Skocz do zawartości

[amortyzator]recon vs tora vs ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Szukam amortyzatora do xc i lekkiego enduro. Do tej pory mialem na uwadze tore race i recon'a race. Ktory z nich jest lepszy i dlaczego? Pod uwage biore tez inne amortyzatory o skoku 130mm do 800zl. Waga 65kg.

Napisano

Recon jest przede wszystkim lżejszy, przez co jest lepszy. Bo budowa chyba jest taka sama... Oba mają jedną komorę powietrzną, dopiero Reba ma dwie, ale ona trochę poza tymi 800zł.

Napisano

Na niektorych stronach widzialem wzmianke o tym, iz tora jest dla "ciezszych" rowerzystow. Czy przy moich 65 bedzie sie nedawala do jazdy? Zalezy mi na tym zeby amor nie byl zbyt twardy dlatego mdz zaproponowalem recon'a. A moze jakies inne amortyzatory polecicie do 800zl?

Napisano

Tylko ze to musi byc 130mm nie mniej i... i nie wiem czy nie wiecej :confused:. Jak na razie jestem przekonany do 130, poniewaz rama to currare. Mialem amor kumpla 130 i geometria mnie zadowalala. Uzywka wchodzi w gre byleby stan dobry, zeby nic nie cieklo i dosyc zadbany byl.

Napisano

Na niektorych stronach widzialem wzmianke o tym, iz tora jest dla "ciezszych" rowerzystow. Czy przy moich 65 bedzie sie nedawala do jazdy? Zalezy mi na tym zeby amor nie byl zbyt twardy dlatego mdz zaproponowalem recon'a. A moze jakies inne amortyzatory polecicie do 800zl?

Jeśli mówimy o sprężynie to tak - Tora to amor dla niedźwiedzi :confused: Przy swojej wadze szukaj po prostu wejsji z "powietrzem" a nie ze spręzyną.

Napisano

Wcale nie dla niedźwiedzi :confused:

Rock shox co potwierdzi większość użytkowników powietrznych RS'ów zawyża tabelki. Większość pompuje mniej niż zaleca RS. Tak samo jest ze sprężynami, jest bodajże 4 rodzaje twardości sprężyn. Trzeba je dobrze dobrać do swojej wagi no i pamiętać o tym że i dla sprężyn te wagi też są moim zdaniem zawyżone.

Po za tym jak ktoś warzy 60 kg a używa sprężyny dla 80 kilowca to niech się nie dziwi że działa topornie.

Napisano

No właśnie, Wojtek! RS zawyża ciśnienia powietrza dla konkretnej wagi. To samo robi ze sprężynami.

 

Np.

osoba wazy 70kg. Instrukcja mówi, że powinno być napompowane 120psi, a w praktyce okazuje się, że 90 jest idealne.

Ze sprężynami jest tak samo - dla 70kg RS sugeruje sprężynę średnią(standardową), a w praktyce okazuje się, że na miękkiej jest idealnie, a na średniej za twardo.

Napisano

Wcale nie dla niedźwiedzi :confused:

Rock shox co potwierdzi większość użytkowników powietrznych RS'ów zawyża tabelki. Większość pompuje mniej niż zaleca RS. Tak samo jest ze sprężynami, jest bodajże 4 rodzaje twardości sprężyn. Trzeba je dobrze dobrać do swojej wagi no i pamiętać o tym że i dla sprężyn te wagi też są moim zdaniem zawyżone.

Po za tym jak ktoś warzy 60 kg a używa sprężyny dla 80 kilowca to niech się nie dziwi że działa topornie.

 

Moje doświadczenia z Torą (sprężynową) są jednak odmienne - ważę 68kg i mam Torę ze standardową czerwoną sprężyną. Przy takiej konfiguracji ten amorek jest po prostu mega twardy, a wg tabelki rockshoxa powinien być idealnie w sam raz:

 

Tora Fixed Coil

* Rider weight Spring Color Part#

<140 lbs (63 kg) Yellow 11.4311.374.000

140-160 lbs (63-72 kg) Red (standard) 11.4311.375.000

160-180 lbs (72-82 kg) Blue 11.4311.376.000

>180 lbs (82 kg) Black 11.4311.377.000

 

 

Wg mnie wagi są znacznie zaniżone :D

Napisano

Dobrze wiec, wytlumaczyliscie mi dosyc dosadnie co z tora. A teraz finalowa walka: tora vs recon. Sa jeszcze jakies plusy na korzysc danego amortyzatora czy to zupelnie to samo jezeli chodzi o uzytkowanie, nie o wage? I jeszcze jedno co do zmieniania wartosci skoku w wersji race: wiem ze dodaje sie podkladki, tylko czy takowe sa razem z amortyzatorem czy trzeba je dokupic i czy jest to operacja wymagajaca wiecej niz amatorskich umiejetnosci? :) (Czy takie cos sie nada: http://www.allegro.pl/item874718021_nowy_ze_sklepu_rock_shox_recon_race_2009_opole.html ?Ew. cos tanszego?;])

Napisano

I jeszcze jedno co do zmieniania wartosci skoku w wersji race: wiem ze dodaje sie podkladki, tylko czy takowe sa razem z amortyzatorem czy trzeba je dokupic i czy jest to operacja wymagajaca wiecej niz amatorskich umiejetnosci?

 

Z twojego postu zrozumiałem, że chciałbyś zwiększyć skok. Z tego co mi wiadomo do zwiększenia skoku podkładki się ściąga z amortyzatora, na stronie rock shox można ściągnąć tzw. manual do serwisowania http://www.sram.com/_media/techdocs/95-4310-755-000%202006%20Recon%20Service%20Guide.pdf (na 5 stronie sa pokazane podkładki)no i jeszcze można obejrzeć film w necie który pomaga w serwisie np.

. ostatnio serwisowałem swoją TORE i ze 100 zrobiłem 130 poprzez ściągnięcie podkładki, myślę że w RECONIE jest tak samo. Polecam serwisowanie samodzielnie, co prawda trzeba dokupić olej i szczypce segera, ale poza tym kupę kasy się oszczędza na serwisie. jeśli chodzi o wybór to polecał bym przy tej wadze RECONA (ma 2 komory powietrzne, chociaż negatywnej nie można regulować, jest lżejszy, i lepiej pracuje niż TORA. pozdrawiam, życzę udanego zakupu
Napisano

Recona mozna tak samo przerobić, a przewaga nad Tora to prawie 0,5 kg róznicy. Demontowałem niedawno model 351 i waży niecałe 1700 gramów a Tora w okolicach 2200. Nie ma nawet co komentować, bo taka róznica wagi to przepaść ;)

Napisano

Jeśli chodzi o Torę to tu mogę polecić model 302 Solo air ze skokiem 130 mmm bo sam mam taką

ja również ważę 65 kg i do nawet cięższego Enduro Tora się w zupełności nadaje

Moja waży dokładnie 2061g z nabitą gwiazdką, więc waga znośna jak za tą kasę

Po użytkowaniu przez 3 lata 0 luzów i jeden porządny serwis bez wymiany uszczelek bo nie potrzeba ;)

Napisano

Osobiście używam Tory SA 318 ustawionej na 130mm już od jakiegoś czasu i jest to fajny sztucieć ale albo nabijam mało powietrza i jest fajny pluszowy ale niestety na dużych nierównościach można go dobić albo jest twardy na drobnych kamyczkach a fajnie wybiera te większe - co mi niestety nie pasuje dlatemu zmieniam amorka a koledze polecam dopłacić np do Revelationa (na allegro używane niestety ale nawet z gwarancją się trafiają poniżej 1k zł). Lekki sztywny jak Tora, skok do 130mm ale za to dual Air który ponoć lepiej się sprawdza. sam się zastanawiam nad tym amorkiem ale w wersji na sztywną oś 140mm 2009 lub 150mm 2010 (albo Lyrik 160mm SA ;) ).

Napisano

Jeśli chodzi o Torę to tu mogę polecić model 302 Solo air ze skokiem 130 mmm bo sam mam taką

ja również ważę 65 kg i do nawet cięższego Enduro Tora się w zupełności nadaje

Moja waży dokładnie 2061g z nabitą gwiazdką, więc waga znośna jak za tą kasę

Po użytkowaniu przez 3 lata 0 luzów i jeden porządny serwis bez wymiany uszczelek bo nie potrzeba :P

nie wiem co znaczy dla ciebie cięzkie enduro ale to bardzo odważne powiedzenie hehe. cięzke wymaga pancernego sprzętu jesli przyjmujemy ogolnie przyjęte definicje katerogrii. :P tora to na pewno przyzwoity sprzęt dla cięzszego jezdzca bez zapędów grawitacyjnych. do tego torze brak skoku, sztywnosci i dobrego tłumika - jak dla mnie.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Powinno się dać zmienić skok poprzez usuwanie/dodawania podkładek. Prosta czynność, ale wymaga rozbiórki amora. Bez problemu do wykonania samemu. To się nazywa All Travel.

Co do tłumienia to nie napiszę nic lepiej niż to było opisane w tym temacie więc poczytaj i zdecyduj sam czy warto.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/59699-widelec-zapytanie-co-to-motion-control/page__p__636100__hl__motion%20control__fromsearch__1entry636100

Napisano

Problem jest taki, że może to być amor OEM i mieć za krótkie golenie (jak to w tanich wersjach bywa), więc nie da się zmienić skoku.

Napisano

Witam

Nie chcę zakładać nowego tematu więc może w tym.

Jeśli ktoś posiada,znalazł, przekrój RS Tora 318 SA, to poprosiłbym was by go tutaj podać i jeśli są to jakieś wskazówki dotyczące przestawiania skoku, na większy. Wiem że mam wyciągnąć podkładki, ale jestem tak zielony że nawet nie wiem czy mam wyciągnąć wnętrze lagi(też nie wiem której :icon_mrgreen: )...

Z góry dziękuję :)

Napisano

Powiedzcie mi skąd wziąć te podkładki alb z czego zrobić ( wymiary). Można było by tą oryginalną przeciąć (80mm) ale mi szkoda jest ją niszczyć.

Napisano

Zmiana skoku jest bardzo prosta:

1. Spuszczasz powietrze z amora

2. Odkręcasz zawór na górze tej samej goleni

3. Wykręcasz śrubkę na dole jakieś 1,5cm

4. Uderzasz w nią młotkiem od dołu (podłóż jakiś pojemnik bo wyleje się trochę oleju)

5. Wykręć śrubę do końca

6. Wyciągnij zawór i aluminiową tulejkę z amora

7. Ściśnij amor maksymalnie i wyciągnij tłoczki sprężyny

8. Ściągnij podkładki, złóż wszystko w odwrotnej kolejności nie zapominając o oleju (może być stary)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...