 klucze. Ja swoją plastikową śrubę pokaleczyłem nożem, bo nie miałem jej czym dokręcić. Jeżeli masz pecha, to będziesz wykręcać suport częściej niż raz w sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kllnTToOn Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Ja wykręciłem suport po 6 miesiącach i powiem, że syf się tam narobił ale wyczyściłem, nasmarowałem i działa lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TocaS Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Możesz ten plasticzek ściągnąć, po założeniu korby (Czyli jak już dokręcisz plasticzek, to skręć śruby imbusowe i potem ten plasticzek możesz wyjąć) Powodzenia (chyba...)... Jak zredukujesz luz na lewym ramieniu dokręcając to śrubę i potem skręcisz imbusami mocno ramię to śruby nie wykręcisz. Przynajmniej tak jest u mnie i przynajmniej tym plastikowym kluczem ręcznym za 5 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brooce Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Tą plastikową "wkładkę" można przykręcić monetą + "żabką" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysy35 Napisano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2010 Ja też swoją nożem przykręciłem , a łożyska francuzem korba jest bardzo fajna ale wtedy jak ją kupowałem to za ten klucz płaski chcieli 45+ przesyłka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qla Napisano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2010 Ja powiem, że tą śrubkę plastikową ....przekręciłem, pękła na pół, i cóż, lewa korba mi sie non stop luzowała. Kupiłem nakrętkę, dokręciłem ciut ostrożniej i teraz jest ok Faktycznie, jak się dokręci imbusem dwie śruby na korbie, to plastikowej nie da sie wyjąc, ew. może za lekko próbowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sorcerer Napisano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2010 Wiem ze padla odpowiedz ale musze sie upewnic. Do korby i suportu SLX'a wystarczy mi TYLKO ten zestaw kluczy Mój odnośnik ??? Czy bede potrzebowal cos jeszcze aby zlozyc, rozlozyc, naprawic, zniszczyc i bog wie co jeszcze? W sumie za korbe chca duzo 340zł i klucze 35zł, tyle ze zamawiam jeszcze mostek i rogi wiec odejdzie mi przesylka łacznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2010 Tak, zestaw kluczy z odnośnika oraz oczywiście wspomniany wcześniej imbus. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipps Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Ja jestem właśnie po montażu korby SLX. Powiedzcie, czy od nowości po zamontowaniu powinna się dosyć niechętnie kręcić? Moja stara korba (jeszcze na kwadrat) jak się zakręciło nią na sucho (bez łańcucha) to mogła się minutę sama kręcić, a nówka Slx nawet sekundy się nie kręci, mimo poluzowania tej plastikowej kontry na lewym ramieniu (bo za pierwszym razem przykręciłem za mocno ). Czy też tak mieliście? Może musi się tam wszystko dotrzeć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Z czasem smar wewnątrz łożysk się rozpracuje i korba będzie kręcić się nieco lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brooce Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 W starych korbach na kwadrat pewnie miałeś tradycyjne łożyska kulkowe - które z reguły kręcą się lżej niż łożyska "maszynowe" Mi też dość krótko się kręci SLX (także w porównaniu do np Truvativa Howitzer), na wiosnę rozjeżdżę - może będzie lepiej. BTW, czy nie było kiedyś tematu o padających łożyskach HT II - i dużych oporach na nich, wywołanych przez niesplanowaną ramę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2010 Było, było, nawet gdzieś ostatnio na forum ten temat był przywołany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktone Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Zamontowałem wczoraj korby i niestety kręcą się fatalnie - czy możliwe, że za mocno coś dokręciłem, czy po prostu chodzi o planowanie ramy? Wcześniej miałem Firex na GXP i kręciła się zdecydowanie lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 8 Czerwca 2010 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Generalnie HTII jest nieodporny na nierównoległość ścian, nieosiowość gwintów mufy. Jeżeli kręci się kiepsko to do planowania (serwis) bo łożyska będą padały jak muchy. Przekoszenie osi misek przy tej technologii ma b.duże znaczenie w odróżnieniu od wkładu który ma łożyska w korpusie. Na forum można by zebrać już materiały do habilitacji w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ktone Napisano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2010 Dziwne, bo GXP wygląda bliźniaczo i działał bez zastrzeżeń Tak się zastanawiam na tą nierównelogłością misek: jeżeli gwinty w mufie są ok to nie ma siły, żeby krzywo wkręcić miski, lakier, czy inne nierówności na mufie nie powinny mieć na to wpływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.